طرح مالیات بر خانه‌ های خالی رد شد

گروه اقتصادی الف،   3990810150 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس از ایراد مجدد شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد.

طرح مالیات بر خانه‌ های خالی رد شد

به گزارش فارس، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ایراد مجدد شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: شورای نگهبان برای دومین بار به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایراد گرفت.

وی افزود: این طرح چندی پیش به منظور تأمین نظر شورای نگهبان و پس از ایراد اولیه این شورا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شد که نهایتا شورای نگهبان برای دومین بار نیز ایراداتی به این طرح وارد کرد.

بیشتر بخوانید؛ مالیات خانه‌های خالی در تهران چقدر است؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: پس از ایرادات دوباره شورای نگهبان، این طرح به کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد و در حال حاضر قرار است در این کمیسیون این ایرادات بررسی و رفع شوند.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: قرار است این طرح پس از رفع ایرادات در کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارسال شده و مجددا مورد بررسی وکلای ملت قرار گیرد و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۷۵۳۶۰۰:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
پس لطفا فعلا تا وقتی شورای نگهبان این طرح را تایید نکرده آن را جزو اقدامات مثبت مجلس معرفی نکنید
ناشناس۱۶۶۸۰۷۲۱۲:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۱۱
از اول هم مثبت نبوده جهت پر کردن جیب دولت و بالا کشیدن خانه های مردم بوده
ناشناس۱۶۶۸۱۸۱۱۳:۱۴:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
مالیات بر خانه خالی یعنی مالیات بر درآمدنداشته! و این خلاف شرع است. باید مالیات واقعی در هنگام نقل و انتقال املاک اخذ شود.
ناشناس۱۶۶۷۵۴۲۰۰:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۱۱
چنانچه این طرح مصوب هم بشود بعلت نازل بودن میزان مالیات در نظر گرفته شده برخانه های خالی، آنهم صرفا برای آپارتمانهای بیش از 150 مترمربع، بهیچ وجه در جهت کمک به اقشار ضعیف و متوسط کارایی نخواهد داشت.
ناشناس۱۶۶۷۵۵۴۰۰:۵۶:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
چرا خبر را یه عده درست نمی خونن و فقط براساس تیتر نظر میدن نوشته که طرح ایراد داره که ارجاع دادن به کمیسیون رفع کنن
ناشناس۱۶۶۷۷۷۴۰۹:۳۶:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
تیتر رو بد نوشتن
ناشناس۱۶۶۷۷۹۳۰۹:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۱۱
ایراداتش چی بوده که شورای نگهبان رد کرده؟
ناشناس۱۶۶۷۵۶۴۰۱:۱۵:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۱۱
طبق نظر مراجع ، مالیات بر خانه های خالی مغایرت با قوانین شرع اسلام دارد . اما چون پول درون آن هست مقامات با آن قسمتش کاری ندارند!
ناشناس۱۶۶۸۰۸۰۱۲:۱۸:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۱۱
شورای نگهبان باید این قانون نامناسب را رد کند . مالیات بر دآرمدی که وجود نداشته حرام شرعی است
مدنی۱۶۶۸۱۱۴۱۲:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۱۱
شما خیلی بیجا کردی که نظر می دی اونم از طرف مراجع من خودم به عنوان یک اسلام شناس صد در صد از این طرح حمایت می کنم. هر مرجعی و هر کسی در هر پست و مقامی هم ایراد داره بیاد با هم مناظره کنیم. والسلام
ناشناس۱۶۶۷۵۷۹۰۱:۴۷:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۱۱
این طرح قطعا جلوی ساخت و ساز رو میگرفت و تنها کسی که میتوانست جلوی این کار غلط رو بگیرد شورای نگهبان بود .به نظرم اینجا جا دارد از شورای نگهبان تقدیر و تشکر کرد .
ناشناس۱۶۶۷۹۸۳۱۱:۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
ساخت و ساز خونه خالی به چه درد میخوره؟ ساخت و ساز باید در راستای نیاز جامعه باشه
ناشناس۱۶۶۸۲۳۴۱۳:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۱
حالا وقتی ساخت و ساز کم شد خونه گرون تر شد میتوجه میشی !
ناشناس۱۶۶۸۰۸۱۱۲:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۱۱
کسی دیگه جرات ساخت وساز نداره. یکسال یا دو سال تلاش کنه تا خودش رو تو دام مالیات بگیرها بیاندازه. این کارها فریب مردمه و به کمبود و گرانی مسکن دامن می زنه .خود نماینده ها و دولتی ها آیا حاضرند با این شرایط پر ریسک، ساختمانهای انبوه بسازند؟
ناشناس۱۶۶۸۱۸۶۱۳:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۱۱
یعنی مالیات فقط برای گارگر و حقوق بگیر تعریف شده است؟ کسی که چند خانه خریده و از آنها کسب درآمد میکند، نباید مالیات بدهد؟ این اسلامی است؟
ناشناس۱۶۶۸۲۲۳۱۳:۳۹:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۱۱
انبوه سازان معاف هستند آن هم برای مدتی که خانه ساخته شد نفروختند مشمول می شوند
ناشناس۱۶۶۷۶۲۷۰۶:۳۲:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۱
چرا؟ یک طرح پیشرو در شفافیت و عدالت در این مجلس تصویب شده بود اون هم دوبار رد شده؟ این طرح قبلا هم قانون بوده فقط لازم الاجرا تر شده؟ این همه برای بسط شفافیت تلاش کردیم فعلا به در بسته شورا خوردیم؟ عزیزان شورا چطور میخوان کشور اداره بشه؟ بدون مالیات؟
ناشناس۱۶۶۷۶۶۰۰۷:۴۱:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۱۱
خيلي ها نگران اين طرح هستند!!!
ناشناس۱۶۶۷۶۹۰۰۸:۲۳:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۱۱
من آپارتمان کوچکی در تهران دارم که بدلیل نداشتن آسانسور و پارکینگ و انباری و فضای کم برای خانواده ام مساعد نیست. از یک طرف خودم مجبور شدم در اطراف کرج خانه ای اجاره کنم و از طرف دیگر خانه خودم بعلت نیاز به تعمیرات قابلیت اجاره دادن ندارد. تنها دارایی با ارزش تمام زندگی ام همین است که بدلیل عدم ثبات نرخ مسکن از فروش آن میترسم. حالا چرا برای این خانه باید مالیات هم بدهم. آیا هر کس دارایی ای داشته باشد که کسان دیگری به آن احتیاج داشته باشند, میشود با وضع کردن مالیات او را وادار به عرضه کرد؟ انواع دارایی مثل خودرو و سکه و طلا و زمین و باغ و .. را در نظر بگیرید و ببینید آیا برای هر گونه دارایی این ترفند قابل اجرا است؟
ناشناس۱۶۶۸۷۷۵۲۰:۳۰:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
بفروشیدش
ناشناس۱۶۶۷۷۴۸۰۹:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
اگر ثروت در اسلام محترم است يعني شما بهتر از شريعت اسلام مي فهميد يعني راههاي عاقلانه تري وجود ندارد چرا دست درازي به حقوق اوليه و حريم خصوصي مردم عادي شده
ناشناس۱۶۶۷۹۹۲۱۱:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
اون کسی هم که چیزی داره و برای مدتی اون رو انبار می کنه و به فروش نمی رسونه (احتکار)، از دید اسلام محترم هست؛ یعنی دارائی افراد و تصمیم گیری در مورد اون محترم هست. پس شما بسیار اشتباه می کنید اگه صحبت از برخورد با محتکرین کنید.
ناشناس۱۶۶۸۶۴۳۱۹:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۱۱
احتکار هر چیزی در اسلام با وجود نیاز مبرم مردم به آن حرام است حتی ملک هیچ چیز به اندازه ملک و خانه در این مملکت اسلامی دور از دسترس نشده واقعا که!
ناشناس۱۶۶۸۸۲۶۲۱:۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۱۱
ثروت محترم است نه احتکار.احتکار در اسلام نه تنها محترم نیست که وظیفه دولت اسلامی به خاک مالیدن پوزه محتکران است.
محمد۱۶۶۷۷۷۶۰۹:۳۶:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
پیشنهاد می کنم همگان متن ایرادات شورای نگهبان به این قانون در هر دو بار را مطالعه کنند.
ناشناس۱۶۶۸۰۰۸۱۱:۳۹:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۱
متنش کجا هست که بخونیم
ناشناس۱۶۶۷۷۷۹۰۹:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۱۱
متاسفانه اراده ای برای جلوگیری از افزایش غیر عقلانی مسکن نیست و این نشان از سهم 90 درصدی اغلب مسوولان در این بخش دارد..با نگاهی به سایت های آگهی ..می بینید نرخ اجاره ها چگونه بدون ترس نمایش داده میشود.مثلا 500 میلیون پیش و ماهانه 80 میلیون تومان اجاره..یا 2 میلیارد رهن کامل.بدون اینکه کسی که چنین در آمد ماهانه ای فقط از یک آپارتمان کسب می کند مالیاتی بدهد.حالا شما در این بازار خراب مغازه ای را به نرخ 50میلیون پیش و ماهانه 3 میلیون اجاره بگیرید.خواهید دید انواع و اقسام مالیا ت ها.بیمه ها.اتحادیه ها.و و و و و چگونه روی سر شما آوار میشوند.این انصاف نیست.
ناشناس۱۶۶۷۸۰۳۰۹:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۱۱
آخه اینا بعضا خودشون و فک و فامیلاشون هر کدوم 10 تا خونه دارن ، چرا طرحی تصویب کنن که به ضرر خودشون باشه ، هرچی طرح که باعث نابود کردن چرخه تولید و کلا نابودی این مملکت باشه سریع .. رای میاره
سعید۱۶۶۷۸۱۱۰۹:۵۱:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
مجلس محترم لطفا این بار مالیات بر زمینهای خالی را هم اضافه کننید افرادی که دهها زمین مسکونی را خریده اند نساخته را احتکار کرده اند میگن نه آب میخواد نه نون قیمتش میره بالا ..احتکار پوشک جرمه ولی احتکار زمین مسکونی نه ؟؟؟
ناشناس۱۶۶۷۸۱۸۰۹:۵۴:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
ایرادات طرح چیه؟
رضا۱۶۶۸۲۶۱۱۴:۰۵:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۱۱
اولین ایرادش این است که اصلا خانه خالی مورد نظر این طرح چی هست چون طراحان طرح به قدری فصاحت و بلاغت داشته اند که حتی سوژه طرح را تعریف نکرده اند آیا خانه دوم روستایی مشمول است ؟آیا خانه خالی دوم در شهر کوچک مشمول است؟آیا خانه موجود در شهر بزرگ دوم مشمول است و اگر نه چرا دو خانه در یک شهر مشمول باشد؟آیا خانه دوم شما که مادرتان نشسته و اجاره نیست مشمول است؟آیا خانه ای که برای ازدواج قریب الوقوع فرزندتان خریده اید و اجاره نیست مشمول است ؟آیا خانه ای که اجاره نیست و مجانی به یک دوست واگزار کرده اید مشمول است؟آیا خانه مخروبه یا کلنگی یا قولنامه ای مشمول است ؟......پس بی خیال بقیه ماجرا بشوید.اگر ایرادات این طرح رفع شود از آن چیزی باقی نخواهد ماند چون مشگل بنیادی دارد وقتی شما اخذ مالیات را مشروط به شرطی مثل خالی بودن کردید،کل آن را به هوا فرستادید.تنها طرح ممکن مالیات سالیانه از همه خانه ها در کشور به نسبت قیمت انها و بصورت تصاعدی است که با پوپولیسم انتخاباتی که به دنبال شعارهای چپ گرایانه است سازگار نیست.
ناشناس۱۶۶۷۸۳۶۱۰:۰۵:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
همه دنیا داره از خانه خالی مالیات میگیره، همیشه باید چرخ رو از اول اختراع کنید آخرشم نچرخد! خوب مطالعه بفرمایید!
ناشناس۱۶۶۷۸۳۷۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
اگر شورای نگهبان هم آن را تایید کند اقدام مثبت مجلس محسوب نمیشود چون هرچه مالیات اضافه میشود فشار آن بر مصرف کننده نهایی وارد میشود اگر قرار باشد ملکی فروخته شود با احتساب همه هزینه های آن خواهد بود وخریدار باید به پردازد
ناشناس۱۶۶۷۸۴۸۱۰:۰۹:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۱۱
این طرح بنظرم مهمترین اقدام در جهت سامان دهی مسکن در کشور ماست که امیدوارم همین مجلس به جد و با قدرت اونو تصویب کنه و پیگیر اجرای اون باشه. چون اگر شما تمام بیابانهای ایران رو هم خانه بسازید شک نکنید نصیب فقرا نخواهد شد چون ثروتمندان اونها رو تصاحب خواهند کرد. در تمام زمینه ها باید با هر نوع احتکار مبارزه کرد علی الخصوص مسکن.
ناشناس۱۶۶۷۸۵۳۱۰:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۱۱
مسکن مهر دست دلال ها افتاده (انداختنش) و مسوولین تهدید می کنن وام ۴۰ تومانیش رو با نرخ ۱۸ درصد به جای ۴ درصد حساب می کنن تا به اصطلاح خونه ها به مصرف کننده برسه یا از حالت بلاتکلیف خارج بشه. در حالیکه این وام یک دهم مبلغ نارلترین قیمت مسکن مهر هم نیست. سیاست هایی که مثل روز روشنه از مجرای منافع دلال ها و گردن کلفت ها می گذره
ناشناس۱۶۶۷۹۵۸۱۱:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۱۱
اگر این طرح تصویب شود کسی به سراغ انبوه سازی نخواهد رفت بیشتر کارگران فصلی بیکار خواهند شد. کارخانه های مصالح ساختمانی تعطیل خواهند شد.باز موجب بیکاری عده ای خواهد شد. منصرف شوید بهتر است.همان بلایی که ارزش افزوده بر سر تولید اورد.اینجا هم نمود پیدا میکند.
ناشناس۱۶۶۷۹۶۵۱۱:۰۸:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۱۱
طرح نظارت بر خودرو.طرح نظارت بر مسکن.طرح نظارت بر بورس.بر دارو بر نفت بر برنج و و و .همه و همه کشکی بیش نیست..
ناشناس۱۶۶۷۹۷۹۱۱:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
سال هاست که در این کشور قیمت مسکن بر اساس سفته بازی سفته بازان بزرگ در ترازهایی بسیار بالاتر از ترازهای تعادلی جهانی معامله میشه؛ سال هاست که صحبت از بهبود وضعیت مسکن، جلوگیری از سفته بازی و کمک به اقتصاد تولیدی هست؛ سال هاست که طرح های اینچنینی از طرف شورای نگهبان خلاف شرع! تشخیص داده میشه!
ناشناس۱۶۶۸۰۱۴۱۱:۴۲:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
اگر ثروت محترم است و مالیات هم نباید بدهد پس وابستگی به صدور نفت چطور باید حل شود.
سیدرضا۱۶۶۸۰۱۵۱۱:۴۲:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۱۱
با سلام واحترام تایید این طرح به نفع مردم و بویژه اقشار کم درآمد بود اگر " مالیات اخذ شده صرف تامین مسکن اقشار کم درآمد می شد" نظام مالیاتی ایران یکی از مهمترین جاهایی است که نیاز به اصلاح اساسی دارد.زیرا درشرایط کنونی تنها اقشار کارمند وکارگر هستند که بیشترین مالیات را پرداخت می کنند وثروتمندان بزرگترین اقشاری هستند که بیشترین فرار مالیاتی را دارند.
ناشناس۱۶۶۸۰۴۷۱۲:۰۵:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۱
ایا اراده ای اصلا وجود دارد
ناشناس۱۶۶۸۰۷۱۱۲:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۱۱
این طرح نتیجه مفیدی نخواهد داشت. هزینه آن افزایش قیمت مسکن است که نهایتا خریداران خواهند پرداخت. به جای این کارها باید موانع وصول مالیات بر درآمد های هنگفت رفع شود. به جای دریافت مالیات از دارایی دولت باید از درآمد مالیات بگیرد.
ناشناس۱۶۶۸۰۷۷۱۲:۱۷:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
با اين قوانين ؛ چرخ ساخت ساز از حركات خواهد ايستاد سرمايه گذاري هم كه تو اين كشور آپارتمان ميخريد حال سعي ميكنه تو استانبول دبي .. سرمايه گذاري كنه خوب بسلامتي بازار املاك اين كشورها هم يك تكونى اساسي ميخوره ما روز به روز..
ناشناس۱۶۶۸۱۵۲۱۲:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
این طرح رابین هودی موجود کاهش تولید و افزایش قیمت ها میشه .
ناشناس۱۶۶۸۱۵۶۱۲:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
تیتر مناسب این خبر نیست ، گویا این اقدام مثبت کلا کنار گذاشته شده درحالیکه اینگونه نیست ... شیطنت رسانه ای
ناشناس۱۶۶۸۲۱۸۱۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۱۱
فردی که خونه با هزینه شخصی اش ساخته. دولت و وزارت مسکن و بنیاد مسکن و..هیچ وام بدون بهره یا 1 درصدی سود هم بهش ندادن چرا باید مالیات برای خانه خالی اش بده؟؟؟ زمانی میتونن این کاررو بکنن که تسهیلات رایگان و ارزان قیمت چه وام چه مصالح رایگان یا کم بهره دولت به مالکان داده باشه
ناشناس۱۶۶۸۲۴۱۱۳:۵۲:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۱
بعضی خبرنگاران انگار مشکل فهم دارند تیتر با متن مغایرت دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین