کاربرد دستکش یکبار مصرف

گزارش بازرگاني،   3990825053

دستکش یکبار مصرف  یکی از تجهیزاتی است که در  شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد . در واقع دستکش یکبار مصرف برای موارد که می خواهیم بهداشت را رعایت کنیم کارایی دارند . همان طور که از نام این نوع دستگاه ها پیداست فقط یک بار می توان از آن استفاده کرد که همین موضوع سبب می شود که در مواقع خاصی از آن استفاده کنیم .

دستکش یکبار مصرف در چه محیط هایی استفاده می شود ؟

دستکش های یکبار مصرف در محیط های بیمارستانی،  آزمایشگاه ها ، رستوران ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند و مصرف ها بسیار اهمیت دارد . به عنوان مثال در رستوران ها برای رعایت بهداشت الزامی است که آشپزها و پرسنل رستوران ها باید  از دستکش یکبار مصرف به هنگام انجام کار خود استفاده کنند .

در محیط بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و هر محیط پزشکی که افراد بیمار به آن مراجعه می کنند مانند درمانگاه ها پزشکان و پرسنل این محیط ها باید از دستکش های یکبار مصرف استفاده کنند تا خطر ابتلای آن ها به بیماری ها کاسته بشود و آلودگی از بیماران به افراد دیگر منتقل نشود . انتخاب دستکش متناسب نیز از اهمیت زیادی برخورد است به همین دلیل در محیط های مختلف از دستکش های یکبار مصرف مختلفی استفاده می شود .

دستکش های یکبار در انواع مختلفی دارند که هر کدام در شرایط مختلف کاربرد دارند . به عنوان مثال دستکش های که در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند دستکش هایی مانند لاتکس ، وینیل و نیتریل هستند که با توجه به متریال سازنده آن ها بهترین گزینه برای مصرف پزشکان و پرستاران می باشد .

انواع دستکش های یکبار مصرف

دستکش های نایلونی و فریزری هم در میان دستکش های یکبار مصرف قرار دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، به عنوان مثال افراد از این نوع دستکش ها در منزل خود استفاده می کنند و همین طور می توان به هنگام خرید های روزانه و مراجعه به مراکز خرید از این نوع دستکش ها استفاده کرد . این نوع دستکش ها تا حد نسبی می تواند از افراد در برابر آلودگی ها محافظت کند و  در انواع مختلفی از لحاظ کیفیت تولید می شوند ، علاوه بر این در دسته های نازک و ضخیم نیز وجود دارند .

دستکش های نایلونی از بروز حساسیت در دست افراد جلوگیری می کند و به بیان دیگر یکی از مزایای  استفاده از این دستکش ها عدم ایجاد حساسیت پوستی است . قیمت دستکش های نایلونی نسبت به سایر دستکش ها بسیار مناسب می باشد .‌

اگر نیاز به دستکشی دارید از دارای محافظت بالایی باشد باید گفت که بهتر است از دستکش های مانند دستکش های لاتکس و از این نوع استفاده کنید ، به این دلیل که دستکش های نایلونی در مقابل ویروس مقاوم نیستند و میزان نفوذ مواد شیمیایی نسبت به سایر دستکش ها بسیار بیشتر است. 

 

دستکش های یکبار مصرف با متریال مختلف ساخته می شوند .

با افزایش جمعیت ، افزایش رفت و آمد ها و مسائلی از این قبیل ، معمولا محیط های بسیاری آلوده هستند و بهتر است که برای جلوگیری از از تماس با سطوح و محیط هایی که آلوده هستند از دستکش یکبار مصرف استفاده شود .

امروزه با شیوع ویروس کرونا در کشور بهتر است به هنگام خروج از منزل و مراجعه به مراکز خرید از دستکش های یکبار مصرف استفاده شود و از تماس مستقیم با سطوح آلوده که امکان انتقال ویروس از آن ها دارد جلوگیری کرد. 

دستکش یکبار مصرف یکی از تجهیزات بهداشتی محسوب می شود که امروزه برای رعایت اصول بهداشتی و رعایت بهداشت فردی از جایگاه بارزی برخورد است. 

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس از جمله دستکش های است که در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع دستکش ها از محبوبیت و کارایی زیادی برخوردار است . دستکش های لاتکس از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که سبب شده این ماسک در شرایط مختلفی استفاده شود .

دستکش لاتکس بسیار انعطاف پذیر است و همچنین مقاومت بالایی دارد . علاوه بر این این نوع دستکش ها به دلیل ساختار و متریال سازنده آن سبب می شود که حس لامسه افراد در سطح قابل استفاده ای قرار بگیرد و همین موضوع می تواند استفاده از این نوع دستکش را راحت تر کند .

متریال سازنده این دستکش ها از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی استفاده از  دستکش های لاتکس را به سایر دستکش ها ترجیح می دهند . همان طور که گفته شده به دلیل گسترش ویروس کرونا استفاده از دستکش نیز جزو الزامات به حساب می آید . پرسنل بیمارستان نیز این این نوع ماسک ها بسیار استفاده می کنند .

یکی دیگر از ویژگی های دستکش های لاتکس این است که محکم هستند و این قابلیت در کنار انعطاف پذیری و مقاومت ترکیبی را ایجاد می کنند که سبب می شود کارایی این دستکش بسیار افزایش یابد .

علاوه بر همه موارد بیان شده در ارتباط با دستکش های لاتکس باید به این مورد نیز اشاره کرد که ساختار این نوع دستکش به گونه است که با محیط زیست سازگاری دارد و در محیط زیست تجزیه پذیر هستند . این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های دستکش لاتکس است که سبب شده که افراد بیش تر از این نوع دستکش استفاده کنند .

همه ما می دانیم که حفظ محیط زیست بسیار مهم است و ویژگی تجزیه پذیری دستکش های لاتکس و سازگاری آن با محیط زیست بسیار قابل توجه و مهم می باشد .

افراد مختلفی وجود دارند که بهداشت برای آن ها بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل استفاده از دستکش های یکبار مصرف و دستکش لاتکس بیش از پیش کارایی دارند . در محیط مختلف هایی مانند رستوران ها ، بیمارستان ها و مراکز مختلفی که رعایت بهداشت الزامی است باید از ماسک ها استفاده شود .

هنگام خرید محصولات بهداشتی مانند دستکش و مواردی از این قبیل ، حتما باید به مراکز معتبر این گونه تجهیزات مراجعه کرد . به این دلیل که دستکش ها مانند دستکش لاتکس جزو تجهیزات پزشکی و بهداشتی محسوب می شود می توان از مجموعه های که ارائه کنند این محصولات کالای مد نظر خود را تهیه کرد زیرا می توان با خیالی آسوده از کیفیت آن مطلع شد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین