نمکی: دلم نمی‌خواست با چنین تاوان سنگینی حرف‌هایم را جدی بگیرند

گروه سلامت الف،   3990417163 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه عده زیادی حرف‌های ما را گوش نکردند و موج تازه‌ای از بیماری کرونا گرفتارمان کرد، دلم نمی‌خواست مردم با چنین تاوانی عرایض من را جدی بگیرند.

نمکی: دلم نمی‌خواست با چنین تاوان سنگینی حرف‌هایم را جدی بگیرند

به گزارش مهر، سعید نمکی با اشاره به پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها گفت: این درحالیست که در مرحله اول بیماری توانستیم دستاورد بزرگی را خلق کنیم و مرگ‌های ناشی از این بیماری را به حدود ۳۰ نفر برسانیم و برای تک رقمی شدن مرگ‌ومیر این بیماری برنامه‌ریزی کرده و برای مهار بیماری در کشور امیدهای زیادی در دل ما و همکاران‌مان بود.

وی افزود: به یاد دارید که در آن روزها تقاضاها و تمناهای زیادی از مردم کردیم؛ هم از مردم شریف و هم آنهایی که برای تسریع در برخی بازگشایی‌ها فشار زیادی می‌آوردند؛ از اصناف و مشاغل و هنرمندان و مراکز فرهنگی و مذهبی که همواره ما آنها را به حوصله بیشتر و وقت مناسب‌تر توصیه می‌کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: این عرایضم را حتماً عده زیادی از مردم به یاد دارند که بارها گفتم ممکن است در دقایق ۹۰ از گوشه‌های زمین گل بخوریم، ما با ویروسی خطرناک کشتی می‌گیریم و البته امتیازات زیادی گرفته‌ایم و ممکن است، اما در دقایق آخر ممکن است مقابل ویروس ضربه فنی شویم. بارها عرض کردم با این ویروس ناشناخته شطرنج بازی می‌کنیم و ممکن است در دقایقی ما را کیش و مات کند. بارها عرض کردم که این عادی انگاری شرایط و اینکه فکر کنیم ویروس کرونا تمام شد، یکی از خطرناک‌ترین اندیشه‌هایی است که ممکن است ما را گرفتار کند.

نمکی گفت: متأسفانه عده زیادی حرف‌های ما را گوش نکردند و عده‌ای زیادی حرف‌های من و همکارانم را جدی نگرفتند و موج تازه‌ای از بیماری گرفتارمان کرد؛ بویژه در استان‌هایی بسیار مهم به خصوص استان‌های مرزنشین که سال‌ها غیورانه در مقابل امواج حمله‌های دشمن ایستاده بودند. به همین دلیل هم استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان دفعتا گرفتار شد.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی و عزا در شرایط کرونا افزود: متأسفانه مراسم عروسی، زنجیره‌ای از عزا را پس از خود خلق کرد و مراسم عزاداری نیز زنجیره‌ای از سیاه پوشی و عزای مستمر را برای مردم این سرزمین رقم زد.

وزیر بهداشت افزود: متأسفانه سفرهایی انجام شد و در جریان آن بمب ویروس را با خود حمل کردیم و دیگران و خودمان را گرفتار کردیم. هیچ وقت نمی‌توانم غم سنگینی که در این مدت بر دل بنده و همکارانم سنگینی کرد را فراموش کنم؛ اینکه کودک ۱۰ ساله‌ای که با پدر و مادر به قشم رفت و در بندرعباس به جای بازگشت به آغوش پدر و مادر، به خاک سپرده شد. نمی‌توانم بار سنگینی که در این مدت همکاران من تحمل کردند آن هم در لباس‌های سخت و سنگین و در دمای طاقت فرسای استان‌های گرمسیری را فراموش کنم و اینکه عده‌ای از همکاران و هموطنان را از دست دادیم غم‌های سنگینی است بر سینه ما و همکاران‌مان.

وی ادامه داد: روزهای سختی بر ما گذشت و امروز ما در استان‌هایی مثل کردستان، خوزستان و بعضاً سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر و کرمانشاه به وضع مطلوب‌تری رسیده‌ایم، اما این به معنای آن نیست که بر بیماری فائق آمده‌ایم و بیماری را مهار کردیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باز هم از مردم تقاضا می‌کنم ماسک را به عنوان یکی از ارزنده‌ترین فاکتورهای پیشگیری از بیماری جدی بگیرند و کرونا را جدی بگیرند؛ کرونا یکی از خطرناک‌ترین و هنوز هم ناشناخته‌ترین ویروس‌هایی است که در عرصه بشری پا به میدان بیماری‌زایی گذاشته است و هنوز هم آینده آن ارزیابی نشده است. تقاضا می‌کنم از مردم که بیماری کرونا را جدی بگیرند و ماسک را جدی بگیرند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ماسک می‌تواند بالای ۸۰ درصد با رعایت فاصله گذاری ما را در پیشگیری از بیماری موفق کند و این موضوع بسیار جدی و مهم است. البته می‌دانم که فراهم کردن ماسک با قیمت بالای ۱,۵۰۰ تومان برای خانواده تنگدست میسر نیست، اما ماسک خانگی آموزش داده شده و می‌تواند با نازل‌ترین قیمت یکی از عوامل بسیار مؤثر در پیشگیری باشد.

وی همچنین گفت: البته با مسئولان محترم حرف‌هایی دارم که از این تریبون نمی‌زنم و قطعاً به آنها نامه می‌نویسم؛ اینکه چگونه ناوگان حمل و نقل شهری را تقویت کنیم و در برخی موارد چگونه به هم کمک کنیم تا امور مردم تسهیل شود و … را در ستاد ملی کرونا و طی مکاتبات با مسؤولان پیگیری می‌کنم.

نمکی با تاکید دوباره بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و خطر مهمانی رفتن‌ها و انتقال بیماری از کودکان ناقلِ بدون علامت، به مسن‌ترها از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، گفت: این موضوع را جدی بگیرید و مسافرت‌ها را بی‌جهت گسترش ندهید.

وی بر لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه تاکید کرد و گفت: کسبه برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی که در روزهای اول بالای ۸۵ درصد رعایت می‌شد و اکنون به زیر ۲۰ تا ۱۰ درصد رسیده، همکاری کنند. بدانند اگر خدایی ناکرده بیماری با شدت بروز کند، حتی اگر رستوران‌شان هم باز باشد، مشتری نخواهند داشت و هر چه در شیپور گردشگری بدمیم اما در چنین وضعیتی توریست نخواهیم داشت. خواهشم آن است که کسبه پروتکل‌ها را جدی بگیرند و ناظرین ما نیز بیشتر نظارت کنند.

وزیر بهداشت گفت: باز هم امیدوارم با همدلی و وفاق و رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک این فاز را نیز با عزت و سربلندی پشت سر بگذاریم.

وزیر بهداشت گفت: دلم نمی‌خواست مردم با چنین تاوانی عرایض من را جدی بگیرند. روزی که تمنا و خواهش می‌کردم، شاید برای برخی‌ها این هشدارها زیاده‌گویی بود، اما اصلاً دلم نمی‌خواست اثبات عرایض ما با تاوانی چنین سنگین و مرگ‌هایی چنین تلخ برای مردم بروز کند. امیدوارم این حرف‌ها را جدی بگیرند و در آینده نزدیک با همدلی و وفاق و رعایت پروتکل‌ها بتوانیم این مرحله سنگین را پشت سر بگذاریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۳۰۸۷۱۸:۵۰:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۷
هنوز هم مردم و بسياري از مسئولين جدي نگرفتند ..
ناشناس۱۵۱۳۳۵۲۰۰:۴۴:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۸
روحانی صبح جمعه مطلع خواهد شد
ناشناس۱۵۱۳۷۲۰۱۰:۳۵:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۸
مسئولین هفته آینده امتحان کنکور دکترا را برگزار میکنند.اکثر استانهای قرمز , کل استان فقط یک حوزه دارند.آخر تدبیر.
ناشناس۱۵۱۳۹۰۹۱۲:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۸
باز شدن صد در صدی ادارات ، زنگ شروع جدی نگرفتنها بود که از خود دولت زده شد
ناشناس۱۵۱۳۰۹۲۱۸:۵۹:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۷
کی شرایط و عادی کرد؟؟مردم؟؟اونی که هر هفته یه محدودیت و لغو کرد.اونی که امامزاده ها و پاساژهارو باز کرد .اونی که طرح ترافیک و لغو کرد .اونی که ساعات کاری و شیفت بندی رو عادی کرد مردم بود؟؟؟وقتی شما پالس عادی شدن میدین مردم هم عادی میگیرن دیگه.بازم انداختید گردن مردم؟؟؟مگه بعد طرح ترافیک نگفتی اگه یه درصد روند صعودی باشه با احدی شوخی ندارم و طرح و لغو میکنم پس کو؟؟؟
ناشناس۱۵۱۴۲۸۰۱۵:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۸
این بنده خدا که مقصر نبود مقصر اصلی اون آقا بالاسر کلیددار هست که میگفت از شنبه همه چی عادی میشه
ناشناس۱۵۱۳۰۹۶۱۹:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱۷
حرف حساب
شهاب۱۵۱۳۱۰۱۱۹:۱۱:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱۷
مطابق اخبار صدا و سیما وضع کرونا در آمریکا ناشی از سیاستهای اشتباه دولتشون و بی کفایتی ترامپه، این قضیه چرا اینجا صدق نمی کنه؟
ناشناس۱۵۱۳۴۴۲۰۶:۴۱:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۸
اونجا یه دولت وجود داره، اینجا ..
ناشناس۱۵۱۳۱۰۳۱۹:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۷
درود فراوان بر دکتر نمکی عزیز. رییس جمهور و همراهان ایشان باید پاسخگو این خسارت سنگین باشند.این دولت هم سلامت اقتصادی و هم سلامت تندرستی این ملت شریف را به بازی گرفته.
ناشناس۱۵۱۳۱۱۷۱۹:۳۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۷
جان مردم مهمتر بود یا پست وزارت نتیجه کار و مدیریت شما همین است و آن روز که با غرور میگفتی بهداشت جهانی از شما کمک میخواد را فراموش کردید و حالا تقصیر مردم است مردمی که نه دولت و نه شما کوچکترین امکانات را در اختیارشان نگذاشتید حتی ماسک را خجالت بکشید.
ناشناس۱۵۱۳۱۲۵۱۹:۴۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۷
یک واقعیت را باید دید: بدلیل طولانی شدن کرونا و وضعیت شدید بحران اقتصادی ایران بدلیل تحریمها انتظار این موج دوم قطعا بود. ولی باید فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن و شستن دستها و احداث تختهای بیشتر آی سی یو انجام شود.
ناشناس۱۵۱۳۱۳۶۱۹:۵۶:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۷
مرحله اولش هم نتونستی دست آورد بزرگی خلق کنی ! راستی کو ماسک مجانی ؟!
ناشناس۱۵۱۳۱۳۷۲۰:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۷
این تاوان حرفهاهای شماست که به مردم گفتید .همان .. که در روزهای اول شیوع کرونا اطمینان دادید که کروونا از ویروس انفلوانزای h1n1 خطرناکتر نیست.
ناشناس۱۵۱۳۱۴۲۲۰:۰۶:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۷
هر کسی میتونه حرف بزنه. مهم اعمال شماست
ناشناس۱۵۱۳۱۴۸۲۰:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۷
والله ما هم که حرفتان را جدی گرفتیم همین الانش هم از مردمان بی خیال حرف می شنویم که وسواس داریم و آزار و تمسخر می شویم خواهشا اهرم های نظارتی تقویت کنید که اقلا ما بتوانیم با آرامش بهداشت فردی خود را حفظ کنیم بعضی ها را جون به جونشان بکنید کار خودشان را می کنند
ناشناس۱۵۱۳۲۰۵۲۱:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۷
آقای نمکی چرا امریکا با اینکه آمار روزانه بسیار بالاتری داره، دایم فوتی ها کمتر میشن.
ناشناس۱۵۱۳۲۱۲۲۱:۱۷:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۱۷
آقای وزیر کل مردم ایران لیاقت یک عدد ماسک مجانی ..را ندارد ولی..
ناشناس۱۵۱۳۲۲۶۲۱:۳۹:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۷
شماها که همه جا رو باز کردید حالا طلب کار هستید ؟ طرح ترافیک رو کی راه انداخت ؟
حکیمه۱۵۱۳۵۰۷۰۸:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۱۸
نمکی از همون اول مخالف بسیاری از این بازگشایی ها بود.می گفت دائم دارن به من فشار می یارن.اونی که می گفت از شنبه همه چی به روال عادی برمی گرده رئیس جمهور بود نه نمکی
صالحی۱۵۱۳۲۳۸۲۲:۰۵:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۷
انشالله به موقع محاکمه ..بشی ، نمکی
ناشناس۱۵۱۳۳۱۵۲۳:۵۸:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۷
عید نوروز بهترین وقت برای قرنطینه و ممنوع بودن سفر بود. ولی آقای روحانی گفتند به قرنطینه اعتقادی ندارد.اوایل نه الکل بود و نه ماسک. الان ماسک اجباری شد ولی بازگشایی بی محابای مراکز شلوغ مانند تالارها و سینماها بخاطر جیب برخی ها موجب خطر برای مردم شد. شهرداری تهران هم هیچ اهمیتی به جان مردم نمی دهد و فقط فکر درآمدش از طرح ترافیک است. متاسفانه تا وقتی هر مرجعی فقط به فکر خودش و درآمد خودش باشد و جهت اینکار به ستاد کرونا فشار بیاورد هیچ نتیجه ای نمیگیریم.خدا بهمون رحم کند.
ناشناس۱۵۱۳۳۱۹۰۰:۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۱۸
با همين تاوان هم جدي نگرفتند چون خود دولت جدي نيست
شهروند۱۵۱۳۳۳۸۰۰:۲۸:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۱۸
دريغ از يك ذره حمايت از مردم حداقل ماسك را در خونه ها به مردم بديد مثل چين تا حالا ميگفتيد ما فلان كرديم و بهمان دنيا متحيرند كه ما چگونه كنترل كرديم اما حالا مردم مقصرند؟ ول كرديد كه ايمنى گله اى اتفاق بيفتد دولت و وزارت بهداشت بايد از اين وضع خجالت بكشند
ناشناس۱۵۱۳۴۲۹۰۶:۰۰:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۸
کی شرایط و عادی کرد؟؟مردم؟؟اونی که هر هفته یه محدودیت و لغو کرد.اونی که امامزاده ها و پاساژهارو باز کرد .اونی که طرح ترافیک و لغو کرد .اونی که ساعات کاری و شیفت بندی رو عادی کرد مردم بود؟؟؟وقتی شما پالس عادی شدن میدین مردم هم عادی میگیرن دیگه.بازم انداختید گردن مردم؟؟؟مگه بعد طرح ترافیک نگفتی اگه یه درصد روند صعودی باشه با احدی شوخی ندارم و طرح و لغو میکنم پس کو. به شعور مردم توهین نکنید
محسن۱۵۱۳۴۶۰۰۷:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱۸
بزرگترین خطر عدم اطلاع مردم است ، چرا ارائه آمار استانی و شهرستانی را ممنوع کردید و با ارائه یک آمار کشوری ..، احساس عادی شدن را به مردم تزریق کردید آمار بیماران با آمار مرگ و میر همخوانی ندارد و این مشخص می کند که این آمار یا عمدا" یا سهوا" بدلیل محدودیت های تست ، غیر واقعی است اولین شرط موفقیت در این عرصه صداقت با مردم است و بیان واقعیت ها هر چقدر تلخ
حکیمه۱۵۱۳۵۱۳۰۸:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۱۸
به نظر من نمکی مقصر نیست..چون همش می گفت در بازگشایی ها تعجیل نکنین.همش می گفت به من فشار می یارن..خب کی می تونه غیر از یک مقام مافوق (رئیس جمهور) به وزیر فشار بیاره.رئیس جمهور می گفت هم باید اقتصاد بچرخه هم سلامت مردم ولی دیدیم نه سلامت مردم تأمین شد نه اقتصاد کشور. وقتی هم که نمکی درباره بازگشایی مراکز مذهبی هشدار داد هم برخی مذهبی های .. .. هی بهش انگ نفهمیدن دین زدند. مقصران در جای دیگه ای هستند.
سلیمانی۱۵۱۳۶۲۸۰۹:۴۶:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۱۸
شما که اینقدر نگران مردمی چرا جهانپور که به مراتب به نسبت شما نگران حال مردم بود رو برکنار کردی؟ ..
ناشناس۱۵۱۳۷۳۱۱۰:۴۰:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۸
دولت اگرچه راه های ساده و بی خرج مثل منع مراسم عروسی و عزا رو داره هنوز هم ازش استفاده نمی کنه. میشد مسافرت ها رو بین استانی از اول منع کرد و آسیب خاصی هم به جز برای حیطه گردشگری نداشت ولی در کل آسیبش نسبت به آنچه الان می بینیم کمتر می بود ولی دولت نکرد
ناشناس۱۵۱۴۱۰۴۱۴:۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱۸
این همه بودجه مملکت سرازیر کردید تو حوزه بهداشت الان که باید نتیجه بده،نتیجه شده تقریبا هیچ. حیف این همه پول .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین