جناب رئیسی! ترک فعل در اجرای سامانه حقوق مدیران را پیگیری کنید

محسن کریم‌پور،   3990428120 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
جناب رئیسی! ترک فعل در اجرای سامانه حقوق مدیران را پیگیری کنید

اکنون و پس از گذشت سه‌سال و نیم از اجرای قانون برنامه ششم توسعه به جرأت می‌توان گفت ماجرای ماده ۲۹ این قانون از ماجراهای جالب توجه و قابل مطالعه در حکمرانی جمهوری اسلامی است.

ماجرا بسیار ساده است. پس از افشای پرداخت حقوق نجومی در برخی دستگاه‌های دولتی، دولت در ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه موظف شد در طی سال اول اجرای قانون برنامه (یعنی سال ۹۶) سامانه حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند. قرار بود در این سامانه مجموع دریافتی مدیران دولتی و حاکمیتی منتشر شود و نهادهای نظارتی و عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند.

مطابق قانون، دولت تا پایان سال ۹۶ موظف بود این سامانه را راه‌اندازی کند اما از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به بهانه‌های مختلف از این کار سرباز زد. رئیس سازمان اداری و استخدامی  اوایل اساسا منکر دسترسی مردم به این سامانه می‌شد. بعدتر اندکی کوتاه آمد و پذیرفت با شرایط خاصی مردم عادی هم دسترسی به این اطلاعات داشته باشند. بعد از آن بهانه و گلایه از این دستگاه و آن نهاد که اطلاعاتشان را در سامانه داخلی سازمان وارد نمی‌کنند، حدود یک سال هم می‌شود که انصاری دیگر در این زمینه با رسانه‌ها صحبتی نمی‌کند. گویی خودش هم دیگر فهمیده است کسی پیگیری نمی‌کند.

با انتشار این مطلب ممکن است روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی جوابیه دهد که ما این سامانه را راه‌اندازی کردیم و در این نشانی قابل دسترسی است. درحالی که همه مخاطبین این مطلب می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند و ببینند که هیچ‌گونه دسترسی برای مردم عادی فراهم نیست. چنانکه شاهدیم دولت تاکنون از اجرای قانون استنکاف کرده است.

نکته دیگر این است که اجرای برنامه ششم از ابتدای سال ۹۶ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. اکنون فقط یک‌سال و ۸ماه زمان از اجرای این قانون باقی مانده است. دولت تا پایان سال ۹۶ موظف بود سامانه را راه‌اندازی کند. اکنون دوسال و چهارماه از پایان مهلت دولت گذشته است و کلا یک‌سال و هشت از این قانون باقی مانده است.

از سویی دیگر حجت‌الاسلام رئیسی از زمان آغاز ریاست بر قوه قضائیه بارها بر ضرورت پیگیری ترک فعل مدیران و مسئولان تاکید کرده است. نمونه آخر در هفته گذشته در حاشیه بحث درباره انفجار در کلینیک درمانی دوباره در این زمینه تاکید کرد: «مگر می‌شود که هر کسی در دوره خود کوتاهی کند بدون آنکه تعقیب بشوند. تمام ترک فعل‌ها و قصور‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، چون موجب خسارت جدی در کشور می‌شود.»

با عنایت به سخنان رئیسی در این زمینه به نظر می‌رسد یکی از حوزه‌هایی که ترک‌فعل خسارت‌بار در آن صورت گرفته موضوع ماده ۲۹ است. رئیس سازمان اداری و استخدامی نص صریح قانون برنامه ششم را اجرا نمی‌کند و قطعا مستوجب مواخذه و محاکمه در این زمینه است.

دولت که در این زمینه وظیفه قانونی‌اش را انجام نمی‌دهد و علاوه بر آن به افکارعمومی هیچ پاسخی نمی‌دهد؛ مگر اینکه دستگاه قضایی بتواند ایشان را وادار به انجام کار کند.

 

 

دیدگاه کاربران

یک بنده خدا ( اگر لایق باشیم)۱۵۲۷۸۰۶۰۹:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۹
موضوع آنجا جالب تر می شود که خود قوه قضاییه یکی از ارگانهایی است که از بارگذاری حقوق و دستمزد پرسنل خود در سامانه امتناع می ورزد!!
ناشناس۱۵۲۸۰۳۹۱۱:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۹
خود قوه قضاییه اول حقوق کارمندان خود را مشخص کند !
ناشناس۱۵۲۸۴۹۱۱۶:۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
واقعا چرا حقوق و پاداش بازنشستگان را قوه پرداخت نمی‌کند
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۵۲۷۸۱۵۰۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۹
از جناب رییسی می خواهیم قانون از کجا اورده ای را که مادر تمام مبارزات با فساد است برای همه مشمولین که در این طرح قرار می گیرند بدون خط قرمز اجرا فرمایند در هر سه گروه بخش دولتی و بخش خصوصی و بخش افراد به اصطلاح آزاد و عادی مفسدین اقتصادی و کسان زیادی وجود دارند که پول های گنج قارونی را تصاحب کرده و همه بازارها را هم تحت تاثیر خود دارند
ناشناس۱۵۲۷۸۲۲۰۹:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۹
از پارسال قرار بود چندین کار مهم صورت بگیرد که با حوادث آبان و سقوط هواپیما و ترور شهید سلیمانی و کرونا ذهن ها درگیر مسایل دیگر شد و به فراموشش سپرده شد از جمله سامانه حقوق و دستمزد مدیران و لیست اموال و دارایی آنها
ناشناس۱۵۲۷۸۳۰۰۹:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۹
ریاست محترم قوه قضاییه مردم مصرانه از سما به عنوان مدعی العموم می خواهند که نمایندگان رد صلاحیت شده مفسد اقتصادی مجلس دهن را در دادگاه های ویژه محاکمه کنید نه تنها اینکار صورت نگرفته بعضی از این نمایندگان در دولت پست و سمت گرفته اند
علی 671۱۵۲۷۸۵۰۰۹:۳۹:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
با گذاشتن تمام بارها بر دوش یک قوه سرانجام آن می شود که بقیه کارها نیز بطور کامل اجرا نشود .اینکه قوه قصاییه پیگیر همه ی این بی قانونی ها باشد شکی نیست ولی خدایی بار این قوه خیلی زیاد است و دولت هم بیخیال .باید قدر ی مجلس به کمک قوه قضاییه بیاید و با سوال و توضیح از نمایندگان اجرا نشدن قانون را بخواهند و پیگیر شوند تا قوه قضاییه بتواند با حیال بال این اختلاس گران و متجاوزین به مردم و بیت المال را بخوبی رسیدگی کند .خدایی آقای رئیسی خیلی دلش می خواهد که به تمام این بی قانونی ها پایان دهد ولی اینقدر در این هشت سال دوره روحانی اختلاس و دزدی صورت گرفته که قوه قضاییه هم کم آورده
ناشناس۱۵۲۸۴۸۵۱۶:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۹
امانازدست شماا که چیزی از قانون نمی دانی
فرناز۱۵۲۷۸۸۹۱۰:۰۶:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۹
یکی از مشکلاتی که این سامانه دارد و بارها به آن اشاره شده است، عدم همکاری صدا و سیما، بنیاد مستضعفان و حتی خود قوه قضائیه و......می باشد.
ناشناس۱۵۲۹۰۳۲۰۸:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۳۰
عزیز من وقتی نهادهای خود دولت حقوقشان را بارگذاری نکرده اند شما می خواهید نهادهایی که زیرمجموعه دولت نیستند این کار را انجام بدهند؟؟ چرا آدرس غلط می دهید بالاخره نهاد عامل دولت بوده است شما ببین تمام اطلاعات مربوط به دولت در این سامانه هست؟؟ اگر نیست چگونه دیگر نهادها را متهم می کنی که چرا اطلاعات خودشان را نمی دهند؟؟
ناشناس۱۵۲۷۹۰۳۱۰:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۹
برادر وقتی سرانه بودجه بازنشستگان اجتماعی کمتر از 25 میلیون و بازنشستگان کشوری و معلمان نیز وضعیت چندان بهتر ندارم ولی مثلا سرانه مجلس حدود دو میلیارد است یقینا این سامانه راه اندازی نخواهد شد.
ناشناس۱۵۲۷۹۰۷۱۰:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۹
سلام این بی انضباطی مالی فقط مربوط به حقوق مدیران نیست. بلکه عملکرد ۴۰ ساله اقتصادی هرج و مرج آفرین بوده. اوایل انقلاب جنس دولتی می دادند و عده ای کاسب میلیونر شدند؛ بعد وام های بانکی بی حساب و کتاب آمد و عده را میلیادر کرد و حالا هم ارزپاشی دولت؛ عده ای را مولتی میلیادر کرده است. باور کنید یک راننده آژانس دو سه سال رفته در این مفاسد ارزی و ثروت افسانه ای اندوخته و نامش در همین دادگاه مفاسد و ارتشاء در همین دادگاه می آید. بستر فساد را در همه زمان ها خود دولت فراهم کرده است.
ناشناس۱۵۲۷۹۴۱۱۰:۳۷:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۹
سلام دوستان حقوق هایی که به ناحق داده شده نسبت به رانت هایی که مدیران استفاده کرده اند ناچیز است. پیشنهاد می شود لیست مدیران و مدیران عامل دولتی و شبه دولتی و ... که ارز ۴۲۰۰ گرفته اند منتشر شود. تمام اینها مصداق تحصیل مال نامشروع است. اگر در پی عدالت هستید اموال مرتکبین رانت خواری ؛ ارتشاء ؛ اختلاس و کلاهبرداری را به نفع مردم مصاده کنید. این رویه حتی در کشورهایی اروپایی نیز وجود دارد قوه قضائیه و دادستان های شجاع باید پر انگیزه تر از گذشته وارد عمل شوند. ریشه فساد را در کشور عزیزمان بخشکانید.
ناشناس۱۵۲۷۹۵۶۱۰:۴۳:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۹
قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده فساد کرسنت که بیش از 53 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده رسیدگی نماید.
ناشناس۱۵۲۸۰۴۰۱۱:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
انشاله در انقلاب مهدی (عج) به وضع مدیران نجوم بگیر و از کجا آوردی رسیدگی خواهد شد!
ناشناس۱۵۲۸۰۶۷۱۱:۴۲:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۹
با تشکر از سایت الف علت اصلی ان این است که مزایای دریافتی فیش حقوقی دو برابر حقوق است . در بانک های دولتی رییس اداره ها و مدیران بالاتری هر ساعتی دوست دارند سر کار حاضر می شوند و عصر هم هر ساعتی دوست دارند می روند با ماشین دولتی و راننده رفت و امد می کنند .و تمام کار های شخصی خود را انجام می دهند با این قانون مسخره سازمان امور اداری و استخدامی که افراد با مدرک فوق لیسانس می توانند تا 35 سال خدمت کنند شاهد بتازگشت بازنشسته 10سال پیش به بانک هستیم که این افراد فقط دنبال مزایا هستند و بهروری انها منفی است و باعث بی انگیزگی سایر پرسنل گردیده اند .بعد شاهد هستیم کارمند شعبه بانک در گیر کرونا و شلوغی شعب 20تا 30 ساعت اضافه کار می گیرد بعد مدیران ارشد بانک 175 ساعت اضافه کار می گیرند .به همین علت از گذاشتن فیش حقوقی خود امتناع می کنند . ای کاش با پیگیری سایت الف و اقای توکلی ترسی به جان مدیران ارشد بی افتد که اضافه کار صف و ستاد به عدالت پرداخت شود .
ناشناس۱۵۲۸۰۹۶۱۱:۵۸:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۹
عباس اخوندی را بخاطر 6 سال وقفه درساخت مسکن محاکمه کنید
ناشناس۱۵۲۸۱۶۶۱۲:۳۶:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۹
متاسفانه بی رمقی و عدم تحرک دولت تلاش های قوه قضاییه و مجلس را به حاشیه برده، و با توجه به ماندن دولت تا روز اخر، باید 13 ماه دیگه هم تحمل کنیم تا یک دولت جدید برسد که برای شروع کار و نتیجه دادن هم حداق 1 سال زمان نیاز دارد که یعنی تا دو سال اینده از شنیدن خبر خوش خبری نیست!!!
ناشناس۱۵۲۸۲۲۵۱۳:۱۳:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
سلام ، من خواهش می کنم به پرداخت حقوق های نجومی به مدیران در شرکت بیمه دانا هم ورود پیدا بکنند چون چند نفر از سازمان بازرسی در بیمه دانا بطور سمبولیک مستقر هستند و با این کارها و استخدام های بی ضابطه و رابطه ای برخورد نمیشود .
ناشناس۱۵۲۸۲۴۹۱۳:۲۵:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۹
آقای احمد توکلی چاقو دسته خودش رو نمی بره سامانه حقوق مدیران هرگز و هرگز و هرگز اجرا نخواهد شد چون اجرای این سامانه باعث شفافیت میشود و بخشی و بی عدالتی در مقابل چشم مردم قرار خواهد گرفت و این چیزی نیست که مسئولان و مدیران بخواهند
ناشناس۱۵۲۸۲۹۹۱۳:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۹
از حضرات محترم عاجزانه می خواهم که از کاری که توان اجرای آنرا ندارند بر زبان نیاورند در این کشور متاسفانه منکرها و مضمومهاییکه قبح آنها ریخته و رنگ ولعاب توسعه و پیشرفت به خود گرفته که مبارزه با آنها روح وصلابت علی گونه می خواهد بنابر این اگر توان مقابله با آنرا ندارید سخن در میان نیاورید و نمک بر نمک نپاشید
ناشناس۱۵۲۸۴۲۷۱۵:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
ترک فعل که به کشورمان صدمات زیادی وارد کرده باید به تمام مسولین سابق هم دلالت کند. زنده باد رییسی شجاع
ناشناس۱۵۲۸۷۵۱۲۱:۴۷:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
منفی دادن به این کامنت یعنی چی؟
حمید پوتانلویی۱۵۲۸۴۴۰۱۵:۴۷:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۹
ترک فعل در اصطلاح علم حقوق جزا، عبارت است از رفتار مجرمانه منفی، که به صورت خوداری از انجام وظیفه ای است که قانون برای افراد مشخص می کند
ناشناس۱۵۲۸۵۷۳۱۷:۴۶:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
هنوز تموم نمیشه ا ز سهام عدالت مردم دارن می‌خرن سید پیگیری کن
ناشناس۱۵۲۸۴۵۵۱۵:۵۵:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
اقاي رييسي ابتدا بايد از خودش وهمه كاركنان قوه قضاييه شروع كندودريافتي هاي خودرا در سامانه قرار دهند سپس از دوقوه ديگر بخواهدكه همين كاررا انجام دهند همه راه هاي برخورد با ترك فعل ابتدا بايدخودش عامل باشد
احمد۱۵۲۸۴۷۸۱۶:۱۱:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۹
جناب آیت الله رئیسی شمارا بخدا دستور دهید حق و حقوق و پاداش و مطالبات بازنشستگان را دادگستری تهران بدهد
ناشناس۱۵۲۸۶۶۴۱۹:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۹
در تامین اجتماعی بقول اعضا هیئت امنا ماهیانه از بانک تسهیلات می گیرند و مجموعه بدهکار است لکن هیئت امنا هیئت مدیره و مدیریت ماهیانه چند ده میلیون حقوق و مزایا دریافت می نمایند باور ندارید فقط یکماه آنرا بررسی نمایید..
ناشناس۱۵۲۸۷۲۶۲۱:۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
دولت فقط برای حداقل بگیر ها بودجه نداره و برای ندادن حق وحقوق آنها (کارکنان و بازنشستگان ) تا دلت بخواد قوانینی از طرح های پنج ساله میاره که دولت بر اساس اون برنامه ها اجازه پرداخت به حداقل بگیر ها رو نداره خیلی جالبه مگه نه
محمد رسول کاملی۱۵۲۸۷۴۵۲۱:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۹
سخنگوی دولت ازدزدی صندوق ذخیره فرهنگیان بشدت دفاع واوراذخیره انقلاب معرفی کرد و همین عمل باعث شددردولت دزدی نهادینه شودخجالت اوراست هنوزمادران شهدای پدرانشهدا وجانبازاندرگوشهوکنارایران هستند که یک دزدراذخیره انقلاب خطاب کنند
ناشناس۱۵۲۹۰۵۷۰۸:۴۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۳۰
خواهشا به این مورد هم رسیدگی شود : افزایش هایی که مدیران صدا و سیما برای خودشون به روایتی تا 70 درصد انجام دادن و برای کارمندان اعمال نکردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین