اشاره روحانی به احتمال موج سوم کرونا/کدخدایی: نگفتیم در انتخابات ثبت‌نام نکنید/نوبخت: همسرم از قیمت‌ها به بنده غُر می‌زند

گروه سیاسی الف،   3990601138 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اشاره روحانی به احتمال موج سوم کرونا/کدخدایی: نگفتیم در انتخابات ثبت‌نام نکنید/نوبخت: همسرم از قیمت‌ها به بنده غُر می‌زند

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت در اولین روز شهریور ماه در ارتباط تصویری با شبکه خبر گفت: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۲۸ مورد جدید کرونا در کشور شناسایی شده که بر همین اساس تاکنون ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به ۱۲۶ مورد فوتی در شبانه روز گذشته، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند.

وی گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، ایلام، البرز، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان‌غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: اینکه فوتی‌ها هر هفت دقیقه به یک نفر رسیده یا رسیده به هر ۱۳ یا ۱۵ یا ۲۰ دقیقه دلیل نمی‌شود دستورالعمل‌ها را کنار بگذاریم. اگر مجدد دستورالعمل‌های بهداشتی را رها کنیم وارد پیک می‌شویم. دست خودمان است و ما هستیم که موج سوم را درست می‌کنیم یا نمی‌کنیم. اگر دستورالعمل‌ها را کنار بگذاریم ممکن است موج سوم را داشته باشیم. بنابراین خیلی مهم است در این زمینه همه مراقبت کنیم و همه نظارت‌های خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار قربانیان کرونا در کشور / شناسایی ۲۰۲۸ بیمار جدید

وزیر بهداشت: در حال کنترل موج دوم کرونا هستیم

روحانی: چطور وقتی ادارات،‌ مترو و بازار باز است کنکور را عقب بیاندازیم؟/ کرونا همچنان ناشناخته است

***

شکایت به کمیسیون اصل 90 درباره قرارداد ویلموتس

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دنبال شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از قرارداد مارک ویلموتس، کمسیون اصل 90 مجلس به این مسئله ورود کرد.

موسوی بر همین اساس اضافه کرد: بنده مسئول پیگیری این پرونده در کمیسیون اصل 90 هستم و در حال دنبال کردن روال قانون این پرونده و پیگیری آن هستیم.

وی در خاتمه عنوان کرد که امیدواریم بتوانیم از حقوق مردم -که در این در قرارداد و جریمه‌ای که ایران به واسطه این پرونده از جیب ملت ایران می‌رود- دفاع و با خاطیان برخورد کنیم.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در این باره اعلام کرد: با اتمام بررسی‌ها در پرونده اقدامات دخیل در موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، این گزارش نهایی و امروز برای دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.

در این گزارش، پرونده 8 نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.

مسعود طاهری جعفری، بازرس کل امور وزرش و جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: آقای تاج شخصاً با آقای ویلموتس قرارداد امضا کرده و حدود یک هفته بعد تایید هیئت رئیسه را گرفته است و قطعاً ضعف عملکرد باعث این خسران و ضرر و زیان هنگفت برای ورزش کشور شده است و اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

مهدی تاج در اظهار نظری اعلام کرده بود از آنجا ویلموتس در کشور خود موظف به پرداخت مالیات است، مالیات وی در ایران می‌بایست توسط فدراسیون پرداخت شود که سازمان بازرسی کل کشور این مساله را خلاف مقررات عنوان کرده بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش نماینده سازمان بازرسی به اظهارات تاج: مالیات بر درآمد بر عهده شخص است نه فدراسیون

***

رئیسی و فتاح کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نیستند

احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص مطرح شدن احتمال کاندیداتوری پرویز فتاح در انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به سخنان اخیر او، گفت: فتاح قرار نیست در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و هیچ تصمیمی در این خصوص ندارد، شاید در گذشته چنین مساله‌ای از سوی جبهه پایداری مطرح شده بود اما در حال حاضر اینطور نیست و به نظر من در همین جایی که حضور دارد، خواهد ماند.

وی همچنین درخصوص مطرح کاندیداتوری سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کاندیداتوری آقای رییسی در انتخابات هم منتفی است و ایشان کاندیدای انتخابات نیستند.

***

نگفتم در انتخابات ثبت‌نام نکنید/ ما را به زحمت نیاندازید

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفتگویی با قدس‌آنلاین داشته که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- خبرنگاری در نشست سؤال کرد شما در ادوار گذشته گفته‌اید برخی افراد به خاطر رعایت حرمتشان ثبت‌نام نکنند یا انصراف بدهند، آیا شما الان این کار را می‌کنید یا خیر؟ پاسخ ما به خبرنگار این بود که الان موسم انتخابات نیست و چون انتخابات شروع نشده، وظیفه‌ای نداریم. از سوی دیگر، در شورا می‌گویند معمولاً کسانی که رد صلاحیت می‌شوند اصطلاحاً استصحاب یا اعتبار حالت سابق است که همچنان رد صلاحیت بمانند مگر اینکه خلاف آن امر ثابت شود.

- در نشست تأکید کردم این گفته نظر شخصی بنده و آن‌هم به‌صورت توصیه است. پیش از آن هم گفتم هر کسی می‌تواند برای انتخابات ثبت‌نام کند؛ نمی‌دانم چرا هیچ‌کس جمله قبلی را نخوانده است.

- ما نگفتیم ثبت‌نام نکنید یا ثبت‌نامتان خلاف قانون است؛ در خبرها دیدم برخی از آقایان که عنوان حقوقدان و استاد دانشگاه هم دارند، متأسفانه از روی مجادله عنوان کردند این اظهارنظر خلاف حقوق و قوانین است؛ درحالی‌که گفتیم افراد می‌توانند طبق قانون ثبت‌نام کنند ما هم بررسی‌ها را خواهیم داشت و ابایی هم از این نداریم که پس از بررسی‌ها بگوییم صلاحیتشان تأیید نشد، اما توصیه می‌کنیم کسی که دو سه بار آمده و تأیید نشده، دیگر خودش و ما را به‌زحمت نیندازد.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: نگفتیم ثبت‌نام نکنید/ اصلاح قانون انتخابات می‌تواند در کاهش رد صلاحیت‌ها مؤثر باشد

***

هنوز به طرح گشایش اقتصادی مد نظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم 

محمدباقر نوبخت،رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی در شبکه خبر گفت: نمی‌توانیم سختی‌ها را به طور واضح بیان کنیم، اما در تلاشیم که شرمنده مردم نشویم. همکاران دولتی دوران سخت و غیر رفاه کشور را تجربه کرده اند. شرمنده مردم هستیم که آنطور که باید طبق برنامه پیش نرفتیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت چند قلم از اقلام اساسی را می‌دانید، گفت: خرید‌ها در منزل توسط همسرم انجام می‌شود و فعلا حضور ذهنی راجع قیمت‌ها ندارم، همسرم از قیمت‌ها به بنده غُر می‌زند.

نوبخت بیان کرد: طرحی که تحت عنوان طرح گشایش اقتصادی از آن نام برده می‌شود را هنوز به طور رسانه‌ای و دقیق مطرح نکرده ایم و از نمایندگان مجلس هم خواسته ایم که فعلا راجع مباحث مطرح شده در جلسات مصاحبه و اظهار نظری نداشته باشند که اذهان عمومی دچار سردرگمی شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بحث تجارت و فروش نفت می‌توانستیم موفق‌تر باشیم. در جلسه سران قوا مواردی مطرح و برای تایید رهبری به ایشان مراجعه شد و منتظر تایید ایشان هستیم البته رهبری هم در بیاناتی فرمودند اگر سه قوه موافق باشند می‌توانند اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:
نوبخت: طرح گشایش اقتصادی را هنوز علنی نکرده‌ایم/ شرمنده مردم هستیم/ همسرم از قیمت‌ها به بنده غُر می‌زند

***

فاصله گرفتن روحانی از اصلاح‌طلبان باعث سرخوردگی در بدنه این جریان شد

علی شکوری‌راد،دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه «در دوره دوم آقای روحانی، سر اصلاح طلب‌ها به سنگ خورد و دچار سرخوردگی شدند» به انتخاب گفت: همین باعث شد این بحث‌ها پیش بیاید؛ اما آیا اصلاح‌طلب‌ها اشتباه کردند؟ من معتقدم در هر دو دوره، حمایت از روحانی درست بود؛ هم در سال ۹۲ که تدبیر بسیار جالبی به کار بردند و بابت آن مدال تدبیرمی‌گیرند و بار دوم هم به دلیل اینکه خطا نکرده و از آقای روحانی عبور نکردند. اما برآوردشان اشتباه بود که آقای روحانی انتظارات ذهنی آنها را پاسخ خواهد داد. هنوز هم من فکر می‌کنم سیاست اصلاح‌طلب‌ها در قبال دولت روحانی همچنان که رسما همین است، باید «اتحاد و انتقاد» باشد و بزرگترین اشتباه این است که اصلاح‌طلب‌ها از حمایت از روحانی ابراز پشیمانی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان ضربه اول را از بی‌توجهی روحانی به انتظاراتشان خورده‌اند، اظهار پشیمانی از دولت روحانی ضربه دومی خواهد بود که این بار به دست خود اصلاح‌طلبان به آنها وارد خواهد شد. ما حتما باید تا پایان دوره از آقای روحانی حمایت کنیم و به او برای غلبه بر شرایط سخت جدید که با روی کار آمدن مجلس یازدهم شکل گرفته، کمک کنیم. تا ببینیم سرنوشت انتخابات بعد چه می شود!

***

مصائب هفت ساله آقای رئیس‌جمهور

ایسنا نوشت: دوم شهریور آغاز هفته دولت است و حسن روحانی در حالی آخرین هفته دولت دوران ریاست جمهوری خود را پشت سر می‌گذارد که قطعا با اهداف و برنامه‌هایی که در ابتدای حضورش به عنوان رئیس‌جمهور تعیین کرده بود فاصله زیادی دارد. در نزدیک به هشت سال گذشته، علاوه بر برخی تصمیمات اشتباه، مدیریت ناهماهنگ، دعواهای سیاسی و جناحی، فساد برخی مدیران و بسیاری عوامل دیگر که باعث شده دولت نتواند رضایت حداکثری مردم را جلب کند، حوادثی در کشور اتفاق افتاده است که در برخی کشورها بروز یکی از آنها می‌تواند به سقوط دولت و ایجاد بحرانی بزرگ بدل شود.

دولت‌ تدبیر و امید با وجود تمام نواقص و معایبش، بداقبالی‌ها و حوادث تلخی را تجربه کرده که با وجودآنها می‌توان به روحانی لقب "رئیس‌جمهور بداقبال" را داد. رسم معمول این است که در آستانه هفته دولت از دستاوردهای دولت‌ها سخن گفته شود اما علاوه بر تصمیمات دولتمردان که قطعا اشتباهات متعددی داشته‌اند و در جای خود به آنها پرداخته شده و می‌شود، شاید یادآوری برخی اتفاقات که بیشتر آنها خارج از اراده دولت بوده و اضافه کردن آنها به رفتارهای اشتباه، نشان دهد که چرا دولتی که با عنوان تدبیر و امید بر سر کار آمد در سال پایانی خود به نوعی مردم را ناامید کرده و به بی‌تدبیری متهم است.

***

رفتار شناسی فتاح

مجید ابهری،متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در روزنامه آفتاب يزد نوشت: در ظرف بیست روز به طور سریالی وقایعی اتفاق افتادند که از نگاه رفتارشناسی اجتماعی ابعاد و عوارض متعددی را در بر دارد که باید از هر حیث مورد توجه قرار گیرند. مخصوصا کسانیکه در ابتدای راه سیاست وعرصه سیاستمداری قرار دارند باید به موضوع سخنان مهندس فتاح و عوارض آن به خوبی عنایت نمایند. مهندس یکی از چهره‌های مومن وپاکدست وکم حاشیه می‌باشد که تا امروز وجوه خدمت وصداقتش بر فضاسازی‌های تبلیغاتی و تخریبی می‌چربیده وحتی مخالفان وی نیز نتوانستند عیب وضعف دندان‌گیری برای وی بیان نمایند.

وی حتی در سخنرانی‌ها و صحبت‌های رسمی و علنی‌اش تلاشی بر اختفای لهجه شیرین آذری‌اش نداشته و با تفکری مومنانه وارد گود سیاست شد...ناگهان در یک حرکت بسیار نادر و عجیب فتاح ضمن عذر خواهی از افرادی که از آنها نام برده بود؛ از آنها حلالیت طلبید.

در اینجا قضاوت‌هایی در مورد رفتارهای فتاح به وجود آمد... امید آنکه:اولا مدیران سطوح مختلف قبل از هر اظهار نظر، ارزیابی‌ها وتحلیل‌های لازم را به عمل آورده بنحوی که نیازی به چنین رفتارهایی نباشد. ثانیا:در صورت ارتکاب رفتاری مغایر با موازین شرعی و اخلاقی و قانونی؛ با شهامت وشجاعت اقرار به خطای خود کرده و در مورد آن عذر خواهی نمایند.

***

کارگزاران بنای پایان‌دادن به اختلافاتش با دیگر اصلاح‌طلبان را دارد؟

شرق نوشت: کارگزاران سازندگی در یک نقطه مهم هم با بدنه اصلی اصلاحات اختلاف نظر دارد و آن نوع نگاهی است که به مناسبت جریان اصلاحات و جامعه وجود دارد. کارگزاران همیشه بر این مهم تأکید کرده است که تحت هر شرایطی نباید از قدرت سیاسی دور ماند؛ گزاره‌ای که حتی آنها را متهم به قدرت‌طلبی کرده است. البته اعضای کارگزاران با این استدلال که قدرت سیاسی ولو اندک می‌تواند زمینه اصلاحات را فراهم کند، حضور در قدرت را نه‌تنها قدرت‌طلبی نمی‌دانند بلکه عاملی برای زنده‌ نگه‌داشتن جریان اصلاحات می‌پندارند. در مقابل نیروهای سنتی اصلاحات باور دارند که اگر به دلایلی اصلاح‌طلبان نتوانستند در عرصه‌های رسمی پرتوان ظاهر شوند، نباید با حضور ضعیف اعتماد عمومی را مخدوش کنند و در چنین شرایطی می‌توان برای مدتی از قدرت دور ماند تا با احیای اعتماد سرمایه اجتماعی با پذیرش اجتماعی بالا به میدان آمد.

حتی درباره نوع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هم گفته می‌شد که کارگزاران بی‌میل نیست که از فردی مانند علی لاریجانی حمایت کند؛ فردی که با هیچ معیاری اصلاح‌طلب شناخته نمی‌شود در‌عین‌حال در سال‌های اخیر اولا با اصلاح‌طلبان مشکلی نداشته است، ثانیا به دفعات دیده شده که با اصولگرایان تندرو وارد مناقشه شده است و ثالثا در مواضع داخلی و خارجی سعی می‌کند که رویه‌ میانه‌ای را در پیش بگیرد. در نهایت باید دید که سیاست جدید کارگزاران بر بازگشت به بدنه اصلی اصلاح‌طلبان است یا آنکه «ائتلاف جدید» برآمده از تحلیل‌های اعضای این حزب درخصوص ناکامی ائتلاف مجدد با اصولگرایان میانه است؟ و تبعا برای پاسخ به این پرسش باید منتظر ماند و رویدادهای سیاسی را مشاهده کرد.

***

شكر فوتبال و نيشكر هفت ‌تپه

عباس عبدي در روزنامه اعتماد نوشت: آيا تاكنون فكر كرده‌ايد كه چرا دو تيم استقلال و پرسپوليس حتي به قيمت بالا واگذار نمي‌شوند ولي نيشكر هفت‌تپه و شركت هپكو و... با شرايط بسيار ساده واگذار مي‌شوند؟ چرا تا حالا چندين بار براي واگذاري اين دو تيم اقدام كرده‌اند ولي هيچگاه به نتيجه نمي‌رسند. مگر آنها چه دارند كه نيشكر هفت‌تپه، هپكوي اراك و ده‌ها صنعت ديگر ندارند؟ اينها كه سود چنداني هم ندارند. حتي چرا حاضر نيستند آنها را به دوستان و همفكران خود واگذار كنند؟ مثل مخابرات و ديگر شركت‌هاي سودده. براي اينكه اين دو تيم و فوتبال جايگاه سياسي و حتي بالادستي پيدا كرده‌اند بنابراين به هر قيمتي كه هست، حفظ مي‌شوند. اينگونه نهادها به‌ طور عادي در شرايطي قرار مي‌گيرند كه ضابطه و شفافيت از آنها دور مي‌شود. پشت صحنه، انواع و اقسام مبادلات صورت مي‌گيرد و بسياري از آنها فاسد است. كافي است كه ثروت مديران فوتبالي و پسران و فاميل‌هاي نزديك آنان را رسيدگي كنيد تا معلوم شود، ماجرا چيست؟ جامعه‌اي كه به راحتي چنين پولي را براي مربي خارجي و كار نكرده، بدهد ولي كارگران هفت‌تپه آن براي گرفتن حقوق اعتصاب كرده و اشك بريزند، چگونه مي‌توان توصيف كرد؟

***

تحليل روزنامه اصلاح طلب از رياست فراكسيون اکثریت مجلس یازدهم

روزنامه اعتماد نوشت: ... با درنظرگيري تمام كش و قوس‌هاي فراكسيون نيروهاي انقلاب، مهم‌ترين پرسش آن است كه چرا رييس مجلس شوراي اسلامي كه طبيعتا دارنده بيشترين اختيارات ممكن در ساختمان هرمي‌شكل ميدان بهارستان است، عزم خود را براي رياست فراكسيون نيروهاي انقلاب جزم كرده و برخلاف سبك و سياق علي لاريجاني، مي‌كوشد خود مستقيما رياست اين فراكسيون را برعهده بگيرد... «سردار» به خوبي مي‌داند اگر در سال جاري رياست اين فراكسيون را برعهده بگيرد، در صورت حضور در كارزار انتخابات، با كمترين مخالفت ممكنه مواجه خواهد شد و از اين رو بعيد است به سادگي از اين فرصت صرف نظر كند. موضوع براي زاكاني نيز تا حد زيادي انتخاباتي است.

عليرضا زاكاني مي‌خواهد نفر اول پارلمان بدون رياست بر قوه مقننه باشد و باتوجه به تكيه‌اش بر مركز پژوهش‌ها، براي نيل به اين مهم تنها رياست فراكسيون اكثريت بهارستان را نياز دارد. رياستي كه مي‌تواند در آينده سياسي زاكاني و احتمال حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري نيز تاثير بسزايي بگذارد.

در اين ميان حاجي بابايي اما نه‌تنها در قياس با 2 رقيب خود شانس كمتري دارد، بلكه اهداف كوچك‌تري را نيز در ذهن مي‌پروراند. حاجي‌بابايي آرزوي رياست بر پارلمان را دارد و در اين مسير حاضر به تعامل با قاليباف نيست؛ بنابراين درصورت رياست بر فراكسيون به خوبي مي‌تواند قدرت خود را بر رييس مجلس ديكته كند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۱۳۰۹۲۰:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱
فرمایشات اقای کدخدایی به زبان ساده : میفرمایند کسانی که در ادوار گذشته رد صلاحیت شده اند ، دوباره می تونند ثبت نام کنند ولی بازم رد صلاحبت میشوند. تا زمانی که دلیل قبلی پا برجا باشه. به عبارتی همون موضوع اول : یعنی ثبت نام نکنن خیلی بهتره. عجب علمیه این علم حقوق.
ناشناس۱۵۷۱۳۱۳۲۰:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱
آقای نوبخت دست بردار عزیز ،یه چیزی بگو که تخیلی نباشه ،همسر شما وخرید مایحتاج منزل ؟؟
ناشناس۱۵۷۱۳۱۸۲۰:۵۹:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱
جناب آقای موسوی لارگانی طرح سوال از رییس جمهور چی شد ماموریت این دولت رو به اتمام است لطفا بجنبید
ناشناس۱۵۷۱۳۲۴۲۱:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱
قابل توجه همه مسولان تنها راه نجات کشور تعدیل اقتصادی با اجرای قانون از کجا اورده ای بدون خط قرمز می باشد در گام دوم انقلاب نیاز به انقلاب اقتصادی و استحاله اقتصادی از ضروریات است و از تامین نان شب ملت واجبتر
ناشناس۱۵۷۱۳۲۷۲۱:۰۳:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱
--- جناب دبيريان ! با عرض معذرت ! عرض مي كنم حكايت اين ضرب المثل " قسم حضرت عباس و دم خروس " چيه ؟ ... از كجا اومده ؟ ... معني اش ... حكايتش ؟! --- مثال عيني و ملموس مي زنم ناصر خان ! قسم حضرت عباس و دم خروس مي توان در مورد جناب رئيس دولت گفت كه از يك طرف از برگزاري مراسم هاي باشكوه صحبت مي فرمايند و از طرف ديگر از موج سوم كرونا !! ... فعلاً همين مختصر داشته باش ناصر خان ! مفصلش در وقت مناسب ! عجالتاً خدا حافظ !!
ناشناس۱۵۷۱۳۳۴۲۱:۰۷:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱
چرا و به چه دلیل باید طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس دهم تصویب شود و عواملی خاص باز هم نگذارند این مهم اجرایب و عملیاتی شود لطفا بررسی شود این تفحص هم مانند تفحصی که جناب میر سلیم اطلاع رسانی فرمودند نباشد و دلیلش فقط وعده پست و مقام برای بعد مجلس بوده باشد و قدر دانی مالی صورت نگرفته باشد
ناشناس۱۵۷۱۳۵۲۲۱:۱۴:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱
چرا شورای نگهبان لیست و مصادیق فساد و تخلف نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت شده را به مدعی العموم نداده تا برای انها دادگاه ویژه تشکیل شود و چرا دولت انها را پس از مجلس دهم بکار گرفته است
ناشناس۱۵۷۱۳۵۸۲۱:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱
چرا اجازه دادید بورس بصورت حبابی بالا برود و حالا که این حباب ترکیده است می گویید طبیعی است
ناشناس۱۵۷۱۴۰۰۲۱:۴۴:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱
کرونا هم ما رو ول کنه مسولین کرونا رو برای روز مبادا نگه می دارن
ناشناس۱۵۷۱۴۲۱۲۱:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱
خودمان را گول نزنیم اروپا بخاطر ما نه بلکه برای شکست ترامپ در انتخابات با مکانیسم ماشه مخالفت میکند
ناشناس۱۵۷۱۵۲۲۲۳:۱۲:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۵۷۱۷۳۶۰۶:۳۰:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲
خلا موجود در رشته ی علوم انسانی در سطح کشور بی مورد می‌باشد و حدادداره برای منافع شخصی سو استفاده از بیت االمال می‌کنه و باید هر چه سریعتر آنجا را تخلیه کنه
ایرانی۱۵۷۱۷۳۸۰۶:۳۵:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲
مگر کل قرارداد های دولت قبل ،حین و بعد از انعقاد دز اختیار سازمان بازرسی بعنوان ناظر قرار نمی گیرد لطفا روشنگری کنید!!!!!!
ناشناس۱۵۷۱۷۶۲۰۷:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲
داستان فتاح خیلی جالب بود. حیف که نمیشه بازش کرد
ناشناس۱۵۷۱۷۶۹۰۸:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۲
اشاره به موج سوم یعنی اشاره ریز به افزایش قیمت دلار مثل موج دوم!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. این صدای اقتدار ایران است ...

      3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      4. وحدت ملی با وعده صادق

      5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      14. اسراییل چه باید بکند؟ 

      15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

      آخرین عناوین