اتحادیه اروپا: رفع تحریم بخشی از تعهدات برجام است؛ به تعهداتمان پایبند بوده‌ایم

گروه جهان الف،   3990828144 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین رفع تحریم‌ها را جزو تعهدات برجامی کشورها در قبال ایران دانست و مدعی شد بروکسل به تعهدات خود پایبند بوده است.

اتحادیه اروپا: رفع تحریم بخشی از تعهدات برجام است؛ به تعهداتمان پایبند بوده‌ایم

به گزارش فارس، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه مدعی شد که کشورهای اروپایی به تعهداتشان ذیل برجام برای رفع تحریم‌ها علیه ایران پایبند بوده‌اند.

نماینده اتحادیه اروپا در جلسه شورای حکام گفت: «ما مصمم به ادامه همکاری با جامعه بین‌‌المللی برای حفظ برجام هستیم. اهمیت راهبردی این توافق کماکان پابرجا است و اجرای کامل آن ضروری است.»

وی در ادامه گفت: «این توافق یکی از عناصر کلیدی معماری منع‌اشاعه هسته‌ای است و از اهمیت اساسی برای امنیت منطقه‌، اروپا و دنیا برخوردار است.»

مقام اتحادیه اروپا بر همین اساس از کشورها خواست از تضعیف اجرای این توافق خودداری کنند. او گفت اتحادیه اروپا همچنان از تصمیم امریکا برای خروج از برجام و احیای تحریم‌ها علیه ایران متأسف است.

این مقام اروپایی تأکید کرد: «رفع تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، در کنار اجرای کامل برجام توسط ایران از جمله بخش‌های اساسی این توافق هسته‌ای است. اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات برجامی خود، از جمله رفع تحریم‌ها علیه ایران به نحو پیش‌بینی‌‌شده در برجام متعهد بوده است.»

ادعای مقام اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که کشورهای اروپایی عضو برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق هسته‌ای نتوانسته‌اند به وعده‌های خود برای جبران آثار خروج واشنگتن عمل کنند. ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای کاسته است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) طی یک کنفرانس خبری به سؤالات خبرنگاران درباره ایران و فرایند گذار قدرت در ایالات متحده و موضوعات دیگر پاسخ داد.

وی با توجه به برخی ادعاها مبنی بر وجود ذرات اورانیوم در مکانی در ایران که به آژانس اعلام نشده، گفت: «ایران همچنان باید به طور کامل و به سرعت درباره فعالیت‌هایی که در مکان اعلام نشده به آژانس انجام می‌دهد، توضیح دهد تا نگرانی‌ها درباره صحت و کامل بودن توافقات پادمانی برطرف شود. ایران باید اطلاعات موثقی به آژانس ارائه دهد».

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۴ شهریورماه اعلام کردند به توافقی برای تقویت همکاری‌ها و جلب اعتماد متقابل جهت تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن دست پیدا کرده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده بود «ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.»

بر اساس این بیانیه مقرر شد آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، نداشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۳۵۱۱۰۰:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
سنگ پای اروپا!
ناشناس۱۶۹۳۵۷۹۰۲:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
چیزی برای نگرانی غربی ها این دولت نگذاشته فقط مونده تو اتاق ..های خانه ها رو بگردند این حرفها هم همش بهانه است برای پیدا کردن اماکن حساس نظامی که چه بسا اونها رو هم برای بازگشت آمریکا به برجام تقدیم بارون کنند
ناشناس۱۶۹۳۶۰۷۰۵:۰۸:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
امریکا تو توافق نباشه ؛ اون توافق دو ریال نمی ارزه ضمنا اروپایی ها هم نتونستن پایبند به حرف خودشون باشن جلو امریکا !
ناشناس۱۶۹۳۶۲۱۰۶:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اروپا خيلي ضعيف شده وقدرت اقتصادي ومالي انها هيچ ارزشي در مقابل امريكا ندارد وقتي امريكا همه تحريمهاي قبل از برجام وخيلي بيشتر از انها را عليه ايران اجرا كرده اتحاديه اروپا بود ونبودش تفاوتي ندارد چون مخالفت انها با امريكا هيچ تاثيري در تحريمها نداشته است ونشان ميدهد برجام فقط دوطرف اصلي داشته ايران وامريكا وكل اتحاديه اروپا به مانند شاهد يك قرارداد در مذاكرات شركت كرده اند وتعهدات انها هيچ كمك عملي براي ايران نبوده است
ناشناس۱۶۹۳۶۵۴۰۷:۴۷:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
کجا؟ زیر میز
ناشناس۱۶۹۳۷۰۸۰۹:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
بله. اروپاییها به تعهدشان در قبال آمریکا پایبند بوده اند‌. افسار اروپاییها و آمریکاییها دست صهیونیستهاست. مذاکره بیهوده است.
ناشناس۱۶۹۳۸۵۶۱۰:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اروپا غلط خورده . هیچ کاری برای ایران نکردن . متاسفانه مردم ایران توی این ۲ سال خیلی اذیت شدند.
ناشناس۱۶۹۴۰۴۸۱۳:۲۸:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
برو بابا
ناشناس۱۶۹۴۱۴۹۱۵:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دروغ که خناق نیست . دولت ایران هم که هر سازی شما بزنین ..
ناشناس۱۶۹۴۱۵۳۱۵:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
حیف که دولت ایران سر سوزنی جرات و شهامت نداره وگرنه میگفتم بهت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین