واکنش رسانه‌های صهیونیستی و عربی به توافق سازش تل‌آویو با امارات و بحرین

گروه جهان الف،   3990626089 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی تل‌آویو در نتیجه توافق سازش کوچک با امارات و بحرین، از بزرگنمایی‌های بسیار زیاد صورت گرفته در تبلیغات مربوط به این توافق انتقاد کردند.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی و عربی به توافق سازش تل‌آویو با امارات و بحرین

به گزارش الف، رسانه های رژیم صهیونیستی واکنش‌های متفاوتی نسبت به امضای توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و رژیم های عربی امارات متحده و بحرین که دیشب در کاخ سفید و با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، نشان دادند.

مبالغه‌های بسیار زیاد در اهمیت توافق سازش

شبکه اسرائیلی کان در این رابطه اعلام کرد که این توافق ارزشی ندارد و در مورد آن مبالغه‌های بسیار زیادی صورت گرفته است. این توافق قابل مقایسه با معاهده سازش اسرائیل با مصر و اردن نیست.

شبکه 13 تلوزیون رژیم صهیونیستی نیز به مبالغه بسیار زیاد در خصوص اهمیت این توافق اشاره و تاکید کرد: نتانیاهو طوری صحبت می‌کند که گویا مهم‌ترین دستاورد سیاسی در نسل ما را رقم زده، دونالد ترامپ نیز از تغییر تاریخ  ایجاد خاورمیانه جدید صحبت می کند.

عدم پخش سرود ملی رژیم صهیونیستی در مراسم

تحلیلگر سیاسی این شبکه تاکید کرد که این یک توافق سازش است و این موضوع خیلی خوب است، اما نمی‌توان آن را با معاهده‌های سازش با مصر و اردن مقایسه کرد، کسی که این مقایسه را داشته باشد، از اهمیت معاهدات قبل کاسته است.

شبکه کان در تحلیل دیگری به عدم پخش سرود ملی طرف‌های شرکت کننده در این توافق اشاره کرده و می‌افزاید که این در حالی بود که در معاهده‌های امضا شده با مصر و اردن سرود ملی طرف‌های شرکت کننده در توافق پخش می‌شد.

دو چالش بزرگ نتانیاهو بعد از توافق سازش

این شبکه صهیونیستی به چالش بزرگترین نتانیاهو در دوره نخست‌وزیری خود اشاره و تاکید کرد که این چالش بزرگ این است که نحوه تاثیر توافق مذکور بر اوضاع داخلی اسرائیل مشخص نیست. این گزارش به سهل انگاری کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا و عدم پرداختن به قرنطینه مناطق متعدد در سرزمین‌های اشغالی اشاره و تاکید کرد که اینها مسائلی است که نتانیاهو باید به آنها بپردازد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز به یکی از ابعاد نگرانی گروه‌های صهیونیستی در خصوص توافق سازش اسرائیل با امارات و بحرین اشاره کرد. آلکس فیشمن تحلیلگر این روزنامه صهیونیستی تحت عنوان اتحاد گروه‌های مقاومت ابراز داشت که اقدامی که دو انتفاضه اول و دوم و چندین هزار موشک فرود آمده بر سر کرانه باختری و زخمی و کشته شدن هزاران فلسطینی در درگیری با ارتش اسرائیلی باعث ایجاد آن نشد، در جریان یک سازش کوچک با امارات و بحرین تحقق پیدا کرد. وی به جنبش حماس و فتح و سایر سازمان‌های فلسطین اشاره و تاکید کرد که این گروه‌ها فرماندهی مشترک مبارزه با روند سازش اسرائیلی - عربی را کلید زده‌اند که نگرانی‌های زیادی را در محافل امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

این گزارش می‌افزاید که نیروهای امنیتی سرزمینهای اشغالی با نگرانی زیاد روند همگرایی بین مقامات فتح و حماس را دنبال می‌کند. ارزیابی‌های اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع ممکن است به کاهش حجم فعالیت‌های نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ضد گروه‌های مقاومت در کرانه باختری منجر شود. علاوه بر این که احتمال دارد در نتیجه فعالیت‌های اعتراض آمیز صورت گرفته طی روزهای آینده تعدادی از فلسطینیان کشته و زخمی شوند که این موضوع باعث متشنج شدن اوضاع داخلی سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

بی اطلاعی بحرینی‌ها از سندی که امضا کردند!

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به قلم نوعا لانداو خبرنگار بین الملل خود نوشت که اعضای هیئت بحرینی که برای امضای توافق سازش با اسرائیل به واشنگتن رسیده بودند تا آخرین ساعات تلاش داشتند از جزئیات نسخه قراردادی که قرار است امضا کند، اطلاع حاصل کنند. آنها تماس‌های زیادی با نمایندگان آمریکا برقرار کرده بودند تا بدانند وزیر خارجه بحرین در کاخ سفید قرار است چه قراردادی را با دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو امضا کند.

این روزنامه صهیونیستی در تحلیل این موضوع می‌نویسد که این نکته نیز دلیل دیگری است که نشان می‌دهد جزئیات روند سازش هنوز نهایی نشده است. این خبر با واکنش تمسخرآمیز افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است. یکی از شهرک‌نشینان در این خصوص نوشته است وی از روش معامله‌های املاک که در نیویورک استفاده می‌شود، بهره‌برداری کرده و به این ترتیب پول زیادی را به جیب زده است.

پخش اخبار مشترک تلویزیون‌های امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی

تلویزیون دبی امارات و تلویزیون بحرین و شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پی  برگزاری مراسم امضای توافق سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روش  مشترکی را برای بخش اخبار خود در پیش گرفتند. محمد الکعبی و بسام البداوی مجریان بخش خبر تلویزیون امارات و بحرین عبارت صلح را به زبان عبری ( شالوم) بیان کردند. این همان کاری بود که مجری زن شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز انجام داد. تحلیل‌گران اقدام مشترک تلویزیون‌های امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را در نتیجه هماهنگی‌های از پیش انجام شده قلمداد کرده‌اند.

بازتاب مراسم رسمی رونمایی از توافق رژیم‌های عربی با اسرائیل در رسانه‌های عربی

به گزارش الف شب گذشته٬ به دنبال حضور نمایندگان رژیم‌های دست‌نشانده بحرین و امارات و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا و کاخ سفید برای امضای توافق آشکارسازی روابط و خیانت به ملت و آرمان فلسطین، مراسم امضای توافق به‌اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با کشور‌های امارات و بحرین، با حضور چند صد مهمان خارجی و آمریکایی برگزار شد.

این رویداد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و به ویژه رسانه‌های عربی داشت و اغلب آن را محکوم کردند.

دیوار ممنوعه‌ها میان اعراب و صهیونیست‌ها فروریخت

در همین زمینه روزنامه شرق‌الاوسط نوشت که در باغ جنوبی کاخ سفید و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا توافقی میان امارات متحده عربی و بحرین و اسرائیل به زبان‌های عربی و عبری و انگلیسی امضا شد. ترامپ این توافق را طلوع یک خاورمیانه جدید نامیده و گفت که ۵ یا ۶ کشور عربی دیگر نیز به زودی چنین توافقی را امضا می‌کنند. هم زمان با برگزاری این مراسم شمار زیادی از فلسطینیان از سازمان‌های عربی و آمریکایی تجمع اعتراضی بیرون کاخ سفید برگزار کرده بودند.

روزنامه شرق‌الاوسط به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که با این توافق دیوار جدایی میان اسرائیل و اعراب فرو ریخت و این اتفاق منجر به از بین رفتن بسیاری از ممنوعات و تابوها و ایجاد تحولاتی عمیق در ائتلاف‌های منطقه خواهد شد.

خرانه بانک‌های خلیج فارس به روی اسرائیل باز شد

پایگاه خبری خلیج آنلاین نیز در همین راستا طی انتشار گزارشی تاکید کرد که عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با تل‌آویو٬ خزانه‌‌های خلیج فارس را به روی بانک‌های اسرائیل که فورا اقدام به امضای تفاهم‌نامه با بانک‌های امارات کرده‌اند باز می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری خلیج آنلاین این توافق به معنای عقب‌نشینی رژیم‌های مذکور عربی از حمایت مالی و سیاسی و فلسطینیان است که به زودی عربستان نیز به آنها می‌پیوندد و فلسطینی‌ها علاوه بر خسارتی که به توانایی نظامی آنها پس از ساززش مصر با اسرائیل وارد شد٬ متحمل یک خسارت گسترده مالی و معنوی و سیاسی بزرگ می‌شوند.

توافق سازش؛ اجرای معامله قرن

وبگاه خبری العربی الجدید نیز در این زمینه نوشت که اعلام رسمی توافق عادی‌سازی رژیم‌های عربی با اسرائیل همراه با موجی از محکومیت فلسطینی‌ها همراه بود که آن را خیانت و خنجری بر پشت فلسطین و مسئله آن قلمداد کردند.

خلیج آنلاین افزود که اقدام سازشکاران عرب در برقراری روابط رسمی با رژیم اسرائیل اجرای طرح ضد فلسطینی معروف به معامله قرن است که توسط ملت‌های عربی و اسلامی رد شد.

حرکت قطار عادی‌سازی با اشغالگران در میان اعراب

روزنامه معروف رای‌الیوم نیز در واکنش به صلح رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که این اتفاق خشم هر فرد آزاده و ملی‌گرا و انقلابی را برمی‌انگیزد. این روند ذلیلانه‌ای که امارات و بحرین در خدمت امریکا و رژیم صهیونیستی در پیش گرفته‌اند به زودی با اقدامات مشابه از سوی سایر رژیم های مرتجع عربی نیز همراه خواهد شد؛ هرچند که همه آنها از سه دهه گذشته تاکنون با صهیونیست‌ها به اشکال مختلف ارتباط داشتند و امروز تنها آن را علنی کرده است.

مقاومت و انتفاضه تنها گزینه فلسطین در برابر پروژه‌های دشمن

روزنامه الاخبار لبنان نیز در گزارشی با محکومیت توافق ننگین سازش با اشغالگران صهیونیست تاکید کرد که از نظر ظاهری مراسم دیروز کاخ سفید نشان‌دهنده اوج هدایای عربستان سعودی از طریق هم‌پیمان اماراتی و بحرینی‌ خود به رژیم صهیونیستی بود.

الاخبار در ادامه نوشت که اما از نظر محتوا امضای توافق‌های صلح با صهیونیست‌ها یک ایستگاه جدید در نقشه مورد هدف قرار دادن فلسطین و منطقه است که اهداف و نتایج آن داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی در طیف گسترده‌ای بازتاب خواهد داشت و اگر هریک از کشورها و طرف‌هایی که با هدف حذف مسئله فلسطین تن به ننگ سازش با اسرائیل داده‌اند به زودی همین اقدام علیه آنها خواهد شد و ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری می‌دانند که هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و انتفاضه ندارند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد که مراسم کاخ سفید نقطه اوج توافق‌های موسوم به سازش از خلال ادعاهای آمریکایی-صهیونیستی برای صلح منطقه‌ای بود که درواقع فلسطین ومسئله آن را مستقیما مورد هدف قرار داد.

امارات دست خالی از مراسم برگشت

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز همانند سایر رسانه‌های عربی برگزاری مراسم رسمی توافق بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی در واشنگتن را بازتاب داده و نوشت که متن این توافق که متشکل از ۴ صفحه بود پس از چند ساعت از آغاز مراسم میان طرف‌های توافق توزیع شد. نکته جالب توجه این است که در این متن صحبتی از توقف طرح الحاق کرانه باختری و یا به تعویق افتادن آن به میان نیامده بود.

به گزارش القدس العربی شماری از کاربران آمریکایی معتقدند که این توافق به کلی مسئله فلسطین را زیر پا گذاشته و اصطلاحات عمومی و مبهمی همچون راه حل شامل و عادلانه و واقعی درباره آن به کار برده شد.

سازش با اعراب؛ تلاش ترامپ برای نجات نتانیاهو

شبکه خبری الجزیره نیز در همین راستا گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی در مراسم رسمی توافق با رژیم های عربی شرکت کرد که از هفته‌ها قبل هزاران اسرائیلی خواستار استعفای او شده‌اند. هم‌زمان با بالا رفتن اعتراضات ضد نتانیاهو در اراضی اشغالی به دلیل ناکارآمدی کابینه وی در حل بحران کرونا و نیز پرونده فسادهای شخص نتانیاهو٬ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از توافق سازش امارات با اسرائیل رونمایی کرد.

الجزیره در ادامه نوشت که نتانیاهو در نشان دادن حجم دستاوردش در رسیدن به سازش با رژیم‌های عربی بزرگنمایی می‌کند و این روش معمول اوست؛ درحالی که این اقدام میزان وابستگی کامل اسرائیل به آمریکا را نشان می‌دهد.




دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۰۷۵۳۱۳:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۶
چرا به دنبال این توافق نامه در کشورهای عربی تظاهراتی صورت نگرفت؟
ناشناس۱۶۰۰۹۲۴۱۴:۵۰:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۲۶
سکوت علامت رضا است.
ناشناس۱۶۰۰۷۵۵۱۳:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲۶
با صلح و گفتگو بهتر از جنگ و خونریزی می توان نتیجه گیری کرد.
ناشناس۱۶۰۰۸۸۴۱۴:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۲۶
مخصوصا با داعش و اسرائیل
ناشناس۱۶۰۱۲۶۳۱۹:۳۴:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۲۶
دقیقا مثل برجام!!!
ناشناس۱۶۰۰۷۶۱۱۳:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
صلح بین فلسطینی ها و اسراییل چندان دور از تصور نیست.
ناشناس۱۶۰۱۲۶۶۱۹:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
شما اگر زمانی که مصر و اردن با اسرائیل پیمان صلح امضا کردن ؛ بودی چی میگفتی!؟!؟
ناشناس۱۶۰۰۷۸۳۱۳:۴۰:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۲۶
سازش اگر در جهت منافع ملی باشد ، قابل توجیه است.
ناشناس۱۶۰۰۹۰۱۱۴:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آرمان مردم فلسطین باید فراموش بشه ؟؟
ناشناس۱۶۰۰۹۵۳۱۵:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۶
ما نباید منافع ملی خودمان را با اسراییل گره بزنیم. کما اینکه فلسطینی ها هم منافع ملی خودشان را با ما گره نمی زنند. در جنگ ایران و عراق، فلسطینی ها طرفدار صدام بودند.
ناشناس۱۶۰۰۹۷۴۱۵:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آرمان مردم فلسطین به خودشون مربوطه ..
ناشناس۱۶۰۰۹۹۳۱۵:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
آرمان ملت ایران چطور؟؟
ناشناس۱۶۰۱۱۰۴۱۶:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۲۶
مردم فلسطین و اسرائیل نزدیک 80 ساله کنار هم هستن,از کدوم آرمان صحبت میکنید.
امید۱۶۰۱۱۲۶۱۶:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۲۶
در امور داخلی کشورها و ملتها نباید دخالت کرد!
ناشناس۱۶۰۱۲۳۸۱۹:۰۳:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۲۶
کدوم آرمان
ناشناس۱۶۰۱۳۷۹۲۲:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۶
منظور شما از آرمان چیست؟
سید۱۶۰۱۲۴۲۱۹:۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۲۶
صلح و یا جنگ بین اعراب و اسرائیل و بین فلسطین و اسرائیل به ما چه ربطی داره ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۰۱۲۴۷۱۹:۱۹:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۲۶
فکر میکنم دیگه همه فهمیدن منظور آقای ترامپ از معامله قرن چی بود . به این میگن سیاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین