درد دل مردم| هزینه زیاد بنگاه‌های املاک برای هر معامله/ عدم تمدید اینترنتی دفترچه خدمات بازنشستگان/ درخواست پول اضافه برای کتاب‌های درسی!

گروه اجتماعی الف،   3990610115
درد دل مردم| هزینه زیاد بنگاه‌های املاک برای هر معامله/ عدم تمدید اینترنتی دفترچه خدمات بازنشستگان/ درخواست پول اضافه برای کتاب‌های درسی!

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

۱۲/شهریور/۹۹

 


  • سلام من مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم شوهرم سال۸۳فوت کرد الان که همسانسازی کردن مابازمانده هارا ازیادبردن خوب اگرنمیمردالان مابالای ۳۰سال حق بیمه پرداخت کرده بودیم تورابه خدابه فکربازمانده هاهم باشیدباحقوق۲۲۰۰که یک میلیون کرایه میدم چطورباای گرانی سرسام اورزندگی کنیم

 

  • سلام  از کشاورزان وعشایر حمایت نمیکنید نه بازنشستگی درستی دارن با این حقوق پایین نه بابت سرما زدگی که حق بیمه پرداخت میکنند مبلغ به انان پرداخت میشود بعد از یک سال همون پول خودشون رو.که دادن بابت بیمه به حسابشون واریز میشه فقط این وسط یک سال پولشون دست شرکت بیمه بوده .خیلی ممنون از حمایتون واقعا جای تشکر داره .

 

  • با عرض سلام، در گذشته که قیمت املاک پایین بود شاید یک درصد بابت پر کردن یک برگ مبایعه‌نامه زیاد نبود ولی با توجه به افزایش 3-4 برابر قیمت‌های مسکن و اجاره‌بها یک درصد حق‌الزحمه بنگاهداران واقعا نجومی است آن هم برای پر کردن یک برگ A4 که چند جمله هم بیشتر نیست. این جفاست هم در حق خریدار و هم در حق فروشنده که باید چند ده میلیون تومان که از هزینه عمل جراجی نیز بالاتر است به بنگاهداران پرداخت نمایند. مسئولین امر سامانه‌ای برای این امر در نظر بگیرند تا این قدر به مردم جفا نشود.

 

  • سلام -چرا با توجه به شیوع کرونا -تمدید دفترچه خدمات درمانی بازنشسته ها را اینترنتی یا تلفنی نمی کنند -قبلا می شد تلفنی یا اینترنتی اقدام کرد و دفترچه اماده بود و چند دقیقه بیشتر کار نداشت  ولی الان با این وضعیت حتما باید یک یا دو ساعت در دفاتر پیشخوان در ازدحام جمعیت منتظر ماند

 

  • با سلام
    اوایل خیابان شهیدمفتح (جنوبی) سینمایی وجود داشت که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تبدیل شد به "مجتمع فرهنگی سیدالشهداء" سلام الله علیها،  متعلق به بنیاد شهید، اخیرا این مجتمع با پول مردم مورد بازسازی قرار گرفت و نام آن را به "مجتمع فرهنگی تیتان" تغییر نام دادند. می خواستم از آقای اوحدی بپرسم که آقا شما هم بله؟؟؟!!!!!
    وقتی این پست را به شما پیشنهاد کردند و با والده محترمتان مشورت کردید (اظهارات ایشان در برنامه تلویزیونی دست خط)، خانم والده نفرمودند از این کارها (...) نفرمایید؟؟؟!!!!!!
    هر کس به طریقی دل ما می شکند
    بیگانه جدا دوست جدا می شکند
    بیگانه اگر می شکند حرفی نیست
    از دوست بپرسید چرا می شکند

 

  • سلام نان بربری در اراک به اندازه 20 عدد کنجد می ریزند و 500 تومان گرانتر محاسبه می کنند و به اجبار باید همین را بخریم در یک تنور از 25 نان 4 تا ساده می پزند 21عدد کنجدی وقتی هم به شاطر معترض میشویم که ما کنجدی نمی خواهیم می گوید همین که هست نمی خواهی برو جای دیگه به 124 هم زنگ زدم هیچ تغییری صورت نگرفت.

 

  • در تاریخ 99/3/28 برای تهیه کتب درسی دخترم در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت‌نام کردم و در طی مراحل ثبت‌نام مبلغ 49/000 تومان پرداخت نمودم. اما امروز که برای دریافت کتب حضورا به مدرسه مراجعه کردم مجددا مبلغ 30 هزار تومان از من مطالبه کردند و علت آن را هزینه حمل کتاب و کارگر عنوان نمودند. از آنجا که در همان سامانه دریافت هرگونه وجه اضافه تحت هر عنوان ممنوع اعلام شده است تقاضای رسیدگی از وزارت آموزش و پرورش را دارم.

 

  • سلام. درخواست همکاری از خیرین
    خودم، اخوی و یکی از نزدیکان کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی داریم و به دلیل نبودن پروژه فعال و تعطیلی شرکت و اتمام قراردادمون از ابتدای سال بیکار شدیم و هر چه هم دنبال کار گشتیم پیدا نکردیم... الان شرایط خیلی سختی داریم... فاقد سرمایه برای کاری در تهران هستیم که می‌خواهیم شروع کنیم. کلا حدود 300 تا 400 میلیون لازم است. ضامن و سپرده گذاری نداریم که امکان اخذ وام باشد. می‌خواهیم در بازار کسبی راه اندازی کنیم.
     بی تعارف دیگر هیچ امیدی به کمک دولت و بانک ها نداریم. الان مستاصل و درمانده شدیم و بعد توکل به خدا امیدمان به همکاری خیرین است.
    از خیرین محترم درخواست می کنیم در صورتی که برایشان مقدور باشد در قالب وام کم بهره چند ساله به ما وامی دهند تا با راه اندازی کسب اقساط آن را پرداخت کنیم. مدارک تحصیلی، اجاره نامه منزل در تهران، چک و سفته و مستندات سوء پیشینه و ارائه تعهدات محضری هم می توانیم تعهد کنیم.

 

  • چرا در حالیکه بنیاد شهید قوانین  مربوط به جانبازان زیر 25 درصد مربوط با تامین حداقل معیشت را اجرا نمی کند، هیچ نماینده ای هم اعتراض نمی کند؟
    نمایندگان ایا حامی مردم هستند یا حامی دولت؟
    جانباز زیر 25 درصد با هزار درد و مجروحیت در ایام پیری و سختی با کارگری و بدون بازنشستگی زندگی می کنه  . از یک طرف در بوق کرنا می کنند که فلان کردیم و....
    از طرفی حمایت در حد صفر
    تبعیض و بی عدالتی فراوان
    جانبازان و رزمندگان محروم از حمایت
    وقتی قبوض دولت یک روز تاخیر داشته باشد .فوری قطع می کنند
    وقتی قانون با گذشت سه سال اجرا نمی شود. چرا نباید وکلای ملت از مردم دفاع کنند

 

11/شهریور/99

 


  • چرا در مطب بعضی دکتر ها دستگاه کارتخوان هنوز وجود ندارد و اگر هم هست زیر میز پنهان شده و بیماران در شرایط بیماری کرونا باید برای دریافت پول نقد به عابر بانک مراجعه کنند.
    لااقل پزشکان معتمد تامین اجتماعی رعایت کنند.
    و بخواهید کارتخوان را در محل مناسب و قابل استفاده همه مراجعه کننده ها قرار دهند.

 


  • باسلام
    سردبیر سایت الف ازاینکه فصلی را برای دریافت درد دل مردم درسایت وزین الف بازکردید جای تشکر دارد
    من درتاریخ99/06/10 ساعت10/30صبح به نانوایی سنگکی درتهرانسر گرفتن نان مراجعه کردم که فردی از اندازه وکیفیت وقیمت نان معترض شد ودرجواب اعتراض این فرد شاطر با کمال بی احترامی وهتاکی پاسخگوی شاکی شد ومن گفتم برابر نامه شماباید نان ساده را1800تومن بفروشی نه2000تومن وباید وزن نان هم باید برابر مصوب اتحادیه باشه که ناگهان شاطر وصاحب نانوایی با فحاشی بمن وخانواده ام حمله ورشده اند وگفتند همینی که هست برو جای دیگر نان بخر من نان به شمانمیفروشم واتحادیه غلط کرده این نرخ را داده وهزاران توهین واهانت به مسئولان ومن ولذا من ازطریق سایت شما هم به تعزیرات وهم به اتحادیه نان سنگکی گله مند هستم که چرا دقیق نظارت نمیکنند ویا چرا طوری نرخ گذاری میکنند که عملا قابل اجرا نباشد خوب اتحادیه میتوانست نرخ را 2000تومن مصوب کند با کیفیت و وزن معلوم نه اینکه 1800تومن که نانواییان عملا200تومن را نمیدهند وبرای خودشان مصوب کرده اند که نان ساده2000تومن  اگر قرارباشد دزدی واچحاف درحق مصرف کنندگان مسکوت باشد وباچراغ سبز وحمایت اتحادیه وتعزیرات به صنوف مخصوصا نانواییان اوضاع سفره مردم را بیشتر صدمه میزنند امیدوارم این گزارش من به گوش مسئولان تعزیرات واتحادیه نانواییان سنگکی برسد واین مشکل من وفحاشی ودرگیری فیزیکی را رسیدگی نمایند درضمن دادسرا شکایت کردم

 


  • سلام به خدا ما زنان سرپرست خانواده مشکل زیاد داریم چرا در همسان سازی ماده ۱۱۱ مشمول ما نشده اخه ۱۵۰ تومان چی میشه تازه ما ها عقب مانده شدیم حدالقل بگیری شدن ۲۸۰۰۰۰۰۰ ما شدیم ۲۲۰۰۰۰۰۰ اگه همسر من فوت نمی کرد خوب حق بیمه بیشتری میداد

  • سلام بنده ازاده و جانباز و بازنشسته ارتش هستم و حدود 9 ماه است که تنها شدم ونیاز مبرم ب وام دارم که بتوانم در تهران خانه کوچکی اجاره کنم  وتنها درامدم ودریافتی 2 میلیون میباشد و گیج شدم نمیدانم کجا مراجعه کنم

 


  • من شوهرم فوت کرده ۲میلیون ۲۰۰ هزار تومان مستمری میگیرم چرا نباید ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بگیرم پس همسان سازی چی شد 
    تورو خدا آقای روحانی ما چه جوری زندگی کنیم فکری به حال ما بکنید که سرپرست هستیم وهیچ درآمدی نداریم چکار کنیم لطفا بررسی کنید

 


  • باسلام عرض ادب من بازنشسته تامین اجتماعی با۱۷سال و۱۳روزفقط دویست هزارتومان درمتناسب سازی واریزشده با۱۴۰۰۰۰۰تومان حقوق بامستاجری چطوری زندگی کنم

 


  • من با ۱۳.سال بیمه بازنشست شدم ۶۵سالمه مستمری من با این همسان سازی شده یک میلیون ، حتی به من معیشتی نمیدهند هر جا رفتم نتوانستم کاری کنم کمکم کنید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟

 


  • سلام، بیمه تکمیلی دندانپزشکی بازنشستگان تامین اجتماعی انشالله کی واقعأ تکمیل خواهدشد تا آنها هم براحتی هردندانپزشکی که خواستند بروند و مشکلشان را رفع نمایندو بالاخره صاحب دندان‌های مرتبی باشند و مدتی را بخوشی سپری نمایند و دعا بجان مسئولین صادق و باوجدان نمایند. انشالله

 


  • بنده سلام عرض ادب دارم محضر مسئولین بانک مرکزی اینجانب تبعه هستم ومدت سی ساله دراین کشوری اسلامی زندگی میکنم 
    باتوجه باشرایط پیش امده ویروس کرونا که زندگی خیلی هارا فلج کرده وبخصوص زند گی اتباع که ساکن درایران زند گی میکند طبق بخش نامه های بانک مرکزی تمام عابر بانک مهاجرین مسدود شده وتمام نقل انتقالات با عابر صورت میگیره ما جامعه مهاجر چی باید بکنیم حتی جای کار میکنیم نیاز به یه حساب وعابر دارم لطفا این مشکلات را مورید برسی قرار دهید باتشکر

 


  • باسلام بنده مستمری بگیر هستم ۱۲سال پیش همسرم برحمت خدا رفته اون موقع یه پسر ۱۸ ساله داشتم بایه پسر ۱۳ ساله انقدر زحمت کشیدم تا بچه ها ثمر برسن حالا  یکی دکترا گرفت ودیگری شغل ازاد هنوز مستاجریم واجاره رو بچه ها میدن ۱۰۰ پیش و۴۵۰۰ اجاره  شما قضاوت کنید اینا زن وزندگی نمیخان  با حقوق ۲۲۰۰/ چگونه میشه هم خورد وخورک بدی هم اجاره خانه عاقبت این پسرا که این همه زحمت کشیدم سالم تحویل جامعه دادم چی میشه بخداوندی خدا هیچ کسی هم نداریم که ارثی برسه وبچه پشتیبانی ندارن که بتوانیم زندگی تشکیل بدن

 


  • مطلب این جانب در خصوص عدم تحویل خودرو توسط شرکت" رامک خودرو" است.این شرکت از سال ۱۳۹۶ بخش اعظم پول خودرو تیولی را از مردم گرفته واکنون بعد ۳ سال هنوز خودرو ها را به بهانه مشکلات تحریم وگمرک تحویل نداده( درحالیکه در سال ۹۶ هنوز تحریم ها وضع نشده بوده) و البته مردم به قوه قضاییه  شکایت هم کردن و متاسفانه نتیجه نداده است.حتی از باز پس دادن پول مردم هم امتنا می کند.متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم هیچ کمکی نکرده است. این درحالی است که مدیران این شرکت آزادانه حتی به سفرهای خارجی می روند آنهم با پول هزاران مردم مظلوم.
    در صورت نیاز اسناد ومدارک مربوطه ( قراردادخودرو) ارایه میشود. امیدوارم با پیگیری حقوق ضایع شده مردم مستردگردد.
    ومن الله توفیق.

 


  • با سلام
    سایت های ایرانی همچون بانک ها، خرید خودرو و ... برای دسترسی از خارج از کشور بسته شده اند. آیا به خاطر ضعف سیستم های ضد هک باید کابران ایرانی خارج از کشور را هم به دست خودمان تحریم کنیم؟ آیا خرید خودرو ایرانی به تولید داخلی کمک نمی کند؟ پس چرا آی پی های از خارج از کشور ما را بلاک کرده اید؟

 


  • سهام دار حقیقی بانک انصارم.طلا فروختم متاسفانه سهام خریدم چون میگفتن چرادرایران پولها درخانه ها بلوکه است بیارید درخدمت اقتصاد وتولید کشور .بماند که از  شانس ما بانکهای نطامی ادغام شدنددربانک سپه. ولی هیچ خبری ار پول سهام مانیست والان دو سال هست که امروز وفردا میکنن پولی که الان ارزشش به یک سوم تقلیل پیدا کرده لطفا از طریق بانک مرکزی پیگیری کنید

 

۱۰/شهریور/۹۹

 

 


  • مستمری‌بگیر 70 ساله هستم. به تازگی حقوقم شده 2/200/000 تومان. دو بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی آتیه‌سازان را دارم که هیچ مشکل درمانی را حل نمی‌کند. ماهی 80 هزار تومان هم حق بیمه می‌گیرند. بیشتر دندان‌هایم خراب هستند حتی پول ندارم آنها را بکشم. آقای روحانی ما به شما رای دادیم که وضعمان بهتر شود. در سال یک بار حقوق ما افزایش می‌یابد ولی هر روز قیمت‌ها بالاتر می‌رود. شما را به خدا به داد این مردم برسید، ما در اهواز در گرمای هوا زندگی می‌کنیم، ویلا در شمال نداریم. اگر این کولر بسوزد چه کنیم؟

 

  • برای تخلیه زباله‌های عفونی مراکز درمانی علاوه بر گران کردن هر کیلو 14 هزار تومان، یک آبونمان 130 هزار تومانی ماهانه هم اضافه شده است. و این را به مطب پزشکان عمومی هم سرایت داده‌اند. مراکز درمانی کجا و مطب یک پزشک کجا؟ از مسئولین امر درخواست تجدیدنظر در مصوبه شورای شهر تهران را دارم.

  • با سلام
    خواهش میکنم یه فکری به حال کسانی که دیابت دارند و نیازمند انسولین هستند بکنید.انسولین در داروخانه های اصفهان کمیاب است باید التماس کنی اخر هم ندارند یا سهمیه بندی است.
    خواهش میکنم پیگیری کنید

 

  • سلام. با کاهش ارزش پول ملی و گرانی کالاها ، در انتقال پولی،کارت به کارت جواب نمی دهد و باید از انتقال پایا و ساتنا در بانکها استفاده کرد.برای این نوع انتقال بین بانکی نیاز به شماره شبا حساب مقصد هست.اکثر بانکها شماره شبا را روی کارتهای بانکی خود چاپ کرده اند ولی چند بانک  هنوز این کار را انجام ندادند و مردم در انتقال پول به حساب های آن بانکها دچار مشکل هستند و پس از چند ساعت ماندن در صف شلوغ بانکها،تازه متوجه میشوند که نیاز به شماره شبای مقصد هست و باید برای گرفتن شبا به بانک مقصد نیز بروند و دوباره به بانک مبدا برگردند. الان بانکهای ملی،صادرات،مسکن و رفاه دچار این مشکل هستند.از مسئولان این بانکها بخواهید شماره شبا را روی کارت بانکی صادر کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین