دلایل عجیب سلبریتی‌ها برای ازدواج‌نکردن!

گروه فرهنگی الف،   3990801053 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

چرا برخی بازیگران اهل ازدواج نیستند؟ آیا این یک تصمیم خودخواسته است یا شرایط این‌طور ایجاب می‌کند؟ این تصمیم چه آثاری بر جامعه دارد؟

 

روزنامه خراسان در گزارشی به دلایل عجیب برخی بازیگران برای ازدواج‌نکردن پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دنیای سلبریتی‌ها و بازیگران تفاوت‌های زیادی با افراد عادی دارد. بسیاری از بازیگران با وجود این‌که سن‌شان از ۴۰ سال هم گذشته ولی تن به ازدواج نداده‌اند. این موضوع را بارها در برنامه‌های مهمان محور تلویزیونی مثل دورهمی، خندوانه و... دیده‌اید. بسیاری از بازیگران در مواجهه با این سوال که چرا ازدواج نکردی؟ پیدا نکردن گزینه مناسب، نداشتن وقت، پیش نیامدن موقعیت آن و... را بهانه می‌کنند.

اما آیا واقعاً مسئله این است یا مشکلات بزرگ‌تری در این زمینه وجود دارد؟ مشکلاتی که نیاز به تحلیل و بررسی روان‌شناسانه دارد. انزوای درونی بازیگران در همه جای دنیا وجود دارد و متأسفانه بعضی از سلبریتی‌هایی که ازدواج کرده‌اند، بعد از مدتی جدا شده و دوباره به همان زندگی تنهای خود رو آورده‌اند. در این پرونده می‌خواهیم مجردهای سینمای ایران را معرفی کنیم و به این بپردازیم که چرا  برخی بازیگران اهل ازدواج نیستند؟ آیا این یک تصمیم خودخواسته است یا شرایط این‌طور ایجاب می‌کند؟ این تصمیم چه آثاری بر جامعه دارد؟ حالا به نظرتان سینمای ایران چند مجرد نزدیک به ۴۰ سال دارد و آیا این اتفاق فقط بین مردان بازیگر رایج است یا شامل حال خانم‌ها هم می‌شود؟ پاسخ همه این سوال‌ها را در ادامه بخوانید.

این سوال را جواب نمی‌دهم!

اسم: نیکی کریمی
سن: ۴۸ سال
نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران است. او یکی از هنرمندان سینماست که با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی به شمار می‌رود. با کسب این همه موفقیت اما هنوز مجرد است و شریکی برای زندگی خودش انتخاب نکرده است. پاسخ او به این سوال که چرا مجرد است و چندین بار از او پرسیده شده، فقط یک جمله است: «این سوال‌ها به دور از نزاکت است».(خبر آنلاین)

پسری سخت‌کوش اما تنها!

اسم: پژمان جمشیدی
سن: ۴۳ سال
فوتبالیستی که در عرصه بازیگری درخشید و می‌توان گفت یکی از بازیگران بسیار خوب این روزهای تلویزیون و سینمای ایران است، کسی نیست جز پژمان جمشیدی. با این حال، او هم جزو بازیگران و افراد مشهوری است که هنوز مجرد است و تنها زندگی می‌کند. جمشیدی در برنامه دورهمی دلیل مجرد بودنش را این‌گونه بیان کرد: «تا ۳۰ سالگی دوست داشتم در کنار پدر و مادرم باشم و آن‌ها را تنها نگذارم چون برادرم  به خارج از کشور رفته و خواهرم هم ازدواج کرده بود اما از ۳۰ سالگی به بعد هم که تنها زندگی می‌کنم زیاد به این موضوع فکر نکرده‌ام، البته از ۴۰ سالگی به بعد گاهی به ازدواج فکر می‌کنم ولی هنوز موقعیت اش پیش نیامده است.» 

قدرت مادر شدن را در خودم نمی‌بینم!

اسم:  هانیه توسلی
سن :    ۴۱ سال
او متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان است. توسلی دیپلم علوم تجربی دارد و دانش‌آموخته کارشناسی نمایش نامه‌نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. وی در گفت‌وگویی که مهرماه ۹۰ با مجله«پردیس» داشته، در پاسخ به این سوال که  آیا برای ازدواج کردن و مادر شدن برنامه‌ای دارد یا خیر، گفته: «مادر شدن به نظر من فداکاری خیلی بزرگ و مسئولیت بزرگ‌تری است؛ من هنوز این قدرت را در خودم نمی‌بینم.  ۱۵-۱۶  ساله بودم که رمان «جان شیفته» رومن رولان را خواندم و آن لحظه خیلی دوست داشتم مادر باشم ولی الان نمی‌دانم. فکر می‌کنم بعضی چیزها رویم تاثیر گذاشته، به هرحال دم همه مادرها گرم. ان شاءا... که من هم یک روز قدرت مادر شدن را پیدا کنم.»  

شوهر خوب پیدا نمیشه!

اسم:  مهراوه شریفی‌نیا
سن:  ۴۰ سال
او تا امروز در هر سه عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر نقش‌آفرینی کرده اما ازدواج نکرده است. مهراوه شریفی‌نیا در پاسخ مهران مدیری در برنامه دورهمی که از او پرسیده بود چرا ازدواج نمی‌کند با خنده گفت: «شوهر خوب پیدا نمیشه!» مدیری مجدد پرسید شوهر خوب به کی میگن؟ که مهراوه شریفی‌نیا جواب داد: «راستش تا امروز این‌قدر درگیر کار بودم که تا حالا بهش فکر نکرده ام.»

برای مجرد ماندنش فقط یک دلیل دارد!

اسم: احسان علیخانی
سن: ۳۸ سال
مجری برنامه پربیننده عصرجدید یعنی احسان علیخانی هم از جمله افراد مشهور تلویزیون است که هنوز مجرد است. احسان علیخانی در جواب این سوال که چرا ازدواج نمی‌کند، فقط مشغله کاری را بهانه کرده و چیز دیگری نگفته است.

ازدواج، هرگز!

اسم: الناز شاکردوست
سن: ۳۶ سال
یکی از معروف‌ترین چهره‌های زنان سینمای ایران، الناز شاکردوست است که در سال ۹۷ موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن را برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» کسب کند.  درباره دلایل ازدواج‌نکردنش می‌گوید: «هرگز به ازدواج فکر نکرده‌ام. درباره ازدواجم این را هم بگویم که من آن‌قدر فالوئرها و هوادارانم را دوست دارم که همیشه با حمایت‌های آن‌ها روحیه و انرژی مضاعفی می‌گیرم و اگر روزی قرار باشد هر اتفاقی در زندگی شخصی من مثل ازدواج رخ بدهد، شخصاً این را حق آن‌ها می‌دانم که آن را در صفحه شخصی‌ام اعلام کنم.» (زندگی ایده آل)

به ازدواج فکر کرده‌ام، اما...

اسم: محمدرضا گلزار
سن: ۴۳ سال
یکی از معروف‌ترین سوپر استارهای ایران که به تازگی به کرونا مبتلا شده، محمدرضا گلزار است. او با وجود شایعات بسیاری که عده‌ای به خصوص در شبکه‌های اجتماعی هر بار خبر ازدواج و بعد از مدتی طلاقش را پخش می‌کنند، هنوز مجرد است. تا امروز چندین بار، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از او خواستگاری کرده‌اند اما جوابش منفی بوده است. با این حال، درباره دلایل مجرد بودنش گفته: «هیچ شخص خاصی مدنظرم نیست اما به ازدواج فکر می‌کنم و مصمم به انجامش هستم ولی ازدواج تصمیمی نیست و شرایط باید مهیا شود.» (ماهنامه پرتو)
 

کسی دوستم ندارد!

اسم: حامد بهداد
سن: ۴۷ سال
حامد بهداد در گفت‌وگویی درباره دلیل ازدواج نکردنش اظهار کرده: «به زندگی مشترک اعتقاد دارم. روش درستی است چون طی سالیان جواب داده است. آن حالت درست الان با شرایط زندگی من هماهنگ نیست. این اعتقاد من است. بدیهی است که دوست دارم ازدواج کنم و بچه‌دار شوم اما الان شرایطم مناسب نیست. در هیچ کجا از این شهر، من هیچ کورسویی از دوست داشتن در یک حریف و همراه نمی‌بینم». (زندگی ایده آل)
 
مسئولیت‌گریزی یا ترس از دست دادن منطقه امن ذهنی؟ 

فریبا البرز، کارشناس ارشد مشاوره خانواده نگاهی روان‌شناسانه به دلایل ازدواج نکردن برخی ستاره‌ها که بیش از ۴۰ سال از عمرشان گذشته است داشته است:

همیشه ستاره‌ها و سبک زندگی‌شان برای عده‌ای از مردم جامعه جذاب بوده و خواهد بود. تعداد بالای دنبال کنندگان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، گواهی بر همین ادعاست. با این حال و چیزی که بیشتر از هر کار ستاره‌ها جلب توجه می‌کند، مجرد ماندن بعضی از آن‌هاست. آن‌هایی که با این همه طرفدار، بالای  ۴۰ سال عمر دارند و هنوز انتخابشان تجرد است. جالب این‌جاست که همگی چه زن و چه مرد، خود را بی‌میل به ازدواج نشان نمی‌دهند ولی دلایل بیشترشان یکسان است و خبر از نداشتن آمادگی‌های لازم برای متاهل شدن، پیدا نکردن گزینه مناسب و... می‌دهد. جوری هم می‌گویند هنوز دیر نشده که انگار سن ازدواج مهم نیست. به لحاظ روان شناختی ازدواج به دانش، مهارت، مشاوره، تجربه و آمادگی‌های لازم نیاز دارد. آیا می‌توان گفت که هنرمندان کشور ما با توجه به داشتن موقعیت خوب و ثروت قابل قبول، هنوز آمادگی لازم برای ازدواج را پیدا نکرده‌اند؟

۴ عامل مجرد ماندن چهره‌های مشهور

به طور کلی، آدم‌ها برای توجیه کارشان تلاش دارند که دلایل به ظاهر منطقی دست و پا کنند. دلایلی که در ظاهر شاید عده‌ای را توجیه کند اما گاهی درست نیست. آدم معروف‌ها هم از این ماجرا مبرا نیستند. در ادامه چهار عامل احتمالی اما رایج مجرد ماندن چهره‌های مشهور مطرح می‌شود.

مسئولیت‌گریزی از تشکیل خانواده

ازدواج نکردن برخی ستاره‌ها با توجه به سن بالایی که دارند، در وهله اول به مسئولیت گریزی آن‌ها از تشکیل خانواده بر می‌گردد. ازدواج به خودی خود یک عالمه مسئولیت می‌طلبد. این خیلی خوب است که آن‌ها به این مسئله اشراف دارند اما به نظر می‌رسد فرار از آن راه‌حل درستی نیست به خصوص با توجه به جایگاه حساسی که آن‌ها دارند و تاثیر فراوانی که متاهل شدن روی هواداران جوانشان می‌گذارد.

ترس از صمیمی شدن

علت بعدی را می‌توان در ترس از صمیمی شدن دانست. ازدواج یعنی شراکت همه چیز بین زن و شوهر و این شراکت، صمیمیت زیادی می‌طلبد و می‌تواند برای هر کسی دلهره‌آور باشد. بنابراین چهره‌ای که برای بازی در هر فیلم باید روزها و حتی ماه‌ها با افرادی روزگار بگذراند، ازدواج کردن برایش کار ساده‌ای نیست.

زندگی در منطقه امن

 یک دلیل دیگر، می‌تواند ترس از دست دادن منطقه امن باشد. معمولا انسان‌ها به سبک زندگی که دارند، خو می‌گیرند و به همان شیوه زندگی عادت می‌کنند. این اتفاق در ذهن تشکیل منطقه امن می‌دهد. فردی که سال های طولانی مجرد بوده و تنها زندگی کرده به این منطقه امن دست یافته و حتی فکر ازدواج یعنی از دست دادن این منطقه.

داشتن معیارهای عجیب و غریب

دلیل دیگر را می‌توان معیارهای خاص و عجیب برای انتخاب همسر دانست. تعدادی از معیارها بیشتر به فیلم تخیلی شبیه است تا واقعیت. غرق شدن در این افکار رفته رفته فرد را دچار وسواس می‌کند و این افکار نمی‌تواند نتیجه خوبی را برای فرد داشته باشد. افراد مشهور نسبت به بقیه مردم، خیلی بیشتر به این تصور اشتباه دچار می‌شوند و اگر کمی در اظهارنظرهایشان دقت کنید، به همین نتیجه خواهید رسید.

یک توصیه خودمانی به جوانان

دوست عزیز، قرار نیست اگر شیوه پوشش، حرفه هنری و... یک ستاره برای شما جذاب است، سبک‌زندگی شخصی او را هم الگوی زندگی شخصی خود قرار دهید. فراموش نکنید که آن‌ها افرادی هستند که ما از بیرون فقط ویترین و ظاهر زندگی‌شان را می‌بینیم. ازدواج نکردن گروه های مرجعی مثل سلبریتی های حوزه ورزش، سینما و... نباید باعث شود جامعه هم چنین فضایی را تجربه کند. هرچند این روزها به دلیل کرونا و مشکلات اقتصادی صحبت از ازدواج کمی سخت به نظر می رسد اما با یک برنامه ریزی درست می توان از سد مشکلات ازدواج هم رد شد و به زندگی هدف و معنای تازه ای داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۴۹۵۷۰۵:۵۰:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۲
بهترين جواب از نيكي كريمي ه . منم از اين به بعد همين رو مي گم
ناشناس۱۶۵۵۳۸۲۱۲:۳۶:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۲
از خود گذشتگی و مسئولیت پذیری لازمه دوست داشتن و عشق است. ازدواج نیاز به از خودگذشتگی و شهامت دارد. خودخواهی، غرور و ترس از شکست و از دست دادن اعتبار اجتماعی چیزی نیست که با جواب ندادن بتوان پنهان کرد.
ناشناس۱۶۵۵۸۵۰۱۹:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲
هر کسی مسئول زندگی خودشه، خواه مغرور و خواه از خود گذشته.
ناشناس۱۶۵۵۴۲۲۱۲:۵۸:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۲
ازدواج یعنی از خودگذشتگی و تقسیم زندگی خود با کسی که خیلی دوستش داری. این یک فداکاری دوطرفه است. آدم های خودخواه توان از خودگذشتگی ندارند و بعد از ازدواج احساس اسیری دارند!
سه سال ازدواج کردم۱۶۵۴۹۹۲۰۷:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۲
از نظر من بزرگ‌ترین حماقت زندگی من تا کنون ازدواج بوده به هیچ کسی توصیه نمیکنم
ناشناس۱۶۵۵۳۲۱۱۱:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۲
به نظر من خیلی از زنهای ایرانی به دلایل مختلف باید با روانشناس مشورت کنند و نه تنها موقع ازدواج نباید بهشان مهریه داد(‌حتی اگر زن فوت کند ورثه او می توانند مهریه را بگیرند . زن حتی اگر خیانت کند باز می تواند مهریه را بگیرد و..) بلکه باید یک چیزی هم گرفت .
ناشناس۱۶۵۵۵۳۸۱۴:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲
حالا تو از کجا فهمیدی کامنت گذاار زن بوده ..؟؟؟
۹ ساله که متاهلم۱۶۵۵۵۹۴۱۵:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۲
دقیقا! جامعه ما داره به سمت زن سالاری پیش میره و این مسئله شرایط رو برای مردان ایرانی دشوار کرده. واقعا زندگی با زن ایرانی خیلی سخته و صبر و تحمل میطلبه
علی۱۶۵۵۳۹۸۱۲:۴۳:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۲
احسنت آفرین با این شرایط دقیقا
ناشناس۱۶۵۵۴۲۳۱۲:۵۹:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲
مطمئنی مشکل از خودت نیست؟!
ناشناس۱۶۵۵۵۷۸۱۵:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲
انسان سالم از نظر جسمی و روانی تا 50 سالگی مجرد نمیمونه و نمیتونه که بمونه البته برخی ازاین بازیگران که روابط خارج از عرف دارن و بحثشون جداست. متاسفانه در جامعه هم این رویه در حال افزایش هست که به توقعات نا بجای دختران و خانواده هاشون برمیگیرده که سنگ اندازی میکنند.
ناشناس۱۶۵۵۰۴۶۰۸:۳۳:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲
نه فقط سلبریتی ها بلکه آدمهای عادی هم دیگه مسوولیت ازدواج و بچه رو نمیتونن بپذیرند
ناشناس۱۶۵۵۰۵۲۰۸:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۲
کاشکی می‌فهمیدم چه اصراری هست همه ازدواج کنن
ناشناس۱۶۵۵۶۸۸۱۶:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲
چون صندوق های بازنشستگی ورشکست شدند اینها بیشتر به فکر پیری خودشون هستند نه فکر جوانی ما که از دست رفت
در استانه جدایی هستم۱۶۵۵۰۶۴۰۸:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲
بهترین افراد برای نظر دادن کسایی هستن که جدا شدن؛ باید رفت از زندانیان مهریه پرسید تا بگن ازدواج با قوانین کشور ما چه نتایج مصیبت باری واسه آقایون داره
ناشناس۱۶۵۵۰۷۷۰۹:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲
کلا بازیگران خانم در ایران قبل از ازدواج پر کار هستند ولی بعد از ازدواج کمتر فیلم بازی می کنند . یکی از دلایل ازدواج نکردن آنها به اعتراف بعضی از خودشون روابط ناسالم است .
رضا۱۶۵۵۰۸۳۰۹:۱۸:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲
ازدواج از نگاه شما یک وظیفه احتمالا دینی است. آنچه بنیان تمام تکالیف ایدئولوژیک را سست می کند تجربه های انسان است. چطور می توانید کسی که آرامش تنهایی را تجربه کرده مجاب کنید با ازدواج این حجم مسوولیت استرس و نگرانی را بپذیرد ؟ ..
شهاب۱۶۵۵۵۴۴۱۴:۳۳:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲
یعنی تو این دنیا فقط افراد دیندار ازدواج میکنند؟؟این همه سلبریتی غربی با تعداد زیاد فرزندانشان حتما خیلی دیندار هستند.
ناشناس۱۶۵۵۰۹۳۰۹:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲
کسی که تا ۳۰ سالگی ازدواج نکرده باشد بهتر است هرگز ازدواج نکند. برای خودش همسر آینده اش و کودکان احتمالی خیلی خیلی بهتر است. تفاوت سنی ۴۰- ۴۵ سال بین والدین و فرزندان فاجعه است!
ناشناس۱۶۵۵۸۵۳۱۹:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۲
شما بدتر و بهتر رو برای خودت تعیین کن. هر کسی می تونه در هر سنی که مناسب دید ازدواج کنه، یکی 20 سالگی به این تصمیم میرسه یکی 40 سالگی.
ناشناس۱۶۵۵۰۹۶۰۹:۳۳:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲
وقتی کسی نیاز نداره خب ازدواج هم نمی کنه این اصل ماجراست
ناشناس۱۶۵۵۱۰۸۰۹:۴۳:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲
نمی دونستم اینقدر باهوشن
ناشناس۱۶۵۵۱۱۱۰۹:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲
ازدواج برای خوشگلا و پولداراست
ناشناس۱۶۵۵۱۹۷۱۰:۳۹:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۲
ای کاش ای کاش ای کاش زود ازدواج کرده بودم
ناشناس۱۶۵۵۲۴۶۱۱:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۲
خیلی بچه گانه فکر میکنید دلیل مجرد بودن بیست میلیون جوان رو الگو کردن سلبریتی ها میدونید مشکلات مالی نداشتن شغل و آینده گرانی مسکن گرانی ازدواج و رسم و رسومات غلط پر توقع بودن دختران و چیزهای دیگه حتما مسائل حاشیه ای هستن
ناشناس۱۶۵۵۲۵۹۱۱:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲
با این شرایط کشور زن گرفتن عاقبتی جز خود کشی یا افسردگی نداره شانس بیاره طلاق
ناشناس۱۶۵۵۶۷۸۱۶:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲
همین طور شوهر کردن.
ناشناس۱۶۵۵۲۶۰۱۱:۲۶:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲
ازدواج یه مساله شخصیه به کسی هم مربوط نیست
محمد۱۶۵۵۲۶۹۱۱:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۲
تنها موهبت ازدواجم تنها دختر کوچکم است اگرچه از خود زندگی متاهلی چیزی ندیدم جز دردسر و تباهی جوانیم
ناشناس۱۶۵۵۵۳۹۱۴:۳۰:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۲
منم تمام انگیزه ادامه زندگی مشترکم پسر کوچکم است وگرنه ازدواج بدترین کاری بود که تو عمرم انجام دادم جز توهین و تحقیر چیزی گیرم نیامد
ناشناس۱۶۵۵۳۱۲۱۱:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲
همه برای اینکه پاسخ این سوال خصوصی را ندهند جواب سربالا دادند ، مگر مجبورید درباره چیزی که نه به ما ربط دارد نه خودشان راحتند ،سوال بپرسید ؟
ناشناس۱۶۵۵۳۴۸۱۲:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲
البته انتخاب با انسان است. اما داشتن همسری خوب خوشبختی است و نیاز ذاتی انسان.یک نظر را هم به نفع ازدواج منتشر کنید!
موسی۱۶۵۵۳۵۷۱۲:۱۶:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲
من شاهد زندگی پر دعوای پدر و مادرم بودم. حالا تنها زندگی می کنم و 50 سالمه و اصلا دوست ندارم .زندگی پدر و مادرم را تکرار کنم.
ناشناس۱۶۵۵۳۹۲۱۲:۴۱:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۲
میخواستم ازدواج کنم اما با این اقتصاد فلج که شکم خودم را نمیتوانم سیر کنم با این قوانین .. که به درد زندگی پنجاه سال پیش میخوره با برخی مسئولین خائن که چند سال دیگه ایران را به پیرترین و ورشکسته ترین کشور جهان تبدیل خواهند کرد نگذاشتند مثل آدم زندگی کنیم نگذاشتند نرمال زندگی کنیم
ناشناس۱۶۵۵۴۰۲۱۲:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۲
هدف از ازدواج کامل ترکردن زندگیست لازمه آن یار وهمراه بودن زن وشوهر است که طرفین باید همفرهنگ وهم معیارباشند ویاانقدر ازفرهنگ بالایی برخوردار باشند که موارداختلافی رابتوانندحل کنند والا به هدف ازدواج که تکمیل ترکردن زندگیست نمیرسند لذالازم است این میسر شود والاازدواج بدون توجه به مواردی اینچنین نقص است نه کمال که منجربه جدایی ویاطلاق عاطفی میشود که خیلی بدتراست
ناشناس۱۶۵۵۴۰۵۱۲:۴۷:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۲
جالبه که الگوی خود اینا .. (که همون هنرپیشه های درجه یک خارجی باشند ) غالبا ازدواج کرده و تعداد زیادی بچه دارند
ناشناس۱۶۵۵۴۵۰۱۳:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲
ازدواج و بچه دار شدن فقط در صورت داشتن کار مناسب و درآمد کافی معنی داره افراد بیکار و فقیری که ازدواج می کنند و بچه دار می شوند در حقیقت جنایت می کنند
ناشناس۱۶۵۵۷۵۶۱۷:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲
فقر فرهنگي از فقر مادي به مراتب بدتر و خانمانسوز تره كه بيش از ٩٥ درصد ايرانيها دارند. حتي خود من.با عرض پوزش .
ناشناس۱۶۵۵۴۶۰۱۳:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲
چون اغلب روابط خارج از عرف ازدواج دارن ازدواج سفید دارن تنها دلیلش اینه
ناشناس۱۶۵۵۵۲۰۱۴:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲
حالا هر چی به کسی مربوط نیست
ناشناس۱۶۵۵۵۶۵۱۴:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۲
متاسفانه پسران ساده و بی غل و غشی مثل من هرگز مورد توجه دخترها نبودند و بیشتر دخترها امثال ما رو امل و عقب مونده میدونند و‌عاشق پسرهای زبان باز و فریبکار هستند.برای ماها مجرد موندن خیلی بهتره.
ناشناس۱۶۵۵۶۴۲۱۵:۵۵:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۲
چه سوال ناراحت کننده ای! اونم در جامعه ای که ظرفیت شنیدن خیلی از جوابها رو نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین