با زیباترین جزیره ­های جهان آشنا شوید

گزارش بازرگانی،   3990508062

جزیره­ها یادآور رویای بهشت هستند: فرار از زندگی طاقت­فرسای روزانه به سوی قطعه­ای شنی که در آن می­توانید زیر درختان نخل دراز بکشید و به آبی بیکران دریا خیره شوید.

اما همه جزیره­ها یک­شکل نیستند. بعضی از جزیره­ها زیبایی­شان را از دریایی می­گیرد که احاطه­شان کرده و با درخشش کریستالی خود فرمانروایی مرجانی باشکوه خود، نگاه هر زیبابینی را به خود جلب می­کند.

بعضی جزیره­های دیگر هم جنگل­های باشکوه و کو­ه­های مخملی­­شان را به نمایش می­گذارند و برخی هم با گوهرهای فرهنگی­شان مسافران را مسحور خود می­کنند. سوال عالی، جغرافیای شگفت­انگیز و فرهنگ­های عجیب­وغریب این جزیره­ها از غوغای روزهای کاری به دور و به آسایش بسی نزدیک است.

در لیست زیباترین جزیره­های جهان، از جزایر سیشل و سانتورینی به کاپری و شانگری-لا سیاحت کنید.

1. جزایر مالدیو

جزایر مالدیو مجموعه­ای از مسحورکننده­ترین جزایر جهان هستند، اما این دریاست که درخشش را به این جزایر بخشیده است. این آب زمردین کبود درخشان روی این سواحل سفید لم داده است و گوشه چشمی به اقیانوس هند دارد.

مجمع­الجزایر مالدیو از 26 آب­سنگ حلقوی طبیعی تشکیل شده که شب­ها حداکثر سه متر از سطح آب بالاتر می­آیند، اندازه­ای که هر ساله در حال کمتر شدن است.

در زیر این آب­های مسحورکننده، صخره­های مرجانی خفته­اند که شناگران و غواصان را از دنیای اطراف غافل می­کنند. موج­سواران هم به اینجا می­آیند تا از یک موج­سواری و تفریح به دور از شلوغی لذت ببرند.

در خشکی، اقامتگاه­های لوکس بهترین نقاط شروع سفر اطراف دریا، باارزش­ترین دارایی این جزایر را به مسافران هدیه می­دهند، اما وقتی آب­وهوا تغییر می­کند، همین دریای زیبا به بزرگ­ترین تهدید تبدیل می­شود.

بیشتر بدانیم: راهنمای صفر تا صد اخذ ویزای استارتاپ کانادا

2. بورا بورا، پلینزی فرانسه

این جزیره­ی آتشفشانی سرسبز باشکوه مثل یک کلاه سومبررو مکزیکی در میان فانتزی­های بی­شمار­ جنوب اقیانوس آرام می­درخشد. نقطه اصلی و بهترین دارایی این زیبایی استوایی، تالاب فیروزه­ای چشم­نواز آن است. ماهی، لاکپشت، کوسه و پرتوهای نور در این آب­های شفاف شنا می­کنند و جزایر کوچک تالاب را نقطه نقطه کرده­اند.

البته این جزیره با دستور پخت بی­نظیری که دارد، فرانسوی است. شیرجه و غواصی در صخره­های اطراف بسیار مفرح است و مسیرهای پیاده­روی در میان جنگل­های نخل مثل یک مار به بالا خزیده است.

اگر توان مالی­اش را دارید در خانه­های لوکس روی آب اقامت کنید و وقتی می­خوابید خود را به دستان مهربان دریا بسپارید.

پالاوان، فیلیپین

پالاوان جواب فیلیپین به بهشت است. این استان جزیره­ای در جنوب غربی بورنو با صخره­های آهکی درآمده از دل دریای شفاف کشیده شده است، آنقدر شفاف که می­توانید لبخند را روی صورت ماهیان داخل آب ببینید.

قطعه­هایی از سواحل ماسه­ای سفید با حاشیه­ای از درختان نخل در این جزایر پوشیده از جنگل، مرجان­های زیر آب با ماهی­های متنوع استوایی، بهترین تجربه­ی شیرجه در دنیا را برایتان به ارمغان می­آورند.

جاذبه­های دیگر شامل حیات وحش بی­نظیر جزیره، دریاچه­های زمردین و روستاهای ماهیگیری هستند. کرون خانه­ای اقامتگاه­های باشکوه و ال نیدو نمایشگر زیبایی طبیعی با یکی از مسحورکننده ترین جزایر این مجموعه است. از اینجا می­توانید دور جزایر باکویت را ببینید و بگردید.

یکی از بهترین جاذبه­های پالاوان، پارک ملی رودخانه پورتو پرینسسا سابترانین، که یک غار آهکی چشم­نواز با رودخانه­ای طولانی در زیر زمین بوده و در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

بیشتر بخوانیم: ویزای شینگن چیست؟

4. جزایر سیشل

جزایر سیشل بکر و چشم­نواز واقعا ارزش سفر کردن را دارند. این مجمع­الجزایر شامل 115 جزیره کوچک و بزرگ بکر و پر جاذبه در شرق کنیاست. جنگل­های ثبت در یونسکو و صخره­های مرجانی شگفت­انگیز و سواحل پر از درختان نخل و تخته­سنگ­های عظیم اینجا را به چنین جزایر جذابی تبدیل کرده است.

تقریبا نیمی از خشکی این منطقه، محافظت­شده است و بسیاری از جزایر در بخش­های محافظت شده­ی پُر از ماهی با محل­های مناسب برای شیرجه و غواصی هستند.

جزایر سیشل یکی از غنی­ترین نقاط جهان برای ماهیگیری هستند و یکی از مقصدهای برتر ماهیگیران است. کمی از دستور آشپزی تُند کریولی و اقامتگاه­های زیبای ماهه، پراسلین و لا دیگو امتحان کنید تا جذابیت جزایر سیشل زیر دندانتان برود.

5. سانتورینی، یونان

سانتورینی محاصره شده توسط آب، یکی از دراماتیک­ترین جزایر زیبای جهان است. ویلاهای سفید و درخشان روی این صخره­های آتش­فشانی جا خوش کرد­ه­اند. کلیساهای با گنبد آبی رنگ در کنار دریای درخشان سر بر آورده­اند و گل­های خوش رنگ کاغذی به این همه زیبایی و رنگ اضافه شده است.

اقامتگاه­های فیرا و اویا در بالای صخره­های گدازه­ای سیاه­رنگ، تصویر زیبایی را خلق کرده­اند که آن­ها را در میان پربازدیدترین نقاط جهان قرار داده است.

جذابیت­های دیگر سانتورینی شامل محل باستان­شناسی آکروتیری، تیرای باستانی، ساحل ماسه­ای سیا پِریسا و البته غروب آفتابی بی­نظیر است. این کاسه­ی آتش­فشانی محصور در صخره­های دریایی، در اولین بازدید تاثیری فراموش­ناشدنی بر شما خواهد گذاشت. اگر قصد مسافرت، مهاجرت و یا اقامت یونان را دارید، حتما از جزیزه شگفت انگیز دیدن کنید.

 

6. جزایر کوک

اگر تا حالا به دور شدن در اقیانوس آرام فکر کرده­اید، جزایر کوک می­تواند رویای­تان را به واقعیت تبدیل کند. این مجموعه 15 جزیره­ای که بین پلنزی فرانسه و ساموا قرار دارد و به نیوزیلند نزدیک است، یکی از زیباترین مجموعه جزایر اقیانوس آرام هستند.

تالاب­های زمردین، سواحل پر از درختان نخل و قله­های آتش­فشانی از جمله جاذبه­های این جزایر هستند. بهترین جاذبه این جزایر، مردم محلی بسیار صمیمی و مهمان­نواز آن هستند.

راروتونگا بهترین محل توریستی اینجاست که اقامتگاه­ها، صخره­های زیبا و سواحل فراوانی دارد. آیتوتاکی نیز یکی از زیباترین جزایر اقیانوس آرام است. روستاهای غرق در گل ختمی در کنار تپه­ها و 21 جزیره کوچک و بزرگ در کنار تالاب­های بهشتی که فاصله بین آ­ن­ها تا اقامتگاه را با کایاک می­توان پیمود.

اینجا می­توانید در بانگالوها یا خانه­های ییلاقی اقامت کنید، یا در سواحل روستایی در جزیره­ای دورافتاده بخزید و فانتزی­های رابین کروزویی خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

اگر به منظور سفر تفریحی، کار و یا تحصیل در فرانسه به این کشور رفته اید حتما از این مکان دیدن نمایید.

7. بالی، اندونزی

فرهنگ جذاب بالی، ضیافت احساس­هاست. نفخه­های بخور از معابد هندو، درخشش شالیزارهای سبز تکان خوردن جوانه­ها. موج­سواری، شنا و حمام آفتاب فعالیت­های محبوب سواحل زیبای این جزایر بوده و توریست­ها کارهای زیادی در این جزایر انجام می­دهند. گشتن در معابد، دیدن مناظر در مناطق روستایی، خرید و کوهنوردی.

بُعد روحانی­تان را در اوبود جلا دهید، سمینیاک  و سانور را بینید، به کوتاه بروید و جاذبه­های جزیره آتش­فشانی لومبوک را تجربه کنید.

دنبال یک جای شیک برای اقامت می­گردید؟ از میان اقامتگاه­های زیبای جزیره انتخاب کنید و اگر قصد آوردن بچه­ها را دارید، جاهای قشنگ زیادی برای اقامت با خانواده وجود دارد.

روح مسحورکننده­ی بالی شما را مثل یک موج گرم استوایی خواهد شست.

8. جزایر دالماسی، کرواسی

در دریای آدریاتیک کرواسی، جزایر دالماسی ترکیب چشم­نوازی از زیبایی آرام و تاریخ غنی را عرضه می­کنند. روستاهای زیبا و هتل­ها و رستوران­های لوکس ویژگی این جزایر روح­نواز هستند که دریاهای درخشان و بهترین سواحل کرواسی آن را احاطه کرده­اند.

براک بهترین جاذبه­ی لاتنی رت (شیپور طلایی) با آن ساحل مشهور است. هوار با کلیساهای گوتیک زیبا، شهر قدیمی بدون خودرو و اسکله ماهی­گیری خوش منظره. از اینجا می­توانید در جزایر پاکلنی سفر کنید که دریای شفاف و خلیج­های کوچک آن مشهور هستند.

کورکولا با سقف­های قرمز، ساختمان­های سفید؛ میلجت با دریاچه­های شور و ویز کم­جمعیت از دیگر جاذبه­های دالماسی هستند.