میرتاج‌الدینی: دنیا ما را برای ویدیوهای متقاضیان انتخابات ریاست جمهوری تمسخر می‌کند

گروه سیاسی الف،   3990811067

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بسیار ضروری می دانم چرا که هنگام ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری جهان بر وضعیت انتخابات ما متمرکز می شود و گاهی به دلیل انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی ما را تمسخر نیز می کنند.

میرتاج‌الدینی: دنیا ما را برای ویدیوهای متقاضیان انتخابات ریاست جمهوری تمسخر می‌کند

به گزارش خانه‌ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی مواردی را در موافقت با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند. حبیب الله دهمرده، محمدرضا میرتاج الدینی و جلال محموزاده موافقان این طرح بودند.

دهمرده:حذف هزاران نفر از متقاضیان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان

بنابراین گزارش حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با این طرح با بیان اینکه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری 4 سال است بر روی زمین مانده است، گفت: ما برای نامزدی برای شرکت در انتخابات مجلس چندین بار اصلاحات بر قانون انتخابات مجلس انجام داده ایم، آیا جایگاه رئیس جمهور از مجلس پایین تر است؟

وی ادامه داد: هزاران نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند و شورای نگهبان مجبور است تعداد بسیاری از آن ها را رد کند و این مهم دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان شده است و بر روی حذف این تعداد توسط شورا مانور می دهند لذا درخواست دارم به کلیات این طرح رأی مثبت دهید البته جزئیات آن قابل اصلاح و بررسی است.

میرتاج الدینی:دنیا ما را به دلیل انتشار ویدیوهایی از متقاضیان انتخابات ریاست جمهوری تمسخر می کند

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با طرح مذکور، گفت: تصویب این طرح را بسیار ضروری می دانم چرا که هنگام ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری جهان بر وضعیت انتخابات ما متمرکز می شود و گاهی به دلیل انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی ما را تمسخر نیز می کنند.

وی در تشریح ویژگی های قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری، گفت: براساس این قانون ابتدا متقاضیان باید مدارکی به شورای نگهبان ارائه دهند و سپس در صورت داشتن این مدارک می توانند در انتخابات ثبت نام کنند، همچنین اگرچه اکنون مشکلات اقتصادی داریم اما این مهم منافاتی با طرح بسیار مهم اصلاح انتخابات ریاست جمهوری ندارد این در حالی است که مجلس طرح تامین کالاهای اساسی را به تازگی تصویب کرده است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شائبه سیاسی ندارد، اضافه کرد: متاسفانه هر طرحی آورده شود عده ای آن را سیاسی می کنند.

وی با ارائه اصلاحاتی در خصوص این طرح، بیان کرد: ثبت نام استانداران و فرمانداران باید به صورت مطلق باشد، همچنین در نظر گرفتن سن 45 سال قابل استناد نیست چرا که در انتخاب نبوت نیز مبنای سن 40 سال بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قضات، وکلا و روزنامه نگاران برجسته نیز باید بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند از هیات رئیسه خواست در طرح پیشنهادات وحدت رویه را رعایت کنند.

محمودزاده: حذف فرمانداران، قضات و روزنامه نگاران از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منطقی نیست

همچنین جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح مذکور، گفت: باید کسانی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند که سابقه مدیریت کلان داشته و جزء رجال سیاسی باشند چرا که ویدیوهای منتشر شده از کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری ادوار گذشته در شان ملت ایران نیست.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر اجازه دهیم هر فرد با هر سابقه و مدرکی در انتخابات شرکت کند در ادامه مجبور به حذف آن ها خواهیم شد که این مسئله برای کشور هزینه بر است.

وی حذف فرمانداران، استانداران، قضات، روزنامه نگاران و ... را جزو ایرادات این طرح دانست و گفت: این ایرادات باید در بررسی جزئیات برطرف شود ضمن آنکه در نظر گرفتن سن 45 سال به عنوان یکی از شروط حضور در انتخابات منطقی نیست.

محمودزاده در پایان کلیات این طرح را مفید عنوان کرد و گفت: اگرچه جزئیات اشکالاتی دارد که باید در کمیسیون با ارائه پیشنهادات نمایندگان برطرف شود اما تصویب کلیات آن لازمه و نیاز امروز کشور است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین