جلالی: هیأت‌ها عامل موج سوم کرونا نیستند

گروه فرهنگی الف،   3990631102 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیشترین سخت‌گیری برای برگزاری عزاداری محرم اعمال شد، گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت بیشترین رعایت نیز صورت گرفت بنابراین با آن سخت‌گیری و بیشترین رعایت، نباید در اینجا به دنبال مقصر بود.

هیأت‌ها عامل موج سوم کرونا نیستند

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه خدا را شکرگزاریم که ا‌ین توفیق را به ملت ایران عطا کرد تا بار دیگر در ایام محرم به تعظیم شعائر حسینی (ع) بپردازند، اظهار داشت: با وجود شرایط بی‌سابقه‌ای که برای شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، این گمان وجود داشت که اقامه عزای حضرت سیدالشّهداء (ع) آسیب ببیند. اما مردم با برگزاری مراسم سوگواری در دهه‌ اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، در عمل نشان دادند که ما ملت امام حسینیم، یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این حماسه‌ با شکوه مردم حتی تحسین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را به همراه داشت؛ معظم‌له ا‌ین محرم را «محرم ماندگار» در تاریخ توصیف کردند، افزود: در روزهای اخیر متاسفانه با شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور که البته امیدواریم با تدابیر مسئولین پزشکی جلوی آن گرفته شود، برخی از معاندین و رسانه‌ها به دنبال ارتباط آن با جلسات محرم هستند، در صورتی که بیشترین سخت‌گیری برای برگزاری جلسات عزاداری اعمال شد که حتی در مراحلی تشدید‌تر هم شد.

جلالی اضافه کرد: بیشترین رعایت پروتکل‌ها از سوی هیأت‌های مذهبی براساس اعلام مسئولین وزارت بهداشت و مسئولین نیروی انتظامی انجام شد بنابراین زمانی که سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌ها اعمال شد و بیشترین رعایت نیز انجام شد، نباید در اینجا به دنبال مقصر بود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حوزه مدیریتی کشور در جریان کرونا، بسیاری از موارد رهاست و اهمال‌کاری صورت می‌گیرد که یا کلا موضوع رها شده است و یا در برخی مواقع نیز به سمت تعطیلی می‌روند که البته این روزها تعطیلی کمتر شده است، در حالی که در جریان محرم تجربه جدید و روش سومی ایجاد شد که دولت و ستاد ملی کرونا پروتکل سختگیرانه اعلام کردند و توسط هیأت‌ها با بهترین شکل و ۹۵ درصد فراگیری مدیریت و اجرا شد بنابراین منطقی است که این روش را برای دیگر مسائل نیز به کار ببندند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات و جامعه مداحان و وعاظ کشور همواره در جلسات با مسئولین وزارت بهداشت طرفدار سخت‌گیری البته به صورت منطقی بودیم و تلاش کردیم پروتکل‌ها دقیق نوشته شود تا آسیب کمتری داشته باشد بنابراین نباید هیأت‌ها را مقصر اعلام کرد زیرا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته هیأت‌ها سرفراز از این آزمون خارج شدند و امیدواریم این تجربه به دیگر مسائل کشور تسری یابد، مسئولیت‌هایی برای نهادها مدنظر قرار گیرد و پروتکل‌های لازم برای شئون دیگر نیز تصویب شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین