با زیباترین جزیره ­های جهان آشنا شوید

گزارش بازرگانی،   3990508062

جزیره­ها یادآور رویای بهشت هستند: فرار از زندگی طاقت­فرسای روزانه به سوی قطعه­ای شنی که در آن می­توانید زیر درختان نخل دراز بکشید و به آبی بیکران دریا خیره شوید.

اما همه جزیره­ها یک­شکل نیستند. بعضی از جزیره­ها زیبایی­شان را از دریایی می­گیرد که احاطه­شان کرده و با درخشش کریستالی خود فرمانروایی مرجانی باشکوه خود، نگاه هر زیبابینی را به خود جلب می­کند.

بعضی جزیره­های دیگر هم جنگل­های باشکوه و کو­ه­های مخملی­­شان را به نمایش می­گذارند و برخی هم با گوهرهای فرهنگی­شان مسافران را مسحور خود می­کنند. سوال عالی، جغرافیای شگفت­انگیز و فرهنگ­های عجیب­وغریب این جزیره­ها از غوغای روزهای کاری به دور و به آسایش بسی نزدیک است.

در لیست زیباترین جزیره­های جهان، از جزایر سیشل و سانتورینی به کاپری و شانگری-لا سیاحت کنید.

1. جزایر مالدیو

جزایر مالدیو مجموعه­ای از مسحورکننده­ترین جزایر جهان هستند، اما این دریاست که درخشش را به این جزایر بخشیده است. این آب زمردین کبود درخشان روی این سواحل سفید لم داده است و گوشه چشمی به اقیانوس هند دارد.

مجمع­الجزایر مالدیو از 26 آب­سنگ حلقوی طبیعی تشکیل شده که شب­ها حداکثر سه متر از سطح آب بالاتر می­آیند، اندازه­ای که هر ساله در حال کمتر شدن است.

در زیر این آب­های مسحورکننده، صخره­های مرجانی خفته­اند که شناگران و غواصان را از دنیای اطراف غافل می­کنند. موج­سواران هم به اینجا می­آیند تا از یک موج­سواری و تفریح به دور از شلوغی لذت ببرند.

در خشکی، اقامتگاه­های لوکس بهترین نقاط شروع سفر اطراف دریا، باارزش­ترین دارایی این جزایر را به مسافران هدیه می­دهند، اما وقتی آب­وهوا تغییر می­کند، همین دریای زیبا به بزرگ­ترین تهدید تبدیل می­شود.

بیشتر بدانیم: راهنمای صفر تا صد اخذ ویزای استارتاپ کانادا

2. بورا بورا، پلینزی فرانسه

این جزیره­ی آتشفشانی سرسبز باشکوه مثل یک کلاه سومبررو مکزیکی در میان فانتزی­های بی­شمار­ جنوب اقیانوس آرام می­درخشد. نقطه اصلی و بهترین دارایی این زیبایی استوایی، تالاب فیروزه­ای چشم­نواز آن است. ماهی، لاکپشت، کوسه و پرتوهای نور در این آب­های شفاف شنا می­کنند و جزایر کوچک تالاب را نقطه نقطه کرده­اند.

البته این جزیره با دستور پخت بی­نظیری که دارد، فرانسوی است. شیرجه و غواصی در صخره­های اطراف بسیار مفرح است و مسیرهای پیاده­روی در میان جنگل­های نخل مثل یک مار به بالا خزیده است.

اگر توان مالی­اش را دارید در خانه­های لوکس روی آب اقامت کنید و وقتی می­خوابید خود را به دستان مهربان دریا بسپارید.

پالاوان، فیلیپین

پالاوان جواب فیلیپین به بهشت است. این استان جزیره­ای در جنوب غربی بورنو با صخره­های آهکی درآمده از دل دریای شفاف کشیده شده است، آنقدر شفاف که می­توانید لبخند را روی صورت ماهیان داخل آب ببینید.

قطعه­هایی از سواحل ماسه­ای سفید با حاشیه­ای از درختان نخل در این جزایر پوشیده از جنگل، مرجان­های زیر آب با ماهی­های متنوع استوایی، بهترین تجربه­ی شیرجه در دنیا را برایتان به ارمغان می­آورند.

جاذبه­های دیگر شامل حیات وحش بی­نظیر جزیره، دریاچه­های زمردین و روستاهای ماهیگیری هستند. کرون خانه­ای اقامتگاه­های باشکوه و ال نیدو نمایشگر زیبایی طبیعی با یکی از مسحورکننده ترین جزایر این مجموعه است. از اینجا می­توانید دور جزایر باکویت را ببینید و بگردید.

یکی از بهترین جاذبه­های پالاوان، پارک ملی رودخانه پورتو پرینسسا سابترانین، که یک غار آهکی چشم­نواز با رودخانه­ای طولانی در زیر زمین بوده و در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

بیشتر بخوانیم: ویزای شینگن چیست؟

4. جزایر سیشل

جزایر سیشل بکر و چشم­نواز واقعا ارزش سفر کردن را دارند. این مجمع­الجزایر شامل 115 جزیره کوچک و بزرگ بکر و پر جاذبه در شرق کنیاست. جنگل­های ثبت در یونسکو و صخره­های مرجانی شگفت­انگیز و سواحل پر از درختان نخل و تخته­سنگ­های عظیم اینجا را به چنین جزایر جذابی تبدیل کرده است.

تقریبا نیمی از خشکی این منطقه، محافظت­شده است و بسیاری از جزایر در بخش­های محافظت شده­ی پُر از ماهی با محل­های مناسب برای شیرجه و غواصی هستند.

جزایر سیشل یکی از غنی­ترین نقاط جهان برای ماهیگیری هستند و یکی از مقصدهای برتر ماهیگیران است. کمی از دستور آشپزی تُند کریولی و اقامتگاه­های زیبای ماهه، پراسلین و لا دیگو امتحان کنید تا جذابیت جزایر سیشل زیر دندانتان برود.

5. سانتورینی، یونان

سانتورینی محاصره شده توسط آب، یکی از دراماتیک­ترین جزایر زیبای جهان است. ویلاهای سفید و درخشان روی این صخره­های آتش­فشانی جا خوش کرد­ه­اند. کلیساهای با گنبد آبی رنگ در کنار دریای درخشان سر بر آورده­اند و گل­های خوش رنگ کاغذی به این همه زیبایی و رنگ اضافه شده است.

اقامتگاه­های فیرا و اویا در بالای صخره­های گدازه­ای سیاه­رنگ، تصویر زیبایی را خلق کرده­اند که آن­ها را در میان پربازدیدترین نقاط جهان قرار داده است.

جذابیت­های دیگر سانتورینی شامل محل باستان­شناسی آکروتیری، تیرای باستانی، ساحل ماسه­ای سیا پِریسا و البته غروب آفتابی بی­نظیر است. این کاسه­ی آتش­فشانی محصور در صخره­های دریایی، در اولین بازدید تاثیری فراموش­ناشدنی بر شما خواهد گذاشت. اگر قصد مسافرت، مهاجرت و یا اقامت یونان را دارید، حتما از جزیزه شگفت انگیز دیدن کنید.

 

6. جزایر کوک

اگر تا حالا به دور شدن در اقیانوس آرام فکر کرده­اید، جزایر کوک می­تواند رویای­تان را به واقعیت تبدیل کند. این مجموعه 15 جزیره­ای که بین پلنزی فرانسه و ساموا قرار دارد و به نیوزیلند نزدیک است، یکی از زیباترین مجموعه جزایر اقیانوس آرام هستند.

تالاب­های زمردین، سواحل پر از درختان نخل و قله­های آتش­فشانی از جمله جاذبه­های این جزایر هستند. بهترین جاذبه این جزایر، مردم محلی بسیار صمیمی و مهمان­نواز آن هستند.

راروتونگا بهترین محل توریستی اینجاست که اقامتگاه­ها، صخره­های زیبا و سواحل فراوانی دارد. آیتوتاکی نیز یکی از زیباترین جزایر اقیانوس آرام است. روستاهای غرق در گل ختمی در کنار تپه­ها و 21 جزیره کوچک و بزرگ در کنار تالاب­های بهشتی که فاصله بین آ­ن­ها تا اقامتگاه را با کایاک می­توان پیمود.

اینجا می­توانید در بانگالوها یا خانه­های ییلاقی اقامت کنید، یا در سواحل روستایی در جزیره­ای دورافتاده بخزید و فانتزی­های رابین کروزویی خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

اگر به منظور سفر تفریحی، کار و یا تحصیل در فرانسه به این کشور رفته اید حتما از این مکان دیدن نمایید.

7. بالی، اندونزی

فرهنگ جذاب بالی، ضیافت احساس­هاست. نفخه­های بخور از معابد هندو، درخشش شالیزارهای سبز تکان خوردن جوانه­ها. موج­سواری، شنا و حمام آفتاب فعالیت­های محبوب سواحل زیبای این جزایر بوده و توریست­ها کارهای زیادی در این جزایر انجام می­دهند. گشتن در معابد، دیدن مناظر در مناطق روستایی، خرید و کوهنوردی.

بُعد روحانی­تان را در اوبود جلا دهید، سمینیاک  و سانور را بینید، به کوتاه بروید و جاذبه­های جزیره آتش­فشانی لومبوک را تجربه کنید.

دنبال یک جای شیک برای اقامت می­گردید؟ از میان اقامتگاه­های زیبای جزیره انتخاب کنید و اگر قصد آوردن بچه­ها را دارید، جاهای قشنگ زیادی برای اقامت با خانواده وجود دارد.

روح مسحورکننده­ی بالی شما را مثل یک موج گرم استوایی خواهد شست.

8. جزایر دالماسی، کرواسی

در دریای آدریاتیک کرواسی، جزایر دالماسی ترکیب چشم­نوازی از زیبایی آرام و تاریخ غنی را عرضه می­کنند. روستاهای زیبا و هتل­ها و رستوران­های لوکس ویژگی این جزایر روح­نواز هستند که دریاهای درخشان و بهترین سواحل کرواسی آن را احاطه کرده­اند.

براک بهترین جاذبه­ی لاتنی رت (شیپور طلایی) با آن ساحل مشهور است. هوار با کلیساهای گوتیک زیبا، شهر قدیمی بدون خودرو و اسکله ماهی­گیری خوش منظره. از اینجا می­توانید در جزایر پاکلنی سفر کنید که دریای شفاف و خلیج­های کوچک آن مشهور هستند.

کورکولا با سقف­های قرمز، ساختمان­های سفید؛ میلجت با دریاچه­های شور و ویز کم­جمعیت از دیگر جاذبه­های دالماسی هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین