آلمان: موضع دولت آینده آمریکا درباره برجام می‌تواند به بن‌بست کنونی پایان دهد

گروه جهان الف،   3990903149

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان پس از نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در برلین ابراز امیدواری کرد که مواضع دولت آینده آمریکا در قبال برجام بتواند چرخه منفی که پیرامون این توافق ایجاد شده است را بشکند.

آلمان: موضع دولت آینده آمریکا درباره برجام می‌تواند به بن‌بست کنونی پایان دهد

به گزارش تسنیم، «آندره ساسه» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان دوشنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری اعلام کرد که اتخاذ مواضع مثبت از سوی دولت جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای وین (برجام) می‌تواند به بن‌بستی کنونی پیرامون این توافق پایان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان که پس از پایان نشست وزرای امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در برلین پاسخگوی خبرنگاران بود، با اشاره به اینکه نقش دولت آینده آمریکا در برجام یکی از موضوعات اصلی مطرح شده در نشست وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام بوده است، در رابطه با آینده برجام پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا گفت: «ما اطمینان داریم که اتخاذ یک موضع سازنده از سوی آمریکا در قبلا توافق هسته‌ای وین می‌توان کمک مهمی به شکسته شدن چرخه منفی کنونی که ما اکنون شاهدش هستیم، کرده و چشم‌اندازهای جدیدی را برای حفظ برجام بگشاید.»

این دیپلمات ارشد آلمانی که کشورش در کنار دیگر طرف‌های اروپایی برجام با کوتاهی‌های مکرر در عمل به وعده‌های خود مبنی بر تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام پس از خروج آمریکا از این توافق در سال 2018 در نهایت باعث شدند که ایران تصمیم به کاهش تعهدات هسته‌ای خود بگیرد، در ادامه گفت: «از نظر ما ایران به‌طور سیستماتیک در حال نقض توافق [برجام] است. ما در کنار شرکای اروپایی خود از ایران می‌خواهیم که نقض برجام را متوقف کند و به تمامی تعهدات هسته‌ای خود پایبند باشد.»

یک دیپلمات ارشد آلمانی نیز پس از نشست امروز وزرای خارجه طرف‌های اروپایی برجام در گفتگو با رویترز اعلام کرد: «با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا در اوایل سال آینده [میلادی] ما این شانس را خواهیم داشت که بار دیگر از برجام در راستای هدف اصلی آن یعنی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران استفاده کنیم.»

این دیپلمات آلمانی که رویترز نامش را فاش نکرده، در ادامه گفت: «با توجه به اینکه ایران هرروز بیش از پیش تعهدات هسته‌ای خود را نقض می‌کند، این مسئله [محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران از طریق برجام] به شدت ضروری است. سه کشور اروپایی می‌دانند که مذاکرات سختی را در پیش خواهند داشت و به همین دلیل دارند خود را برای این مذاکرات فشرده آماده می‌کنند.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین