تغییر روند حضور کارکنان/ آیا تعطیلی برای همه است؟

گروه اجتماعی الف،   3990907040 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت به فاصله یک هفته تصمیم گرفت نحوه حضور کارکنان را از درصدی به تعطیلی تمامی ادارات (به جز خدمات ضروری سازمان)تغییر دهد، اما اینکه تمامی دستگاه های مشمول دست به این تعطیلی بزنند یا نه مشخص نیست، چراکه پیش از این هم در اجرای دورکاری برخی سازمان ها تمایلی به اجرای کامل نداشته اند.

به گزارش ایسنا، وضعیت بحرانی کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت در رابطه با شرایط موجود موجب شد در نهایت بعد از پیشنهادهایی که برای تعطیلی برخی مناطق وجود داشت، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به اعمال محدودیت هایی از ابتدای آذر ماه به مدت دو هفته بگیرد.

در این بین حضور کارکنان نیز با محدودیت هایی به تناسب مناطق قرمز، نازنجی و زرد مواجه شد، ولی قرار بر تعطیلی سازمانی نبود. 

طی ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی قرار شد که به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، در مناطق با وضعیت زرد 
 کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و  مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر شوندو سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام می‌شود. 

 در مناطق با وضعیت نارنجی نیز در سازمان های ارائه دهنده خدمات ضروری حضور دو سوم کارکنان و در مورد مناطق با وضعیت قرمز نیز  دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا ۵۰ درصد حضور داشته و  در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان پیش بینی شد.

با این وجود طی هفته اخیر گزارش های اعلام شده از سوی برخی کارکنان دستگاه ها و سازمان ها از این حکایت داشت که همچنان حضور آنها با وجود اینکه خدمات ارائه شده ضروری نیست، در محل کار الزامی بوده و حتی در برخی دستگاه ها نسبت به کاهش حضور نیرو به صورت حداقلی هم اقدام نکرده اند ، موضوعی که نارضایتی برخی کارکنان را به دلیل حضور کامل در محل کار به همراه داشت. 

از سویی اعلام مقامات مسئول حاکی از آن بود که همچنان تردد کارکنان با حجم بالایی در حال انجام بوده و نیاز به تغییر رویه در شرایط موجود دارد، از این رو دولت اخیرا تصمیم به تعطیلی ادارات گرفت و آنطور که انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی- اعلام کرده در جلسه دولت تصمیم بر تعطیلی بوده و از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده است.

طبق اعلام معاون رئیس جمهور، اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل باشند مگر عده‌ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

به استناد اظهارات انصاری، در هفته آینده فقط کارکنان آن بخش که ارائه دهنده خدمات ضروری هستند باید در محل کار حاضر شوند و بخش های غیر ضروری تعطیل اند، این در حالی است که طبق بخشنامه هفته قبل سازمان اداری و استخدامی، بخش های غیر ضرور هم باید در محل کار به صورت درصدی حاضر می شدند.

اینکه در تعطیلات پیش روی کارکنان سازمان ها تا چه اندازه این تصمیم دولت را اجرایی کنند جای تامل دارد، به هر حال در دوره های قبلی که دولت تصمیم به کاهش حضور کارکنان گرفت، همواره بودند دستگاه هایی که تاکید داشتند کارکنان به صورت کامل حضور داشته باشند در حالی که امکان دورکاری و حضور حداقلی در وضعیت خاص موجود برای آنها فراهم بوده است.

در این حالت ضروری است دستگاه های مربوطه به ویژه سازمان اداری و استخدامی بر نحوه صحیح بخشنامه و تصمیم دولت نظارت داشته و شرایطی برای اعلام تخلفات صورت گرفته در دستگاه اجرایی فراهم آورده و به آن رسیدگی کنند.

دیدگاه کاربران

حزب الله۱۷۰۴۸۳۲۱۱:۵۷:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۷
سلام آیا کادر اداری دانشگاه ها هم تعطیل می باشد؟
ناشناس۱۷۰۵۴۲۱۲۰:۱۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۷
متاسفانه وزارت دارایی در خصوص تعطیلی تمکین نمی کند.
ناشناس۱۷۰۴۸۳۹۱۲:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۷
تا موقعی که بانکها باز باشند تعطیلی ها بی فایده است.
۰۰۸۸۱۷۰۴۹۰۱۱۲:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۷
چرا کارکنان بانکها رو تعطیل نمیکنند چرا آخه چرا انسانیت داشته باشید. آنقدر منافع خودتون و در نظر نگیرید.بابا ملت آدمن!
ناشناس۱۷۰۵۰۶۵۱۶:۰۳:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۷
برای اعلام تعطیلی دیگه نیاز به بند و تبصره نیست همانند تعطیلات رسمی خیلی از سازمانها و موسسات وضعیتشان در تعطیلات رسمی و جمعه ها که مشخص است مثلا شرکت های توزیع آب و فاضلاب و برق.. لازم نیست که اینقدر توضیحات اضافه داده شود یه مدت خوب تعطیل کنند تا بیماری مهار شود با این شیوه که اینجا باز اونجا بسته درست نیست و تیمی هم برای تست بیماری برای شرکت‌ها وکارخانجات ضروری بگذارند کمتر از یک ماه بیماری مهار میشود
ناشناس۱۷۰۵۳۲۰۱۹:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۷
مشکل اصلی این است که تمام ادارات ادعای ضروری بودن دارند درنتیجه تا دقیقا اعلام نشود کدام ادارات ضروری هستند همین آش و همین کاسه است.
ناشناس۱۷۰۵۴۱۸۲۰:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۷
دولت بهتر است کلیه دستگاه های اجرایی را به جز یک روز در هفته تعطیل کند. حضور نیم بند یک سوم و یک چهارم فقط منجر به مصرف آب و برق و بلاتکلیفی و مشکلات برای ادارات خواهد شد. زیرا بدیهی است که کارهای جدی با حضور نیم بند انجام نمی شود و کارکنان سوء استفاده چی بیشترین عدم حضور را خواهند داشت. تعطیلی کامل باعث صرفه جویی چند صد میلیاردی در هزینه های آب و برق ادارات شده و به مدیریت بهتر مصرف این اقلام کمک می کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین