قالیباف:‌ به دنبال آن بودیم که کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر به مردم برسد/ مهم نیست این کار از سوی مجلس انجام می‌شود یا دولت

گروه سیاسی الف،   3990901096 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس گفت: در طرح معیشت تلاش کردیم کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک‌تک خانوارها بویژه خانوارهای مستضعف که در جغرافیای دورتری هستند، برسد و بر همین اساس اصلا مهم نیست این کار از سوی مجلس انجام می‌شود یا دولت.

قالیباف:‌ به دنبال آن بودیم که کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر به مردم برسد/ مهم نیست این کار از سوی مجلس انجام می‌شود یا دولت

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه اول آذر)‌ در آئین افتتاح، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری قم اظهار داشت: امروز در راستای انجام وظیفه ما و برای رفاه مردم و زندگی خوب و مناسب برای مردم عزیزمان به ویژه در این پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و تفریحی و خدماتی در استان قم، این پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم.

وی با تبریک هفته بسیج افزود: بسیج بدون شک تبلور عینی حضور مردم به صورت سازمان یافته در همه عرصه‌های خدمت و تلاش و مجاهدت در کشور است.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز می‌بینیم که بسیج در عرصه سلامت در میادین حاضر بوده و در کنار همه پزشکان و پرستاران که انصافا مجاهدانه و ایثارگرانه شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

قالیباف گفت: امروز گزارشی که مسؤولان قمی به من ارائه کرده‌اند مبنی بر اینکه سرانه فضای سبز در قم به 20 متر مربع رسیده است بسیار خوشحال کننده است، چراکه من سابقه و تجربه مسؤولیتی‌ام در گذشته همین موضوعات بوده و به همه مدیران لایقی که این زحمت را کشیدند تبریک می‌گویم.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونایی کشور چالش‌های گذشته مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و کمبود فضای سبز را فراموش کرده‌ایم و رسیدن 20 مترمربع فضای سبز قم را به همه مسؤولان تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که من دارم کمتر امروز به اهمیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سراسر کشور توجه کرده‌ایم و اگر امروز ما در قانون‌گذاری در مجلس و در اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور در قوه مجریه دست به دست هم دهیم و خیلی از این مسؤولیت‌هایی که امروز به صورت متمرکز در حال اجراست به شهرداری‌ها واگذار کنیم مطمئن هستیم مردم در رفاه قرار خواهند گرفت و خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: شهرداری‌های کشور می‌توانند بخشی از چالش‌های موجود در کشور را سر و سامان دهند؛ اگر به سال‌های تحریم نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که در شهرها و به ویژه مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ پروژه‌های مهمی در حوزه خدمات‌رسانی و حل مشکلات مردم رقم خورده است.

وی افزود: از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی آن است که با طرح‌های جدید و لوایح جدید در این مسیر گام جدی برداریم تا بتوانیم شاهد تحول و نقش‌آفرینی بیشتری برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سراسر کشور باشیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در شهرداری‌ها چالش‌هایی وجود دارد که بایستی به آن چالش‌ها توجه کنیم به ویژه آنکه یکی از آن چالش‌ها نبود درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار است ضمن اینکه طرح جامع خدمات مدیریت شهری هم بایستی تحول جدی در نظام اداری و اجرایی کشور ایجاد کند که این امر موضوع دوم مدنظر ما است.

رئیس مجلس گفت:‌ به تلاش گسترده‌ای خارج از مجلس برای این موضوع شده بود و وقتی من توفیق حضور در مجلس را پیدا کردم متوجه تلاش‌های فراوان صورت گرفته در کمیسیون‌های داخلی کشور و شوراها شدم که طرحی در همین زمینه با استفاده از هماهنگی‌های گذشته شده بود که امیدوارم این طرح تبدیل به قانون شده و گامی جدی و اساسی در این مسیر بردارد.

وی گفت:‌شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ بایستی گام جدی را برای رفع چالش‌ها و بحران‌های در مجلس برای آنها برداریم.

رئیس مجلس بر لزوم شناخت دقیق از اقدامات شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر چنین ضرورتی حس می‌شود که بر همین اساس اصلاح قانون انتخابات شوراها است که لازم است به این موضوع تخصصی‌تر و ضابطه‌مندتر نگاه کرده و این انتخابات برگزار شود تا شامل تأثیرگذاری و نظارت دقیق و پیگیری لازم در شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور باشد.

قالیباف قول داد: این سه موضوع مهم که چالش‌انگیزترین مشکلات شوراها در شهر و روستا است را بتوانیم حل و فصل کنیم.

وی افزود: مادر دو فشار جدی در کشور قرار داریم که تحریم و کرونا این فشارها است حق مطلب آن است که بایستی بگوییم که در این دو فشار جدی و سنگین که بر دوش مردم کشورمان است آن است که مردم ما نجیبانه و مجاهدانه در مقابل این دو فشار بزرگ مقاومت کرده‌ و تحمل کردند و مشاهده کردیم که چگونه طرح ترامپ که فشار حداکثری بود را شکست دادند.

رئیس مجلس گفت: همه ما خوشحالیم که امروز آن را می‌بینیم که او دیگر در مسند قدرت نیست و این موضوع نتیجه مجاهدت و مقاومت این مردم عزیز است ضمن اینکه در بحث کرونا به دلیل حفظ جان یکایک مردم عزیز کشورمان همه ما مسؤولین موظف هستیم که تلاش کنیم ضمن اینکه پیش‌قراولان این عرصه یعنی پزشکان و پرستاران مدیران فعال این بخش در قوه مجریه قابل تقدیر هستند ولی اگر مقاومت ملت عزیزمان نبود چنین موفقیتی به دست نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما و همه مدیران و مسؤولان در همه سطوح آن است که در پاسخ به این نجابت مردم و مقاومت آنان بایستی آن باشد که با همدلی و وحدت تلاش کنیم که گره‌ای از گره مردم را باز کرده و خدایی ناکرده گره‌ای بر گره مردم نیفزاییم و این موضوع وظیفه همگان است.

قالیباف خاطرنشان کرد: این موضوع به آن دلیل نیست که در کارها نقد و انتقاد نباشد بلکه نقد و انتقاد باعث سازندگی است ولی این نقد و انتقادها بایستی منصفانه بوده و برای پیش برد کارها باشد و مشکلات مردم را حل کند تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت:‌مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد بلکه مهم آن است که آن کار انجام شود، امروز همه ما در مجلس، شورای اسلامی و دولت محترم به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که در این شرایط سخت مردم نیازمند کمک معیشت هستند و بر همین اساس در طرح معیشت تلاش کردیم کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک تک خانوارها و به ویژه خانوارهای مستضعف که در جغرافیای دورتری هستند برسد و بر همین اساس اصلا مهم نیست که این کار از سوی مجلس انجام می‌شود یا از سوی دولت.

رئیس مجلس گفت: مهم آن است که این کار صحیح، دقیق و سر وقت و با دقت فراوان انجام شده و به دست کسانی که در کرونا فعالیت اقتصادی‌شان را از دست داده‌اند و فشار اقتصادی زیادی را تحمل کرده و آنهایی که اشتغال لازم را ندارند و کار دائمی ندارند برسد.

قالیباف خاطرنشان کرد: به مردم عزیز کشورمان قول می‌دهم که همه ما مسؤولین در قوای مجریه مقننه و قضائیه دغدغه اول ما شما مردم عزیز هستید و ان‌شاءالله با دعای خیر شما و تلاش مجاهدانه یکایک ما بتوانیم در این مسیر گام برداشته و بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم و امیدوارم در آینده بتوانیم به طور اساسی و ریشه‌ای مسائل اقتصادی و کرونا را با تلاش ما برداریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۶۷۵۹۱۸:۳۲:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱
بوی انتخابات می آید
ناشناس۱۶۹۶۷۹۲۱۹:۰۱:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱
خیلی هم خوب کاری کردین ممنون
ناشناس۱۶۹۶۸۰۱۱۹:۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۱
به هر حال دولت را مجبور کردید و هلش دادید (بخاطر اینکه مردم نگن مجلس کاری کرده) بپره وسط کار و مردم یه ذره کمتر زجر بکشند و معلوم بشه جو بایدن کاره ای تو فشار به مردم ایران نیست انفعال از خود دولت محترم بوده همین روش را ادامه بدین لطفا
ناشناس۱۶۹۶۸۱۳۱۹:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۱
لطفا دنبال چیزی نباشید. اگر صداقت دارید..
ناشناس۱۶۹۶۸۴۵۱۹:۵۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱
هرچه قالیباف و رئیسی چارچوب ادب و نزاکت و احترام به رؤسای قوا رو رعایت میکنن روحانی متاسفانه بیشتر به اشتباه میافته
نوید۱۶۹۶۸۸۱۲۰:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱
نزدیک انتخابات که میشه عشق به خدمت تو مسئولین موج میزنه فقط یه تومن توجیبمون نگزارید 5 تومن با تورم بردارید !!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۹۶۸۸۳۲۰:۲۶:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱
چی ارزانتر باید بدست مردم برسه تو همین صفحه الف ردیف های بالا بترتیب روغن جامد لبنیات ،کارمزد بانکها ،لاستیک ،خودکشی یه فقیر بندرعباسی ردیف شده اند .بس کنید..
ناشناس۱۶۹۶۹۴۱۲۱:۰۴:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱
شما راست می گی
ناشناس۱۶۹۶۹۴۷۲۱:۱۳:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۱
دغدغه شما آقايان مسوول انتخابات وكسب قدرت بيشتر در اداره كشور است اگر مردم دغدغه شما بودند اين فشار وبدبختي براي مردم ايجاد نميشد همه كشورهاي منطقه در دوران كرونا با كمك هاي بلاعوض مالي ومعيشتي مردم را از مشكلات زندگي نجات دادند ولي در كشور ما دغدغه مسوولان انتخابات و رغابت كسب قدرت است
حتی۱۶۹۷۰۲۴۲۲:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۱
احسنت به شما آقای قالیباف
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین