املاک بنیاد مستضعفان و فرصت‌های برابر

گروه سیاسی الف،   3990519096 ۱۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
املاک بنیاد مستضعفان و فرصت‌های برابر

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان شنبه شب در تلویزیون حاضر شد و سیاهه‌ای از املاک بنیاد را فهرست کرد که در اختیار سیاسیون و نهادهای مختلف قرار دارد. در این فهرست نام‌‌های مختلفی از همه جریان های سیاسی بیان شد، از جمله حدادعادل، ابتکار، خاتمی، احمدی‌نژاد، مجمع تشخیص، نیروی دریایی ارتش، سپاه ولی امر و ...

با سخنان فتاح مشخص شد تعداد زیادی از املاک بنیاد در ید سیاسیون و نهادهای مختلف است که بعضی مانند خاتمی و موسسه زنان قبلا تخلیه کرده‌اند، بعضی با مجوز در آن حضور دارند مانند احمدی‌نژاد، برخی اجاره به‌روز پرداخت نمی‌کرده‌اند مانند حدادعادل و برخی هم علی‌رغم دستور از مقامات بالا حاضر به تخلیه ملک نیستند مانند نیروی دریایی ارتش و سپاه ولی امر.

مهم‌ترین پرسشی که پس از مشاهده سخنان فتاح به ذهن می‌رسد این است که این املاک چرا در اختیار این افراد و نهادها قرار گرفته است؟ اولین پاسخ این است که برخی از این موارد حتما موجه است. مثلا به روسای جمهور سابق حتما از جانب حاکمیت باید ملکی برای دفتر شخصی و امورات جاری تعلق گیرد.

فردی که تا چند سال پیش رئیس‌جمهور کشور بوده است حتما مراجعاتی دارد و برای پاسخگویی به این مراجعات نیاز به دفتر دارد. پس آنچه اکنون در اختیار احمدی‌نژاد است یا پیش از آن به شکل مشابه در اختیار خاتمی بوده است احتمالا توجیه درستی دارد. به نظر می‌رسد در این زمینه باید آیین‌نامه‌ای توسط دولت نوشته شود تا برای روسای جمهور پس از دوره مسئولیت، قانونا امکاناتی از جانب حکومت در نظر گرفته شود.

اما درباره برخی دیگر از مواردی که ذکر شد اگر با معیارهای کنونی قضاوت کنیم موجه به نظر نمی‌رسند. اما اگر کمی در زمان عقب برویم و معیارهای سال‌های گذشته را ببینیم متوجه علت اصلی می‌شویم، مثلا درباره آقای حدادعادل یا درباره موسسه مطالعات زنان.

معمولا ماجرای این موارد بدین گونه بوده است که فردی مورد اعتماد، مثل جناب حدادعادل یا خانم ابتکار، طرحی غیرانتفاعی برای تاسیس مدرسه و موسسه فراهم کرده‌اند و از بنیاد خواسته‌اند برای اجرای این طرح همکاری کند و ملکی در اختیار ایشان قرار دهد. بنیاد هم در آن زمان با این مسئله موافقت کرده است.

در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن عدم انتفاع شخصی این املاک در اختیار ایشان قرار گرفته است. در حقیقت از بیت‌المال ملکی در اختیار ایشان قرار گرفته که کار عام‌المنفعه‌ای انجام دهند. اما در سال‌های اخیر در رسانه‌ها و افکارعمومی حساسیت درستی درباره این موارد شکل گرفته که به نظر می‌رسد حتی اگر منفعت شخصی هم در میان نباشد تکرار این موارد دیگر به صلاح کشور نیست.

جامعه ما در سال‌های اخیر بیش از پیش به سمت عدالتخواهی و فرصت‌های برابر حرکت کرده است. افکارعمومی اکنون این مسئله را نمی‌پذیرد که به افراد سیاسی، از هر جناح، فرصتی ویژه از بیت‌المال ولو برای کارهای غیر انتفاعی اعطا شود. چرا که سابقه بد برخی افراد در مصرف بیت‌المال و سوءاستفاده شخصی ایشان از مال مردم باعث شده است مردم باور نکنند که فردی بدون نفع شخصی بتواند از بیت‌المال استفاده کند. مضافا اینکه فرصت ویژه‌ای که در اختیار یک فرد سیاسی قرار می‌گیرد عادلانه به نظر نمی‌رسد و چه‌ بهتر که افراد سیاسی هم فرصتی مشابه مردم عادی داشته باشند.

بنابراین به نظر می‌رسد رویکرد فتاح متناسب با احوالات امروز جامعه ماست و مناسب است تمام املاکی که در اختیار افراد و نهادهاست یا بازپس گرفته شود یا صورتی قانونی برای استفاده از آنها وجود داشته باشد حتی اگر منفعت شخصی در مالکیت آنها وجود نداشته باشند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۴۵۲۴۰۰:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
حیف شد پول ندارم این هفته از این فرصت بزرگ نوسان گیری (گشایش اقتصادی !)استفاده کنم و دلار و طلا بخرم. قول می دادم دو هفته بعد که سی هزار تومن فروختم سودش را خرج مستضعفان و ایجاد سرپناه برای انها در ولنجک و هروی و فرشته و تورنتو و وین و لندن و... بکنم!
ناشناس۱۵۵۴۷۱۸۰۸:۳۹:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اصل املاک تصرفی بنیاد متعلق به چه کسانی است؟ آیا آنها و بازماندگانشان راضی از تصرف اموالشان بوده و هستند؟ آیا عبادت در این املاک جایز است؟
ناشناس۱۵۵۴۷۵۰۰۹:۰۶:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
از حسن و اسحاق و محمود و غیره بشدت ملولیم
ناشناس۱۵۵۵۰۰۴۱۱:۴۸:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
حداد عادل ملک ۲۰۰ میلیاردی رو مفت برداشته و پس نمیده اونوقت تو از حسن و اسحاق و فریدون ملولی ؟!!!!
ناشناس۱۵۵۵۱۷۹۱۳:۳۳:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
منزل ولنجک حسن 200 میلیارد تومان قیمت دارد باید مشخص بشود از کجا آورده است ؟!
علی۱۵۵۵۲۳۳۱۴:۰۸:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اصلا چرا ملک بنیاد دست خاتمی و احمدی نژاد بوده ؟ ولو الان تحویل بدن؟
ناشناس۱۵۵۵۲۶۵۱۴:۲۱:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۵۴۷۵۷۰۹:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
مردم 42 سال پیش انقلاب نکردند که سفره انقلابی برای عده ای پهن شده تا از آن خود و وابستگانشان تا ابد الدهر تناول کنند.
ناشناس۱۵۵۴۹۴۵۱۱:۱۴:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
به نظر من با فتاح هماهنگ کرده بودن که این حرفها را بزنه که برای ریاست جمهری 1400 بتونه رای جمع کنه درسته حرفای خوبی بود ولی چون نیت دیگری پشتش هست ارزشی نداره
ناشناس۱۵۵۵۱۳۹۱۳:۰۶:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
علم غیب و نیت‌خوانی بلدی یا طبق درون خودت دیدی؟
ناشناس۱۵۵۵۳۴۲۱۵:۰۹:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
املاک بنیاد عایداتش به کجا میرود این نهر عظیم به کدام دریا می رسد این راست است که بعضی ها از این بزرگان مستاجرند ؟
ناشناس۱۵۵۴۷۶۱۰۹:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
خودی ها سرسفره انقلاب لقمه مي زنند. بعضی با دست، بعضی با قاشق و چنگال!
ناشناس۱۵۵۴۸۳۶۱۰:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
متاسفانه بنیاد حیاط خلوت برخی قدرتمندان شده
ناشناس۱۵۵۵۳۳۸۱۵:۰۷:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
آیا بنیاد مستضعفان تا بحال گزارشی به مردم داده اموالش چقدر است؟ آیا درآمد سالانه اش را گزارش کرده؟ آیا مالیات می دهد؟
ناشناس۱۵۵۵۶۹۶۱۹:۳۱:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
بعضی ها هم با سر رفتن تو سفره الانم همه هیکلشون تو اونه بیرون هم نمیان.
ناشناس۱۵۵۴۷۶۷۰۹:۲۰:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اگر بنیاد مستضعفان در این سالهای بعد از انقلاب درست عمل کرده، پس چرا تعداد محرومان و بدبخت بی چاره ها این قدر نجومی افزایش پیدا کرده؟ چرا باید عده ای قوتشان را از سطل های زباله پیدا کنند؟
ناشناس۱۵۵۴۸۱۴۰۹:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چون آقاها و آقازاده ها و ژن های خوب در رفاه کامل باشند.
کمال۱۵۵۵۵۰۴۱۶:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
صادق زیباکلام: فتاح شب گذشته در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد
ناشناس۱۵۵۴۷۲۵۰۸:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
عبادت در املاک غصبی مورد قبول خدا نیست.
ناشناس۱۵۵۴۷۵۴۰۹:۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
سامانه لیست دارایی ها و اموال را همچون کد ملی راه اندازی کنیم و هر مال و اموالی یو شناسه مخصوص بخود میدا کند و از این طریق اقدام به شناسایی اموال کلان با ماهیت نامشروع بنماییم
ناشناس۱۵۵۴۷۵۵۰۹:۱۲:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
خانم ابتکار چرا برای تخلیه ملک مبلغ 5 میلیارد تومان دریافت کرد ؟!
ناشناس۱۵۵۴۷۳۰۰۸:۴۵:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چاره کار این است که اجرای قانون از کجا اورده ای را برای اجرای هرچه بهتر به یک شرکت خارجی واگذار کنیم زیرا هر خودی که بخواهد اینکار را بکند به نوعی خودش درگیر مسایل مالی می باشد و برخورد با فساد از طریق نیروهای خودی به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد
ناشناس۱۵۵۴۵۲۵۰۰:۰۹:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
نمایندگان ادوار مجلس: کسی به ما نگفت اپارتمانهای سازمانی 380 متری سعادت اباد را تخلیه کنیم. روسای ادوار جمهور: کسی به ما نگفت املاک چند هزار متری ولنجک و جماران و زعفرانیه را تخلیه کنیم. مستضعف ادوار ایران: کسی به ما نگفت سرمون کلاه رفته. نجومی!
ناشناس۱۵۵۴۷۳۳۰۸:۴۷:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چرا مدعی العموم به مسله فساد نمایندگان رد صلاحیت شده دهم ورود نکرد
ناشناس۱۵۵۵۱۲۵۱۳:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
برای اینکه قانون برای همه نیست!
ناشناس۱۵۵۴۵۳۲۰۰:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
یعنی آدم اطرافش رو نگاه میکنه حالش هی بد و بدتر میشه چه خبره چرا اینجوریه اصلا به چی میشه امید داشت اینم حق مستضعفان که یه عده ازش استفاده اختصاصی میکنن چی میخواستیم و چی شد
ناشناس۱۵۵۴۷۴۸۰۹:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
طرح تحقیق و تفحص از باتک مرکزی که در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی اجرایی نشد نمایندگان مجلس یازدهم به این فساد و فساد دیکری کع از سوی اقای میر سلیم اعلان شده ورود فرمایید
ناشناس۱۵۵۴۵۳۳۰۰:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اساسا وجود بنیاد مستعضفان متناسب با احوالات امروز جامعه ما نیست. اموال این مجموعه باید به خزانه مملکت ریخته شود و مصرف آن تحت نظارت مجلس انجام گیرد.
ناشناس۱۵۵۴۹۵۴۱۱:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اصلن این بنیاد متعلق به مستضعفان نیست بلکه بنیاد آقاها و آقازادگان است!
ناشناس۱۵۵۴۵۴۴۰۰:۳۲:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
این شیوه و رویکرد برای تمام بخشها قابل تعمیم می تواند باشد حتی استفاده از رانت اطلاعاتی هم که باعث ثروت اندوزی یک عده ای شده می تواند مورد حسابرسی قرار بگیرد. و بدانیم هیچ چیز از حسابرسی خدای عظیم الشان پنهان و بدون رسیدگی نمی ماند.
حسن۱۵۵۴۵۴۷۰۰:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
بابا سفره انقلاب پهنه هر کس نزدیکه می خوره.
ناشناس۱۵۵۴۷۳۴۰۸:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
فساد اعلام شده از سوی آقای میر سلیم را شفاف سازی کنید و اعلام کنید چرا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی با وجود تصویب در صحن مجلس دهم چرا اجرایی نشد
ناشناس۱۵۵۵۰۴۷۱۲:۰۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اطرافیان و نزدیکان دارن ۲ لُپی میخورن
ناشناس۱۵۵۴۵۵۰۰۰:۴۳:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
نیروی دریایی ارتش و سپاه باز توجیه منطقی دارند که نیروهای متعلق به مردم هستند اما از همه تعجب انگیز تر جناب حداد عادل!!!هستند .
ناشناس۱۵۵۴۵۵۱۰۰:۴۴:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
فرصت برابر؟ فرصت؟ برابر؟
ناشناس۱۵۵۴۵۵۷۰۰:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
متاسفانه با حرفهای که ایشون زدن آدم دقیقا یاد جملات کتاب قلعه حیوانات میوفته
ناشناس۱۵۵۴۵۵۸۰۰:۵۳:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
یک سوالی که ذهن همه ملت رو درگیر خودش کرده این املاک مال مال چه کسانی هست و از کجا به بنیاد رسیده؟ صاحب اصلی این املاک کیها بودن؟
ناشناس۱۵۵۴۷۲۱۰۸:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
مال کارآفرینانی چون خیامی، هژبر یزدانی و ..... آنهایی که در این کشور صنایع بزرگ و موفقی را تاسیس کردند.
ناشناس۱۵۵۵۱۴۱۱۳:۰۶:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
خیلی از این کار آفرینان موفق از ترس جونشون از کشور فرار کردند بدون اینکه بدونند چرا املاکشون مصادره شد .آتش تند انقلابی گری خیلی از مقامات فعلی کاخ نشین سال 57 طوری تند بود که به کمتر از اعدام راضی نبودند چون اون افراد کاخ نشین ونماد طاغوت بودند .
فدایی۱۵۵۴۵۸۵۰۱:۴۹:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
سر سوزنی گفته نشد کار خاتمی در تخلیه این مکان خوب بوده است جالب است
ارش۱۵۵۴۹۰۰۱۰:۴۲:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اگر تخلیه کردن ملک کار خوبیست آیا نیاز به توضیح دیگری هم هست ؟ مثل اینه که بگی کارخوب به چه نوع کاری میگن
ناشناس۱۵۵۴۵۸۶۰۲:۰۲:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ریشه و علت تمامی معضلات و مشکلات و ..... در کشور طی چند دهه اخیر در همین جمله ۱۴ حرفی《 فردی مورد اعتماد 》نهفته است و همه ضربات ویرانگر و مهلک را همین ( افراد مورد اعتماد یا خودی ها ) به مملکت و ملت زده اند و البته آنها همچنان مورد اعتمادند و دیگران هیچ !
ناشناس۱۵۵۴۵۹۲۰۲:۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ملت ایران سالهاست که با گوشت و پوست خود حس کرده و فهمیده اند که تمام اموال و دارایی های مملکت میبایستی بطور مادام العمر صرفاً در خدمت ( افراد مورد اعتماد ) باشد و بس !
ناشناس۱۵۵۴۵۹۴۰۲:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
موافقم
ناشناس۱۵۵۴۵۹۷۰۲:۵۰:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ژست تبلیغاتی ست اگر تو کاندید نشدی من حاضرم‌ صد ها بار از تو عذر خواهی کنم .‌فقط ژست است .
درود بر راستگویان۱۵۵۴۸۵۲۱۰:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
لطفا با الفاظ گویندگان حقیقت را تخریب نکنیم. تبلیقاتی یا غیر تبلیقاتی چه فرقی دارد. باید از ایشان کمال تشکر را داشت که فرا تر از مباحث جناحی و ... واقعیت ها را بیان کرده است.
ناشناس۱۵۵۵۱۴۰۱۳:۰۶:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
با اجازه کی این ژست را گرفته؟.
سعید۱۵۵۴۶۰۲۰۳:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
مجلس قراره یه طرح بده که هر کسی از بنیاد ملک نگرفته باشه ازش مالیات بگیرن
ناشناس۱۵۵۴۶۰۸۰۳:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
حسن هم رویش میشود برای پی از ریاست جمهوری ملکی را تصاحب کند
ناشناس۱۵۵۴۶۱۱۰۴:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
آیا در کشورهای دیگر هم به روسای جمهورشان بعد از پایان کار ریاست ملک میدهند؟
سعید۱۵۵۴۶۱۵۰۵:۱۵:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چرا رئیس جمهور قبلی باید دفتر داشته باشد ؟ من نوعی خودی نیستم. پس شورای نگهبان من را قابل نمی داند رئیس جمهور شوم. پسر و داماد و دختر و ... نمی توانم سر کار ببرم. سفر خارج نمی توانم ببرم. وام های خاص یا حقوق خاص یا امتیازهای خاص نمی توانم بگیرم. حالا به رئیس جمهور قبلی دفتر کار چند میلیاردی هم در اختیار می گذارند! این عدالت حضرت علی هست؟
ناشناس۱۵۵۴۶۱۹۰۵:۳۳:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
# حداد _ ملک _ 200 _ میلیاردی _ رو _ رها _ کن
ناشناس۱۵۵۴۶۲۰۰۵:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
حداد عادل خبر داره ملک مورد نظر رو غصب کرده ؟؟؟
ناشناس۱۵۵۴۷۴۱۰۸:۵۴:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
یه کلاه شرعی درست می کنن میذارن سرش حلال حلال میشه آدم داماد از خانواده شهدای آمریکا داشته باشه یه ملک مختصر هم در بخش مستضعف نشین شهر تهران یعنی خیابون فرشته با اجاره بهای زمون تیرکمون شاه داشته باشه به شغل شریف معلمی هم مشغول باشه دیگه از دنیا چی میخواد؟ تازه اخرت هم مال ایناست.
ناشناس۱۵۵۵۰۱۱۱۱:۵۱:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
مدرسه مناسب :-) هم برای پسرش پیدا نکردن ، رفتن و یه مدرسه درخورش براش ساختن
ناشناس۱۵۵۴۶۲۱۰۵:۳۵:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
حداد عادل داره سوء استفاده میکنه از قدرت ِ .......
ناشناس۱۵۵۴۶۲۸۰۵:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چرا حداد عادل که شخص حقیقی است اینقدر نفوذ داره و دستش بازه ؟
ناشناس۱۵۵۵۴۵۳۱۶:۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ولی توی اون دنیا دستش بسته است
ناشناس۱۵۵۴۶۳۰۰۵:۴۳:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
آقای رئیسی ! چرا به داد اموال مردم در بنیاد نمیرسید ؟!
ناشناس۱۵۵۵۷۱۲۱۹:۴۵:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
آقای رییسی حضرت عباسی این بار از کسانی شروع کنید که به لحاظ سیاسی به شما نزدیک تر هستند.
ناشناس۱۵۵۴۶۳۱۰۵:۴۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
فتاح ، دستگاه قضا را در برابر آزمون و امتحان دیگری قرار داد
ناشناس۱۵۵۴۷۱۹۰۸:۴۰:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
دستگاه قضا !!! به اتهامات مطرح شده توسط میرسلیم و فتاح رسیدگی کن
ناشناس۱۵۵۴۶۳۵۰۵:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
امثال حداد با این اقدامات ناشایستشون تبر برداشته اند و در حال قطع ریشه انقلاب هستند
ناشناس۱۵۵۴۶۴۴۰۶:۰۴:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
سلام، شما اطلاعات پایه را هم ندارید!! مفهوم مدرسه غیر انتفاعی این نیست که عام المنفعه است. اگر اینگونه است که چرا افراد برای اخذ مجوز خود را می کشند؟ واقعا تعجب می کنم! برای همین اشتباه برداشت شما نام آن را به غیر دولتی تغییر دادند. البته بنده در مورد قرارداد آقای حداد با بنیاد نظری ندارم چون اطلاعی ندارم. حرف من کلی است.
ناشناس۱۵۵۴۶۴۵۰۶:۰۴:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
انگار بدنبال ماست مالی موضوع هستید جالب است از خدا بترسید بیت المال رابه صاحبانش برگردانید البته اگر برگردد
ناشناس۱۵۵۴۶۵۹۰۶:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
صحبتهای فتاح اعلام کاندیداتوری انتخابات سال آینده و آغاز بگم بگم های انتخاباتی بود باید تمام کسانی که از آنها نام برده شد فرصت داشته باشند در صداوسیما حاضر واز خود دفاع کنند
ناشناس۱۵۵۴۶۶۰۰۶:۵۷:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اینها شعارهای موردی برای مطرح کردن خود برای انتخابات آینده است
ناشناس۱۵۵۴۶۶۸۰۷:۰۷:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
منم یک فرید دارم میخوام مدرسه اخلاق بزنم برای پسرم یک ملک 2000 متری از بنیاد میخوام
علی۱۵۵۴۶۷۱۰۷:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
لطفا نویسنده منطق عامالمنفعه بودن مدرسه غیر انتفاعی در خیابان فرشته تهران را توضیح بدهند تا ما هم متوجه بشیم.
ناشناس۱۵۵۵۱۰۳۱۲:۴۹:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
تازه با شهریه ای مال از ما بهترون عوام کجا بود
ناشناس۱۵۵۴۶۷۲۰۷:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
در واقع اقاي فتاح با شفافيت تمام ريشه فساد هاي سيستمي در نظام را مشخص كرد كه از همه جناح ها وگروها بيت المال را مانند گوشت قرباني بين خود تقسيم كردند بي جهت نيست مبارزه با فساد در كشوربه سر انجام نميرسد چون همه درگير ان هستند
عدالت خواه۱۵۵۴۶۷۶۰۷:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
با حرکت جسورانه آقای فتاح موافقیم اگر چه به مذاق چپ و راست خوش نیاید و علیه وی جوسازی کنند.
ناشناس۱۵۵۴۶۷۷۰۷:۳۳:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
مدرسه غیر انتفاعی در بهترین منطقه تهران زده و داره از محل تحصیل قشر مرفه پول پارو می کنه بعد کارش شده عام‌المنفعه ؟!!!!!!!!! نه قربان اقدام این آقا مصداق بارز سواستفاده از بیت الماله البته این املاک برای ما مردم بیت الماله، واسه خودی ها و بقول شما افراد مورد اعتماد بیت الحاله
عمران۱۵۵۴۶۸۰۰۷:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۰
انتفاعی یا غیر انتفاعی مساله اصلی نیست. بنیاد مستضعفان قرار بود از این سرمایه ها برای کمک به مستضعفان و محرومیت زدایی استفاده کند، اگر در هر زمینه ای غیر از آن صرف شود مانند اختلاس است. حتی اگر یک ریال هم به جیب شخص نرفته باشد فرقی ندارد، از منبعی خارج از هدف اختصاص یافته نباید استفاده کرد.
ناشناس۱۵۵۴۶۸۴۰۷:۴۳:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
تبلیغات زودهنگام انتخاباتی پرویزفتاح کلیدخورد.
ناشناس۱۵۵۴۶۹۲۰۷:۵۷:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ممنون از متن روشنگرانه شما.
ناشناس۱۵۵۴۶۹۹۰۸:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
قشنگ کمربندشو واسه رئیس جمهوری سفت کرده
ناشناس۱۵۵۴۸۶۴۱۰:۲۱:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
درود بر آقای فتاح تا زمانی که حقایق را میگوید.
ناشناس۱۵۵۴۷۴۳۰۸:۵۶:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
واقعا هم خودشو برای تصدی مقام ریاست جمهوری آماده کرده است.
ناشناس۱۵۵۴۷۵۹۰۹:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ملت ریختند توی خیابون و خون دادند و یک عده از کاخها رفتند عده ای دیگه اومدند نشستند جاشون!
ناشناس۱۵۵۴۷۶۲۰۹:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
خدا رو همه سر کاریم بردن خوردن دیگه چیزیش نمونده
علی۱۵۵۴۷۶۶۰۹:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چرا هرکس حرف حقی زد فورا متهمش می کنید در قضاوتها خدا را در نظر بکیرید
ناشناس۱۵۵۴۷۷۴۰۹:۲۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
" املاك بنياد مستضعفان " ... يكبار ديگر با هم اين عبارت را بخوانيم : املاك بنياد مستضعفان " !! ... به نظر شما اين عبارت يا جمله عجيب نيست ؟ !! ... به نظراين جانب اين جور مي آيد كه وقتي مي گوييم : " مستضعفان " يعني اين كه افراد تحت پوشش آن بنياد مستضعف هستند و به رفاهي نرسيده اند ، اما از آن طرف هم بنياد اين مستضعفان املاك زيادي در اختيار دارد ، ... حال وقتي مي گوييم املاك بنياد مستضعفان ، ديگه چرا افراد تحت پوششان بايد با داشتن اين املاك مستضعف باشند ؟!! ... حالا بنده نه سر پيازم ، نه ته پياز ، اما به نظر شما هم اين عبارت " املاك بنياد مستضعفان " عجيب و غريب نيست ؟!!
ناشناس۱۵۵۴۷۹۳۰۹:۴۴:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
پس برای فرید جان مدرسه رو با پول بیتالمال ساخته‌اند و طلبکار هم هستند؟
احمد۱۵۵۴۸۰۶۰۹:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
واقعا موافقان و مخالفانی که کامنت گذاشتند به منظور اصلی این مصاحبه که با طرز بگم بگم احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بکار گرفته شد توجه نکردندکه آقای فتاح در این موضوع بکار گرفت؟ خوب روشن است که افراد باید از فرصت ها برابر استفاده کنند و روشن است که این افراد چه مجوز دارند یا ندارند باید قانونمند شود .موضوع اصلی مصاحبه را چرا توجه ندارید.
ناشناس۱۵۵۴۸۱۳۰۹:۵۱:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
ایا این بنیاد تا بحال گزارشی به مردم داده اموالش چقدر است؟ منافعش؟ با انی منابع چه میکند>؟ چه کسی تصمیم میگیرد با این منافع چه شود؟ مالیات می دهد؟
ناشناس۱۵۵۴۸۳۰۰۹:۵۸:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
بنیادهای انقلابی نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام موسسات موقتی بودند که اول انقلاب نقشی در تجمیع و ساماندهی مراکز مورد تملک خاندان سلطنتی و اعوان و انصار ایشان داشتند و به دلیل اینکه این گروه در کشور نبودند و متواری شده بودند قرار بو موقتا سر و سامانی به این داستان داده شود ولی متاسفانه این داستان بعد از جنگ به تجمیع منابع و سرمایه ها تغییر مسیر داد
ناشناس۱۵۵۴۹۲۱۱۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اولا اینکه اصلا درست نیست که چون شخصی 20 پیش رییس جمهور بوده تا آخر عمر باید حکومت او را تامین کند ودفتر کار دهد. کجای دنیا اینطور است . ثانیا تمام اموال فوق از جمله ملک در اختیار حداد انتفاع نجومی برای وی و اطرافیانش داشته ودارد هم انتفاع بسیار مالی وهم انتفاع اعتباری وسیاسی. اگر بلد نیستید محاسبه کنید بگید متخصصین مالی برایتان انجام دهند. همه اینها با پول ملت انجام شده وحرام است. آنهم در زمانی که در مناطق محروم کشور مردم نان برای خوردن نداشته وندارند.
ناشناس۱۵۵۴۹۷۶۱۱:۳۰:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
کی گفته بنیاد مستضعفان باید دفتر در اختیار رییس جمهوری های قبلی بگذاره ؟ مگه نهاد ریاست جمهوری مستاجره ؟
ناشناس۱۵۵۵۰۲۴۱۱:۵۶:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
انقلاب ایران بعد ارتحال امام ره به بیراهه رفت انقلاب ما الان نمیشود نام انقلاب را گذاشت بلکه مقامات ما با ریش وتسبیح وانگشتر وادای مسلمانی بنام دین ورهبری وشهدا ومعصومین جاپای مقامات طاغوت گذاشتند بنیاد مستضعفان اگر بروظایف خود عمل میکرد الان حداقل فقراراداشتیم متاسفانه این بنیاد گام موثری برای محرومان برنداشت وهرچند سال بایک حرکت مثل تهیه جهیزیه برای دختران تحت پوشش وبسته کمکی به خانواده قدم برمیدارد
ایرانی۱۵۵۵۰۳۵۱۲:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
برای بنده در چنین مواردی سئوال پیش می آید که: دادستان کجا هستند وظیفه قوه قضاییه در برخورد با سوء استفاده از اموال بیت المال چیست و چه اقدامی انجام داده است
dayani۱۵۵۵۰۴۵۱۲:۰۵:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
نویسنده این متن خیلی آسته بیا آسته برو عمل کرده. معمولا این نوع نوشته سرزخم را بیشتر باز میکند. بهتر است چیزی ننویسند تا چند روزی بگذرد و این نیز بگذرد. ادعا کرده اند که حقیقی های دیگری نیز اقداماتی مشابه اقای حداد انجام داده اند. بد نیست نامی از آنها برده شود تا از شدت طلبکاری آنها از مستضعفان کاهش یابد.
ناشناس۱۵۵۵۰۴۸۱۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
با تخریب این و اون رییس جمهور شدن ارزشی نداره
شمس۱۵۵۵۰۴۹۱۲:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چه نامهای آشنایی انتظار بی اعتمادی از مردم بی انصافیست حداد غیرعادل و ... و خود فتاح هم بعدها مشخص میسه
حسین رحمت۱۵۵۵۱۳۶۱۳:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
با سلام مطمئن باشید اقای فتاح آدم سالمیه که براحتی وباشجاعت صحبت می کند منتظر حضور او در انتخابات می مانیم.
ناشناس۱۵۵۵۲۷۸۱۴:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
همین حرفها را سال 84 برای احمدی نژاد میزدید یادتونه؟ فقر و فساد و تبعیض احمدی نژاد به پا خیز شعار سال 84 بود ما یادمونه
ناشناس۱۵۵۵۰۷۲۱۲:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
فتاح ، دستگاه قضا را در برابر آزمون و امتحان دیگری قرار داد.
دلارام۱۵۵۵۰۹۷۱۲:۴۵:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
نباید خدمت یک فرد را به مردم با نیت خوانی لوث کرد.امیرکبیر را درفین کاشان کشتند حالا فتاح را باتهمت تبلیغات انتخاباتی ترور میکنن .شماکارشو ارزش گذاری کن که برای بازپس گیری اموال ملت با چپ وراست ودانه درشت وریز درافتاده .کمکش کنین وتخریبش نکنین .
ناشناس۱۵۵۵۱۰۴۱۲:۴۹:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
به هرکس می گویی می گویند کسی به ما نگفت . شما که ادعای ریاست جمهوری یک جامعه را دارید نمی دانید مال حرام است .
شناس۱۵۵۵۱۴۲۱۳:۰۷:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲۰
این ها املاک مصادره شده مردم ایران هستند و در طول 41 سال گذشته هر کس ریالی از آن را کاسب شده باشد چون بدون رضایت صاحب اصلی آن است و نفرین پشت سر آن است حرام اندر حرام است
ناشناس۱۵۵۶۲۸۸۰۸:۵۰:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خیر . قبلی ها هم قبلا از مردم دزدی کرده بودند
ناشناس۱۵۵۵۱۷۰۱۳:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
پرویز فتاح از معدود چهره های واقعا بدون حاشیه نظام است که کارنامه رانت خواری و سوءاستفاده از مقام اش پاک است.
ناشناس۱۵۵۵۲۵۹۱۴:۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
به ملت ایران اثبات شده است که از کُل مسئولان در طی چهل و دو سال اخیر جمعیتی بسیار کم و انگشت شمار همانند بقیه مردم زندگی کرده اند .
ناشناس۱۵۵۵۲۸۲۱۴:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۰
دیدبان شفافیت باید دنبال قضیه رو بگیره، بنیاد نیست که، دیوار مهربانی مسئولین سفره نظام هست. به نظر شما اینا به فکر مسکن جوانان هستند؟ اینا درد جوان بیکار میدونن؟
ناشناس۱۵۵۵۴۷۹۱۶:۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
این اموال مصادره ای و مسئله دار هستند.به مالکانشان بازپس دهید
ناشناس۱۵۵۵۷۵۵۲۰:۲۰:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۰
آقای فتاح لطفا بفرمائید معاونین و مدیران جنابعالی در بنیاد مستضعفان در کدام مناطق تهران ساکنند و حقوق و مزایای ماهیانه اشان چه مقدار است اگر بنیاد بنیاد مستضعفان است و محل نیاز محرومان است اساسا مدیران نیاوران نشین یا شهرک غرب نشین نمی توانند دغدغه محرومان را داشته و امانت دار خوبی باشند..
مم رضا۱۵۵۶۱۰۶۰۱:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
قدرت این افراد به پشتوانه‌ها شونه مثل اسکناس که کاغذش به تنهایی ۱ قرون هم ارزش نداره
ناشناس۱۵۵۶۱۸۹۰۷:۳۱:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اين افراد وسازمانهايي كه اين املاك را تصرف كردنداعتقادي به غصب وحق الناس ندارند وگرنه از ابتدا وارد اين املاك نميشدند
عاشق ایران۱۵۵۶۲۸۵۰۸:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
بنیاد مستضعفان به نام ضعیفان، به کام دزدان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین