جدال خونین مستأجر با صاحبخانه

گروه حوادث الف،   3990529060 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرد جوان که به خاطر ۳ ماه کرایه عقب افتاده با زن صاحبخانه درگیر شده و او را به قتل رسانده بود پس از دستگیری مدعی شد که ناخواسته مرتکب این قتل شده است.

جدال خونین مستأجر با صاحبخانه

ایران در ادامه نوشت: 20 مرداد، زن جوانی به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن خواهر 60 ساله‌اش خبر داد. او گفت خواهرم ثریا صاحب خانه‌ای سه طبقه در منطقه نارمک است. ما هر روز با هم صحبت می‌کردیم اما سه روزی می‌شود که هر چه با او تماس می‌گیرم تلفنش را جواب نمی‌دهد. به مقابل خانه‌اش هم رفتم اما در را باز نکرد. خواهرم به تنهایی زندگی می‌کند و طبقه دوم و سوم خانه‌اش را اجاره داده است. نگران خواهرم هستم و فکر می‌کنم بلایی سر او آمده باشد، امکان نداشت ثریا سه روز با من تماس نگیرد.

کشف جسد در بیابان

با شکایت زن جوان تحقیقات آغاز شد و مأموران راهی خانه زن تنها شدند. آنها با هماهنگی‌های قضایی به خانه ثریا وارد شدند اما هیچ رد و اثری از زن میانسال نبود. در ورودی سالم بود و بهم ریختگی هم داخل خانه به چشم نمی‌خورد. از این‌رو مأموران احتمال دادند حادثه‌ای برای وی رخ داده باشد.

با این فرضیه تیم تحقیق به سراغ پرونده‌های اجساد افراد ناشناس رفتند. در میان پرونده اجساد مجهول‌الهویه، آنها با پرونده زن میانسالی مواجه شدند که روز 17 مرداد جسد او در حوالی کارخانه متروکه‌ای در رودبارقصران پیدا شده بود.

جسد را یک رهگذر پیدا کرده و به پلیس خبر داده بود. زن میانسال لباس خانه به تن داشت و داخل چادر و پلاستیک پیچیده شده بود. بدین ترتیب این احتمال مطرح شد که محل قتل زن میانسال جای دیگری بوده و جسد به آنجا منتقل شده است. اما از آنجایی که هیچ مدرک هویتی همراه جسد نبود، در کلاسه پرونده‌های فقدانی قرار گرفته بود.

با این احتمال که جسد متعلق به ثریا باشد، از خواهرش خواسته شد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی برود. زن جوان با حضور در پزشکی قانونی، بلافاصله خواهرش را شناسایی کرد و بدین ترتیب راز هویت جسد رها شده در رودبارقصران برملا شد.

در ادامه تحقیقات و با کشف جسد زن میانسال، بازپرس محمدجواد شفیعی، دستور شناسایی عامل یا عاملان قتل زن تنها را صادر کرد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ثریا با کسی اختلاف نداشته و تنها اختلافش با مستأجر طبقه سومش بوده است.مرد جوانی به‌نام بابک که در پیک موتوری کار می‌کرده و به همراه زن و بچه‌اش مستأجر طبقه سوم خانه ثریا بوده است. بابک 3 ماه بود که کرایه 2 میلیون تومانی خانه‌اش را پرداخت نکرده بود و سر همین مسأله با صاحب خانه‌اش اختلاف داشت.

جنایت ناخواسته

مرد مستأجر ساعت 10 صبح دوشنبه 27 مرداد توسط مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شد.

وی ابتدا منکر جنایت بود اما صبح روز سه‌شنبه زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت به جنایت ناخواسته اعتراف کرد و گفت: نمی‌خواستم او را به قتل برسانم. سه ماه بود که درآمدی نداشتم و نتوانسته بودم کرایه‌ام را پرداخت کنم. ثریا از من خواست به مقابل خانه‌اش بروم تا در رابطه با کرایه‌های پرداخت نشده صحبت کنیم. به او گفتم پول ندارم به من مهلت بده اما ناگهان شروع به داد و فریاد کرد در یک لحظه عصبانی شدم و او را هل دادم. تعادلش به هم خورد و روی سنگ‌های مقابل در ورودی داخل خانه‌اش افتاد. هر چه صدایش کردم جواب نداد. خیلی ترسیده بودم او را به داخل خانه کشاندم و کلیدهایش را برداشتم و رفتم. عصر که برگشتم وارد خانه‌اش شدم. متوجه شدم مرده است. با خودم گفتم اگر جنازه در خانه بماند بو می‌گیرد. برای همین او را داخل پلاستیک و چادرش پیچیدم و داخل خودرو پرایدم قرار داده و به سمت رودبار قصران حرکت کردم و در نزدیکی کارخانه متروکه‌ای رهایش کردم.

بدین ترتیب به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، متهم جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۷۳۳۱۱۱:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۹
صاحبخانه هم آدم هست تو این شرایط. 3 ماه کرایه نداده به اون خانم و اون خانم اگر تنها درآمدش از این کرایه بوده و تنها هم بوده حق داشته اعتراض کنه باید چیکار میکرده
ناشناس۱۵۶۷۳۸۰۱۲:۰۸:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اعدام باید بشود تا درس عبرت گردد
ناشناس۱۵۶۷۵۹۳۱۳:۱۸:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۹
پیک موتوری پراید داشته , نمیتونسته اسنپ کار کنه اجاره را بده !
بیگی29۱۵۶۷۶۳۳۱۳:۴۰:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
نتیجه بیکاری و تورم و رکود همین است.بیچاره کسانی که درآمدی ندارند کسی هم .. در فکر اینها نیست.
ناشناس۱۵۶۷۶۳۶۱۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۹
بسیار غم انگیز است
ناشناس۱۵۶۷۶۴۵۱۳:۴۳:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
خوب الان ایشون باید محاکمه بشه یا مسئولین کشور و رانت خواران!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۶۷۸۲۲۱۴:۴۸:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۹
بر مستاجر بد لعنت تا خودم صاحبخانه نشدم و خانه در اختیار مستاجر نگذاشتم نمیدونستم مستاجر بد یعنی چی. یک مستاجرم بعد از تخلیه رفتم دیدم چاه دستشویی و لوله ها رو پر از آشغال کرده و کلی به من خسارت زده بود از خدا بی خبر. یکیشم تا اون دستگیره و مهتابی رو باز کرده و با خودش برد. یکیش دیوار ها رو کنده بود
ناشناس۱۵۶۷۸۷۲۱۵:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
مستاجران با كاهش در آمد اولين هزينه اي كه آن را پرداخت نمي كنند اجاره خانه است،چون صاحب خانه روي اون پول قبلا حساب كرده مشكلات زيادي براي هردو طرف در پي دارد بايدبراي اينگونه موارد هم فكري بشود كه نه مستأجر ونه موجر روبرو هم قرار نگيرند
ناشناس۱۵۶۷۸۹۵۱۵:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۲۹
زندگی سخت شده. مسئولان هم که خواب تشریف دارن.
ناشناس۱۵۶۷۹۰۵۱۵:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
سریع اعدامش کنید بی .. انسان گنجشک نیست با یه هل بمیره
ناشناس۱۵۶۷۹۴۲۱۵:۴۱:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۹
باز هم قانون بگزارید حکم تخلیه نمیدید اینم عاقبتش.
ناشناس۱۵۶۷۹۵۹۱۵:۵۰:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اثرات گشایش اقتصادی
ناشناس۱۵۶۸۰۱۱۱۶:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
این هم از برکت کرونا و سخنان ..ی که به مستاجران می گویند خانه را تخلیه نکنید .مستاجری داریم 15 ماه کرایه نداده است حکم تخلیه صادر شده با فحاشی مستاجر نگذاشت خانه تخلیه شود دو برابر پول پیش اجاره بدهکار است خانه را تخلیه کرده یک شب آب شیر را باز گذاشته طبقه پایین تخریب شده درب اتاق ها راشکسته دیوار ها را خراب کرده بعد تخلیه کرده بابت پول پیش واخواهی داده قاضی دستور عدم تخلیه را صادر کرده است .نزدیک دو ماه است که رای هم ابلاغ نمی شود . این موارد نتیجه آن می شود قتل صاحبخانه (افراط و تفریط )باعث سوءاستفاده مستاجرین فرصت طلب می گردد دو سال اجاره ندادن و دو سال شکایت جهت تخلیه آپارتمان چه ربطی به کرونا دارد قرارداد قبل از کرونا تمام شده است.از جناب رئیسی تقاضا داریم در خصوص مستاجری که قبل از کرونا قرارداد آنها تمام شده و مالک تقاضای تخلیه کرده است تجدید نظر کنند .
محسن۱۵۶۸۰۲۴۱۶:۱۹:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۹
با این توضیحات قصد قتل نداشته
ناشناس۱۵۶۸۱۱۵۱۷:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۹
حساب کنید با پول به غارت رفته توسط دزدان سر گردنه ای مانند ویلتموس و قرارداد بندان با ایشان چند پیک موتوری فقیر صاحبخانه می شدند؟
ناشناس۱۵۶۸۱۶۲۱۷:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۹
اثرات و پیامدهای بی توجهی به بنیان‌های اقتصادی و‌غرق شدن در شعارها و ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین