ماجرای حاشیه‌ساز «دناپلاس»/ نمایندگان درباره تحویل خودرو به بهارستان‌نشینان چه نظراتی دارند؟

گروه اقتصادی الف،   3990631144 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیگیری سوژه مخاطبان فارس من درباره اینکه «چرا دنا پلاس به نمایندگان مجلس قسطی و زودتر تحویل می‌شود؟» باعث شد تا پیگیر ماجرا شده و نظرات مختلف نمایندگان را جویا شویم.

 

به گزارش فارس، تحویل یک دستگاه خودرو دنا پلاس اقساطی به نمایندگان مجلس خبری بود که توسط روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس اعلام شد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.
ایزدخواه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود که در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند و بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

هرچند ساعاتی بعد از اعلام این خبر، روح الله ایزدخواه طی نامه ای به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی که کلید خودرو دناپلاس نیز بر روی آن قرار داشت، اعلام کرد که از دریافت خودرو دناپلاس منصرف شده است اما واکنش‌ها به این امر در شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد.

 

این نماینده مجلس اضافه کرده بود که «قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.»

سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی توییتی تحویل خودرو دنا پلاس به برخی از نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و نوشت: «کم نیستند نمایندگانی مثل حقیر که نه دناپلاس و نه رهن ۲۰۰ میلیونی منزل گرفته اند. بیش از این لطفا به مدیون شدن سیاستگذاران به خانه و خودروی پیشنهادی صاحبان ثروت، حساس باشید تا مصوبات دولت و مجلس سوگیری نداشته باشد. با تشکر از واکنش اصلاحی ایزدخواه

 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در همین رابطه اظهار داشت: نماینده مجلس خودرو نیاز دارد و امر لازمی است کما اینکه هم قطاران نمایندگان در دولت که وزرا هستند ده برابر یک نماینده مجلس امکانات در اختیار دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: از لحاظ نوع خودرو نیز اگر خودروی معمولی‌تری انتخاب و خریداری می‌شد نیز خیلی بهتر بود مگر پژو پارس چه اشکالی داشت؟ آن نمایندگانی که در این دوره پژو استفاده می کنند مگر چه عیب و ایرادی دارند.

 

وی با بیان اینکه من با اینکه خودرو به نمایندگان داده شود موافق نیستم، تصریح کرد: مجلس باید خودروها را به نام مجلس خریداری می‌کرد چون کاری که یک نماینده صورت می دهد جزو وظایف نمایندگی‌اش خواهد بود بنابراین یک دستگاه خودرو از طرف مجلس به آنها داده می شد و بعد از پایان دوره نمایندگی نیز از آنها تحویل گرفته می شد؛ این می‌توانست بهترین روش باشد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: من به مردم حق می‌دهم که انتقاد کنند. مردم به درستی مراقبت کرده و نقد می‌کنند و نمایندگان مجلس یا هر شخصیت دیگر باید این نقدها را بپذیرد و خود را اصلاح کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در عین حال می‌‌گوید که « من نه این دوره و نه دوره‌های قبل خودرو نگرفتم و معتقدم انسان هرچه از بیت المال کمتر امکانات بگیرد در روز قیامت نیز پاسخگوتر خواهد بود».

علیرضا سلیمی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در همین زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان، نماینده شهرستان هستند. نماینده شهرستان رفت و آمد دارد و مجلس باید برای آنان وسیله نقلیه فراهم کند. بنابراین سه سناریو داشتیم؛ نخست این که آقایان خودشان بروند با بیرون قرارداد ببندند، با آژانس قرارداد ببندند.

وی افزود: ما اول گفتیم برای مجلس از بیرون خودرو اجاره کنیم که هزینه‌هایی که بر روی دوش مجلس می‌گذاشت وحشتناک بود. مسیر دوم این بود که نیرو و ماشین بگیریم که این هم باز هزینه‌هایی را به مجلس تحمیل می‌کرد. نکته سوم این بود که قرار شد این دوره تعدادی خودرو برای مجلس گرفته شود. این که آقایان گفتند قرار است این خودروها به نام نمایندگان سند زده شود و اقساطی است، تأیید نمی‌کنم و این خودروها فعلا متعلق به مجلس است و هیچ تصمیمی در مورد این که این خودروها به نمایندگان داده شود گرفته نشده است و صرفا برای امور ماموریتی نمایندگان است و در سایر موارد فعلا تصمیمی گرفته نشده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که تعداد خودروهای خریداری شده چند دستگاه است، گفت: خودرو ‌به نمایندگانی که تقاضا کرده‌اند داده شده است. همه نمایندگان تقاضا نداشتند، اما گفتم که خودروها به اسم نمایندگان نیست. مانند خودروهای فرمانداری، استانداری، ریاست جمهوری.

وی ادامه داد: ما گفته بودیم خودروی داخلی خریده شود. بحث این خودروها هم مربوط به الان هم نیست و این خودروها چندین ماه قبل خریداری شده بودند. یعنی اول مجلس. این موافقت نامه امضا شده بود و الان گران شده است. امروز که این خودروها خریداری نشده است. ما تأکید داشتیم خودرو داخلی خریداری شود. شما می‌دانید که وزارتخانه‌ها عمدتاً خودروی خارجی در اختیار دارند. قرار بود نخست ال 90 خریداری کنیم، آقایان گفتند ال 90 تولید نمی‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۶۶۰۹۱۹:۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۳۱
همچین جنجال درست شد که انگار بنز میخواهند بدهند بیشتر برای پرت شدن حواس ها است
ناشناس۱۶۰۶۸۲۵۲۱:۳۸:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۳۱
جواب های بی سر و ته،یکی بدتر از اون یکی.
ناشناس۱۶۰۶۸۲۸۲۱:۴۱:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۳۱
نمایندگان واقعی مردم در نظام جمهوری اسلامی دنا پلاس نخواهند گرفت
محسن۱۶۰۷۰۳۹۰۷:۳۲:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱
توجیهات نمایندگان جالبه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین