آغاز بهره‌کشی اقتصادی رژیم صهیونیستی از رژیم‌های عربی

گروه جهان الف،   3990729063 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از امضای توافق‌های اقتصادی با بحرین و امارات، بهره‌برداری‌های یک‌جانبه خود  از این توافق‌ها را آغاز کرده است.

آغاز بهره‌کشی اقتصادی رژیم صهیونیستی از رژیم‌های عربی

به گزارش الف به نقل از روزنامه العربی الجدید، رژیم صهیونیستی در میان تحولات گسترده پرونده همکاری اقتصادی با رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس به دنبال کسب یک دستاورد بزرگ اقتصادی از امارات و بحرین است. به تازگی فلسطینیان درباره خطرات بزرگ تمایل امارات به تامین مالی پروژه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها موسم به «دره سیلیکون» که شامل ساخت هتل‌ها و موسسات تکنولوژی مدرن و امکانات اقتصادی رژیم اسرائیل است به شکل جدی هشدار دادند.

به نوشته العربی الجدید،هشدارهای فلسطینیان پس از آن مطرح شد که فیلر حسن ناحوم، معاون شهردار قدس اشغالی از اشتیاق اماراتی‌ها برای تامین مالی پروژه اسرائیلی دره سیلیکون خبر داد. وی که هفته گذشته به امارات سفر کرده بود پس از آن در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «مارکو ریشون» اظهار داشت که این پروژه را برای مسئولان و بازرگانان اماراتی مطرح کرده و آن‌ها اشتیاق بالایی نشان دادند. این مسئول صهیونیستی مدعی شد که پروژه مذکور می‌تواند برای فلسطینیان ساکن قدس شرقی نیز مفید باشد. اما طرف فلسطینی تاکید می‌کند که قرار است این پروژه بر روی ویرانه‌های ۱۲۰ کارگاه و مغازه تعمیر خودروی فلسطینی ساخته شود که به طور کلی ویژگی‌های این شهر عربی را تغییر خواهد داد.

العربی الجدید نوشت: زیاد الحموری، مدیر مرکز حقوق قانونی و اجتماعی قدس اشغالی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت، این پروژه بسیار خطرناک بوده و در راستای نقشه‌های گسترده رژیم صهیونیستی برای تغییر ویژگی‌های عربی شهر قدس و یهودی سازی آن است.

به گزارش العربی الجدید،شبکه کان اسرائیل اعلام کرد که فرود هواپیمای اماراتی در فرودگاه بن گوریون به معنای آغاز پروازهای مستقیم تجاری میان ابوظبی و تل‌آویو است. انجام یک پرواز مستقیم تجاری میان امارات و اسرائیل برای اولین بار از زمان امضای توافق عادی سازی یک نقطه عطف به شمار می‌رود؛ چرا که این امر موجب  تقویت گردشگری میان دو طرف خواهد شد.

روزنامه العربی الجدید افزود که رژیم صهیونیستی در چارچوب توافق عادی‌سازی اقتصادی برنامه‌ای برای جذب  100 هزار گردشگر به صورت سالانه از امارات آماده کرده بود. در واقع آنچه که وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی را برای جذب گردشگران از امارات به اراضی اشغالی و وسوسه کرده این است که  به گفته ناظران هر گردشگر اماراتی بین دو تا ۲۰ هزار دلار صرف یک سفر توریستی می کند.علاوه بر آن مردم امارات در سال چند بار سفر می‌کنند و اغلب آنها در هتل های پنج ستاره اقامت دارند.  بر همین اساس وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای ترغیب گردشگران اماراتی جهت سفر به اراضی اشغالی تهیه کرده بود.بعد از گذشت حدود دو ماه از امضای توافق عادی سازی میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین سه طرف شروع به اجرای کامل بندهای اقتصادی مندرج در توافقنامه‌ها کردند.

به نوشته العربی الجدید پس از افتتاح دفتر صندوق سرمایه‌گذاری ملی امارات در تل آویو دو طرف توافق نامه‌ای برای گسترش همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری امضا کردند.  این یادداشت تفاهم در نوع خود اولین توافقی هست که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ و تاسیس رژیم جعلی خود با یکی از کشورهای منطقه امضا می‌کند.

طبق گزارش روزنامه العربی الجدید هرچند که از نظر تئوری قرار است این توافق یک فضای راحت برای سرمایه‌گذاران صهیونیستی و اماراتی فراهم کند، اما در واقع به شرکت ها و تاسیسات صنعتی صهیونیستی که مدت‌هاست در بازار امارات فعالیت دارند کمک شایانی خواهد کرد.

آغاز بهره برداری اقتصادی اشغالگران از توافق‌های عادی سازی

به گزارش العربی الجدید توافقنامه عادی سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی از بعد اقتصادی بیشتر در خدمت تجارت صهیونیست‌هاست تا اماراتی‌ها.  علت این امر آن است که بازار امارات به شرکت‌های صهیونیستی متخصص در زمینه های مختلف بیشتر نیازمند است تا بازار صهیونیست ها به شرکت‌های اماراتی؛زیرا شرکت‌های رژیم اشغالگر در زمینه صنایع آب، فناوری، بهداشت، ساخت و سازو کشاورزی و صنایع غذایی نسبت به امارات حرف بیشتری برای گفتن دارند.  بنابراین بازرگانان و سرمایه‌گذاران اماراتی از خلال توافق عادی سازی شروع به خرید سهام شرکت‌های صهیونیستی می‌کنند ؛بدون اینکه تاثیری بر فعالیت این شرکت‌ها داشته باشند.

العربی الجدید نوشت:برای نمونه مقامات صهیونیست موافقت کردند که بنادر دبی تنها می‌توانند 30 درصد از سهام بندر حیفا را بخرند تا نتوانند تاثیر گذاری زیادی بر فعالیت‌های این بندر داشته باشند. از سوی دیگر غیر ممکن است که رژیم صهیونیستی به بازرگانان اماراتی اجازه دهند تا جایگاهی در شرکت‌های فنی و سایبری که تجهیزات و نرم افزارهایی را با استفاده امنیتی- نظامی تولید می‌کنند به دست آورند. حدود ۲ هفته قبل ابوظبی و تل‌آویو توافق کردند تا سومین منطقه تجاری آزاد را راه‌اندازی کند  که متن این توافق توسط اتحادیه دفاتر تجاری اتاق بازرگانی و صنایع دبی امضا شد. علاوه بر آن وزارت صنعت امارات و وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک تیم واحد جهت آماده سازی امضای توافقی درباره فعالیت‌های مشترک در زمینه های اقتصادی و صنعتی به تفاهم رسیدند.

به گزارش العربی الجدید، اما درباره چشم اندازهای اقتصادی رژیم صهیونیستی پس از عادی سازی روابط با بحرین این توافق فرصت اقتصادی بزرگی در اختیار صهیونیستها قرار می دهد. قابل توجه است که طبق سند صادر شده توسط وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی در دو ماه گذشته بحران اقتصادی بحرین فرصت بزرگ اقتصادی در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهد؛با توجه به اینکه رژیم آل خلیفه در سایه بحران‌های اقتصادی قصد دارد کشور خود را تبدیل به مرکز بانک جهانی کند که این امر به شرکت‌های صهیونیستی فرصت ادغام در بازار بحرین را می‌دهد.همچنین با توجه به اینکه بحرین اخیرا خرید سلاح های پیشرفته را افزایش داده احتمال اینکه به وارد  کردن فناوریهای نظامی رژیم صهیونیستی متوسل شود زیاد است.

روزنامه العربی الجدید در پایان نوشت: به طور کلی صهیونیستها تا اندازه‌ای روی دستاوردهای اقتصادی از عادی‌سازی با رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس کرده‌اند که  علاوه بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یسرائیل کاتس،وزیر دارایی این رژیم، یوسی کوهین رئیس موساد نیز که چشم به جانشینی نتانیاهو در ریاست حزب لیکود و رژیم اسرائیل دوخته وعده های زیادی درباره تحولات بزرگ پس از توافق اقتصادی با رژیم‌های عربی می‌دهد. در واقع ثمرات عادی سازی روابط با رژیم‌های عربی می‌تواند نتانیاهو و دوستانش را در میان موج تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست به دلیل ناتوانی کابینه نتانیاهو در مقابله باشیوع اپیدمی کرونا و عواقب اقتصادی آن نجات دهد.
 
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۷۶۴۷۰۰:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۴
گاو شیر ده همیشه گاو شیرده باقی خواهد ماند.
ناشناس۱۶۵۷۶۷۲۰۱:۰۹:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۴
اسرائیل از این ها بهره می برد و چین از..
امیر فرهمند۱۶۵۷۷۰۲۰۲:۰۳:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۴
اول که توافق دو تا کشور به ما چه مربوط دوما قرار نیست هر صلحی رو با عناوین قرار داد ننگین و یک طرفه تخریب کنید سرمون تو کار خودمون باشه
ناشناس۱۶۵۷۷۱۶۰۲:۵۰:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۴
جنگ اعراب و اسراییل به ما ربطی ندارد . اعراب نژاد پرست هستن و اکثریت از صدام حمایت کردن پس به فکر حل مشکلات کشور باشید..
ناشناس۱۶۵۷۷۳۳۰۴:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۴
این که شما گفتید اسمش بهره کشی نیست بلکه سرمایه گذاری هست که به نفع طرفین خواهد بود
رضا۱۶۵۷۷۴۵۰۶:۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۴
یعنی امارات که تو‌این سالها اینقدر پیشرفت کرده و به مردمش رسیده حواسش نیست شماها فهمیدین..
ناشناس۱۶۵۷۷۴۸۰۶:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۴
اسمش بهره کشی نیست اسمش جذب سرمایه گذار خارجی است ..
ناشناس۱۶۵۷۷۷۸۰۷:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۴
ما هیچ وقت نتونستیم با همسایه های عرب خودمون در جنوب خلیج فارس روابط دوستانه برقرار کنیم. وگرنه اونها الان بجای اسرائیل در ایران سرمایه گذاری می کردند. ..
ناشناس۱۶۵۷۸۰۴۰۸:۲۶:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۴
اگه کشورهای عربی بخوان بهره بدن به اسرائیل باید از ما اجازه بگیرن ؟!!!..
ناشناس۱۶۵۷۸۱۲۰۸:۳۲:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۴
روسیه هم عاشق بهره کشی اقتصادیست
ناشناس۱۶۵۷۸۱۸۰۸:۳۹:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۴
شما جوش نزن . نظر مردم عرب این کشورها حرکت به سوی اقتصاد بهتر و امنیت بیشتر است
محمد۱۶۵۷۸۲۱۰۸:۴۰:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۴
ظاهرا و باطنا اهدافشون داره اکی میشه .
ناشناس۱۶۵۷۸۲۵۰۸:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۴
بهره کشی اقتصادی روسیه و چین خیلی خطرناکتر از بهره کشی اسرائیلی است
سام۱۶۵۷۸۴۴۰۹:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۴
اینا که گفتید روابط تجاری دو سر سود است. ما نگران کشور خودمان باشیم که یک سنت هم سرمایه گذاری خارجی درش انجام نمیشه
ناشناس۱۶۵۷۸۸۰۰۹:۵۱:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۴
..پس فکر کردین دنیا منتظر میمونه ببینه ایران دلش چی میخواد هر کشوری به فکر مناافع خودشه
ناشناس۱۶۵۷۹۰۱۱۰:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۴
به نظر میاد دنیا داره به سمت سلاحهای هوشمندتر و دقیقتر میره که معمولا کوچکتر هم هستند. مثل پهپادها که در جنگ قره باغ نقش مهمی دارند. بجای کلی موشک و بمب غیردقیق، با پهپاد میشه دقیق سربازان یا تانکها و نفربرها و توپخانه ها رو دونه دونه زد. حتی در آینده ممکنه پهپادها یا رباتهای کوچک به درون سنگرها یا ساختمانهای بزرگ هم نفوذ کنند. اسراییل میتونه در این زمینه امارات و کشورهای عربی رو تقویت کنه. مخصوصا اینکه این سلاحها معمولا برد کمی دارند و اسراییل میتونه اونها رو از راه دور با کدهایی از کار بندازه. یعنی اسراییل نگرانی زیادی از اینکه این سلاحها علیهش بکار برند نخواهد داشت. ما باید خیلی جدی در زمینه اینجور سلاحها کار کنیم و خودمون رو تقویت کنیم.
ناشناس۱۶۵۷۹۵۵۱۰:۳۵:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۴
خب به ما چه؟ حالا دلسوز ملتهای ثروتمند عرب هم باید باشیم!!
ناشناس۱۶۵۷۹۷۲۱۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۴
در واقع مسیر کوتاه شده قبلا همین منافع از طریق امریکا و انگلیس منتقل میشد الان مستقیم شده
ناشناس۱۶۵۸۰۳۹۱۱:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۴
متاسفانه برخی رژیم های عربی منطقه گاو شیرده امریکا و رژیم صهیونیستی هستن.
ناشناس۱۶۵۸۲۰۸۱۳:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۴
کاش وضع اقتصادی کشور ماهم مثل امارات وبحرین بود!
ناشناس۱۶۵۸۲۳۲۱۳:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۴
آغاز همکاری اقتصادی بدون جنگ و درگیری بی حاصل .
روزبه۱۶۵۸۳۱۴۱۴:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۴
آغاز ظهور در سرزمین عربستان خواهد بود، و پایانش در سرزمینهای اشغالی، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل..
ناشناس۱۶۵۸۴۶۶۱۶:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۴
روابط کشورها بر اساس منافع (..) ملی است و نه وابستگی های عاطفی
امیرخان۱۶۵۸۷۳۳۲۰:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۴
یعنی از قراردار با چین هم بدتره ؟
ناشناس۱۶۵۸۷۵۸۲۱:۰۲:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۴
دیدی که ما الان داریم و سیاست خارجی ما باعث شد اعراب به سمت اسرائیل بروند این سیاستی که ما الان داریم درست نیست و در نهایت فقط به نفع اسرائیل تمام میشه ایجاد صلح و ثبات در منطقه و پایان دادن به جنگ های طولانی مدت باید دستور کار ما باشه..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین