معرفی دیکشنری آنلاین بیاموز (b-amooz)

گزارش بازرگانی،   3990402123

یادگیری زبان‌های خارجی در دنیای امروز بخشی از ضرورت‌های زندگی است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لزوم این امر هنگام برقراری ارتباط با افراد دیگر جوامع حس می‌شود. چه در حال مسافرت به کشور دیگری هستید یا اینکه قصد یادگیری زبان دوم را دارید، دسترسی به یک دیکشنری همراه روشی کاربردی و ساده‌ در روند یادگیری و ترجمه کلماتی که متوجه آن نشده‌اید است. بهترین گزینه پیشنهادی ما کار با دیکشنری‌های نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه است.

معرفی دیکشنری بیاموز

در روند یادگیری زبان، همواره برای جستجوی معنی کلمات به دیکشنری نیاز است. اما نکته عدم دسترسی به فرهنگ لغت یا اینترنت در هر لحظه و مکان است، با دانلود و نصب اپلیکیشن بیاموز بر روی گوشی موبایل خود، بدون نیاز به اینترنت دنیایی از واژگان را در جیب خود بگذارید.

در ابتدا اپلیکیشن زبان بیاموز (B-amooz) تنها برای کاربران سیستم عامل اندروید طراحی شده بود اما پس از تلاش کادر فنی مجموعه، نسخه وب برنامه برای کاربران iOS و PC نیز منتشر شد. درحال حاضر دسترسی به دیکشنری بیاموز از طریق اپلیکیشن و وبسایت امکان‌پذیر است. بنابراین برای دسترسی به آن دیگر محدودیتی وجود ندارد و به صورت کاملا رایگان قابل استفاده است.

در ادامه به معرفی دقیق‌تر ویژگی‌های دیکشنری بیاموز می‌پردازیم.

زبان‌های موجود در دیکشنری بیاموز

در حال حاضر واژه‌نامه بیاموز چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی را دربرمی‌گیرد.

  • دیکشنری انگلیسی به فارسی که شامل ده‌ها هزار واژه انگلیسی است و فراتر از یک دیکشنری آموزشی است. این بخش از واژگان تخصصی، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات تشکیل شده است.
  • بزرگترین دیکشنری قابل استفاده در برنامه را بخش آلمانی به خود اختصاص داده است. این قسمت دارای ده‌ها هزار واژه آلمانی است که به صورت تخصصی ترجمه شده‌ است.
  • در حال حاضر تنها دیکشنری آنلاین فرانسوی همراه با مجموعه‌ای از چند ده هزار لغت فرانسوی و اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های رایج برای زبان‌آموزان فارسی زبان در برنامه بیاموز قرار دارد.
  • دیکشنری ترکی استانبولی، جدیدترین بخش مجموعه به‌شمار می‌رود و در حال تکمیل است. این دیکشنری تا به امروز شامل چند هزار واژه پرکاربرد این زبان است.

دسترسی به دیکشنری بیاموز

برای استفاده از دیکشنری آنلاین وبسایت بیاموز، اتصال به اینترنت ضروری است. می‌توانید این اپلیکیشن 16 مگابایتی را به‌طور رایگان از طریق سه مارکت (گوگل پلی، کافه بازار یا مایکت) در گوشی خود دانلود و نصب کنید. تنها در هنگام دانلود و نصب اپلیکیشن به اینترنت نیاز دارید. و پس از آن می‌توانید به‌صورت آفلاین از دیکشنری داخل اپلیکیشن استفاده کنید.

امکانات دیکشنری

دیکشنری بیاموز از گردآوری واژه‌های گوناگون به‌همراه توضیح فارسی، فونتیک، تلفظ، مترادف و متضاد، مثال برای هر لغت، گزینه اشتراک گذاری کلمات و یا اضافه کردن آن به لیست علاقه‌مندی‌ها برای مرور معنی و تلفظ کلمات تشکیل شده‌ است. کافیست پس از اجرای برنامه، زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و لغت را وارد نمایید تا ضمن نمایش 10 کلمه مشابه در لیست پیشنهادی، از امکانات مختلف واژه‌نامه که باعث لذت بردن در هنگام یادگیری زبان می‌شود بهره‌مند شوید.

7 ویژگی دیکشنری بیاموز

تفکیک معانی واژه

برای اولین بار، مجموعه بیاموز به اهمیت دسته‌بندی معانی‌ واژگان خارجی بسته به کاربرد رسمی و غیررسمی، نقش گرامری و معنای واژه به زبان فارسی پرداخته است. این جداسازی به نحوه صحیح استفاده از لغت، تشخیص معنی درست در یک کاربرد و درک مفهوم واقعی کلمه کمک می‌کند. ضرورت این موضوع برای واژه‌هایی مانند افعال اصلی هر زبان، حروف اضافه و صفات پرکاربرد که از نظر گرامری پرکاربرد هستند، بیشتراست. همچنین آگاهی از چنین جزئیاتی باعث تسلط زبان‌آموز به زبان مورد نظرش می‌شود.

استفاده از مثال

هیچ دیکشنری معتبری بدون استفاده از مثال به آموزش معنی یک واژه اشاره نمی‌کند. بخش بزرگی از واژگان دیکشنری بیاموز برای فهم دقیق‌تر و نحوه استفاده بهتر کلمه، باتوجه به معنای متفاوت واژه، مثالی را همراه با اطلاعات دقیقی به زبان‌آموز ارائه می‌دهد. این روش در سطوح مختلف باعث فراگیری مطالب جدیدی از طریق مثال می‌شود.

نقش گرامری واژه‌

نحوه استفاده درست از هر واژه با آگاهی از ساختار و نقش گرامری آن کلمه امکان‌پذیر است.  در این دیکشنری، نقش گرامری واژه‌ها (اسم، فعل، صفت، قید و حرف اضافه…) که باعث تغییر معنی لغت در هر نقش می‌شود، به‌طور مشخص در کنار آن به همراه مثال جدا آورده شده است. یکی دیگر از مزایای‌ شناخت ساختار گرامری، تشخیص شکل‌های گرامری متفاوت از واژه‌ها (مانند شکل جمع یک اسم، شکل صرف‌شده‌ی یک فعل یا شکل ملکی از یک واژه) است.

خصوصیات گرامری واژه‌

هر واژه به‌غیر از شکل اصلی‌ که از طریق  آن در دیکشنری یافت می‌شود دارای شکل‌های گرامری متفاوت دیگری هم می‌باشد. از دیگر شکل‌های گرامری واژه‌ها که در دیکشنری بیاموز به آن توجه شده است شکل جمع، جنسیت (برای زبان‌های آلمانی و فرانسه)، حالت صرف افعال بی‌قاعده است.

تلفظ آنلاین و نمایش فونتیک تلفظ واژه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری هر واژه، نحوه تلفظ درست آن است که معمولا به آن توجه نمی‌شود. دیکشنری بیاموز امکان شنیدن نحوه تلفظ درست هر واژه به همراه متن مثال‌ها را فراهم کرده است. علاوه بر شنیدن آنلاین تلفظ هر واژه، فونتیک تلفظ با استاندارد بین‌المللی IPA (که نحوه خواندن درست الفبا در وبسایت بیاموز قرار داده شده است)، که باعث درک دقیق نحوه‌ تلفظ واژه برای کاربران پیشرفته و کاهش اشتباه است در دیکشنری قرار داده شده است.

توضیحات

برای واژه‌های مهم و پرکاربرد یا واژه‌هایی که دارای معادل دقیقی در زبان فارسی یا فرهنگ ما نیستند، برای اشاره به نحوه استفاده از واژه بخشی به نام توضیحات قرار دارد. در صورت وجود نداشتن مفهوم واژه در فرهنگ کشور ما، به مفهوم واقعی واژه به‌طور مشروح اشاره می‌شود.

قابلیت‌های دیگر

از دیگر ویژگی‌های کاربردی دیکشنری بیاموز، معرفی مترادف و متضاد، تگ‌های کاربرد واژه (مانند واژه‌های تاریخی، غیررسمی)، واژه‌های هم‌خانواده و.. است.

4 اصل در طراحی دیکشنری بیاموز

  • ترجمه‌ای اصولی و دقیق: واژگان دیکشنری بیاموز در هر زبان، توسط متخصص مسلط به آن زبان طراحی شده است. علاوه بر آن، استانداردهای بین‌المللی در روند طراحی محتوا و استفاده از دیکشنری‌ درنظر گرفته شده است.
  • طراحی تمامی واژه‌ها: هر واژه در دیکشنری بیاموز در صفحه‌ای به‌طور مجزا طراحی شده است و معانی، مثال‌ها و توضیحات آن درجهت بیشترین تاثیرگذاری و کیفیت آموزشی، با دقت زیادی توسط تیم محتوا بررسی شده‌ است.
  • اصالت محتوا: بیاموز، یکی از معدود دیکشنری‌های فارسی زبان آنلاینی است که کل محتوا را به‌صورت انحصاری و کاملا تخصصی با هدف آموزش توسط کارشناسان زبان مجموعه خود طراحی کرده است.
  • بروزرسانی دائمی: دیکشنری بیاموز به طور دائم در حال تکمیل، توسعه و ارتقاء است. در نتیجه در طول زمان، شاهد غنی‌تر شدن محتوای آن خواهیم بود.

اگر قصد یادگیری زبان‌ جدیدی را دارید اما زمان کافی برای حضور در کلاس‌ها را ندارید، پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن بیاموز است. این اپلیکیشن به صورت رایگان چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی را با درنظر گرفتن اصول و قواعد، به شما آموزش می‌دهد. و مانند یک دیکشنری همراه جیبی همیشه در دسترس است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین