جوابیه سید میعاد صالحی بر بیانیه دیوان محاسبات

گروه اقتصادی الف،   3990421137 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
جوابیه سید میعاد صالحی بر بیانیه دیوان محاسبات

***********

به گزارش الف بدنبال اظهارات سید میعاد صالحی رییس سابق صندوق بازنشستگی کشوری  درباره دلایل و چگونگی برکناریش روابط عمومی دیوان محاسبات در بیانیه‌ای این اظهارات را کذب وخواند . صالحی اینبار با ارسال جوابیه‌ای خواستار پاسخگویی به دیوان محاسبات شده که متن نامه وی را در ادامه می‌خوانید.

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر عادل آذر، رئیس کل محترم دیوان محاسبات کشور

بیانیه منتسب به جنابعالی با ادبیاتی دور از شأن که تداعی‌کننده شب‌نامه بود را ملاحظه نمودم و گمان نمیکردم یادآوری بخشی از سخنانتان در یک جلسه رسمی، اینگونه شما را آشفته کند. در بیانیه مذکور، بنده را متهم به سیاسی کاری کردید در حالیکه عملکرد شما در طول سال‌های مختلف از مرکز آمار تا دیوان محاسبات شهره خاص و عام‌ است. همچنین اگر برای بنده نفع شخصی یا بقای خودم در جایگاه مهم بود، همان سال گذشته این موارد را بیان می‌کردم، اما به خاطر مصالح ملی اینجانب تکلیف خود میدانم که از انتخاب افرادی که در بزنگاه‌ها منافع شخصی و قبیله‌ای را برمنافع کشور ترجیح می‌دهند در حد توان جلوگیری نمایم.

در بیانیه منتشر شده، اظهارات اینجانب «سراسر کذب» عنوان شده است. البته بهتر بود به جای فرافکنی، به موارد مربوطه و شائبه سوء استفاده از جایگاه شغلی به صراحت پاسخ داده می‌شد. به عنوان مثال هیچ اشاره‌ای به جلسه خرداد ماه 98 اینجانب با جنابعالی، معاونتان و باجناقتان از حدود ساعت 12:45 تا 13:30 در دفترتان در دیوان محاسبات نشده است، آیا آن جلسه را تکذیب میکنید؟! موضوع جلسه چه بود؟! آیا در خصوص توصیه به ادامه سرپرستی باجناقتان و مخالفت اینجانب بوده یا موضوعی مانند نقش دیوان محاسبات در وضعیت آب و هوای یکی از شرکت‌های صندوق بازنشستگی؟!! اگر احیانا دچار فراموشی مصلحتی شده‌اید، با توجه به اینکه جلسه فیمابین دو مسئول کشوری در دفتر رئیس کل دیوان محاسبات برگزار شده و با عنایت به دسترسی به محتوای جلسه، پیشنهاد می‌شود یکبار دیگر آن را مرور نمایید.

در بیانیه‌تان به این سوال مهم پاسخ داده نشده است که: چرا نامه مورخ 1/4/98 معاونتان حاوی موارد کذب و کتمان حقیقت در خصوص عنوان مدرک دکتری اینجانب از دانشگاه صنعتی شریف و سوابق مدیریتی و اقتصادی بنده می‌باشد؟ نامه‌ای که در پاسخ به استعلام بی‌سابقه رئیس وقت کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال شده است. جالب اینجاست که داماد آن رئیس کمیسیون، معاون همان مدیر عامل نجومی‌بگیری بود که در زمان اینجانب برکنار و گزارش آن را نیز برای شما ارسال کردم و در گزارش تفریغ بودجه سال 97 به آن اشاره نموده‌اید که متوسط ماهیانه 53 میلیون تومان خالص دریافتی داشته است. آیا این همان هلدینگی نیست که به طور کاملا اتفاقی باجناق شما بر خلاف قواعد ابلاغی صندوق سرپرست شرکت زیرمجموعه آن شده بود؟!

اگر چه نامه معاونتان در حوزه‌ای خارج از حیطه وظایف دیوان و غیرالزام‌آور بوده است، اما وسیله مهمی برای تخریب رسانه‌ای و تضعیف اینجانب که در آن زمان در خط مقدم مبارزه با مفسدین و نجومی‌بگیران قرار داشتم شد. همچنین همانطور که احتمالا خودتان میدانید، مشابه نامه سازمان بازرسی که بدان اشاره نموده‌اید، چند روز قبل از آن در خصوص مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی نیز ارسال شد که در نهایت رای دیوان عدالت اداری روشنگر اشتباه بودن تفسیر در نظر گرفته شده از قانون، و بلامانع بودن انتصاب بوده است.

در بخشی دیگر خود را مدافع بیت‌المال و پیگیر موضوع حقوق‌های نجومی دانسته‌اید، اما بهتر است به جای کلی‌گویی، دقیقا بفرمایید سرنوشت حقوق‌های نجومی غیرقانونی صندوق بازنشستگی کشوری که یکسال از ارائه گزارش مکتوب آنها توسط اینجانب به جنابعالی گذشته است چه شد؟ چند ریال از آنها به بیت المال بازگشته است؟ به نظر می‌رسد عمده تلاش شما در خصوص شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در صفحه 9 خلاصه گزارش تفریغ بودجه به این جمله منتج شده است که فهرست دریافتی مدیران به دیوان محاسبات ارائه نشده است و مراتب در حال پیگیریست! آیا می‌توان عملکردی ضعیفتر را در این حوزه متصور بود؟!

در بخشی از بیانیه موصوف، به نوعی تهدید به شکایت از اینجانب در مراجع قضایی شده است! این درحالیست که اتفاقا اینجانب با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس محترم دستگاه قضا مبنی بر پیگیری و مواخذه مدیران دارای مسئولیت، نسبت به بیان موارد مذکور اقدام نمودم و تقاضای رسیدگی داشته‌ام و در صورتی که اصرار بر بیانیه‌پراکنی و فرافکنی داشته باشید، شکایت از جنابعالی و معاونتان به دلایل «بیان کذب، کتمان حقیقت، شائبه تبانی و سوء استفاده از جایگاه شغلی» در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در پایان به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به شما همکار گرامی عرض می‌کنم که به حول و قوه الهی، در گام دوم انقلاب اسلامی، دیگر پذیرشی برای عملکردهای اینچنینی و مخفی نمودن سوء استفاده‌ها پشت کلی‌گویی‌های فاقد عمل وجود نخواهد داشت و توصیه می‌کنم با پرهیز از فرافکنی و پذیرش اشتباهات، زحمات و آبروی چندین ساله خود و سایر مدیران خدوم نسل دوم را به هدر ندهید.

والسلام علی من اتبع الهدی

سید میعاد صالحی

20/4/1399

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۷۹۵۲۱۷:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۱
حالا که کشمکش های سیاسی منجر به افشای چنین مواردی شده لازم است دادستان کل وارد عمل شود.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۵۱۸۰۶۶۱۹:۱۹:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۱
از سمن دیده بان شفافیت و عدالت که صنمی با هیچ یاسمنی ندارد به مسله ورود فرمایند چندی پیش بع نمایندگان یکی از کمیسون ها که مسول تععین رییس دیوان محاسبات است بن هدیه از هزینع های دیوان داده شده بود
کمالی۱۵۱۸۱۶۲۲۱:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۱
سال آخر دولت فرصت خوبیست تا تخلفات دولت روحانی و مجلس و دیوان عدالت لاریجانی بازخوانی شود
ناشناس۱۵۱۸۲۸۸۲۳:۲۷:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۱
تنها اثر و فایده این کشمکشها ، آشکار شدن قطره ای از اقیانوس ........ در نزد ملت ایران است .
الهه۱۵۱۸۹۷۸۱۲:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۲
برای عدم سواستفاده دشمنان بهتر است این افشاگریها انجام نشود
ارسطو۱۵۱۷۹۶۹۱۷:۵۶:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۱
خدا حفظت کنه دکتر جان....افراد سالمی مثل شما رو نمیتونن تحمل کنن باجناقشون رو میذارن حیف و میل کنه بعدم طلبکار میشن....بنظرم حتما باید از آقای عادل شکایت کنید....
ناشناس۱۵۱۷۹۸۶۱۸:۱۰:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۱
جناب دکتر آذر، در دوران آقای احمدی نژاد از عملکرد دولت انتقاد کرد و دولت را متهم به آمارسازی کرد، پس از کش و قوس فراوان و سیاسی کاری و غیره ایشان به عنوان رئیس مرکز آمار کشور انتصاب شد تا آمار دولت درست و دقیق باشه..
سیروس مهدوی۱۵۱۸۰۶۰۱۹:۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۱
چگونه نسلی قبل در .. فساد دست و پا می زنند و نسلی نو تلاششان اینست که وارد این .. نشوند. امیدوارم رئیس دستگاه قضایی و رهبر ایران همچنان در حمایت از گزارشگران فساد پشتیبان ملت سیلی خورده از فساد حرامخواران یقه سفید باشند.
ناشناس۱۵۱۸۰۶۵۱۹:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۱
لازم است اقای رئیسی از طریق دادستانی وارد عمل شود و دیوان محاسبات را به محاسبه بکشد، که شائبه های پیشین هم دارد دیوان محاسبات. خیلی دلم میخواد آخوندی رو هم محاکمه کنند...
ناشناس۱۵۱۸۱۱۵۲۰:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۱
احسنت مدیر شجاع پس برکناری افشا گری کرد ؟ حالا دستگاه قضا باید قاطعانه عمل کند البته مجلس فردی را باید در راس دیوان محاسبات بگمارد که به پاک دستی مبازره با فساد و فامیل بازی مقابله کند عادل اذر امتحان شد باید فردی قاطع قوی پاک دست روی کار بیاید همان گونه که تاج گردون را از گود خارج کرد به همین دلیل البته بزرگ ترین ایراد بعضی از مسؤلان فامیل بازی و ., است که نیازمند کمک دستگاه قضا برای مقابله با این پدیده شوم است
ناشناس۱۵۱۸۱۵۱۲۱:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۱
این مساله هم در نهایت با کدخدامنشی حل خواهد شد
ناشناس۱۵۱۸۱۵۲۲۱:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۱
وای بروزی که بگندد نمک
اكبر۱۵۱۸۲۳۵۲۲:۴۹:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۱
شجاعت نگارنده محرز و خداوند انشاالله توفيق دهد. با ذكر نكات منفي براي رييس ديوان، بكار بردن لفظ گرامي نيازي نبود.
ناشناس۱۵۱۸۲۴۱۲۲:۵۵:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۱
دستگاه قضاييه زودتر وارد شود تا اقايون الفرار نكردند به كانادا و جاهاي ديگر و احيانا روماني !
حسین۱۵۱۸۲۷۴۲۳:۱۵:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۱
این اقای عادل آذر اداره امار رو روهم به بدکشیده بود من خودم کارمند اداره اماربودم تمام .. هایش را سریه کاری گذشته بود نمیدونم چرا اینا روز به روز منصبشون مهمتر میشه درحالیکه بی کفایتیشون هرروز محرزتره
ناشناس۱۵۱۸۲۸۳۲۳:۲۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۱
آقای میعاد صالحی چون وارد صحبتهای ممنوعه شده بود کمار گذاشته شده مملکت شده هزار فامیل و قطع الرجال.
ناشناس۱۵۱۸۳۱۰۰۰:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
پاسخ خوبی است و این کمک می کند به جلوگیری از فساد. درود بر شما.
ناشناس۱۵۱۸۳۶۴۰۱:۲۹:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت که....کاش قوه قضاییه ورود میکرد رانتخواران رو محاکمه
ناشناس۱۵۱۸۴۰۹۰۲:۵۳:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
درود خدا بر سید میعاد صالحی ، جوان پاکدست که شغل خود را ازدست داد ولی زیر بار زور و ظلم نرفت. آفرین بر شیری که خوردی و درود بر تربیت و شرفت.
ناشناس۱۵۱۸۴۱۷۰۳:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
مدیریت قبیله ای،باندی اکثر سازمانها را فرا گرفته و تاوان این رفتار را هم مردم میدهند
ناشناس۱۵۱۸۴۲۸۰۳:۲۶:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۲
جناب رييسي ، يا علي بسم الله يك فساد ديگر بررسي شود .
مصطفی۱۵۱۸۴۵۵۰۴:۴۲:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
سلام ممکنه یک نفر پاک دست در بین آقایان نشان بدهید
ناشناس۱۵۱۸۴۶۶۰۶:۱۶:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
واقعا به قول یکی یک نخ رو که بکشی مثل تار عنکبوت همه جا میلرزه
محمد۱۵۱۸۴۷۰۰۶:۴۴:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۲
ماشالله دلاور ...وطنم پاره تنم
ناشناس۱۵۱۸۴۹۵۰۷:۲۱:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
جناب آقای رئیسی لطفا دستور پیگیری مجدانه را صادر فرمایید. عده‌ای به نان شب محتاج عده ای هم با شکمهای برآمده ناشی از پر خوری از توبره بیت المال عده ای باصورتهای سیلی خورده حاصل از شرم از روی خانواده (باز نشسته) افتادگان بی رمق و خجل از زن و فرزند
ناشناس۱۵۱۸۵۰۷۰۷:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
ریاست محترم دستگاه شما تکلیف شرعی و قانونی دارید که نگذارید خلاف قانون در کشور رخ دهد و در پی آن از کیسه بیت المال خلاف حق ارتزاق شود استفاده کذب ازلقب دکتر طی چندین سال توسط ..
ناشناس۱۵۱۸۵۱۵۰۷:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
اساسا مدعی العموم گویی هیچ تکلیفی ندارد
ناشناس۱۵۱۸۵۳۸۰۸:۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۲
چه كسي از ديوان محاسبات حساب كشي مي كند؟
ناشناس۱۵۱۸۶۶۶۰۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
آقای صالحی داشت اقدامات خوبی در شستا انجام می داد که تیم ..ی ایشان را حذف کرد.حالا آدم می فهمه چرا این اتفاق افتاد،یعنی سر نخ را که می گیری می بینی چقدر آدم به این ریسمان فساد متصل هستند.کاش روزی اراده ای در این مملکت به وجود می آمد تا از امثال آقای صالحی دفاع و امثال آقای عادل آذر(حیف عبارت عادل ) و .. و نماینده مجلس و وابستگانش با اثبات فساد سریعا ..
ناشناس۱۵۱۸۷۱۲۱۰:۲۰:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
همون چند وقتی که آقای صالحی ریاست صندوق بازنشستگی را عهده دار بود صداقتش ثابت شد وبرکناریش هم برای مردم پیش بینی شده بود چون خیلی از ظلم ها را فاش کرد درصورتی که نباید واقعیت ها به مردم گفته شودوایکاش قوه قضائیه همون موقع پی گیر سخنان آقای صالحی ومبارزه با ظالمان میشد ولی افسوس
ناشناس۱۵۱۸۹۲۵۱۲:۱۲:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۲
اقاي عادل آذر يكبار هم به نمايندگان مجلس هديه هاي گران قيمت مانند تبلت وغيره داده بود كه جناب اقاي توكلي اعتراض شديدي به اين اقدام عادل آذر نمودبدون شك اگر دستگاه هاي نظارت كننده مانند ديوان محاسبات،سازمان بازرسي كشور وحراست سازمانها سالم باشند وبا مفسدين همراهي نكنندبه مراتب فساد كمتري بوجود مي امد در اين مقوله نيز حق با جناب صالحي است كه خيلي زود وقبل از اينكه كار بجاي باريك بكشد اورا بر كنار كردند
محسن۱۵۱۹۳۰۱۱۴:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
سلام... بهتر است آقای عادل آذر به همون شغل شریف استادی در دانشگاه بپردازد و کتاب بنویسد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین