۵ روش برای کاهش درد و التهاب ناشی از ورزش

گروه ورزشی الف،   3990417185

اگر به انجام ورزش با حداکثر ظرفیت و توان خود ادامه دهید بدون این که زمانی را برای استراحت کافی اختصاص داده و یک رژیم غذایی نامناسب را دنبال کنید، تردیدی وجود نخواهد داشت که وارد یک چرخه بی پایان از ترومای بافت و التهاب پس از ورزش خواهید شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "مدیکال دیلی" نوشت: تشدید واکنش التهابی بدن می‌تواند روند ریکاوری پس از ورزش را کند کرده و تقویت تناسب اندام شما را محدود کند.

التهاب برای از بین بردن دلیل آسیب شکل می‌گیرد، اما بدون ریکاوری مناسب ضرر آن می‌تواند بیشتر از سودش باشد. به طور دقیق‌تر، این به آسیب بیشتر منجر می‌شود.

التهاب پس از ورزش به خودی خود از بین نمی‌رود. اگر به انجام ورزش با حداکثر ظرفیت و توان خود ادامه دهید بدون این که زمانی را برای استراحت کافی اختصاص داده و یک رژیم غذایی نامناسب را دنبال کنید، تردیدی وجود نخواهد داشت که وارد یک چرخه بی پایان از ترومای بافت و التهاب پس از ورزش خواهید شد. شما می‌توانید برای مدتی انجام ورزش را متوقف کرده و بر بهتر شدن شرایط خود متمرکز شوید. زمانی که موضوع ریکاوری مطرح می‌شود گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارند.

مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳

اسیدهای چرب امگا-۳ دارای خواص ضد التهاب و تنظیم کننده سیستم ایمنی هستند. به طور دقیق‌تر، این مواد مغذی می‌توانند تولید مولکول‌ها و مواد مرتبط با التهاب را کاهش دهند. ارتباط نزدیکی بین افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ و کاهش التهاب وجود دارد. اسیدهای چرب امگا-۳ ممکن است اثر مفیدی بر سیستم ایمنی داشته باشند. به بیان دیگر، این ممکن است عمکلرد سیستم ایمنی را ارتقا داده یا از ساختار بدن انسان پشتیبانی کند.

از جمله منابع غذایی خوب برای اسیدهای چرب امگا-۳ می‌توان به ماهی و غذای دریایی، مغزها و دانه‌های خوراکی، جلبک دریایی، لوبیا قرمز، و سویا اشاره کرد. استفاده از مکمل‌ها تنها زمانی که نیاز است، توصیه می‌شود. یک الگوی غذایی سالم را شکل داده و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را به طور طبیعی دریافت کنید. شما ممکن است پس از مدتی متوجه بهبود در انعطاف پذیری، عملکرد ورزشی و شرایط سیستم ایمنی خود شوید.

مصرف روغن کانابیدیول

روغن کانابیدیول (CBD) می‌تواند به پشتیبانی از ریکاوری از التهاب ناشی از ورزش کمک کند. سیستم اندوکانابینوئید با تمام سیستم‌های اصلی در بدن در تعامل است. از این رو، مصرف روغن کانابیدیول ممکن است به تسریع ریکاوری از التهاب پس از ورزش کمک کند.

کاهش مصرف شکر تصفیه شده

مصرف شکرهای تصفیه شده با التهاب پیوند خورده است. شکر تولید مولکول‌های پیش التهابی را در بدن تحریک می‌کند. در بلند مدت، مصرف شکر تصفیه شده به طور بالقوه محیطی برای شکل‌گیری التهاب مزمن را ایجاد می کند. افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از شکر را دنبال می کنند، به طور کلی افزایش در نشانگرهای التهابی را نشان داده اند. شما می توانید هر از گاهی خوراکی های شیرین را مصرف کنید اما در این کار زیاده‌روی نکنید.

کاهش مصرف شکر تصفیه شده احتمال تجربه اپیزودهای التهاب را کاهش می دهد. مصرف محصولات شیرین ممکن است روشی سریع برای پر کردن مجدد ذخایر گلیکوژن باشد اما بهتر است مصرف میوه ها، شکلات تلخ یا بارهای انرژی‌زا را برای این کار مد نظر قرار دهید. یک رژیم غذایی سرشار از شکر موجب تولید بیش از حد سیتوکین های پیش التهابی می شود که شما را در وضعیت خوبی قرار نخواهد داد.

دریافت ماساژ

عضلاتی که تحت استرس شدید قرار دارند، واکنش مثبتی به ماساژ درمانی نشان خواهند داد. ماساژ می تواند به کاهش التهاب در عضلاتی که به سختی از آنها کار کشیده اید از طریق کاهش تولید سیتوکین های پیش التهابی کمک کند. ماساژی که شامل استفاده از فشار سبک بهترین گزینه در این زمینه است.  

التهاب ناشی از ورزش در نتیجه انباشت مایعات و مواد زائد متابولیک اطراف یک بخش آسیب دیده حاصل می شود. امکان کاهش التهاب از طریق ماساژ درمانی وجود دارد که از ریکاوری، کاهش درد و بهبود دامنه حرکت پشتیبانی می کند. به خاطر داشته باشید که ماساژ باید پس از اتمام ورزش دریافت شود. برخی باشگاه ها خدمات ماساژ را به اعضای خود ارائه می کنند.

دوش آب گرم

برخی برای کاهش التهاب در عضلات، مفاصل و تاندون ها دوش آب سرد را پس از ورزش توصیه می کنند. آب سرد دارای خواص احیا کننده است، در نتیجه، این اقدامی منطقی به نظر می رسد. با این وجود، بهتر است دوش آب گرم را امتحان کنید که به عضلات در کسب آرامش و شل شدن کمک می کند. آب گرم ممکن است به بهبود التهاب و سطوح قند خون کمک کند. گرمای آب پس از ورزش ممکن است موجب ناراحتی شما شود اما ارزش تحمل را دارد زیرا به بهبود شرایط التهابی بدنتان کمک می کند.

توجه داشته باشید که مدت زمان دوش گرفتن نباید طولانی باشد زیرا تماس طولانی مدت با آب می تواند به خشکی پوست و مو منجر شود.

قرار گرفتن در وان یخ یکی دیگر از اقداماتی است که ورزشکاران حرفه ای و آماتور پس از ورزش انجام می دهند. آنچه شما می توانید انجام دهید دوش گرفتن یک در میان با آب گرم و سرد است. این نقش مهمی در بهبود گردش خون و سمزدایی ایفا می کند.

پربحث‌های دیروز

  1. ۸+۱ مورد از باورنکردنی ترین فواید استفاده از کولرهای گازی در خانه

  2. زمان توزیع عادلانه یارانه بنزینی فرا رسیده است؟

  3. انتقاد حسین شریعتمداری از پرویز فتاح

  4. مافیا در بورس هم وجود دارد/ مخالف ورود مردم به بورس نیستم اما نگرانم/ باید یک شبکه تلویزیونی بورس داشته باشیم/ قیمت‌های بورس با واقعیت اقتصادی همخوانی ندارد

  5. ثبت واکسن روسی کرونا؛ پایان رنج بشر یا تبلیغات زودهنگام؟!

  6. انتقاد حسین شریعتمداری از فتاح/مخالفت با حضور روحانی در مجلس/پذیرش اعاده دادرسی مرتضوی/ پاسخ آذری‌جهرمی به یک شایعه/ احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است

  7. توئیت کنایه‌آمیز آشنا: غرور قربانی گرفت

  8. مجلس به مدرس خیابانی رای اعتماد نداد

  9. عقب‌نشینی جدید واشنگتن در برابر تهران/ حذف ۳۰ پاراگراف از قطعنامه ضدایرانی

  10. افشای راز واکسن روسی کرونا

  11. تغییر نظر وزارت علوم درباره تعویق زمان کنکور با دستور رئیس جمهور

  12. دولت در مورد لغو تعلیق کنکور به مردم پاسخگو باشد

  13. محسن هاشمی: لغو طرح ترافیک تهران در مقابله با کرونا موثر نیست

  14. بایدن، «کملا هریس» را به عنوان معاون خود انتخاب کرد

  15. غارنشینی یک خانواده فلسطینی

  16. دوربین مخفی: هجوم مردم برای خرید تیشرت‌های عجیب و غریب

  17. طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار اعلام وصول شد

  18. چرا روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت به مجلس نرفت؟

  19. مزیت‌های طرح گشایش اقتصادی از زبان روحانی

  20. کشف دومین اسکلت بانوی اشکانی در اصفهان

  21. روح‌الامینی: بنده و برخی نمایندگان تهران ودیعه مسکن نگرفته‌ایم

  22. درخواست ۲۰ کشور از روسیه برای دریافت واکسن کرونا

  23. آیت الله فاطمی نیا دوباره در بیمارستان بستری شد

  24. در آینده نزدیک سامانه گزارشگران فساد راه‌اندازی می‌شود

  25. معاون رئیس جمهور: «استخدام» اعتماد به نفس و نوآوری فرزندان‌مان را از بین می‌برد

پربحث‌های هفته

  1. حمله وحشیانه با قمه به صاحب مغازه در کرمانشاه

  2. با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود؟

  3. آیا پیروزی بایدن بر ترامپ به نفع ایران است؟

  4. بازگشت به سیاست‌های هاشمی ؟!

  5. وعده سربسته روحاني درباره گشايش اقتصادي/ گرهي گشوده مي شود؟!

  6. املاک بنیاد مستضعفان و فرصت‌های برابر

  7. هشدار احمد توکلی به روحانی: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟/ دولت‌های بعد شما، بدهی خود را چگونه بپردازند؟

  8. گشایش اقتصادی برای مردم یا دولت؟

  9. توصیه های جمعیتی مسوولان به مردم از کنار گود

  10. دستورالعمل اخذ مالیات بر خانه‌های خالی یکماهه تدوین می شود + جزئیات

  11. صحبت‌های «فتاح» درباره کاخ مرمر، مدرسه حدادعادل، ساختمان مرکز پژوهش‌ها و املاک در دست نیروهای مسلح

  12. صحنه آهسته انفجار بیروت

  13. برجام ۹۹ به روایت زیباکلام/واکنش کدخدایی به اظهارات علی مطهری/احمدی‌نژاد دوباره ردصلاحیت می شود؟

  14. زیباکلام: باید برجام ۹۹ را با آمریکا امضا کنیم!

  15. ۸+۱ مورد از باورنکردنی ترین فواید استفاده از کولرهای گازی در خانه

  16. زمان توزیع عادلانه یارانه بنزینی فرا رسیده است؟

  17. صفر تا ۱۰۰ داستان وضع مالیات بر محتکران خانه

  18. انتقاد حسین شریعتمداری از پرویز فتاح

  19. خبر خوش واعظی درباره پایان تحریم ها و سیگنال مثبت کشورهای اروپایی و آسیایی

  20. مافیا در بورس هم وجود دارد/ مخالف ورود مردم به بورس نیستم اما نگرانم/ باید یک شبکه تلویزیونی بورس داشته باشیم/ قیمت‌های بورس با واقعیت اقتصادی همخوانی ندارد

  21. ستاد کرونا با تعویق کنکور مخالفت کرد/ برگزاری کنکور در موعد مقرر قبلی

  22. گوژپشت نوتردام، زيباترين زن پاريس و دشنه ظريف عروس خاورميانه

  23. ثبت واکسن روسی کرونا؛ پایان رنج بشر یا تبلیغات زودهنگام؟!

  24. ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم سریع با ایران به توافق می‌رسیم

  25. ۵ شرط رئیسی برای موافقت با طرح دولت/هشدار توکلی به روحانی/تغییر سیمای کرونا در پاییز/ نماینده سابق مجلس بازداشت شد

ابر آروان

آخرین عناوین