تد کروز: باید ایران را سرنگون کنیم؛ به جنگنده و تانک نیاز نداریم

گروه جهان الف،   3990502015 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

«تد کروز»، نماینده مجلس سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با یک لابی ضد ایرانی گفت او از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته معافیت‌های صادرشده برای تحریم‌های نفتی ایران را باطل کند.

به گزارش فارس، تد کروز در لابی ضد ایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (اف‌دی‌دی) گفت: «من از رئیس‌جمهور ترامپ خواستم از این توافق فاجعه‌بار خارج شود. در داخل دولت ترامپ نزاع عمده‌ای وجود داشت و وزارت خارجه و وزارت دفاع هر دو مخالف خروج از توافق بودند.»

کروز اضافه کرد: «با وجود این، دو سال پیش ترامپ با من موافقت کرد و از توافق خارج شد. من فکر می‌کنم این مهم‌ترین تصمیم مهم در زمینه سیاست خارجی است که در سراسر دولت ترامپ گرفته شده است.»

وی اضافه کرد: «بعد از آن همان‌طور که می‌دانید هنوز کارهایی مانده بود که باید انجام می‌شد. بعد از خروجمان از توافق، چندین معافیت تحریمی باقی مانده بود که باعث می‌شد بخش زیادی از توافق هنوز باقی بماند. مهم‌ترین این معافیت‌ها، معافیت‌های مربوط به تحریم‌های نفتی بود.»

این سناتور جمهوری‌خواه گفت: «یک بار دیگر جدالی در درون دولت ترامپ بر سر اینکه این معافیت‌ها باید خاتمه یابند یا حفظ شوند در گرفت. وزارت خارجه استدلال می‌کرد که معافیت‌های تحریمی نباید باطل شوند. آنها می‌گفتند این کار باعث می‌شود قیمت نفت سر به فلک بکشد.»

تد کروز گفت که وزارت انرژی،در مخالفت با وزارت خارجه موضع گرفته و گفته منابع نفتی موجود در دنیا به اندازه‌ای هست که بتواند حذف نفت ایران از بازار را جبران کند.

تد کروز گفت که به صورت علنی و خصوصی هم با وزارت خارجه و هم با وزارت انرژی تعامل کرده و علاوه بر آن، مستقیماً هم به ترامپ گفته که معافیت مربوط به تحریم‌های نفت باید خاتمه پیدا کند.

او سپس گفت: «رئیس‌جمهور موافقت کرد و در نهایت مشخص شد که حرف وزارت انرژی صحیح بوده و وزارت خارجه اشتباه می‌کرده است.»

تد کروز گفت همراه با دو نفر دیگر از سناتورها طرحی برای لغو همکاری‌های بین‌المللی با برنامه هسته‌ای ایران معرفی کرده و از دولت ترامپ خواسته این معافیت‌ها هم ابطال شوند. او گفت: «ترامپ باز هم کار صحیح را انجام داد و به معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای غیرنظامی با ایران پایان داد.»

او در ادامه گفت: «الان وقت آن است که دولت سرانجام، اقدامی بازگشت‌ناپذیر برای پایان دادن به باقی‌مانده‌های این توافق فاجعه‌بار هسته‌ای انجام دهد.»

تد کروز تصریح کرد ایالات متحده آمریکا باید مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها که یکی از مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است را فعال کند.

او گفت: «اگر این کار را انجام ندهیم، ترحیم‌های تسلیحاتی سازمان ملل [علیه ایران] منقضی خواهند شد..»

تد کروز گفت که در حال تلاش برای مجاب کردن دولت ترامپ جهت استفاده از این بند برای پایان دادن به برجام است. او گفت: «در همین راستا من در تلاش هستم دولت را مجاب کنم به سازمان ملل رفته و بند بازگشت خودکار تحریم‌ها در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را فعال کند. ما نیاز به اجازه هیچ‌کس دیگر برای استفاده از این مکانیسم نداریم. می‌توانیم همین فردا به شورای امنیت برویم و این روند را آغاز کنیم. با انجام این کار، سرانجام توافق فاجعه‌بار دولت اوباما با ایران نابود خواهد شد.»

تد کروز با متهم کردن ایران به «فعالیت‌های مخرب» مدعی شد که ایران به دنبال نابودی آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل است.

او گفت: «پاره کردن توافق هسته‌ای یکی از اقداماتی بود که ما می‌توانستیم در پاسخ به این اقدامات انجام دهیم. این کار درستی بود، چون توافق هسته‌ای ما را مجبور کرد از قدرتمندترین تحریم‌هایمان دست بکشیم.»

تد کروز تصریح کرد: «وقتی درباره آینده ایران صحبت می‌کنیم اعتقاد من این است که لازم است ما این رژیم را سرنگون کنیم. می‌دانید این، تفکری صریح و بسیار پذیرفته‌شده بود، رژیم ایران همواره به دنبال نابودی ما است. آنها فریاد می‌زنند مرگ بر آمریکا و ما تا زمانی که این رژیم نرود احساس ایمنی نخواهیم کرد.»

تد کروز گفت: «در سال‌های گذشته، به خصوص در نتیجه توافق هسته‌ای اوباما با ایران انجام این کار (تغییر رژیم در ایران)، به صورت تفکری افراطی نگریسته شده و آن را با اینکه ما متعاقب تغییر رژیم، وارد ملت‌سازی غیرضرور، احمقانه و فاجعه‌باری همانند عراق شویم، مترادف دانسته‌اند.»

تد کروز در ادامه اظهاراتش مدعی شد که برای سرنگونی نظام حاکم ایران نیاز به ارسال تانک و جنگنده نیست. او مدعی شد «قدرت حقیقت» می‌تواند این کار را انجام دهد. وی گفت: «ما باید صدای حقوق بشر باشیم، صدای دموکراسی باشیم، چون حقیقت قدرتمند است و می‌تواند دنیا را متحول کند.»

کروز خواستار آن شد ترامپ از راهبردی که رونالد ریگان برای فروپاشی شوروی سابق استفاده کرد برای سرنگونی نظام ایران استفاده کند. او گفت: «درست همان‌طور که رونالد ریگان شوروی را با قدرت راهبردی و ابراز جسورانه حقیقت سرنگون کرد، باید برای سرنگون کردن رژیم ایران تلاش کنیم. من می‌دانم که این اقدامی امکان‌پذیر و علاوه بر آن، اقدامی ضروری است.»

کروز با بیان اینکه در حال همکاری با همکارانش در کنگره برای جلوگیری از «دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» است گفت: «فشار حداکثری باید به معنای فشار حداکثری باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۳۵۸۱۰۷:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲
زرررررررررشک!!!!! مرگ برامریکای جهانخوار ،شما فعلا سیاست حقیقت حقوق بشری را برای سیاهپوستان و رنگین پوستان کشورت پیاده کن بقیه دنیا را بی خیال شو زیادهم روی پیاده نظام پولکی ات در ایران حساب نکن به موقع دستشان رو می شود
ناشناس۱۵۳۴۹۵۳۱۳:۵۰:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۳
نمیدونم این امریکاییها چرا ول کن ایران نیستند آخه مگر ما کاری به شماها داریم ما نهایت کاری که کنیم این است که بیاییم خیابان شعار مرگ بر امریکا بدهیم یا اگر کشورهای همسایه ما کمک خواستند اندکی کمک کنیم که فعلا اینقدر گرفتاری داخلی داریم که به جای دیگه نمیرسیم پس این امریکا چه مرگشه که دايم به دنبال نابودی ما است؟
ناشناس۱۵۳۳۵۹۴۰۷:۵۶:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۲
برای سرنگونی نیازی به دشمن خارجی نداریم با بعضی مسئولین فاسد و اشرافی و دروغگو وعده خدا که حتی امام خمینی خیلی تاکید داشتن
ناشناس۱۵۳۳۷۳۳۱۰:۰۴:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲
این بار شما نابود خواهید شد و دنیا همیشه در یک مسیر حرکت نمی کند
مهران۱۵۳۳۷۷۸۱۰:۴۰:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲
یکی به این مثلا سناتور بگه این آرزو را به گور میبرید اگر کشوری هم مثل شوروی بپاشد اون آمریکاست نه ایران
ناشناس۱۵۳۳۷۸۴۱۰:۴۶:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲
فقط خفه..
ناشناس۱۵۳۳۸۲۶۱۱:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۲
تد کروز در ادامه اظهاراتش مدعی شد که برای سرنگونی نظام حاکم ایران نیاز به ارسال تانک و جنگنده نیست. او مدعی شد «قدرت حقیقت» می‌تواند این کار را انجام دهد. وی گفت: «ما باید صدای حقوق بشر باشیم، صدای دموکراسی باشیم، چون حقیقت قدرتمند است و می‌تواند دنیا را متحول کند.» هر حکومتی به هر میزان از دموکراسی بی بهره است به همان میزان مصداق حرف تدکروز است حتی چین.
ناشناس۱۵۳۳۸۴۹۱۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲
فقط به مهره هاتون تو ایران بگو آماده باشن برات فرش قرمز پهن کنن دیگه نمیدونم این دشمنی به چه شکلی آشکار بشه که صهیونیست‌ها از هیچ تلاشی برای سقوط ایران فروگذار نمیکنن
کشاورز۱۵۳۳۸۸۸۱۲:۱۱:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲
از فحوای کلام مشخصه که یکی از مبانی تصمیمات آمریکاییها برای ما محاسبات اقتصادی و هزینه های مربوطه است. بنابراین سیاستهای کشور ما باید بگونه ای باشد که هر اقدام علیه ایران منجر به هزینه مالی زیاد برای آنها باشد.
ناشناس۱۵۳۳۸۹۳۱۲:۱۳:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲
اینم مثل بقیه میره زیر خاک و جمهوری اسلامی پا بر جا میمونه
حسین۱۵۳۳۹۴۹۱۳:۰۲:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲
غلط کردید ما امریکا رو نابود میکنیم انشاالله مرگ بر امریکا
ناشناس۱۵۳۳۹۵۲۱۳:۰۳:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲
.. اصلا نیازی به بمب و موشک نیست کافیه فقط یه دولت دیگه کپی دولت احمدی نژاد یا رو حانی رو کار بیاد خودکار کشور از هم می پاشه و دیگه عملا کشوری به اسم ایران وجود نداره ..
ناشناس۱۵۳۳۹۸۳۱۳:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲
مدافعان اسراییل
ناشناس۱۵۳۳۹۹۸۱۳:۳۳:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲
همواره مرگ بر آمریکا.
پرویز۱۵۳۴۰۴۶۱۴:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲
عزیزم زیاد به خودت فشار حداکثری بیاری دچار مشکل میشی. مواظب خودت باش از من گفتن بود.
ناشناس۱۵۳۴۱۰۷۱۵:۲۶:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲
درست تشخیص داده که فشار اقتصادی کار خودش را میکند و نیازی به حملۀ نظامی نیست
ناشناس۱۵۳۴۹۶۵۱۳:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۳
اگر مسئولین مانند مردم زندگی کنند و سختیها برای همه باشه مطمئن باش هرچه بیشتر تحریم کنند خودشان بیشتر آسیب میبینند اما با این مسئولینی که اشرافی زندگی می‌کنند و خبر از درد مردم ندارند ما هم نمی‌توانیم تحمل کنیم
ناشناس۱۵۳۴۱۳۲۱۶:۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲
اگه منافق های داخلی مثل طبری و .. .. کمک امریکا نمیکردن امریکا نمیتونست موفق بشه
ناشناس۱۵۳۴۱۴۱۱۶:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲
زرشک خبیث
معلم۱۵۳۴۱۵۹۱۶:۳۸:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲
قابل توجه دوستان که بخاطر رقابت سیاسی همزبان با تد کروز برجام را یک فاجعه میدانند.
ناشناس۱۵۳۴۹۷۰۱۳:۵۶:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۳
برجام یکی از همون ابزارهایی است که امثال اینها را امیدوار کرده تعهدات یکطرفه برجام ظرفیت چانه‌زنی و مذاکره برابر را از ایران گرفت و راه را برای فشار حداکثری و تحریم‌های بیشتر باز کرد
ناشناس۱۵۳۴۱۶۵۱۶:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲
خداکنه جنگ بشه هم ادعای موشک ما وقدرت ما ثابت شود وهم درجنگ مردن بهتر هست هرروز با دروغهای مسئولان تورم500درصدی ورانت پارتی بازی مسئولان ..زادگی واستخدام ..دردستگاهها واقازادگی اشرافی ها ..با مرگ دست وپنجه نرم کنیم
ناشناس۱۵۳۴۱۸۱۱۷:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲
شما عرضه این کار رو ندارید . ایران بارها شما را تحقیر کرد و ترامپ در مقابل مثل موش شد
ناشناس۱۵۳۴۱۸۲۱۷:۰۰:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲
این آقای تد کروز چقدر بیسواد است چون کشور یعنی یک موجودیت جغرافیایی را که نمی توان سرنگون کرد
صالح۱۵۳۴۲۲۵۱۸:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲
مرگ بر امپراطوری جنایتکار شیطان بزرگ آمریکای خبیث
روزبه۱۵۳۴۲۶۳۱۹:۰۵:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲
جایگاه خود خداپنداری روی کره زمین توسط آمریکاییها خیلی وقیحانه هست،جنگ،کودتا،اشغال گری،تحریم،بخشیدن سرزمین یک ملت به یک دولت اشغال گر،ترور،حمایت از دیکتاتورها،استفاده از تسلیحات ممنوعه و..فقط به خاطر اینکه آمریکایی ها هر روز صبح که از خواب بیدار میشن یه لیوان آب میوه طبیعی بخورن،ورزش کنن،با خوانواده هاشون برن جهانگردی،ساحل گردی و..در یک کلام تداوم خوش گذرانی و از همه چیزلذت بردن فقط مختص آمریکایی هاست و به قیمت جنگ و جنایت در سطح جهانی هست، به خاطر همین هم هست وضعیت فعلی تو یمن و عراق و سوریه و لیبی و مصر و افغانستان و..به خاطر خوب زندگی کردن آمریکاییها ادامه خواهد داشت، جلوی چرخه خوب زندگی کردن مردم آمریکا گرفته نشه حتما تو این آسیاب، نوبت به همه میرسه
سید۱۵۳۴۲۷۶۱۹:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲
نیاز به توپ و تانک نیست .اینجا دوتابعتی ها کارشان را با توزیع ثروت در بین خود از مدتها پیش شروع کرده اند
ناشناس۱۵۳۴۲۹۲۱۹:۳۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲
امریکای جنایتکار خود را حقیقت می داند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین