جزئیات جلسه محرمانه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال؛ یک یورو از پول ویلموتس را هم نمی‌دهیم!

  3990603056 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
جزئیات جلسه محرمانه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال؛ یک یورو از پول ویلموتس را هم نمی‌دهیم!

روزنامه جام‌جم نوشت: سازمان بازرسی پرونده ۸ مسوول فدراسیون فوتبال را که امضای آنها پای قرارداد مارک ویلموتس دیده می‌‎شود، به قوه قضائیه داد. این اقدام در راستای همان ضبط اموال و پرداخت پول غرامت ناشی از قرارداد ویلموتس با فدراسیون بوده است.

روز گذشته سایت‌های خبری به افشای نام ۸ مدیری که نام‌شان به قوه قضائیه داده شده، پرداختند اما در این بین یک اشتباه صورت گرفته بود. نام این ۸ نفر مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان اعلام شد اما گویا یک اشتباه وجود دارد.

خبرهای رسیده از داخل فدراسیون حکایت از آن دارد نام شیعی در لیست نیست چرا که او در روز امضا غایب بوده است! در عوض، نام ابراهیم شکوری دبیر کل جوان فدراسیون پای تائید قرارداد دیده می‌شود. او به جای ساکت پشت میز دبیر‌کلی نشست اما در تمام دوران حضورش، همواره این بحث مطرح بود که تنها ماشین امضازنی است و همه کاره در پشت پرده، خود ساکت است. شکوری حالا ناخواسته وارد این بازی شده و باید بابت قرارداد امضا شده با ویلموتس، جواب پس دهد. ولی اتفاقات دیگری هم در این بین رخ داده است؛

یک یورو هم نمی‌دهیم!

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت پنهانی در دفتر کار مهدی تاج روبه‌روی پارک ملت تشکیل جلسه دادند. محور این جلسه ضبط اموال آنها و پرداخت پول غرامت ویلموتس بود. مهدی تاج و تمام حاضرین در این جلسه ساعتی بحث کردند و در نهایت به نتیجه مشخصی رسیدند. حرف یک‌صدای آنها این بود؛ «یک یورو از پول ویلموتس را هم نمی‌دهیم.»

مهدی تاج در آخرین مصاحبه‌اش به کنایه گفته بود «مگر درآمدهایمان را به خودمان داده‌اند که حالا پول قرارداد ویلموتس را بدهیم؟!»

علیه قوانین

در جلسه غیررسمی هیات‌رئیسه فدراسیون با مهدی تاج اما اتفاقات دیگری هم افتاد. بحث‌هایی که شاید خطرناک باشد. در این جلسه مطرح شد طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، گرفتن پول قرارداد ویلموتس از آنها خلاف قانون است و می‌تواند تبعاتی برای فوتبال ایران داشته باشد.  در واقع بحث‌ها به نوعی علیه سازمان بازرسی بود که تاکید دارد باید پول قرارداد توسط مسببین امضای آن  پرداخت شود.

مهدی تاج در جلسه گفت: «در قوانین فیفا و afc هست؛ عوایدی که مدیران و روسا نصیب فوتبال می‌کنند، متضمن پرداخت بدهی‌های آنهاست و این یعنی حق با ماست، چون درآمد زیادی برای فوتبال داشتیم.» اعضای هیات‌رئیسه در جلسه یک حساب و کتاب مالی کردند و گفتند در ۸ سال گذشته حدود ۳۰ میلیون دلار برای فدراسیون درآمد کسب کرده‌اند و بنابراین نباید یورویی به ویلموتس بدهند.

۷/۵ میلیون یورو در فیفا داریم

جمع‌بندی در این نشست پرداخت پول ویلموتس از یوروهای ایران در فیفا بود. البته بماند که هر بار مسوولان یک رقم از منبع مالی ایران در فیفا می‌دهند؛ یک بار می‌گویند ۵ میلیون یورو و یک بار حرف از ۱۰‌میلیون دلار است. در جلسه غیررسمی اعضای هیات‌رئیسه هم رقم ۷/۵ میلیون یورو اعلام شد.

یکی از اعضا گفت: «۶ میلیون یورو در حساب بود که فیفا به خاطر شیوع کرونا کمک ۱/۷ میلیون یورویی هم به فدراسیون داشت و در حال حاضر ۷/۵ میلیون یورو در حساب موجود است.» البته تاکید اعضای هیات‌رئیسه این بود که فدراسیون شانس زیادی برای شکستن رای فیفا دارد. تاج هم تاکید داشت به دلیل قوانین مالی سوئیس و دادگاه عالی ورزش که نسبت به فیفا متفاوت است، به احتمال فراوان رقم به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

دیروز یک منبع آگاه گفت احتمال این‌که رقم تا ۴ میلیون یورو کاهش پیدا کند وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۳۱۷۶۱۱:۱۶:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۳
اموالشان را مصاره کنید
ناشناس۱۵۷۳۱۷۹۱۱:۲۱:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۳
فقط اعدام!!!
ناشناس۱۵۷۳۲۱۳۱۱:۵۷:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۳
یک یورو هم نمی‌دهیم!آش به همین خیال باش........
ناشناس۱۵۷۳۶۳۲۱۷:۳۴:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۳
نخوندی مطلب رو،نگفتن پول ویلموتس رو نمی دیم گفتم یک یورو خسارت به بیت المال نمی دیم.هر چ..ی هم کردیم نوش جونمون
ناشناس۱۵۷۳۲۶۰۱۲:۳۰:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۳
تنها نکته مفقوده این است که ایران هیچوقت در دادگاه عالی ورزش برنده نشده است. علاوه بر این به ازای هر روز صبر تا اعلام نظر دادگاه عالی ورزش (که حدود یک سال طول میکشد) هزاران دلار به مبلغ جریمه افزوده می‌شود.
قلیدون۱۵۷۳۲۸۵۱۲:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۳
این بز گوار درست میگه فدراسیون یک یورو هم نمیده. جریمه حساب فلان پتروشیمی،نیروگاه،پروژه، پالایشگاه یا بودجه فلان وزارتخانه کم میشه
محمد۱۵۷۳۳۶۳۱۳:۴۱:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۳
از تمام این افراد باید بازجویی شود تا حقیقت ماجرا روشن شود و تا ریال آخر خساراتی را که زده اند از اموال و دارایی خودشان بگیرند
ناشناس۱۵۷۳۳۷۴۱۳:۴۸:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۳
راه حل این است تمام دوره ریاست تاج حساب رسی شود
ناشناس۱۵۷۳۴۱۵۱۴:۲۷:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۳
فوتبال درش تخته شه و شما کل پولو بدید و زندانی هم بشید خیلی بهتره. تا تهدید نکنید سیستم بازرسی رو
ناشناس۱۵۷۳۴۲۰۱۴:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۳
آقای تاج اگه منظورتون از دادن پول به ویلموتسه که باید بدیم وگرنه تعلیق میشیم ولی اینکه شما خسارت ویلموتس رو بدین من مطمئنم کسی نمیتونه از شما پول بگیره چون..
ناشناس۱۵۷۳۴۴۸۱۵:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۳
راست میگه یک ریال از پول مربی رو نمیدن،چون به یورو باید بدن و به زور ازشون میگیرن.
ناشناس۱۵۷۳۴۶۶۱۵:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۳
فقط اعدام و ضبط اموال
علی۱۵۷۳۴۹۹۱۵:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۳
خوب چرا عاقل کند کاریکه باز آرد پشیمانی. به نظر من فقط افرادی که امضا کردن مسوول نیستن خود مسوولین وزارت ورزش هم باید دادگاهی بشن
ناشناس۱۵۷۳۵۱۵۱۵:۵۱:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۳
نه میخوریم این خرمارونه میدیم این فاتحه رو،مانمیخوایم بریدجام جهانی خوش بگذرونیدپولشوازجیب مابپردازید،این همه رفتیدجام جهانی چی شده یک بارنریدچی بشه،بشینیدسرجاتون ازگشنگی داریم میمیریم آقایون میخوان ازجیب مابرن جام جهانی،نخواستیم این افتخارواگه به خاطرمامیریداگرم برای خوشگذرونی خودتون تشریف میبریداون بحثش جداست بایدبپردازیم
ناشناس۱۵۷۳۵۱۹۱۵:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۳
هفت و نیم میلیون یورویی که در فیفا دارید ارث پدرتون که نیست، پول مردم ایران هست.
ناشناس۱۵۷۳۶۱۹۱۷:۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۳
فقط .. مصادره اموال
ناشناس۱۵۷۳۶۲۹۱۷:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۳
آقای رئیسی شما را به امام حسین قسم میدم این ..ها را .. و مالشون و مصادره کنید تا حساب کار دست بقیه بیاد انقدر مال بیت المال و نخورند و ببرند بعد به ریش ملت بخندند گستاخی کنند
ناشناس۱۵۷۳۶۶۷۱۸:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۳
اينها اغلب شون از اين قرار داد .. منتفع شدند و بايد محاكمه بشن بايد با لباس زندان اونا رو بكشن بيرون
ناشناس۱۵۷۳۶۷۵۱۸:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۳
خرج از پول بیت المال برای فوتبال را به رفراندوم بگزارید مگه همیشه نمیگویید چرا پول خرج امام حسین و محرم میکنید بدید به فقرا فوتبال نمیخوایم پولشو بدید به فقرا
ناشناس۱۵۷۳۷۱۳۱۸:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۳
سیستم باید اصلاح شود تا یک فرد نتواند به این راحتی اموال بیت المال را حیف و میل کند و پاسخگو هم نباشد. بعد هم وقتی .. جایش را به تخصص می دهد جز خسران برای ملت ثمره ای ندارد.
ناشناس۱۵۷۳۷۴۱۱۹:۲۹:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۳
اگر مدیران فدراسیون فوتبال درآمدی برای فدراسیون کسب کردن وظیفه شون بوده و در عوضش حقوق گرفتن. تازه شاید اگر مدیران کارآمدتری بودند درآمد بیشتری کسب میکردند. اگر در خسارتی که به ایران وارد شده اونها مقصر نباشند نباید خسارت بدن اما اگر مقصر باشند و در وظایفشون اهمال جدی کرده باشند باید خسارت بدن به میزان تقصیر.
ناشناس۱۵۷۳۷۵۷۱۹:۴۶:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۳
ما حاضریم فوتبال ایران تعلیق و تعطیل شود ولی غرامت از متخلفین اخذ شود ، اصلا فوتبال در ایران جز تاراج بیت المال ، و بعضا واسطه پولشویی شدن بعضیها ، ایجاد ..زاده های تازه به دوران رسیده و ده ها ضرر دیگری چی ارمغان داشته برای کشور برای یکبار هم که شده با زیاده خواهی و قلدریها برخورد شود این خواست اکثریت افراد جامعه است نه خواست تعداد محدودی مرفع بی درد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین