آغاز مدرسه ۱۵ میلیونی

  3990616054

زنگ مدرسه تلویزیونی ایران روز گذشته با حضور رئیس رسانه ملی و وزیر آموزش و پرورش به صدا درآمد.

آغاز مدرسه ۱۵ میلیونی

روزنامه جام‌جم نوشت: کرونا که دیگر شنیدن اسمش برای همه ما عادی شده، همان‌طور که می‌دانید خیلی از اتفاقات روزمره مثل مدرسه رفتن را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده و باعث شده تا شاهد پیشروی خیلی از ماجراها به اشکال دیگری باشیم. در ادامه این جریان و شروع فصل مدرسه، به‌تازگی زنگ مدرسه تلویزیونی ایران همزمان با باز شدن مدارس با حضور علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی و حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به صدا درآمد. برنامه‌ای که از چند شبکه در بخش‌های مختلف روی آنتن می‌رود و در بین آنها شبکه‌آموزش سردمدار این ماجراست. شبکه چهار و قرآن هم بخش‌های دیگری از این رویداد را عهده‌دار شده‌اند. در این گزارش آنچه در افتتاحیه این رویداد گذشت را می‌خوانید و می‌توانید تا حدی در جریان جزئیات زنگ‌های این مدرسه قرار بگیرید.

ایفای نقش تاریخی رسانه ملی در امر آموزش

رئیس رسانه ملی در آیین آغاز سال جدید در مدرسه تلویزیونی ایران با بیان این‌که عظمت آینده کشور به عظمت معلمان و دانش‌آموزان امروز که آینده‌ساز کشور هستند، بستگی دارد، گفت: رسانه ملی امیدوار است با ورود به عرصه آموزش در این برهه، نقش خود را به‌خوبی در این زمینه  ایفا کند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری افزود: از آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در کشور احساس کردیم بار سنگینی بر دوش رسانه ملی است، زیرا می‌تواند با توجه به وسعت فراگیری‌اش در زمینه آموزش ایفای نقش کند. به لطف خدا توانستیم در مدت زمان کوتاه و اقدام جهادی مدیریت شبکه‌آموزش سیما و دیگر همکاران در رسانه ملی، آموزش از طریق صداوسیما را فعال کنیم.

وی با اشاره به ایجاد خدمات جدید برای ارائه آرشیو کلاس‌های آموزشی سیما و امکان دریافت آن از شبکه اینترنتی تلوبیون گفت: تلاش کردیم برای تعاملی کردن این کلاس‌ها امکانی فراهم کنیم تا دانش آموزان در هر زمان به محتوای این کلاس‌ها دسترسی یابند.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان با قدردانی از همه دست‌اندرکاران امر آموزش و برنامه‌سازان در رسانه ملی از همکاران سازمان برای پوشش رویدادهای ایام عزاداری سالار شهیدان قدردانی کرد.

ترکیبی از رسانه و آموزش و پرورش

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به این‌که طرح مدرسه تلویزیونی ایران مرا به یاد جمله تاریخی «ایران را سراسر مدرسه کنیم» از امام راحل انداخت، گفت: سرعت واکنش کشورها خیلی اهمیت دارد و رسانه ملی ما کمتر از یک هفته بعد از تعطیلی مدارس با تمام انرژی فعالیت مدرسه تلویزیونی را شروع کرد.

وی با یادآوری مزایای این نوع آموزش گفت: این مدرسه خانه مردم را به محیطی برای توسعه یادگیری دانش‌آموزان بدل کرد.

وزیر آموزش و پرورش با مقایسه امکانات آموزشی کشور در زمان حال با زمان پیش از انقلاب گفت: در گذشته امکانات ضعیفی برای آموزش فراهم شده بود، اما به برکت انقلاب امروز شرایط خوبی برای دانش‌آموزان در سراسر کشور فراهم شده‌ است.  

وی با اشاره به مدرسه تلویزیونی ایران و امکاناتی که شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی برای آموزش دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند، گفت: یکی از آثار ارزشمند این کار بزرگ صداوسیما این است مناطقی که از امکانات آموزشی کمتری برخوردار بودند هم در طرح مزبور از این آموزش برخوردار شدند؛ ضمن این‌که به این وسیله امکان آموزش حین تدریس برای معلمان و بهره‌مندی از اصول روزآمد آموزش فراهم شد.

وی با بیان این‌که وسایل کمک‌آموزشی نیز در این روش ارائه می‌شود که کمک شایانی به آموزش خواهد کرد، گفت: خانواده‌ها نیز در این روش امکان کمک به فرزندان‌شان را در امر آموزش یافته‌اند.

وزیر آموزش‌وپرورش راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی را ترکیب هوشمندی از کارکردهای صداوسیما و آموزش‌وپرورش دانست که به کمک یادگیری دانش‌آموزان آمده‌است و در آینده نیز در دیگر زمینه‌های آموزشی می‌توان از آن بهره برد.

انعکاس مدرسه تلویزیونی در 3 شبکه

احمدی افزادی، مدیر شبکه‌آموزش سیما هم در این مراسم از شبکه‌های چهار، امید و شبکه قرآن و معارف سیما و برخی شبکه‌های رادیویی یاد کرد که در کنار شبکه‌آموزش سیما در امر آموزش دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا متوسطه از رسانه ملی مشارکت می‌کنند و با تخصیص ساعات قابل‌توجهی به این امر، به یاری آموزش‌وپرورش کشور آمده‌اند. وی چند روز پیش هم صحبت‌هایی را درباره این رویداد مطرح کرد.

به گفته او، مدرسه تلویزیونی ایران از دهم اسفند همزمان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی به‌دلیل شیوع کرونا در کشور کار خود را آغاز کرد و با استقبال بسیار خوب خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مخاطبان همراه شد. با ادامه شرایط خاص آموزشی در کشور، برنامه‌های این مدرسه همچنان در قالب‌های مختلفی ادامه دارد.

«شکوفه‌های حسینی» یکی از برنامه‌هایی بود که پنجشنبه گذشته، یعنی 13 شهریورماه مخصوص کلاس‌اولی‌ها روی آنتن رفت. در ادامه هم با به‌صدادرآمدن زنگ مدرسه تلویزیونی این برنامه‌ها برای مقاطع گوناگون ادامه خواهد داشت.

به گفته احمدی‌افزادی، در این دوره شبکه آموزش سیما به‌عنوان شبکه محوری روزانه حدود ۱۱ ساعت از برنامه‌های خود را به کلاس‌های درسی و آموزشی اختصاص می‌دهد. شبکه چهار سیما با پنج ساعت و شبکه قرآن و معارف سیما هم با سه ساعت برنامه در طول روز به امر آموزش ۱۴میلیون دانش‌آموز می‌پردازند. این سه شبکه سیما در مجموع روزانه بیش از ۴۰ کلاس درس برای مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم روی آنتن خود با پوشش بیش از ۹۸ درصدی جمعیت کشور خواهند برد.

احمدی‌افزادی در بخشی از صحبت‌هایش درباره این رویداد و برقراری ارتباط بیشتر با معلمان هم بیان کرد: در خصوص تعاملی‌شدن مدرسه تلویزیونی ایران، معلمان و دبیران سراسر کشور، پشتیبان آموزشی برای محتوای دروس ارائه‌شده در تلویزیون خواهند بود و پرسش و پاسخ‌ها و حل مسائل توسط پشتیبانان سراسر کشور که معلمان و دبیران هستند، در کلاس‌های حضوری مدارس تمرین خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین