قطعی شدن نامزدی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰/خط قرمز دستگاه قضا به روایت رئیسی/جزئیات پرونده موسوی‌مجد/وزارت بهداشت،آمار کرونایی رئیس‌جمهور را غیراستاندارد خواند

گروه سیاسی الف،   3990430063 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

قطعی شدن نامزدی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰/خط قرمز دستگاه قضا به روایت رئیسی/جزئیات پرونده موسوی‌مجد/وزارت بهداشت،آمار کرونایی رئیس‌جمهور را غیراستاندارد خواند

آخرین آمار کرونا در ایران

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز (دوشنبه، ۳۰ تیر ) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایام سختی را می گذرانیم، کمبودهایی در زمینه اکسیژن ساز و برخی امکانات دارویی و بیمارستانی وجود دارد که رفع می شود. وی گفت: داروی رمدسیویر تولید داخل که از دو ماه پیش تولید آن شروع شده، روز گذشته(یکشنبه) در بیمارستانها توزیع شد. داروی فاویپیراویر داخلی نیز در بیمارستانها توزیع شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسبت مرگ به تعداد بستری بیماران کرونا با فداکاری کادر پزشکی کاهش یافته است. 

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره آمار ۲۵ میلیونی مبتلایان به کرونا در ایران گفت: در ایران تاکنون مطالعات متعددی درباره میزان شیوع و ابتلا به کرونا انجام شده است، یکی از این تحقیقات پژوهشی است که معاونت تحقیقات وزارت بهداشت با استفاده از نمونه گیری و تست سرولوژی در چند استان انجام داده که این آمار از آن به دست آمده است.

وی گفت: تست سرولوژی برای شناسایی و تشخیص ابتلا به کرونا کاربرد ندارد و تستی که در این زمینه دقیق و معتبر است و آمار آن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، تست مولکولی  PCR است که بر مبنای موارد قطعی آن به طور روزانه آمار وزارت بهداشت اعلام می شود.

رئیسی گفت: اگر قرار بود در ایران ۲۵ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده باشند که حدود یک سوم مردم کشور است باید در دنیا نیز یک میلیارد و ۲۰۰۰ میلیارد نفر مبتلا شده باشند، چنین ارقامی درست نیست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت مجددا گفت: در مجموع در کل دنیا ۱۴.۵ میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند و اعلام عدد ۲۵ میلیون ابتلا به کرونا آمار واقعی مورد تایید و استاندارد کشور ما نیست. آمار استاندارد بر مبنای تست pcr است.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۴۱۴ بیمار جدید و جان‌باختن ۲۱۷ تن

رشد نسبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی استان‌ها

***

بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست، گفت: نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است و ظرفیت‌های قانونی و فرآیند دادرسی هم تضمین کننده حقوق عامه است و هم ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم است و لذا فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست.

رئیسی عنوان کرد: بنای دستگاه قضایی برصدور رأی بر مبنای شرع و قانون است. بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم. اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است. همکاران قضایی در سراسرکشور نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: مبنای دستگاه قضا در صدور رای قانون است و جوسازی‌ها تاثیرگذار نیست

***

خلع‌سلاح کاسبان اعدام به نفع مردم

روزنامه فرهیختگان نوشت: داستان حکم اعدام برای سه نفر از متهمان حوادث آبان 98 با اعلام پذیرش درخواست وکلای این متهمان توسط دیوان عدالت اداری وارد فاز جدیدی شد. مطابق اطلاعاتی که وکلای این افراد اعلام کرده‌اند حکم قبلی تا تعیین‌تکلیف پرونده در بررسی مجدد متوقف می‌شود. این خبر البته با توجه به جزئیات نشست خبری هفته پیش سخنگوی قوه‌قضائیه خیلی دور از ذهن نبود؛ اسماعیلی در عین اینکه از حکم نهایی این سه نفر اطلاع می‌داد گفته بود ممکن است با استفاده از اعمال ماده 477 نتیجه پرونده تغییر کند...

در چندماهه اخیر تلاش‌های نافرجامی برای ضربه به قوه‌قضائیه انجام شده بود. قوه در چند کنش مهم بازنگری به‌موقعی کرده بود، پرونده‌های برخی معترضان سیاسی که با تخفیف یا لغو حکم افراد (مثل عفو دانشجویان دستگیرشده در چند تجمع ساختارشکن) موجب افزایش اعتماد عمومی شده بود. بازسازی ظرفیت اجتماعی قوه‌قضائیه هرچند در درجه اول به حساب کلیت نظام سیاسی نوشته می‌شود... «کاسبان اعدام» قطعا دلسوز این سه نفر نیستند چون ... کشاندن پرونده به کشاکش بازی‌های سیاسی می‌توانست برای تصمیم‌گیران محدودیت ایجاد کند.

ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در این باره معتقد است: «اینکه سخنگوی قوه‎قضائیه به‌صورت ناگهانی حکم اعدام سه نفر جوان را که در حوادث آبان‌ماه نقش داشته‌اند اعلام کند طبیعی است که افکارعمومی تحت‌تاثیر شانتاژ رسانه‌های خارجی  طوری برداشت می‌کند که گویی این سه نفر بی‌گناه بوده و باوجود بی‌گناهی قرار است اعدام شوند.»

ایمانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: بنابراین این اتفاق ناشی از خطای قوه‌قضائیه نیز بوده است که باید این موارد را از قبل اعلام و دادگاه را علنی برگزار می‌کرد و حتی اگر نمی‌خواست دادگاه به‌صورت علنی برگزار شود باید موارد اتهامی و اعترافات آنها به اطلاع افکارعمومی می‌رسید.

این کارشناس مسائل سیاسی درخصوص فضاسازی برخی چهره‌ها همچون آشنا، مشاور رئیس‌جمهور علیه قوه‌قضائیه درحالی‌که خودشان در ایجاد اتفاقات آبان‌ماه دست داشته‌اند نیز گفت: «برخی افراد به‌دلیل اینکه خودشان متهم حوادث ۸۸ هستند در این‌گونه موارد برای تطهیر چهره خود یک موضع آوانگارد می‌گیرند تا چهره خود را تطهیر کنند، درحالی‌که این اتفاق از حرکت‌های کثیفی است که برخی افراد مرتکب آن می‌شوند.» 

وی ادامه داد: البته خود این افراد باید نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند اما با این حال برای تطهیر خود موضع تندی اتخاذ می‌کنند تا در عین حال قوه‌قضائیه را تخریب کنند، از این‌رو این نوع مواضع بسیار زشت است.

***

انتخاب ۴ کاندیدای ریاست دیوان محاسبات

محمد خدابخشی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از انتخاب چهار گزینه ریاست دیوان محاسبات در کمیته دیوان عمومی این کمیسیون خبر داد. خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیته محاسبات عمومی کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه امروز (دوشنبه) خود آقایان بذرپاش، عادل آذر، فروزنده و صادقی را به عنوان چهار گزینه ریاست دیوان محاسبات انتخاب کرد.

به گفته وی کمیسیون برنامه و بودجه از این چهار نفر، دو نفر را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد تا نمایندگان یک نفر را برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های نهایی برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند

***

طرح مسائل ساختارشکنانه علت رد صلاحیت‌ حدود ۱۰ درصد از نمایندگان

هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت‌وگویی با ایلنا داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*من شما را به روزهای پایانی مجلس دهم ارجاع می‌دهم؛ شورای نگهبان از سوی طیف‌های مختلف مورد هجمه بود و تندترین انتقادها به سوی شورای نگهبان روا داشته شد. در واقع خط قرمز ما مواد قانونی و سوءاستفاده‌های مالی است و هیچ جریان سیاسی در کشور نیست که طرفدار سو‌ءاستفاده مالی و رانت باشد.

*شاید کمتر از ۱۰ درصد از نمایندگان مجلس دهم علت رد صلاحیت‌شان موضوعات سیاسی بوده است، البته این موضوعات سیاسی نیز به معنای حرف‌های ضد‌نظام و ضدحاکمیت و ساختارشکنانه بوده است که هیچ یک از جریان‌های سیاسی در کشور این موضوع را نمی‌پذیرد؛ بنابراین بیش از ۹۰ درصد از دلایل رد صلاحیت‌ها مباحث غیرسیاسی بوده است.
***

محمود موسوی مجد اعدام شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: صبح امروز حکم محمود موسوی مجد که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده بود، اجرا شد... بیستم خرداد ماه بود که سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هفتمین نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای جاسوسی خبر داد که با وصل شدن به سرویس جاسوسی موساد و سیا و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی، در حوزههای مختلف امنیتی و بویژه حوزه نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود.

غلامحسین اسماعیلی نام این فرد را که حکم اعدامش از سوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده بود، محمود موسوی مجد فرزند کاظم اعلام کرد و گفت که یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است.

بیشتر بخوانید:

جاسوس CIA و موساد اعدام شد

جزئیات تازه از پرونده موسوی‌مجد/ ارائه مشخصات محافظ بشاراسد به سیا/ مجد چقدر پول در ازای جاسوسی گرفت؟

***

جهانگیری اعلام کرده در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا خواهد شد 

علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به نامه نیوز گفت: آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد. او که ۳ سال با این وضعیتش در دولت کنار آمده تا به هدفی بالاتر برسد، بعید می دانم در سال پایانی بخواهد از جایگاه معاون اولی کنار بکشد. مگر آنکه بخواهد راه خودش را کامل از دولت جدا و خودش را از اوضاع کنونی کشور مبری کند اما بعید می دانم این اتفاق بیفتد. 

صوفی گفت: البته آقای جهانگیری می تواند بگوید «به من برای کار در دولت دوم آقای روحانی میدان ندادند» یا هزار و یک دلیل و بهانه دیگر بترشد اما نکته مهم آن است که چقدر این صحبت ها می تواند نگاه افکارعمومی را تغییر دهد. در مجموع معتقدم کسی که عضو دولت آقای روحانی باشد و امیدوار باشد که در انتخابات ریاست جمهوری رأی و اقبال مردم را به خود جلب کند تقریبا نشدنی است.

این فعال اصلاح طلب نقش واعظی در دولت و مواضع سیاسی او را آشکار خواند و اظهار کرد: به نظر می رسد دیگر آقای روحانی، آقای جهانگیری را به عنوان معاون اول خودش طرف مشورت و مرجع رسیدگی به امور نمی داند چون این نقش را آقای واعظی ایفا می کند. در مجموع الان همه کاره و دست راست آقای روحانی در دولت آقای واعظی شناخته می شود و نام او در همه عزل و نصب ها و تصمیم گیری ها به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:

آقای معاون اول کجاست؟

***

نمایندگان را ترسو نکنید 

روزنامه آفتاب یزد نوشت: نظارت بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی از سوی شورای نگهبان! این موضوعی است که در طول یکی دو سال اخیر چندین باری مطرح شده است!...

نعمت احمدی، حقوقدان گفت:« حتی اگر نمایندگان مجلسی طرحی را ارائه دهند که دوره نظارت به دوره نمایندگی تسری یابد و این طرح تصویب هم بشود در واقع طرح با اصل 99 قانون اساسی در تضاد قرار می‌گیرد چرا که در این اصل به انتخابات اشاره شده و انتخابات نیز روزی تمام می‌شود و الی‌الابد که فرآیند انتخابات ادامه ندارد. از سوی دیگر به فرض که چنین موضوعی تصویب شد و یک نماینده نیز عملی مجرمانه را در طول دوره نمایندگی انجام داد، در این صورت شورای نگهبان چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد؟ رای به جرم بدهد؟ اخراج کند؟ انتخابات را ابطال کند؟ چه واکنشی قرار است انجام دهد که قانونی باشد؟ شورای نگهبان که دادگاه نیست! اگر عملی مجرمانه انجام شود این وظیفه دادگاه و دادگستری است که به موضوع رسیدگی کند و اگر دادگاه رای داد که اقدام نماینده خلاف بوده است می‌تواند اقدام مقتضی از جمله محرومیت نماینده را نیز پی گرفت.»

این حقوقدان گفت: اگر این رویه برقرار شود ما نماینده‌هایی ترسو و مطیع خواهیم داشت که همیشه احساس کنند شمشیر پشت گردن آنها است و این مانع از داشتن نماینده قوی در مجلس خواهد شد.

***

توافق با چین سومین تصمیم راهبردی دیپلماتیک است

اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور و فعال سیاسی اصلاح طلب به روزنامه ایران گفت:... قرارداد با چین یک اتفاقی است که می‌تواند آینده ایران را تغییر دهد. به نظر من اگر قطعنامه 598 و برجام را دو تصمیم مهم دیپلماتیک نظام پس از انقلاب بدانیم، قرارداد با چین سومین تصمیم مهم و راهبردی در این زمینه است. من خودم در بخش دفاعی بودم و می‌دانم که تجارب خوبی را با چین در این زمینه داشتیم. در بخش‌های غیرنظامی هم همینطور. یعنی می‌توانیم روی این همکاری به‌عنوان یک همکاری بلندمدت حساب کنیم. در مورد روسیه هم همین‌طور است. این قرارداد نظام است، ما در برجام این اشتباه را کردیم و آن را به بحث‌های جناحی تقلیل دادیم. ثمره‌اش هم برایمان خوب نبود. در این مورد نباید این اتفاق بیفتد، چون عکس اتفاقی که برای برجام افتاد در اینجا ممکن است رخ دهد.

ترکان گفت: نهایی کردن قرارداد با چین و تمام کردن پروژه‌هایی که اشاره کردم، مهم‌ترین کار است. البته خوشبختانه شنیده‌ام که آقای علی لاریجانی همچنان مسئولیت ادامه مذاکرات را برعهده دارد، چون قبلاً هم  بخشی از کار توسط ایشان صورت گرفته بود و در جریان هست. حضور ایشان را هم من در این فرآیند با این شکل یک نقطه مثبت می‌دانم. باز تا جایی که اطلاع دارم، دولت هم موافق نقشی است که به ایشان داده شده و علاقه‌مند است که آقای لاریجانی این کار را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

ایران و چین ؛ ‌رابطه‌ای‌ هزار ساله پشتوانه یک همکاری ۲۵ ساله

***

قیمت خودرو باز هم افزایش یافت

باشگاه خبرنگاران نوشت: خبری جدید مبنی بر افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه آن هم به سلیقه خود خودروسازان در فضای مجازی منتشر شده است. حالا شورای رقابت هم در کنار سازمان حمایت نشسته و از مسئولیت اصلی خود یعنی قیمت گذاری برای خودرو در کارخانه عقب نشسته است. 

با این تصمیم عجیب قیمت گذاری برای خودرو درب کارخانه به طور کامل در اختیار خودروسازان خواهد بود و با توجه به بازار کنترل نشده ای که در این حوزه وجود دارد، احتمالا باید در انتظار شوک قیمتی جدیدی برای بازار باشیم... هم اکنون پس از پایان سه ماه اول سال، و سکوت طولانی مدت شورای رقابت، شرکت سایپا اقدام به افزایش قیمت خودرو کرده است.

روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت خودرو سایپا منتشر شد. در این خبر آمده است که براساس توافقات به عمل آمده میان شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد تا قیمت خودرو هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، تغییر پیدا کند...

با توجه به اینکه سازمان حمایت هیچ اقدامی برای کنترل بازار و مقابله با موج افزایش قیمت برای این محصولات نکرده است آیا این افزایش قیمت به این زودی باعث بهم ریختگی در بازار آزاد نخواهد شد؟ 

بیشتر بخوانید:

آشفته بازار نرخ خودرو را چه کسی سر و سامان می‌دهد؟

***

ادعاهای جدید میرسلیم در مورد تحقیق و تفحص از شهرداری قالیباف

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با برنا در رابطه با رشوه 65 میلیاردی و تفحصی که معلق شد و اظهارات خود در این باره، گفت: همه مدارک را به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آنها انجام می‌شود. اصل موضوع به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری بر می‌گردد، وقتی تحقیق و تفحص در مجلس دهم رای نمی‌آورد شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند. موضوع تحقیق و تفحص مسئله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت و یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است، طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود. 

میرسلیم در پاسخ به انتقادهایی که او را فردی منزوی در مجلس یازدهم معرفی می‌کنند، گفت: من منزوی نیستم؛ مجلس تازه شروع به‌کار کرده است. انزوا در مجلس مفهومی ندارد، باید دید نمایندگان در کمیسیون‌ها چه فعالیت‌ها و اقداماتی انجام می‌دهند و حاصل و تبعات آن در صحن و جامعه چگونه می‌شود. تازه کارمان در مجلس را شروع کرده‌ایم برخی از کمیسیون‌ها هنوز تشکیل نشده‌اند؛ عجله‌ای نداریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۰۰۴۲۲۰:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
عجب اعتماد به سقفی با جهانگیری تا ۱۴۰۴ من یک خر کور داشته باشم دست کل هیئت دولت نمیدم چه برسه به جهانگیری
ناشناس۱۵۳۰۰۵۶۲۰:۵۸:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
مهدی جهانگیری که با وثیقه هزار میلیاردی بواسطه فساد آزاد است بشود معاون اول و حسین فریدون هم معاون دوم
ناشناس۱۵۳۰۰۷۹۲۱:۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۳۰
خخخ تعداد رای هاش صفر صفر میشه ابروش میره
ناشناس۱۵۳۰۰۸۰۲۱:۱۶:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
جدا" جهانگیری میخواد نامزد شه ؟!!!!!! یا حضرت عباس ! فکر کنم ایندفعه خودش هم به خودش رای نده
ناشناس۱۵۳۰۰۸۲۲۱:۱۷:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۳۰
کلا تمام حرفای این بابا غیر استاندارده
ناشناس۱۵۳۰۰۸۴۲۱:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اسحاق چه دل خجسته ای داره :-)
ناشناس۱۵۳۰۰۸۷۲۱:۲۰:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۳۰
فریدون و پیوندی هم نامزد ریاست ۱۴۰۰ بشن خخخخ
ناشناس۱۵۳۰۰۸۹۲۱:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۳۰
جهانگیری ! تو ۱۴۰۰ میخوایی چه گلی به سر ملت بزنی ؟ الان رو ازت گرفتن ؟!
ناشناس۱۵۳۰۱۰۳۲۱:۳۵:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اسحاق مردم رو چی فرض کرده ؟
ناشناس۱۵۳۰۱۰۶۲۱:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
مطمئنم که ایندفعه ؛ جهانگیری ، خوش هم به خودش رای نمیده
متعجب متاسف متحیر۱۵۳۰۱۰۷۲۱:۳۹:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
آقای اسحاق در این ۷ سال توی وجود خودش چی دیده که دوباره قصد جسارت داره ؟ :-)
ناشناس۱۵۳۰۱۰۸۲۱:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۳۰
آقای جهانگیری نه وقت خودش رو تلف کنه و نه وقت پرسنل ثبت نام کننده نامزدها در وزارت کشور رو بعید میدونم تائید صلاحیت شی داداش
ناشناس۱۵۳۰۱۰۹۲۱:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۳۰
بعید میدونم جهانگیری ۱۱ تا دونه رای داشته باشه
ناشناس۱۵۳۰۸۳۴۱۱:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۳۱
یعنی فقط ۱۱ تا رانت‌خوار تو کشور داریم؟
ناشناس۱۵۳۰۱۱۱۲۱:۴۸:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اینکه جهانگیری هنوز امیدواره به زندگی ، خیلی خوبه !
ناشناس۱۵۳۰۱۲۰۲۱:۵۸:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۳۰
مگه مردم کاه درکله شونه که به یکی مث جهانگیری رای بدهند!مردم خوب میدانندکه تاریخ مصرف امثال جهانگیری ها دیگه داره تمام میشه زیراازخانواده اختلاس گران خسته شده اند.
ناشناس۱۵۳۰۱۳۱۲۲:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۳۰
آقای میرسلیم مدارک رشوه ۶۵ میلیاردی شهرداری رو منتشر کنه
ناشناس۱۵۳۰۱۳۵۲۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
این دولت اگر استیضاح نشود در پایان دولت باید محاکمه شود آنوقت اقای جهانگیری با چه رویی می خواهد کاندید شود آیا شورای نگهبان اینقدر بازیچه است که ایشان را تایید کند
ناشناس۱۵۳۰۱۴۹۲۲:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
باشه جهانگیری ! به تو رای میدیم ساعت ۵ صبح جمعه میریم توی صف وایمیسنیم تا اسم تو رو بندازیم توی صندوق فقط به عشق تو و داداش ات که خیلی آدم خوبیه
ناشناس۱۵۳۰۱۵۷۲۲:۳۰:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۳۰
به این زودی اعلام نامزدی برای ۱۴۰۰؟! مردم بزرگوار خواهش میکنم، خواهش میکنم بازی نخورید و تو زمین اینها حرکت نکنید نباید بین ما اختلاف بیفتد و دوقطبی شویم
ناشناس۱۵۳۰۱۶۷۲۲:۳۵:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۳۰
دلار 25000 تومانی نتیجه تفکر اصلاح طلبی است اصلاح طلبان باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۵۳۰۱۶۹۲۲:۳۶:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
مهدی جهانگیری یا اسحاق جهانگیری؟ میخوان ایران را یکجا ببلعند؟
ناشناس۱۵۳۰۱۷۰۲۲:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۳۰
قوه قضاییه نباید تحت تاثیر جوسازی ها قرار بگیرد مجازات تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه و تخریب اموال عمومی و خیانت به کشور اعدام است.
شُل مغز۱۵۳۰۲۰۲۲۲:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
اسحاق جان از اینکه نامزدی ات رو در ۱۴۰۰ قطعی کردی بی نهایت ازت سپاسگزاریم . موفق باشی
ناشناس۱۵۳۰۲۲۷۲۳:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
آدمی که بر خلاف تمام اقتصاددانان تو دوربین نگاه می کند و می گوید قیمت دلار چهار.... ! قطعاً نماینده اصلاح طلب نیست.
:-)۱۵۳۰۲۲۹۲۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۳۰
با اسحاق تا ۱۴۰۸
ناشناس۱۵۳۰۲۴۶۲۳:۲۵:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
شورای نگهبان چنانچه این بار هم صلاحیت آقای اسحاق جهانگیری را تایید کند ، قطعاً عدالت را رعایت نکرده است !
ناشناس۱۵۳۰۸۲۷۱۱:۵۰:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۳۱
چرا؟ شرایط قانونی را دارد. حالا دیدگاه خاصی دارد که کشور را به نابودی کشانده. این دیگه به خواست مردم بستگی داره. شاید باز هم مانند ۹۲ و ۹۶ بخواهند به این تفکر رای دهند
ناشناس۱۵۳۰۲۵۷۲۳:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۳۰
خدایا در این مملکت قحط الرجال هست که فقط باید اینها اداره کننده مملکت باشند آقای جانگیری باید به خاط دلار جهانگیری محاکمه شود نه اینکه در انتخابات شرکت کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۳۰۲۹۵۰۰:۱۱:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۳۱
تو رو به حضرت عباس اینقدر با روح و روان ما بازی نکنید... نامزدی جهانگیری؟!!!! یعنی چی؟ مگه خریم گاویم که ایشان دوباره بیاید مردم شریف ایران بگوید به ریش ما بخندد از دختر مظلوم وزیر صنعت دفاع کند، دختری که دادگاهی شد و محکوم شد و ....
دلارام۱۵۳۰۳۴۷۰۱:۴۲:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۳۱
این بنده خدا چون رییس مجلس نشددلخوره.بجای صحبت راجع به اقتصادقیمت دلار گرانی و.... ول کن قالیباف نیست
طاهر۱۵۳۰۳۷۳۰۲:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۳۱
اقای جهانگیری.برو انصراف بده شما وامثال شما هیچ وجهه ای در مملکت ندارید کسی به شما رای نخودهد داد بنده علیه شما بخاطر اینکه به شما رای ندن تمام تلاشمو خووهم کرد.خیالت راحت .دیگه بسه .به ادم درست وحسابی نیاز داریم.شنا برو نوه داری وپولهایی که جمع کردید رو بشمار.چه به روز مردم اوردید.برادرت هم یادت نره چی کار کرده.الفاتحه
مهدی۱۵۳۰۳۸۳۰۲:۵۵:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۳۱
جهانگيری يک لحظه فکر کند الان خودش رييس جمهور است و مشکلات فعلی را هم می بيند و بايد براش راه حل ارائه دهد. چون واقعا توانايي اين کار را داردف البته اگر براش راه حلی داشته باشد. دو حالت بيشتر وجود ندارد: يا راه حلی ندارد. در اين حالت با چه رويي کانديد می شود؟ يا راه حل دارد. اگر دارد و الان ارائه نمی دهد يک خائن و قدرت طلب هست و مردم براش اهميتی ندارند. در هر دو صورت جهانگيری نبايد کانديد شود و از مردم ايران بايد بسيار بسيار شرمنده باشد و بيشتر از اين حقوقی که از بيت المال می گيرد را برای خودش و خانواده اش مشکوک نکند.
ناشناس۱۵۳۰۴۱۷۰۶:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۳۱
کاندید شدن آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با توجه به عملکرد و مدیریت گذشته او واقعا عجیب است!!! ظاهرا کار اصلاح طلبان از خودزنی گذشته و به خودکشی رسیده است!!!
ای خدا۱۵۳۰۴۲۱۰۶:۵۵:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۳۱
جهانگیری با چه رویی می خواد کاندید بشه در کشورهای دیگه برای گندهایی که می زنند خودشون استعفا می دن توی کشورما دوباره می خواهند قدرت را بگیرند توی دستشون
ناشناس۱۵۳۰۴۲۵۰۶:۵۹:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۳۱
احتمالا خود آقای جهانگیری هم میداند رای نمیاورد ولی ظاهرا اصلاح طلبان میخواهند یک کاندید در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند بعید میدانم با این مشکلات اقتصادی و مردمی که در رنج هستند اکثریت خاموش از انتخابات استقبال کنند پس شانس اصلاح طلبان مثل انتخابات مجلس برای پیروزی تقریبا صفره
ناشناس۱۵۳۰۴۷۷۰۷:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۳۱
واقعا با این وضعیتی که اصلاح طلبان شریک اصلی آن هستند، آقای جهانگیری با چه رویی میخواهد برای 1400 کاندید ریاست جمهوری شود؟ البته کاندیداتوری ایشان باعث میشود حین مناظرات پشت پرده های بیشتری از ایشان مشخص شود و این برای ما مردم خیلی خوب است.
ناشناس۱۵۳۰۴۷۸۰۷:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۳۱
این اقایون که تخلف کردن به کسی نباید پاسخگو باشن.کاندید هم میشن.عجب نظارتی
ناشناس۱۵۳۰۴۹۹۰۸:۰۷:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۳۱
واقعا متاسفم ، چه افرادی بیگناهی که بخاطر سیاست های اشتباه این افراد درقبال دلار و سایر موضوعات، دارو برای خودشون یا فرزندشون نتونستن تهیه کنند و عزادار شدند. وای اگر از پس امروز بود فردایی
ناشناس۱۵۳۰۵۰۹۰۸:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۳۱
اَی خِداااااا. من دیگه واقعا رد دادم!
علی 671۱۵۳۰۶۱۵۰۹:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۳۱
فقط مونده جهانگیری برایمان کاندید شود تا مملکت به نیستی کشیده شود .آقای جهانگیری یک اقتصاد مقاومتی را که رهبری ریاستش را به ایشان دادند نتوانستند عملی کند و به سر انجام برساند .مملکت داری و مردم یادتان هست را هم فراموش نکرده ایم .و این هشت سال رنج و عذاب را .ایکاش بیاید تا عیارش برای همیشه سنجیده شود و برود دنبال کار برادرش .اینها مردم را چی فرض می کنند .در حافظه مردم این ها جایگاهی ندارند برای همیشه .و مردود شده اند .
علی 671۱۵۳۰۶۵۷۱۰:۱۶:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۳۱
این همه عکس العمل و کامنت نشان از دوست داشتن جهانگیری برای ریاست جمهوری است که مردم منتظر و دارند برای وجود نازنینش خود کشی می کنند .جهانگیری ها دیگر چه رویی دارند با این محبوبیت .بخدا صد رای هم ندارد .
ناشناس۱۵۳۰۶۶۳۱۰:۱۹:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۳۱
جهانگیری همین الان هم سکوتش نشان دهنده هوش پایینش است . . بابا اگر دوست بازی نباشد باید بخاطر بلایی که تو و روحانی به سر مردم آوردید چند ین سال پیش محاکمه می شدید حالا صحبت رییس جمهوری می کنی .... بی کفایت در مدیریت کم هوش و بدون خلاقیت و کم سواد و شعار تبلیغی .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین