ترامپ: ایران نمی‌خواهد من برنده شوم/ نتانیاهو: فشار ایران را پای مذاکره می‌آورد

گروه جهان الف،   3990802126 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی به تکرار ادعاهای خود درباره ایران پرداختند.  

ترامپ: ایران نمی‌خواهد من برنده شوم/ نتانیاهو: فشار ایران را پای مذاکره می‌آورد

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی روز جمعه بعد از عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

«بنیامین نتانیاهو»، در این تماس تلفنی زنده که از رسانه‌های تلویزیونی پخش می‌شد به ترامپ گفت که او با برجام مخالف بوده و مخالف هر توافقی با ایران نیست.

«دونالد ترامپ» هم بار دیگر ادعا کرد چنانچه در انتخابات پیروز شود، یکی از نخستین تماس‌هایی که دریافت می‌کند از طرف ایرانی‌ها خواهد بود که خواستار توافق خواهند شد.

او مدعی شد که ایران و روسیه هیچ‌یک دوست ندارند او در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد. ترامپ مدعی شد که او در انتخابات به پیروزی خواهد رسید.

بنیامین نتانیاهو با اشاره به سخنرانی‌ای که در سال ۲۰۱۵ در کنگره آمریکا در مخالفت با حصول توافق هسته‌ای با ایران ایراد کرده بود، گفت: «وقتی که من در کنگره آمریکا صحبت کردم، نگفتم با هر توافقی مخالفم. گفتم با آن توافق مخالفم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه درباره دلیل مخالفت ادعایی خود با برجام گفت که این توافق خواستار هیچ تغییری در رفتار ایران نبود. وی اضافه کرد: «به همین دلیل، ایران بعد از آن توافق به جای کاهش ستیزه‌جویی‌هایش آن را افزایش داد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «فکر می‌کنم اگر توافق جدیدی پیشنهاد شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت. فکر می‌کنم این توافق تنها زمانی رخ می‌دهد که ایران با مخالفت‌های شدیدی در برابر ستیزه‌جویی‌هایش روبرو شود.»

نتانیاهو بار دیگر ادعا کرد چنانچه ایران با واکنش‌های «قدرتمندانه» روبرو شود برای آنچه به گفته او «توافق واقعی» است پای میز مذاکره خواهد آمد. 

دونالد ترامپ در ادامه درباره ایران گفت: «می‌دانید چه اتفاقی افتاده؟ آنها هم از مبارزه خسته شده‌اند، آنها هم از اتفاقاتی که دارد می‌افتد خسته شده‌اند.»

ترامپ تصریح کرد: «مردم بزرگی هستند و خواستار به پایان رسیدن این وضعیت هستند. اگر ما در این انتخابات برنده شویم...-همه می‌خواهند من بگویم کِی [برنده می‌شویم] ولی من همیشه می‌گویم اگر [برنده شوم]، چون بالاخره انتخابات است- اگر برنده شویم، یکی از اولین تماس‌هایی که دریافت می‌کنم از جانب ایران خواهد بود [که می‌گویند] بیا توافق کنیم.»

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «آنها نمی‌خواهند من برنده شوم. روسیه هم نمی‌خواهد من برنده شوم. نکته متمایز درباره این دو کشور این است که نمی‌خواهند من در انتخابات برنده شوم. اشکالی ندارد. من فکر می‌کنم ما برنده خواهیم شد.»

ترامپ در ادامه مدعی شد «موج قرمز» هنوز در آمریکا به راه نیفتاده و این موج طی روزهای آینده، اثر خواهد کرد و باعث پیروزی او در انتخابات خواهد شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و پس از آن بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته است. هر دوی این تلاش‌ها با مخالفت اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۶۱۰۵۲۳:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲
سیگنالهای وزارت خارجه و سیما و رفتارهای نجف زاده در نیویورک گویای این اشتباه است که باعث تشدید انتقامجویی در ترامپ میگردد‌ و از طرفی اقتصادکشور را وابسته به نتیجه انتخابات آمریکا میکند در حالیکه هیچ‌فرقی باهم ندارند
ناشناس۱۶۵۶۱۴۱۲۳:۵۱:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۲
برید به جهنم
ناشناس۱۶۵۶۱۷۴۰۰:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۳
ترامپ رجاله! بدان نه تنها ایران و ایرانیان بلکه هروجدان بیدار و هر انسان شریفی خواهان آن است کا تو و امثال تو از روی زمین محو شوید
ناشناس۱۶۵۶۳۳۷۰۷:۵۳:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۳
نه تورو خدا بیا برنده شو بخاطر خدمات شایسته ات به ایرانی ها !
ناشناس۱۶۵۶۳۵۱۰۸:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۳
واقعا اگر ایران اینقدر قدرتمند است که میخواهد جلوی انتخاب مجدد شمار را بگیرد ما به ایران و ایرانی افتخار میکنیم.
ناشناس۱۶۵۶۳۶۱۰۸:۰۸:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۳
ربنا فانصرنا علی القوم الکافرین آمین یا رب العالمین بحق محمد و آله الطاهرین
ناشناس۱۶۵۶۳۷۶۰۸:۱۶:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۳
انتخاب مجدد ترامپ یعنی نابودی هر چه زودتر امریکا و اسراییل. هیچ کس بهتر از ترامپ این کار را نکرده و نمی کند.
نوری۱۶۵۶۳۹۳۰۸:۲۷:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۳
آرزوی دوباره رییس جمهوری باید به گور ببرد
ناشناس۱۶۵۶۴۶۵۰۹:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۳
چون تو يك قاتل حرام لقمه اي
ناشناس۱۶۵۶۵۶۳۱۰:۳۲:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۳
ایران بیشتر تحت فشار اقتصادی ناشی از اختلاسهاودزدی های ..برخی مسوولین واطرافیانشان در کشور است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین