دود قرارداد ویلموتس باز هم به چشم مردم رفت

گروه ورزشی الف،   3990528120 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
دود قرارداد ویلموتس باز هم به چشم مردم رفت

روز دوشنبه خبر مهمی در حوزه ورزش کشورمان منتشر شد. مطابق حکم فیفا فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت حدود ۶.۲ میلیون یورو (حدودا معادل ۱۶۰ میلیارد تومان) به مارک ویلموتس محکوم شد. فدراسیون فوتبال بنا دارد در دادگاه عالی ورزش به این حکم اعتراض کند و تقاضای تجدیدنظر ارائه دهد. اما با مرور تجربه پرونده‌های گذشته فوتبال چندان نمی‌توان به تغییر این حکم، امیدوار بود.

فدراسیون فوتبال در سال ۹۸ قراردادی با ویلموتس بسته است که این مربی توانسته پس از چندماه و دریافت حدود ۲ میلیون یورو آن را فسخ کند و به فیفا شکایت کند و بتواند فدراسیون را به پرداخت مبلغ ۶.۲ میلیون یوروی دیگر محکوم کند.

پرونده ویلموتس نخستین مورد از قراردادهای مشکل‌دار با بازیکنان و مربیان خارجی فوتبال نیست و احتمالا آخرین مورد آن هم نخواهد بود.

آنچه در خاطره فوتبالدوستان حک شده یک فرایند تکراری است: با بازیکنان یا مربیان خارجی قراردادی بسته می‌شود. پس از پایان همکاری با این بازیکن و مربی به‌دلیل ضعف قرارداد یا عدم پرداخت مطالبات، آن بازیکن یا مربی به فیفا شکایت می‌کند. فیفا مطابق قرارداد باشگاه‌ها و فدراسیون کشورمان را به پرداخت پول و جریمه محکوم می‌کند. در نهایت هم از بیت‌المال، اصل پول و جریمه با هزار بدبختی پرداخت می‌شود.

این فرایند تاکنون در موارد بسیار زیادی طی شده است و اکنون پرونده داشتن و محکوم شدن در فیفا دیگر برای مدیران باشگاه‌های ما عادی شده است. اما نمونه ویلموتس تاکنون سابقه نداشته است چرا که این پرونده به محکومیت فدراسیون فوتبال، و نه یک باشگاه منجر شده و مبلغ آن هم بسیار بالاست.

طبیعتا نخستین مطالبه‌ای که در پی این ماجرا مطرح می‌شود شناسایی و مجازات بانیان این قرارداد است. حتما افرادی که در زمان عقد این قرارداد مسئول فدراسیون فوتبال بوده‌اند باید پاسخگوی این ضرر وزیان باشند؛ از رئیس وقت فدراسیون گرفته تا اعضای هیئت‌رئیسه وقت فدراسیون  و مسئولین امور حقوقی فدراسیون که در تنظیم این قرارداد دستی داشته‌اند.

علاوه بر اینها وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت این موضوع شانه خالی کند. این وزارتخانه اکنون عذر می‌آورد که بنا به فشارهای فیفا قدرت دخالت در امور فدراسیون را ندارد. اما این عذر پذیرفته نیست چراکه ایشان می‌توانستند و همچنان هم می‌توانند در بسیاری از امور فدراسیون دخالت کنند. چه‌اینکه توییت مدیر وقت روابط‌عمومی وزارت ورزش که حاکی از دخالت وزارت ورزش در قرارداد ویلموتس بود از زمان انتشار خبر در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

بهترین راه برای مجازات ایشان این است که پرداخت این مبلغ از جیب مبارک‌شان انجام شود. پیشنهاد احسان قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی بسیار مناسب است: صدور حکم دادگاه عالی ورزش ۹ماه تا یک‌سال زمان می‌برد و تا آن زمان این مبلغ از اموال افراد مسئول عقد این قرارداد توقیف شود. اگر رای به نفع فدراسیون بود به ایشان بازگردد و اگر به ضرر فدراسیون بود همان اموال به فروش برسند و با پول این مسئولین مبلغ قرارداد ویلموتس پرداخت شود.

اگر این مجازات برای این افراد در نظر گرفته شود جنبه پیشگیرانه برای آینده هم دارد؛ یعنی مدیران کنونی فوتبال هنگام عقد قراردادها حواسشان را جمع می‌کنند و مراقب منافع باشگاه و فدراسیون خواهند بود و خواهند دانست که مسئولیت قراردادها با ایشان است و پس از تحویل میز ریاست، مسئولیت ایشان رفع نمی‌شود.

فراتر از این، برای پیشگیری از تکرار چنین محکومیت‌هایی به نظر می‌رسد بهترین کار این است که تا اطلاع ثانوی استخدام مربی و بازیکن خارجی در فوتبال ملی و باشگاهی ممنوع شود.

کشور ما در شرایط سختی از اقتصادی و به‌خصوص ارزی در شرایط سختی به سر می‌برد. درآمد باشگاه‌ها و فدراسیون به‌دلیل شرایط عمومی اقتصاد کشور مناسب نیست و بالارفتن قیمت ارز، باعث شده است دستمزد یک بازیکن یا مربی معادل دستمزد چند نفر باشد.

از سوی دیگر، پرداخت ارز برای دستمزد مربیان و بازیکنان فوتبال در شرایط کنونی ضرورتی ندارد و اولویت‌های بسیار مهم‌تری برای هزینه ارز در کشور وجود دارد. به‌علاوه شرایط تحریمی باعث شده پرداخت ارزی برای باشگاه‌ها بسیار سخت باشد و این مسئله مزید بر علت شده و دستمزد بازیکنان و مربیان خارجی با سختی‌های زیاد پرداخت می‌شود.

اگر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در هنگام عقد قرارداد با ویلموتس به این نکات توجه می‌کردند شاید آن قرارداد هیچ‌وقت منعقد نمی‌شد و این مصائب گریبان فوتبال کشورمان را نمی‌گرفت.

در کنار همه اینها باید به موضوع اصلی نوشته بپردازیم که ضعف در عقد قراردادها است. برای جبران این ضعف، وزارت ورزش باید به فکر چاره‌ باشد و نگذارد هر قراردادی در باشگاه‌ها یا فدراسیون‌ها نوشته شود. این وزارتخانه می‌بایست به این موضوع به‌طور ویژه رسیدگی کند و آنچه برای رفع این مشکل نیاز است برآورده کند.

آموزش مدیران و الزام بخش‌های حقوقی باشگاه‌ها برای مشورت با بخش حقوقی وزارتخانه و تشکیل کمیته حقوقی مخصوص می‌تواند بخشی از این راه‌حل باشد که انتخاب راه درست نیاز به بررسی وزارت ورزش دارد که می‌تواند در این مدت ممنوعیت موقت برای آنجام آنها اقدام کند.

در نهایت باید گفت در سال‌های اخیر پول زیادی بابت جریمه قرارداد و حتی بری بازی‌نکردن برخی بازیکنان فوتبال پرداخت شده که اگر آن را هدر نمی‌دادند می‌توانست باعث جهش زیرساخت‌های فوتبال کشور ما شود. هر جای جلوی ضرر را بگیریم منفعت است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۶۷۵۱۰۰:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
خنده آقایان در این عکس بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان برای ملت ایران هزینه داشت
کشوری که مردمش کلیه می فروشندچه نیاز به مربی خارجی۱۵۶۷۰۴۸۰۹:۱۶:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حتی یکریال جریمه نباید از بیت المال پرداخت شود حساب ها و مال و اموال دست اندرکاران بستن قرارداد را مسدود کنید و هزینه بر حسب پست و سمت افراد از آنها کم کنید پست ها و سمت ها را هم از آنها بگیرید تا اینکار باب شود هر مدیر و مسولی خطا کرد باید پاسخگو باشد
ناشناس۱۵۶۷۵۶۴۱۳:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
باید تا قرون آخر این قرارداد و قراردادهای مشابه از شخص سلطانی فر و تاج و کفاشیان گرفته بشه و بعد هم محاکمه و زندانی بشن
علی۱۵۶۷۹۴۳۱۵:۴۱:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
عزیزم هموطن ایکاش فقط کلیه بود . خیلی از چیزها را مردم از فقر دارن میفروشن که ادم دق میکند
ناشناس۱۵۶۸۵۴۸۲۳:۲۱:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حداقل بفهمید که کسی برای نظر مردم، تره هم خورد نمیکند.
ناشناس۱۵۶۷۳۱۲۱۱:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
دارو دسته کفاشیان و نبی و تاج و تمام اطرافیانش باید تاوان بدهن و برای همیشه اونارا از داشتن پستهای ورزشی دوداشت
ناشناس۱۵۶۷۳۹۲۱۲:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
فقط استیضاح و محاکمه سلطانی فر و سایر عوامل چون وکلای ورزشی هم از نتیجه فرجامخواهی در کمیته استیناف ناامید هستند و فقط باعث افزایش جریمه میشود
ناشناس۱۵۶۷۷۱۰۱۴:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
این کاری بود که مجلس بی تعهد قبلی باید انجام میداد اما نداد
ناشناس۱۵۶۷۸۰۳۱۴:۳۶:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
برای مردمی که تو هزینه دوا و درمونشون موندن ، این عکس خیلی خیلی خیلی بده
ناشناس۱۵۶۶۷۵۷۰۰:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
پورسانت خوبی زدند به جیب
ناشناس۱۵۶۷۰۴۹۰۹:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۹
ارزان ترین راه این است که ۱۱ تا توپ بگیرید بدهید به بازیکنان که نخواهند دنبال یک توپ بدوند
ناشناس۱۵۶۷۲۵۴۱۱:۰۷:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
لطفا ریشخند نکنید ، هرکس فوتبال دوست دارد برای خودش باشگاه تاسیس کرده و سود و زیانش رو نوش جان کند، تا حالا پرسیده اید که چرا کسی که نان شب ندارد باید خرج فوتبال دوستان را پرداخت کند؟مگر نه این است که خرج این بازی از جیب همه مردم اعم از فوتبال دوست یا غیر پرداخت می شود؟
ک.م۱۵۶۶۷۶۳۰۰:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
گروهی تو مملکت طرح مالیات بر همه چیز رو تصویب میکنن :خانه ، اموال ، عایدی ، در آمد و...فقط برا نفس کشیدن مونده مالیات ببندند. چرا یه تعداد مدیر، این مالیات ها رو بباد میدن یا اختلاس میکنن.چرا تو گزینش مدیران دقت نمی شه؟ پس نظارتی ها در این مواقع کجا هستند؟ قرار بود اموال مدیران زیر نظر باشه، اما ظاهرا تمام زندگی مردم رو زیر ذره بین قرار دادن.تا کسری بوجود آمده رو جبرا کنند.
ناشناس۱۵۶۷۰۷۸۰۹:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
یک کار درست از کارگزاران این دولت نشان بدهید و جایزه بگیرید
ناشناس۱۵۶۷۳۰۹۱۱:۳۰:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
عملکرد دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود.
ناشناس۱۵۶۷۷۲۱۱۴:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اون از وزیر مسکن که قیمت خونه رو ده برابر کرد اون از وزیر صنعت که قیمت ماشین و لوازم خونگی رو ده برابر کرد اون از وزیر ورزش که صدها میلیارد تومن به مملکت خسارت زد ...
مانی۱۵۶۷۴۶۶۱۲:۳۹:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
این قرارداد را فدراسیون فوتبال بسته است که مستقل از دولت است.اتفاقا فیفا مرتب تهدید میکنه که اگر دولت در کار باشگاه ها و فدراسیون فوتبال دخالت کند کل فوتبال کشور را تحریم میکند.ولی این حرف که مسولان وقت و امضا کنندگان قرارداد در فدراسیون فوتبال تحت پیگرد قرار گیرند و موقتا این مقدار از دارایی انها و بستگان درجه یک آنها توقیف شود،حرف منطقی و خداپسندانه ای است.
ناشناس۱۵۶۷۷۲۳۱۴:۱۳:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
این قرارداد به سفارش وزیر ورزش بسته شده . خودتو نزن به خواب
ناشناس۱۵۶۸۱۸۳۱۸:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
هزینه رو کی پرداخت میکند.
ناشناس۱۵۶۶۸۰۷۰۱:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اولی رو که اعدام کنید دیگه هر بیسوادی جرات قرار داد نوشتن نخواهد داشت.
ناشناس۱۵۶۷۱۶۶۱۰:۱۷:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اتفاقا خیلی هم باسوادانه قرارداد بسته اند معلوم نیست چه افرادی بخشی از این پول را هاپولی کردند یا میکنند
ناشناس۱۵۶۶۸۳۷۰۳:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
واقعا این مسئولین بی کفایت بر گرده مردم سوار هستند. حوزه مدیریتی ما مشکل دارد.
ناشناس۱۵۶۷۱۶۸۱۰:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حوزه مدیریتی فقط مشکل دارد؟!!!!!!!!!!!! ممنون از یاداوری
ناشناس۱۵۶۶۸۴۳۰۳:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
چشم این مردم به این دودها عادت کرده. نگران نباشید.
ناشناس۱۵۶۷۰۹۳۰۹:۴۳:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
دودهای غلیظ قبلی چشم ملت را کور کرده اند و دیگر چشمی برای دیدن دودهای جدید باقی نمانده است.
ناشناس۱۵۶۷۰۹۶۰۹:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
از طرف خودتون حرف بزنيد لطفا چشم من عادت نکرده و نميکند و بفهمم يک ريال از بيت المال و جيب من رفته بدجور عصباني ميشم..
ناشناس۱۵۶۶۸۴۸۰۳:۳۹:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
ایکاش لااقل در برخورد با مفاسد هم مثل کره شمالی بودیم.
ناشناس۱۵۶۶۸۵۴۰۴:۱۸:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
همین بود برجام اینقدر به نظرمون خوب بود. از بس مسولین تبحر دارن در قرارداد بستن
م۱۵۶۶۸۸۰۰۶:۲۳:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
با این پول میشد کلی کار کرد.وقتی شرایط یه حجمی از مردم خرابه و هر روز فقیرتر میشن چه نیازی به این خرجا هستش؟یه نگاهی به قیمت ارز بکنید.به عنوان یه جوان ۲۸ ساله واقعا برای خودم متاسفم که اینجا به دنیا اومدم.
جلال۱۵۶۶۸۸۷۰۶:۵۰:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
باید از آقای تاج و همکارانش گرفته شود
ناشناس۱۵۶۶۸۹۱۰۶:۵۴:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
مگه در قانون نیست که هرکس سهوا و یا عمدا خسارتی به بیت المال وارد کند باید آن را جبران کند خب از خود حضراتی که قصور داشتن پول رو بگیرید
ناشناس۱۵۶۶۹۰۴۰۷:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
نقش لابی ها رو در استخدام مربیان و بازیکنان خارجی دست کم نگیرین منظورم دلالان قراردادهاست...
ناشناس۱۵۶۶۹۰۵۰۷:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
وزیر ورزش باید هرچه سریعتر استیضاح شود و به همراه تاج و کفاشیان محاکمه شود. این پول هم باید از جیب شخصی تاج و کفاشیان پرداخت شود
دقيق صحبت كنيم۱۵۶۷۰۸۲۰۹:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اين موضوع به وزير مربوط نميشه. وزارت ورزش در اين قرارداد فقط نظر مشورتي داشته و بندي را پيشنهاد كرده كه آقاي مازيار ناظمي به اون اشاره كرد. اما بعداً افرادي (كه هنوز نامشون اعلام نشده) بدون اعلام به ساير مراجع ذيربط، به پيشنهاد آقاي ويلموتس، بندي (پرانتزي) را اضافه كردند كه اين فاجعه رو رقم زد.
ناشناس۱۵۶۶۹۱۳۰۷:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
این آقای تاج پولداره ، سهام کارخانه دارد ، سایر همراهانش هم همینطور .اموال ایشان و همه همکارانش که دراین افتضاح شرکت داشتند را مصادر و به فروش برسانید و پول یارو را بدید تا کسی منبعد دیگر جرأت نکند از این غلط ها بکند .
مرتضی۱۵۶۷۱۹۸۱۰:۳۵:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
سازمان برگزاری لیگ برتر ملک شخصی آقایان تاج، کفاشیان، ساکت و غیره است
ناشناس۱۵۶۶۹۳۹۰۷:۳۸:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
آقای رئیسی از شما خواهش میکنم به این پرونده ورود کنید. این پول نباید از بیت‌المال پرداخت شود.
ناشناس۱۵۶۶۹۵۶۰۸:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
واقعا الان در این شرایط این پولا باید خرج فوتبال بشه؟ بنظر من فعلا تعطیلش کنید مملکت خرج های اساسی تری داره تا اینکه یه عده بیوفتن دنبال یه توپ و میلیاردی پول بگیرن
ناشناس۱۵۶۶۹۶۱۰۸:۱۴:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
آقایان علی مطهری(اشکال تراش) و حسام آشنا (حاضر جواب توئیتری)، شماها در این مورد نظری ندارید؟
محمد ایرانی۱۵۶۶۹۶۳۰۸:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اگر واقعا قرار است این پول پرداخت شود قوه قضاییه باید وارد موضوع شده و مقصران حیف و میل بیت المال را شناسایی کند
000۱۵۶۶۹۶۹۰۸:۲۴:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
همین تاج دیگران پاسخ اصحاب خبر رو با بی احترامی میداد
ناشناس۱۵۶۶۹۷۲۰۸:۲۶:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
وقتی یک گوینده خبر در فدراسیون مسئولیت میگره تهش همین میشه آقای ناظمی، در تاریخ ثبت شد اون بند جنجالیتون که حتی در قراداد کیروش و برانکو هم نبود دیدیم فقط توضیح بدید چه بند دیگه ای تو قرداد بوده که حالا دوبرابر مطالباتش میتونه خسارت بگیره
ناشناس۱۵۶۶۹۷۸۰۸:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان؛ هزینه ساخت: 150 میلیارد تومان مارک ویلموتس مربی اخراجی تیم ملی فوتبال با هزینه 170 میلیارد تومان بابت دو بازی! اینکه با 170 میلیارد تومان چه اقداماتی می شد در این کشور انجام داد به کنار، اینکه همچنان وزیرورزش، رییس فدراسیون فوتبال و هیئت رییسه فدراسیون فوتبال بابت این افتضاح تاریخی بازداشت و بازخواست نشده اند بسیار عجیب است
ناشناس۱۵۶۶۹۹۹۰۸:۴۰:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
یکی دیگر از فسادهایی که از بابت انحصار در امور کشور بوجود میآید همین فوتبال است .
فتاح۱۵۶۷۰۰۳۰۸:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
چرا دود تصرف املاک و زمینهای غصبی صدها میلیاردی بالای شهر تهران که با رانت ، ۳۰ ساله اشغال و منافعش به جیب افراد خاص داره میره رو نمیگید ؟
هموطن۱۵۶۷۰۱۷۰۸:۵۴:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حضور اقای فردوسی پور در صدا و سیما به عنوان یک ناظر مردمی و با اخلاق می توانست مانع از این فسادها در ورزش کشور باشد
ناشناس۱۵۶۷۳۴۹۱۱:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
خیلی هم موثر نبود ، پیش از ویلموتس هم میلیون ها دلار از دست داده بودیم . ولی ان زمان دلار اینقدر ارزش نداشت .
ناشناس۱۵۶۷۰۲۳۰۸:۵۶:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
بی شک قراداد ویلموتس یک ضرر بزرگ برای ورزش ایران بود ولی یادمون نره جناب جهانگیری با ۱۸ میلیارد دلار ضرر و چندین تن طلا رو یکروزه ریخت تو جیب دلالان ریخت.ضرر بزرگ اون بود ویلموتس در کنار ضرر جهانگیری در حد خلال دندانه
ناشناس۱۵۶۷۰۲۴۰۸:۵۶:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
واقعا قحط الرجال است و در این جمعیت هشتاد میلیونی چند نفر حقوقدان و متخصص نداریم و یا اینکه نه ،متخصصین واقعی در دایره شما جایی ندارند......
ناشناس۱۵۶۷۰۵۶۰۹:۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
واقعا صحبتهای اقای تاج نیاز به ترجمه داره.
ناشناس۱۵۶۷۰۸۰۰۹:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
دست اندرکاران و دلالان باید محاکمه و دادگاهی بشن. این پول باید از جیب اونا بره نه ملت.
no one۱۵۶۷۱۳۵۱۰:۰۲:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
دود خیلی چیزها به چشم مردم رفته ، نه فقط ناکار آمدی فدراسیون ویرانه فوتبال. به ازای گل هایی که به تیم های درجه چندم آسیا زدیم حساب اینجوری میشه که ما در مجموع در این مسابقات انتخابی جام جهانی 17 گل زدیم که هزینه هر کدومش میشه حدودا 10 میلیارد تومن . 17X10,000,000,000=170,000,000,000
ناشناس۱۵۶۷۱۵۳۱۰:۱۱:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
یه مشکل دیگه ای هم که داریم اینه که متاسفانه وجهه ما در دادگاههای بین اللملی خوب نیست و همیشه به چشم بچه بد بهمون نگاه میکنن .
ناشناس۱۵۶۷۱۹۲۱۰:۲۸:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
ماده 598 قانون مجازات اسلامی در مورد خاطیانی که باعث تضییع بیت المال و اموال عمومی می شوند ،آیا در این مورد کاربرد ندارد ؟
ناشناس۱۵۶۷۳۰۱۱۱:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
چرا مردم همون هایی که قرارداد بستند باید تاوان بدن چه معنی داره خسارت همه ی بی لیاقتی ها ی کسانی که با مدارک جعلی از دانشگاه های برتر دنیا پست های مدیریتی رو در دست گرفتند رو مردم بدهند
ناشناس۱۵۶۷۳۱۱۱۱:۳۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حالا حالا ها مونده تا عمق فاجعه ی به کار گیری مدیران فاسد رو متوجه بشیم ولی نمی دونم چرا تو این مملکت هر کی راست گفت جاش تو باقالیاست و هر کی بادمجون دور قاب چین شد جاش بالا بالاهاست
ناشناس۱۵۶۷۴۰۷۱۲:۱۷:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
نمايندگان مجلس نبايد بزارن بايد بره تو چشم تاج و دار و دستش
ناشناس۱۵۶۷۴۱۷۱۲:۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حق الناس به گردنشون است . من شخصا از این حق نمی گذرم
ناشناس۱۵۶۷۴۲۸۱۲:۲۵:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
دودش نباید به چشم مردم بره. تمامی اموال مسببین این فاجعه رو توقیف کنید وخودش ن رو هم محاکمه کنید
ناشناس۱۵۶۷۴۵۰۱۲:۳۰:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۹
مسئولان وطنی بسیار خوب می دانند که قصه این حیف و میل هم مانند میلیاردها قصه حیف و میل گذشته خیلی خیلی زود فراموش می شود و آنها هم همچنان تا جان در بدن دارند مسئول خواهند ماند .
محمدی۱۵۶۷۴۷۷۱۲:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
هزینه تمام ورزش های قهرمانی دیگر یک طرف و هزینه فوتبال هم یک طرف، پول های مردم را بی خود هزینه فوتبال مزخرف نکنید و هدر ندهید، هزینه ورزشهای دیگر کنید خیلی بهتر جواب می گیرد
ناشناس۱۵۶۷۹۷۹۱۵:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
مردم نون شب ندارند دولتمردان به فوتبال چسبیدن چرا ول نمیکنید بدید بخش خصوصی خودتان را هم مدیون مردم گرسنه نکنید
عوام۱۵۶۸۰۹۰۱۶:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
آقایون با یه ندونم‌کاری معادل ۱۶۸۰۰۰ بشکه نفت رو دود کردن رفت آب از آب هم تکون نخورد. اونوقت میخوان نفت ملت رو ببرن تو بورس بفروشن به خودشون تا همین دوزار ده‌شاهیی هم که ته جیب مردم مونده به باد فنا بدن بره.
ناشناس۱۵۶۸۲۶۴۱۹:۴۲:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
قرار داد 165 میلیاردی چقدر پورسانت داشته!
ناشناس۱۵۶۹۰۵۸۱۲:۲۴:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۳۰
بانیان این خسارت اگر ببینند که واقعا قرار است تاوان بدهند بلافاصله راهی کانادا خواهند شد و همین سایت الف تیتر میزند: ..... از کشور گریخت! بعدا نگید که نگفتی.
سعید۱۵۷۰۲۴۵۲۲:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۳۱
عاقبت قراردادهای محرمانه همین است.
ناشناس۱۵۷۰۴۳۹۰۹:۱۳:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱
خبرگزاریها در این خیانت بی تقصیر نیستند به راحتی چشمشان را بستند و گذاشتند آقازادها ی وزیر و رییس فدراسیون به راحتی هر کاری خواستند بکنند و افشاگری نکردند
ناشناس۱۵۷۱۷۶۱۰۷:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۲
ما بخواهیم تو ایران تیم مالی یا ورزش نباشد چه کنیم آقایان بخور بخور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین