نماینده مجلس: بخشی از تعلیم و تربیت کشور تحت تفکر لیبرالی است

گروه اجتماعی الف،   3990331181

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اهداف کلان متناسب با تربیت اسلامی در سطوح ملی و فراملی یک بخشی از آن تحت تاثیر رویکردهای لیبرالی است که در غرب تولید می‌شود که برخوردار از ویژگی های تربیت ایرانی اسلامی نیست.

به گزارش فارس، عباس مقتدایی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار داشت: با دانشگاه فرهنگیان نا آشنا نیستم  و علاقه‌مند هستیم از ظرفیت‌های این دانشگاه در حل مشکلات استفاده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم عضویت رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان‌ها به عنوان یکی از اعضا، اظهار داشت:حتی اگر نیاز شد با استاندار برای حضور روسای دانشگاه فرهنگیان استان در جلسات شورای آموزش و پرورش مکاتبه خواهیم کرد و در سطح ملی نیز پیگیری‌های لازم را صورت خواهیم داد.

وی با اشاره به کم‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان در کشور ادامه داد: وضعیت امروز این دانشگاه در طرازی نیست که بگوییم دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است و باید این دانشگاه به دلیل اهمیت کادرسازی آن برای آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: روندی که نباید تعطیل شود، همین سند تحول آموزش و پرورش است و اجرا نشدن سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان باعث خسارات جدی به حوزه آموزش و پروش کشور خواهد شد؛ از سویی کمبود زیرساخت‌های مربوط به دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد باید پذیرفت که دانشگاه فرهنگیان آن طور که می باید دیده نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: احساسم این است که آن قدر بی‌توجهی شده است که بخشی از این معضلات به مشکلات ملی ختم خواهد شد و به همین خاطر ترجیح دادم به جای کمیسیون آموزش در کمیسیون امنیت ملی باشم.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های اجرای سند تحول در این دانشگاه آماده می‌شود و قرار بوده است اساتید دانشگاه فرهنگیان آینده را بسازند هم امروز خودشان نیاز به حمایت برای انجام امور آموزشی و پرورشی دارند.

مقتدایی اذعان کرد: در اهداف کلان متناسب با تربیت اسلامی در سطوح ملی و فراملی یکی 
بخشی از آن تحت تاثیر رویکرد های لیبرالی است که در غرب تولید می‌شود که برخوردار از ویژگی های تربیت ایرانی اسلامی نیست و توسعه فرهنگ اسلامی در کلیه شئون دانشگاه راهبرد کلانی است که می‌توان گفت آن چنان که باید حرکتی در جهت آن اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید یک انقلاب در بدنه آموزش و پرورش رخ دهد و اساتید این دانشگاه باید در این زمینه پیش‌گام باشند.

بسیج همواره فراتر از وظیفه خود در جامعه عمل کرده است

شهرام عروف‌زاد نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیج به عنوان یک عامل به وحدت و انسجام ملی و نفش‌آفرین در جامعه است واساتید بسیجی نقش پر رنگی در جامعه دارد و دلیلش تاثیر گذاری اساتید بسیجی است که جامعه به آن‌ها اعتماد دارند.

سرپرست مدیریت امور استانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: با رفتار شهروندی سازمانی اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم بسیج بیش از وظیفه خود در جامعه عمل می‌کند و امیدواریم بتوانیم در این مسیر موثر واقع شویم.

نقش بسیج کارآمدسازی دینی در کشور است

محمد باقری نیز در این جلسه اظهار داشت:راجع شهید چمران هرچه بگوییم کم گفته‌ایم؛ زیرا این دانشمند تمام امکانات خوبش را رها کرد و برای کمک به کشور همه وجودش را فدا کرد.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان افزود: ما امروز باید جایگاه شهید چمران را در دانشگاه حفظ کنیم؛ وی استادی بود که در جنبه‌های مختلف که شرایطی که در کشور حاکم بود، دیدگاه وی  باعث شد تا علم خود را در راه ارتقا کشور به کار ببندند.

وی بیان داشت: نقش بسیج امروزه در کشور کمک به کارآمد سازی نقش دینی است که هر زمانی در کشور مشکلی به وجود آمده است، جایگاه بسیج جایگاه ویژه و خاصی بوده و بسیج به عنوان رکن فکری در جامعه مشغول فعالیت است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین