واشنگتن پست: سیاست فشار حداکثری ما در قبال ایران شکست خورده است

گروه ترجمه الف،   3990501029 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست سیاست موسوم به فشار حداکثری دولت ترامپ را علیه ایران، "شکست خورده" نامید و نوشت این سیاست به نفع چین تمام شده است. 

واشنگتن پست: سیاست فشار حداکثری ما در قبال ایران شکست خورده است

به گزارش الف هیات تحریریه واشنگتن پست با انتشار این مطلب تصریح کرد دولت ترامپ در قالب سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است مگر آن که هدف آن کمک به چین بوده باشد!

<<پویش موسوم به "فشار حداکثری" دولت ترامپ علیه ایران آشکارا شکست خورده  و نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلام شده و اعلام نشده اش دست یابد.

این پویش ایران را مجبور نکرده است تا درباره توافق هسته ای اش که رئیس جمهور ترامپ ناعاقلانه از آن خارج شد، مذاکرات مجدد انجام دهد. این پویش به نفوذ ایران در خاورمیانه پایان نداده یا سبب نشده است رژیم تهران سرنگون شود. اکنون این سیاست می تواند به ضربه قوی جدید علیه منافع آمریکا تبدیل شود؛ یعنی در قالب مشارکت راهبردی ایران و چین که در این صورت می تواند اقتصاد ایران را نجات داده و به پکن جایگاه جدید و محکمی در منطقه اعطا کند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، توافق نامه ای که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ماه  گذشته تایید کرد، می تواند به میلیاردها دلار  سرمایه گذاری چین در ایران و  به ازای آن، روانه شدن جریان نفت با  قیمت کم تر و روندی ثابت به چین، منجر شود. بر اساس پیش نویس گزارش 18 صفحه ای نیویورک تایمز، در این توافق نامه همچنین همکاری های دو کشور در ا مور امنیتی نیز پیش بینی شده  است، از جمله برگزاری مانورهای مشترک نظامی، تبادل اطلاعات و طرح های  مشترک تولید سلاح.

البته با قاطعیت نمی توان گفت کارهای مربوط به این توافق پیش خواهد رفت زیرا بندهای این پیمان باید علنی شده و به تایید پارلمان ایران برسد؛... اما اگر تایید شود، دیوار تحریم هایی را فروخواهد ریخت که دولت ترامپ در تلاش برای نابودی اقتصادی ایران بنا کرده است؛ و از طرفی به تشدید چالش های چین علیه نفوذ جهانی آمریکا منجر خواهد شد.

در خصوص مناقشه روبه فزون آمریکا با ایران نیز، این مساله اجتناب ناپذیر نبود. رژیم "شی جینپینگ" از پویش فشار علیه ایران که دولت اوباما علیه ایران آغاز کرده بود، و همچنین توافق هسته ای ناشی از آن حمایت کرده بود. هدف از این توافق محدود کردن ظرفیت ایران در غنی سازی اورانیوم و سایر پیشرفت های هسته ای در مدت یک دهه یا بیشتر بود.حتی پس از آن که آقای ترامپ در سال 2018 از این  پیمان (برجام) خارج شد، پکن ابتدا گشاده دستانه به تحریم های آمریکا پایبند شد و خرید نفت از ایران و سایر موارد تجاری را با تهران محدود کرده بود.

اما رویکر مقابله جویانه آقای ترامپ در قبال چین در ماه های اخیر، از جمله خودداری وی از تداوم همکاری در خصوص توافق جامع تجاری، به اقای شی، انگیزه چندانی نداده است تا  در خصوص اولویت های ژئوپولیتیک واشنگتن، با آن همکاری کند. برعکس، در شرایطی که آمریکا با بحران اقتصادی و همچنین کرونا دست به گریبان است و نمی داند در قبال آن چگونه عمل کند و تلاش می کند امتیاز بگیرد، رهبری چین احتمالا دریافته که لحظه ای حساس از نقاط ضعف آمریکا فرارسیده است....

آقای ترامپ و دستیارانش در هفته های اخیر خیلی علیه چین رجزخوانی کرده اند؛ حتی هفته پیش که خبر پیمان ایران- چین در یک کنفرانس خبری مطرح شد، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا بیشتر کُری خوانی کرد. وی با اشاره به احتمال آن که بر اساس این توافق، چین به ایران سلاح خواهد فروخت، گفت این دلیل مناسبی است تا تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که در اکتبر پایان می یابد، تمدید نشود. ولی چنین چیزی بدون توافق پکن به وقوع نخواهد پیوست. 

آقای پومپئو همچنین تهدید کرده است علیه شرکت های چینی که با ایران معامله کنند، تحریم هایی اعمال خواهد شد. باز هم چنین چیزی قبل از آن که اقای ترامپ جنگ تجاری بی مورد خود را آغاز کند، می توانست یک عامل مهم بازدارنده باشد. ...>>

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۱۹۸۱۰۹:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱
به عنوان یک متولد دهه 60 به نظرم هیچ چیز به اندازه کمر ما دهه 60یا نشکست. از در س خوندن تا کار و ازدواج و ... فقط خدا کنه مرگمون راحت باشه.
ناشناس۱۵۳۲۴۷۰۱۳:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱
برای اطرافیانت با این هزینه‌ها راحت نیست.
ناشناس۱۵۳۴۰۷۶۱۴:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲
حرف دل منو زدی دهه 60 عزیز ..
ناشناس۱۵۳۲۰۵۶۱۰:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱
انها به فکر خودشان هستند نه ما بروید سرمایه گذاری برد برد داشته باشید و نه این جور سرمایه گذاری هایی که همین صنعت نیم جان را هم به کل خارجی کنید و وابسته که ....
ناشناس۱۵۳۲۰۷۷۱۰:۲۶:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱
آینده درخشان تنها در دستهای ایران است و ایران در آینده بعنوان یک کشور فوق پیشرفته و بسیار قدرتمند در همه عرصه های علمی فرهنگی اقتصادی و نظامی ...جایگزین آمریکا خواهد شد ...
عمران۱۵۳۲۱۹۳۱۱:۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱
آقا یا منتشر نکنید یا متن ترجمه کامل را منتشر کنید
بهرور۱۵۳۲۲۱۵۱۱:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱
اما ظاهرا ما داریم از مسئولان رانت ساز خودمان شکست میخوریم
ناشناس۱۵۳۲۲۱۶۱۱:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱
از حال و روز امثال بنده کاملا معلومه که فشار آمریکا بی نتیجه است..........
ناشناس۱۵۳۲۳۰۷۱۲:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱
آگه سياست آمريکا شکست نميخورد که ارزش پول ملي يک هشتم نمي شد
ناشناس۱۵۳۲۶۰۸۱۳:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱
شمادر قبال مسوولان که دستکاری در اقتصاد کردن شکست خوردین و نه امریکا که توانایی برای بالا بردن ارزها ندارد آن هم در کشوری مثل ما که ثروت و درآمد بالایی دارد
ناشناس۱۵۳۲۳۵۳۱۲:۲۵:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱
از دلار 26 هزار تومانی و سکه 12 میلیونی و پراید 100 میلیونی معلومه ..
ناشناس۱۵۳۲۳۷۸۱۲:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱
با مشاهده قیمتها مشخص می شود
ناشناس۱۵۳۲۵۱۳۱۳:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱
بخندیم یا گریه کنیم همه جا صدا خرد شدن استخوانهای مردم میاد
ناشناس۱۵۳۲۵۲۳۱۳:۲۷:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱
بله دیگه از دید .. مسئولان کشور هیچ مشکلی وجود نداره و تمام سیاست های ما موفق و سیاست های امریکا شکست خورده. شما و مسئولان در یک دنیای موازی زندگی می کنید و هیچ درکی از مصایب و مشکلات مردم ندارید.
ناشناس۱۵۳۲۶۹۷۱۴:۴۴:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱
واشنگتن پست راست می گوید نخست وزیر عراق به ایران می آید صحبت ازبحث قرارداد با دلار است نه ریال و نه یورو ونه هیچ ارزی دیگر به نظر شما امریکا شکست خورده است تاکی ..
ناشناس۱۵۳۲۷۷۷۱۵:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱
امریکا نگران نباشد که سیاستهای فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده. همین فشارهای حداقلی آمریکا هم کمرمان را خرد کرده.
ناشناس۱۵۳۲۸۲۷۱۶:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱
ما رومون زیاده .. وگرنه..
ناشناس۱۵۳۲۸۸۴۱۶:۲۸:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱
ترامپ گفته سیاست حداکثری فشار برای مذاکره بعد از انتخابات به سیاست فشار حداکثری برای فروپاشی تغییر میکند یعنی الان روزهای خوشمونه .
ناشناس۱۵۳۲۹۳۵۱۶:۵۳:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱
سیاست آمریکا شکست نخورده .. ایجاد تنش با آمریکا و یکسری کشورهای عربی منطقه درآمد خوبی را برای آمریکا و بهانه خوبی برای نفوذ هر چه بیشتر آن در منطقه ایجاد کرده. شما فکر میکنید که با آمریکا در حال مقابله هستید ، کشوریکه کل اقتصاد دنیا را در دست گرفته برای هر حرکت ایران واکنش مناسبی در نظر گرفته. زمانی هم که دید در برجام منافعش تامین نشده و با توجه به اینکه ایران نفوذ و قدرت اقتصاد چندانی در اقتصاد دنیا نداره با محاسبه تمام جوانب براحتی از برجام خارج شد همانطور که قبلا هم از یکسری قراردادهای بین المللی خارج شده بود.
ناشناس۱۵۳۲۹۸۷۱۷:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱
با چه مدرکی می گویید. پولمان پشیز شده هیچ جای دنیا راهمان نمی دهند. نفتون رو نمی تونیم بفروشیم اگه هم بفروشیم پولش رو نمی تونیم بگیریم. واردات تکنولوژی و ماشین آلات صفر تمام شرکت های بدرد بخور از ایران خارج شدند. اونقدر بی پولیم که دولت هر روز دستش رو توجیب مردم می کنه . حالا شما بگید مگر امریکا چی می خواست که نرسیده؟..
ناشناس۱۵۳۳۱۳۴۱۹:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱
واشنگتن پست غلط كرده. مردم و دولت و اقتصاد همه با هم دارن از وسط دو نيم ميشن .. ؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین