عذرخواهی فتاح از اظهارات جنجالی/ماجرای خوابی که ناطق نوری شب انتخابات دیده بود/روحانی: رئیسی و قالیباف موافقت کنند طرح افتخارآمیز دولت اجرا می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990529135 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

عذرخواهی فتاح از اظهارات جنجالی/ماجرای خوابی که ناطق نوری شب انتخابات دیده بود/روحانی: رئیسی و قالیباف موافقت کنند طرح افتخارآمیز دولت اجرا می‌شود

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۲۴۴۴ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: تاکنون ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری با اشاره به ۱۵۳ مورد فوتی در شبانه روز گذشته، افزود: آمار فوتی‌های کرونا تا کنون به ۲۰ هزار و ۱۲۵ مورد رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۰هزار تن گذشت/ ۳۸۶۸ تن در وضعیت شدید بیماری

درخواست لاری: مازندران نروید

***

از کنکور که می‌گوییم آسمان به زمین می‌افتد

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه امروز ۲۹ مرداد هیات دولت گفت: من از آن یازده کشوری که رای ندادند به آن قطعنامه تشکر می‌کنم و از آن دو کشور دوست هم که علیه این قطعنامه عمل کردند متشکرم. چرا ما این کار را توانستیم انجام دهیم؟ به خاطر تدبیر نظام و دولت. اگر آن روز که آنان از برجام خارج شدند ما هم خارج می‌شدیم همه هزینه‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ما می‌شد و آنوقت بی‌هزینه آمریکا به ما خیانت کرده بود.

رییس جمهور ادامه داد: ... فروش نفت ... را به نفع مردم می‌دانیم. یک تودهنی به آمریکا است که می‌خواهد ما نفت نفروشیم اما ما نفت را می‌فروشیم.

روحانی تاکید کرد: این یکی از طرح‌های افتخارآمیز این دولت در نفت است. اگر روسای دو قوه دیگر هم موافقت کردند ما این طرح را می‌آوریم و اجرا می‌کنیم اگر نه به دنبال طرح‌های دیگری می‌رویم.

روحانی افزود: پس ما گفتیم که کنکور با رعایت پروتکل‌ها انجام شود، مثل همه موارد دیگر که در جامعه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم. چطور در آن موارد رعایت‌ها را می‌پذیریم اما از کنکور که می‌گوییم آسمان به زمین می‌افتد؟

بیشتر بخوانید:

روحانی: طرح فروش نفت با موافقت روسای قوا اجرا می‌شود/ مردم نسبت به آینده دلشان قرص باشد و نگرانی نداشته باشند

واکنش روحانی به احتمال مخالفت قالیباف و رئیسی با طرح فروش نفت

***

نامه 114 نفر از نمایندگان به رؤسای قوا

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: 114 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه مخالفت خود را با استمرار وزارت بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت اعلام کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: « نکته شایان ذکر این است که آقای زنگنه که در سال ۱۳۹۲ مدافع اصلی حذف کارت سوخت و سهمیه بندی و در سال 1398و بر افزایش بی سابقه و جهشی قیمت گازوئیل در کنار افزایش قیمت بنزین اصرار می‌ورزیدند. جا داشت آقای رئیس جمهور که بر اساس اعلام غیر قابل باور خودشان، روز جمعه از تصمیم دولتشان در افزایش قیمت بنزین مطلع شدند، وزیر نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازخواست می‌کردند که چرا شما سهمیه‌بندی قبلی که تقریبا رضایت مردم انجام شده بود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تخریب کردید تا با اجرای مجدد و غیر مدبرانه آن، این همه خسارت مالی و جانی بر کشور تحمیل کنید؟!»

بیشتر بخوانید:

نامه نمایندگان مجلس به رؤسای قوا در مورد استمرار وزارت زنگنه

***

دولت دست از سر مردم بردارد

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس به خانه ملت گفت: آقای روحانی کی می‌خواهد دست از اوهام بردارد؟ رئیس جمهور دچار توهم دانایی شده لذا مملکت را به این روز انداخت بنابراین بهتر است اجازه دهد عقلاء در مملکت تصمیم‌گیری کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تاکنون کدام یک از اقدامات دولت به نفع مردم بوده است که طرح پیش فروش نفت یا به قول خودشان گشایش اقتصادی‌ به نفع مردم باشد؟ گفت: درواقع سیاست‌های اشتباه داخلی، خارجی و اقتصادی رئیس‌جمهور سبب شده اکنون دست‌ دولت خالی باشد و نتواند نفت بفروشد به همین دلیل چوب آن را به مردم میزند در حالی که دولت باید دست از سر مردم بردارد!

***

سرانجام طرح سوال از رییس جمهور

جبار کوچکی‌نژاد،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۱۰ آیین‌نامه و اصل ۸۸ قانون اساسی بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان بحث سوال از رییس جمهور را امضاء کردند و این حق نمایندگان است و قانون نیز این اجازه را به آنها داده است. در مجلس دهم علاوه بر این‌که مجلس شورای اسلامی با دولت هماهنگ بود هیات رییسه سوال از رییس جمهور را اعلام وصول کرد.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: هیات رییسه به آیین‌نامه عمل کرده و سوال از رییس جمهور نیز دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس دنبال می‌شود

***

قرارداد ویلموتس از مصادیق قراردادهای ترکمنچای است 

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص جزییات قرارداد ویلموتس اظهار کرد: در این رابطه به تفصیل بازرس مربوطه گزارشاتی را ارائه کرده‌اند و شاید بتوان گفت این قرارداد از مصادیق قراردادهای ترکمنچای بوده است؛ حتی مالیاتی که معمول است خود آن کسی که ذینفع است پرداخت کند را هم فدراسیون فوتبال بر عهده گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان اضافه کرد: خود این افراد هم بدهی‌های مالیاتی بسیاری داشته‌اند پول آن را هم چون خودشان نداشته‌اند از جای دیگری قرض کرده‌اند، این میزان قرارداد به این شکل و با این میزان اشکالات آن هم بدون رعایت تشریفات قانونی بررسی شده است و گزارشات آن آماده است و به زودی گزاش آن منعکس می‌شود.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در صحن مجلس کلید خورد.

وی با بیان اینکه این استیضاح در ارتباط با موضوع قرارداد مربی سابق تیم ملی فوتبال است،‌ افزود: این استیضاح تاکنون به امضای 15 نفر نمایندگان رسیده و حداقل امضاء‌ها را برای طرح کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

دود قرارداد ویلموتس باز هم به چشم مردم رفت

رئیس سازمان بازرسی:‌ قرارداد ویلموتس مصداق قرارداد ترکمنچای است/ نامه‌ای در خصوص اموال تاج ارسال نکرده‌ایم

وزیر ورزش: پرونده کسانی که در قرارداد ویلموتس سهل‌انگاری کرده‌اند به محاکم قضایی می‌رود

***

عذرخواهی می‌کنم
پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص حواشی ایجاد شده پس از بیان برخی موارد در برنامه نگاه یک تصریح کرد: اشخاص نام‌برده استفاده عمومی از این املاک داشتند و اعلام کوتاه و تیتر وار من باعث سوء تفاهم شد. مطالب ارائه شده با خطای کلامی یا رعایت نکردن جانب انصاف توسط بنده به سمت دیگری حرکت کرد. در حالی که هیچ کدام از آن‌ها استفاده شخصی از این اموال نداشتند. بیان نامناسب من مطالب را به اشتباه منتقل کرد؛ قصد ما نشان دادن پیگیری‌های جدی بود و همه آن‌ها همکاری لازم را با ما داشتند، اما به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان مطرح کرد: اصلا نباید اصل مساله را مطرح می‌کردم و وارد مسیر نام بردن از اسامی و سازمان‌ها می‌شدم، پس مسئولیت آن را به عنوان خطا و کار اشتباه می‌پذیرم. از همین جا از تمام عزیزانی که در حق آن‌ها اجحاف و ظلم شد، از جمله آقای دکترحداد عادل، خانم‌ها ابتکار و ملاوردی، به عنوان حق‌الناس، عذرخواهی و طلب حلالیت می کنم.

بیشتر بخوانید:

فتاح: در گفتگوی اخیرم جانب انصاف را رعایت نکردم 

***

روحانی مطالبات ۲۴ میلیون رای را فراموش کرد

صادق زیبا کلام، تحلیلگر مسائل سیاسی به همشهری گفت: واقعیت این است که بی انسجامی و نابسامانی زیادی در مدیریت اجرایی کلان کشور به وجود آمده که برخی معتقدند ناشی از ناکارآمدی دولت دوم آقای روحانی است. من نمی‌دانم که ناکارآمدی دولت چه میزان در این تصمیمات نقش دارد، اما واضح است که اصولگرایان به ویژه بخش تندرو آنها از مدت‌ها قبل و در حقیقت از ابتدای دولت روحانی تیغ از نیام برکشیدند و همه مشکلات، مسائل و دشواری‌ها را از ضعف قوه مجریه می دانند. حال آنکه مشخص نیست چه اندازه آنها ناشی از ناکارآمدی دولت دوم روحانی و چقدر آنها ناشی از سیاست های کلان نظام است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: من معتقدم روحانی همچنان سکوت خواهد کرد و با مردم صحبت نمی‌کند. روحانی کماکان مثل قبل حاضر نمی‌شود که خیلی از مسائل را برای مردم بازگو کند و بگوید که واقعا چرا کشور دچار این وضعیت شده و چه اندازه از این همه مشکل، محصول سیاست‌های دولت و ضعف قوه مجریه و چه اندازه محصول سیاست‌های دیگر نهادهای نظام است.

زیباکلام گفت: این مساله خیلی مبهمی است که متاسفانه آقای روحانی به رغم ۲۴میلیون رای که داشت حاضر نشد حداقل یک بار با هم که شده سر یک موضوع محکم و اساسی بایستد و متاسفانه مطالبات آن ۲۴میلیون را به کل و به جزء و به اصل و به فرع فراموش کرد.

***

واکنش واعظی به اظهارات آشنا درباره وقایع آبان98

روزنامه اعتماد نوشت: اعتراضات آبان‌ماه 98 با هزار و يك شيوه، از تشديد نوع برخوردها با معترضان گرفته تا قطعي كامل و چندين روزه اينترنت در سراسر ايران فروكش كرد ولي هنوز پرسش‌ها و ابهامات بسياري درباره نوع اقدامات صورت گرفته كه از قرار معلوم زير نظر عبدالرضا رحماني‌فضلي در قامت وزير كشور و مسوول شوراي امنيت كشور عمل مي‌كردند، پابرجاست؛ پرسش‌هايي كه حسام‌الدين آشنا به عنوان مشاور رييس‌جمهوري و يكي از چندين چهره امنيتي حاضر در كابينه دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم نيز در جريان گفت‌وگويي كه ماهنامه انديشه پويا آن را منتشر كرد، به جمع آنان افزود و بار ديگر انتقادات را متوجه وزارت كشور كرد تا شايد به اين شيوه و براي اندكي هم كه شده از بار انتقادات بر دوش شخص حسن روحاني و دولتش بكاهد ولي مشاور رحماني‌فضلي{روح‌الله جمعه‌اي}به ‌جاي سكوت، به گفته‌هاي او پاسخ داد تا كلاف اعتراضات آبان و بانيان برخوردهاي صورت گرفته با مردم، سردرگم‌تر از گذشته شود... نقطه اوج اظهارات آشنا، جايي است كه به نقش وزارت كشور اشاره كرده و از عدم ارايه گزارش به رييس‌جمهوري درباره اعتراضات آبان ماه سخن به ميان مي‌آورد.

روح‌الله جمعه‌اي گفت كه «وزير كشور گزارش تفصيلي و كارشناسي از علل وقوع، شرح كامل واقعه و آسيب‌شناسي دقيق حوادث آبان ماه و عملكرد بخش‌هاي مختلف درگير در ماجرا را به تمامي مقامات و مسوولان ذي‌ربط از جمله رييس‌جمهوري ارايه داده است.» با اين حال به نظر مي‌رسد تنها راه‌حل معماي آبان ماه، شفافيت حداكثري و ارايه گزارش از سوي نهادهاي مسوول به عموم جامعه باشد تا شايد بدين شيوه شكاف عميق ميان حاكميت و ملت ترميم شده و شرايط رو به بهبود بگذارد.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور درباره اظهارات آشنا درباره وقایع آبان ۹۸ تصریح کرد: آماری که درباره آن وقایع اعلام شد درست است و گزارش‌های آن به رییس جمهور داده شد و اگر آقای آشنا عددی ندارد، بحث دیگری است؛ آنچه اعلام شد، درست است.

***

قهر 23ساله ناطق‌نوری

روزنامه شرق نوشت: ... همین اواخر برای بودن در رأس هیئتی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام عازم چین بود، از او{علی اکبر ناطق نوری} دعوت شد اما پاسخ رد داد و گفت که نه حضور او به صلاح است و نه دیگرانی در قد و قامت او بلکه باید فضا و میدان را به جوانان داد؛ چرا‌که او معتقد است: «بعد از پایان کار سیاسی، باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود. کادرسازی یعنی اینکه به جوانان فرصت بدهیم. در دنیا رجال سیاسی بعد از اتمام مدت خدمت خود در اتاق‌های فکر حضور دارند و تجربه خود را در اختیار جوانان مبتکر قرار می‌دهند. جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هنوز در آمریکا موقعیت دارد و مأموریت می‌رود و از تجربیات او استفاده می‌شود؛ بنابراین باید از تجربیات خوب دیگران استفاده کرد».

اگر رخدادهای سال 76 به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، سرنوشت ناطق‌نوری هم دگرگون می‌شد و خودخواسته از متن به حاشیه سیاست پرتاب نمی‌شد...گویا شب انتخابات خواب هم دیده بود: «آن شب قبل از خواب به خدا گفتم: «هرچه صلاح هست انجام بده» و همان موقع به خواب رفتم و حوالی سحر خواب دیدم که در اقیانوسی پر از امواج سهمگین، در قایقی هستم که «کفی» ندارد و من در این قایق دراز کشیدم. دستم را که بیرون بردم، ناگهان به ساحل رسیدم و مادرم را دیدم که گریان است. گفتم حاج آقا (پدر) کجاست؟ گفتند «دارند نماز می‌خوانند». از خواب که پریدم برای آقای موعظی خوابم را تعریف کردم و گفتم «خیالتان جمع باشد در این انتخابات پیروز نمی‌شویم».

***

مافیای مسکن اجازه اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی را نمی‌دهد

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به ایلنا گفت: منابع وارد فعالیت‌های سوداگری و ساخت و ساز مسکن لوکس شده و در این محل قفل شده است. برای مسکن مصرفی مردم سرمایه گذاری نشده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به موانع اجرای مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: مافیای مسکن در مجلس هم رخنه دارد، این افراد اجازه نمی‌دهند مالیات بر خانه‌های خالی به اجرا برسد و به بهانه‌های مختلف در اجرا سنگ‌اندازی می‌کنند. هر چند که این مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شده و قانون است اما در مجموعه دولت اراده‌ای برای اجرای آن نیست و افراد منتفع به هزار روش سنگ اندازی خواهند کرد.

راغفر گفت: دولت باید همزمان مالیات را در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های سوداگری و سفته بازی از جمله مسکن وضع کند. در غیر این صورت سرمایه از مسکن به سمت سکه و طلا می‌رود. واقعیت این است که در این شرایط دولت راهی جز کسب درآمدهای مالیاتی ندارد و دولت و حاکمیت باید برای کسب این درآمد اراده داشته باشد.

***

بعید می‌دانم لاریجانی کاندیدا شود

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی مصاحبه ای با تسنیم داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

* با توجه به رفتاری که از ایشان{علی لاریجانی} در انتخابات مجلس دیدیم تصور نمی‌کنم که ایشان کاندیدا بشوند و به عنوان یک نظر ابتدایی خدمتتان عرض می‌کنم که  سیاست غالب اصلاح طلبان حمایت از یک کاندید اصلاح‌طلب است که جامع و پرنشاط باشد.

*ما سه مرحله داریم. در مرحله اول باید درون احزاب بحث‌ها به اتمام برسد و سپس احزابی که مصمم به شرکت در انتخابات هستند دور هم جمع شوند و جبهه خود را تشکیل دهند و بعد شخصیت‌ها ارزیابی شوند؛ بهترین گزینه را  معرفی می‌کنیم و با هماهنگی مقامات عالی نظام کار خود را جلو می بریم.

*اساساً هیچ انسانی که دارای نگاهی ملی و مذهبی باشد نمی‌تواند به شکاف های درآمدی در جامعه بی توجه باشد و نمی تواند از تقویت طبقه متوسط غافل باشد و همچنین از انتقال طبقات فقیر به طبقات متوسط. اما روش ها متفاوت است، یک روش این است که شما پول نفت را استخراج می کنید و در قالب بودجه می ریزید و به مردم یارانه می دهید، پول آب و برق و هزینه خدمات را کاهش می دهید و مستقیم به حساب مردم می ریزید. معتقدیم که این کارتلف کردن منابع است.

***

نيروهای اصيل اصولگرا در مجلس يازدهم به حاشيه رانده شده‌اند

آرمان ملی، گفت‌و‌گويي با محمود ‌صادقی نماینده تهران در مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

* در مورد آقاي عارف در تماسي که ما اخيرا با هم داشتيم ايشان فرمودند که از شوراي سياستگذاري استعفاي رسمي نداده‌اند و قاعدتا قبول يا رد استعفا بايد در شوراي سياستگذاري بررسي شود وگرنه از نظر حقوقي اعتبار ندارد. ولي بعد از انتخابات اسفند عملا شورا جلسه‌اي تشکيل نداده است شايد يک دليل کرونا باشد که بر تمام فعاليت‌هاي سياسي سايه انداخته است. البته اختلاف نظرهايي وجود دارد و همين موضوعات، به نوعي خود را در انتخابات نشان داده است. امروز اصلاح‌طلبان چالش‌هايي نظري و فکري با هم دارند و در مورد حضور در انتخابات به نتيجه نرسيده‌اند.

*حرف آقاي کدخدايي حرف عجيبي است و فاقد معناي حقوقي و قانوني است و اين اظهارنظر خلاف قانون است. اينکه از قبل اعلام شود کساني که رد صلاحيت شده‌اند ثبت نام نکنند تعبيري قيم مآبانه است که ايشان معمولا خارج از حدود قانوني خود دارد و هيچ‌اعتباري بر اين حرف وجود ندارد. اين مساله ضمن اينکه از نظر حقوقي مبنايي ندارد از نظر سياسي نيز نوعي کج‌سليقگي براي مقامي است که جايگاهي دارد و اينکه از قبل محدوديتي فراقانوني براي اشخاص ايجاد کنند جزو رفتارهايي است که مردم را از حضور و مشارکت سياسي نااميد مي‌کند.

*اگر دولت تماما اصلاح‌طلب باشد قطعا با مجلسي تماما اصولگرا به چالش برمي‌خورند. اين مساله يکي از مشکلات نظام سياسي ما است که وضع نرمالي نداريم. انتخابات حزبي نيست و پارلمان کاملا مستقل و جدا از رياست جمهوري است و به نوعي اصطکاک بين دو قوه را شاهد هستيم. البته اين وضعيت بي‌سابقه نيست و ما با اين وضعيت آشنا هستيم.

*راه علاج فساد، شفافيت سيستماتيک است که موردي نباشد و نظام‌مند باشد و سيستماتيک باشد ما پايه‌هاي آن را در قانون اساسي داريم. 

*ما شاهد به حاشيه رانده شدن اصولگرايان باسابقه در اين مجلس بوديم به‌طور مثال آقاي دکتر نادران شخصيتي تحصيلکرده در شاخه اقتصاد است که از چهره‌هاي شاخص و از نمادهاي اصولگرايي است ولي به حاشيه رانده شده است. همچنين آقاي ميرسليم که جزو نيروهاي اصيل اصولگرا بودند ولي به حاشيه رانده شدند. اميد مي‌رفت اين مهره‌ها موثر باشند ولي به حاشيه رفتند. کار اصلي مجلس قانون گذاري است و عمده فعاليت مجلس در کميسيون قضائي است ولي برخلاف انتظاراتي که در ابتدا ايجاد شده بود اين کميسيون در چارچوب درستي تشکيل نشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۸۳۵۰۲۰:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
آقای فتاح همین روشنگری ها را هم به فال نیک میگیریم و بس
ناشناس۱۵۶۹۰۳۵۱۱:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۳۰
دولت بورس را گروگان گرفته و به صورت دستوری باعث ریزش شده تا مجلس و رییس دو قوه دیگر را مجبور به پذیرش تصویب فروش اوراق سلف نفتی کند
ناشناس۱۵۶۹۰۷۸۱۲:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۳۰
اگر مجلس و قضاییه با طرح گشایش دولت با همین شکل موافقت کنند واقعا اشتباه است
ناشناس۱۵۶۸۳۵۲۲۰:۴۰:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اقای فریدون عباسی شما بفرمایید کدام مسئول چه چپ و چه راست و چه اصولگرا و چه اصلاح طلب دچار توهم و خود دانایی نیست؟بخدا مردم عادی کوچه و بازار بیشتر از شما میفهمند
ناشناس۱۵۶۸۳۵۴۲۰:۴۱:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
خوب خوشبختانه فتاح هم را محبور به عذرخواهی کردند و همه مشکلات مملکت حل شد.
ناشناس۱۵۶۹۴۰۳۲۰:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۳۰
مردم خیلی خوب پیام این عذرخواهی را گرفتند.
ناشناس۱۵۶۸۳۵۵۲۰:۴۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حداد اگر واقع بین باشد متوجه میشود که فتاح فرشته نجات اوست . حساب و کتاب و عذاب آخرت سخت است
ناشناس۱۵۶۹۱۴۴۱۳:۴۹:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۳۰
از حسن و اسحاق بشدت هر چه تمام ملولیم ولی بفرموده صبر می کنیم
ناشناس۱۵۶۹۶۸۸۰۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۳۱
اینقدر ملول باش تا صبح دولتت بدمد !!!
ناشناس۱۵۶۹۷۷۶۱۱:۰۳:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۳۱
مچکرم حسن جون یا یار گرمابه و گلستان
حکاک زاهد ( زاهد شب و شیر روز :- )۱۵۶۸۳۵۷۲۰:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حالا حداد عادل ، این طلب حلالیت اخلاقی ِ فتاح را به حساب حقانیت خود در قضیه تصرف ۳۰ ساله املاک میلیاردی بنیاد تلقی نکند .
ناشناس۱۵۶۸۳۶۰۲۰:۴۶:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
آقای فتاح حقیقت رو گفتی مردمم گرفتن !
ناشناس۱۵۶۹۱۵۹۱۴:۱۳:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۳۰
از طرف مردم حرف نزن! میبینی آقای فتاح دشمنان انقلاب با حرفهای شما چه دور برداشتن؟! بعضی وقتها آب رفته به جو برنمیگرده.. با اخلاص انجام وظیفه کن
ناشناس۱۵۶۸۳۶۴۲۰:۵۰:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
من جای حداد بودم فردا صبح یه جعبه شیرینی تازه میگرفتم و کلید املاک میلیاردی خیابون فرشته رو میذاشتم روی جعبه شیرینی و میرفتم به خدمت فتاح میرسیدم و با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، با یه دیده بوسی مجازی ، از فتاح طلب حلالیت میکردم . به فتاح میگفتم : آقای فتاح بنا به گفته امام صادق ، تو برای من بهترین دوست هستی ، چون عیب هایم را برایم هدیه آوردی .
ناشناس۱۵۶۸۳۶۷۲۰:۵۱:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
# حداد _ املاک _ رو _ تخلیه _ کن
ناشناس۱۵۶۸۳۶۹۲۰:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حداد باید عذرخواهی کنه از ملت
ناشناس۱۵۶۸۳۸۳۲۱:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
ابن اقای فتاح, نسنجیده یک حرفهایی میزندکه بعدامجبوربه عذرخواهی میشود,ایاچنین فردی مناسب ریاست جمهوری است؟؟؟
ناشناس۱۵۶۸۳۸۸۲۱:۰۵:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
آدم یه لقمه کمتر بخوره و ملکی رو هم غصب نکنه تا فردا لگد به گور نزنه . اموال دنیا بازیچه است . همه رو باید بزاری برای ارث خور و بندازی بری
ناشناس۱۵۶۸۳۹۱۲۱:۰۷:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
هفت ساله داریم با طرح های افتخار آمیز دولت سورپرایز که هیچی ،بدبخت میشیم.....
ناشناس۱۵۶۸۳۹۲۲۱:۰۷:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
از آسمون به زمین میباره یا از زمین به آسمون ؟! به جای اینکه حداد عذرخواهی کنه و حلالیت بطلبه ، فتاح داره این کار رو میکنه !!!
ناشناس۱۵۶۸۴۴۶۲۱:۴۴:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
این طرح کجاش افتخار آمیزه؟؟؟ کلاه گذاشتن بر سر مردم و جبران ندانم کاری دولت از جیب مردم مایه شرم هست نه افتخار
ناشناس۱۵۶۸۴۷۲۲۲:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
ای بابا؛ اقای فتاح چرا اخیرا اینطور شدند؟! جای شگفتی داره از ایشان بعیده یک حرفی میزنند سپس عذرخواهی
شمس۱۵۶۸۴۷۶۲۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
البته جناب فتاح سابقه این کارها و احساساتی شدن و ... و بعد عذرخواهی روداره قصیه مصاحبه جناب یاوری خبرنگار رو فراموش نکردیم
ناشناس۱۵۶۸۴۸۶۲۲:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
فتاح جان حالا که سوختی و ۱۴۰۰ نمیایی املاک‌ مردم را پس بگیر
بهرام۱۵۶۸۵۰۶۲۲:۳۹:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
روحانی: رئیسی و قالیباف موافقت کنند طرح افتخارآمیز دولت اجرا می‌شود. اقای روحانی تو را بخدا شما این یکسال را فقط استراحت کنید و نمی خواهد طرح اجرا کنید البته طرحهای شما اجرا میکنید پدر مردم را در میاورد دیگه بسه بخدا برو تو خونه استرات کن کرونا نگیری از ما گفتن نگی نگفتی وقتی کرونا گرفتی
ناشناس۱۵۶۸۶۲۳۰۰:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۳۰
شما هفت ساله داری طرح افتخار آمیز پیاده می کنی آقای روحانی!
ناشناس۱۵۶۸۷۷۲۰۶:۵۴:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۳۰
تا الآن که دولت هیچ طرح موفقی نداشته فقط با روزمره گی گذرانده ،این طرح فروش نفت دولت آینده را ورشکست کرده و روحانی همراه با خودش قالیباف و رییسی را هم به ته دره خواهد برد.
کریم۱۵۶۸۷۹۴۰۸:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۳۰
عذر خواهی بدلیل عبور از خط قرمزها و افشای ذره ای از حقایق ناگفته در ارتباط با سوء استفاده افراد وسازمان ها از بیت المال.
ناشناس۱۵۶۸۸۱۴۰۸:۲۹:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۳۰
با سخنان آقای فتاح و عذر خواهی ایشان دیگر چگونه می توان به سخنان سیاستمداران اعتماد کرد ؟ پس صداقت و درستی را کجا باید جستجو کرد ؟...
ناشناس۱۵۶۸۸۲۱۰۸:۳۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۳۰
جناب‌آقای‌فتاح‌مثلا‌تومیخواهی‌رییس‌جمهور‌بشوی‌بااین‌دل‌وجرات
ناشناس۱۵۶۸۸۵۲۰۹:۰۷:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۳۰
تو این مملکت یکی سوت زد برای یک سری مطالبات اموال عمومی کاری کردند که به عذر خواهی بیفتد حالا تصور کن این کار را یک شهروند عادی می کرد چه بلایی سرش می آمد.
علی 671۱۵۶۸۹۱۶۱۰:۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۳۰
روحانی اگر دورئیس قوه موافقت کردند چنان دولت آینده را به زمین می زنیم که تا سالها نتواند نفس بکشد برای خلاف ما که به نفع مردم است و می گوییم می خواستند مردم نخرند .امروز ما برای نجومی بگیرانمان بگذرد تا آینده هر چه می خواهد بشود .این منطق دولت نا امید و نا تدبیر ماست .
ناشناس۱۵۶۸۹۴۳۱۰:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۳۰
آقای فتاح سوت رو زدی سوت بلندی بود بقیه اش مهم نیست
ناشناس۱۵۶۸۹۵۶۱۰:۴۴:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۳۰
مقصر اصلی حوادث آبان ماه زنگنه بود خسارت 53 میلیارد دلاری کرسنت برای اثبات بی کفایتی ایشان کافی است.
ناشناس۱۵۶۸۹۵۹۱۰:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۳۰
طرح پیش فروش نفت برای دولت بعدی بدهی ایجاد می کند و مشکل ساز است رئیس قوه مقننه و قضاییه نباید با این طرح موافقت کنند.
ناشناس۱۵۶۹۰۶۹۱۲:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۳۰
به فرض محال کاغذ سلف نفت رو پول داشتی و خریدی به کجا و کی میخوای بفروشی که تحریم ها جلوت رو نگیره تازه به اندازه یه کشتی باید پیش خرید کنی و قیمت دلای نفت هم پایین نیاد.
ناشناس۱۵۶۸۹۶۹۱۰:۵۷:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۳۰
هم مسائلی که فتاح گفت و هم مسائلی که کسی هنوز جرات گفتن پیدا نکرده را همه میدانیم ولی کسی اجازه ندارد علنی کند
سیدرضا۱۵۶۸۹۸۸۱۱:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۳۰
با سلام واحترام احتمالا آقای فتاح زیرفشار مجبور به عقب نشینی شدن. خدا عاقبت مان را بخیر کند.
ناشناس۱۵۶۹۰۵۲۱۲:۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۳۰
افتخار آمیز دولت؟!!! حسن چرا اینقدر شوخ طبعی آخه
ناشناس۱۵۶۹۰۷۱۱۲:۴۱:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۳۰
آقای فتاح یک مشاور سیاسی به استخدام درآورد تا او را قبل از هر اعلام نظری, از عواقب دست بردن به لانه ی زنبور آگاه سازند .
ناشناس۱۵۶۹۰۷۶۱۲:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۳۰
عجب خوابی دید ناطق
پارس اباد۱۵۶۹۰۹۸۱۳:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۳۰
فتاح فقط باید از احمدی نژاد عذر خواهی میکرد که نکرد و بقیه هم چون از املاک بنیاد سو استفاده کردند لازم به عذر خواهی نبود . مردم متوجه قضیه هستند و قطعا عذاب آخرت برای کسانی است که حق مستضعف را نادیده گرفته و در مسیر امیال نفسانی خود بکار بگیرد .
حامد۱۵۶۹۱۳۳۱۳:۴۴:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۳۰
بله ، فتاح هم عذرخواهیده شد .
حجت۱۵۶۹۱۸۶۱۵:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۳۰
کسی که در عرض دوسال دو بار عذر خواهی میکند یکبار به دلیل عصبانیت با خبرنگار و یکبار عجله کردن و سطحی نگری در امر سازمانی ،که خدوش مسئولش است می تواند رئیس جمهور خوبی باشد؟
ناشناس۱۵۶۹۲۰۱۱۵:۴۱:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۳۰
آقاي فتاح از آقاي حداد مي پرسيديد شما كه كار فرهنگي مي كنيد چرا وضع فرهنگ چنين است ،البته جواب حداد اين بود خرابي فرهنگ كار امريكا است !
ناشناس۱۵۶۹۴۱۸۲۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۳۰
آیا این که گفته میشه بنیاد مستضعفان مدعی مالکیت یک روستای 300 نفری شده و قراره خونه های این روستاییان فقیر رو خراب کنه درسته؟
رحمت۱۵۶۹۵۱۱۲۲:۴۲:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۳۰
اقای مهندس فتاح انشاءالله خدا توفیق خدمت به مردم در سطح ملی وبین المللی به شما بدهد تا بخشی از مشکلات ما حل شود.
ناشناس۱۵۶۹۶۶۰۰۸:۱۸:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۳۱
بهتره اسم این طرح را بگزاریم گدایی از ملت برای خرج یومیه دولت!
ناشناس۱۵۶۹۷۱۴۰۹:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۳۱
عذرخواهی تحمیلی ! مردم پیام او را گرفتند.بگذارید پسر سردارسازندگی هم اندکی از این جنس حرفهای آقای فتاح بزند و بعد اوهم وادار به عذر خواهی کنند !!؟؟
س۱۵۷۰۳۹۷۰۷:۵۲:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱
تعبير خواب اقاي ناطق اين بوده كه در انتخابات شركت نكنه نه اينكه راي نمياره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین