کاشت بذر سبزیجات در گلدان

گزارش بازرگانی،   3990324030

کاشت بذر سبزیجات در گلدان با خدمات فروشگاه اینترنتی اطلسی ها در دسترس تر از همیشه برای کاربران است. کاشت سبزی در گلدان یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که امروزه می‌توان در خانه‌های آپارتمانی آن را انجام داد. اگر تا کنون به هر دلیلی از این کار امتناع کرده و به بهانه‌های مختلف آن را عقب انداخته آید با کمی چاشنی علاقه می‌توانید سبزیجاتی تازه در سفره‌های خود داشته باشید. فقط کافی است برای خرید بذر سبزیجات از یک فروشگاه معتبر اقدام نموده و روش‌های کاشت اصولی آن را در چند خط پیگیری کنید. به همین سادگی می‌توانید ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در سبزیجات را به دست خود پرورش دهید. برای خرید بذر سبزی خود نیز نیاز به شناخت انواع بذر سبزیجات خواهید داشت که همه اینها را در یک پکیج کامل در فروشگاه اینترنتی اطلسی ها در اختیار خواهید گرفت.

روش کاشت بذر سبزیجات در گلدان

بعد از خرید بذر سبزیجات نوبت به کشت آنها می‌رسد. کاشت بذر سبزیجات در گلدان مراحل بسیار ساده‌ای دارد که با کمی صبر و حوصله می‌توانید این مراحل را دنبال نمایید. البته روش اصولی کاشت هر بذری می‌تواند ویژگی‌های خاص خود را نیز داشته باشد اما روند کلی آنها تقریباً ثابت و مشابه به هم است. با طی کردن مراحل زیر می‌توانید سبزی‌های خوشمزه خود را در خانه و در گلدان پرورش دهید:

  • در قدم اول بعد از خرید بذر سبزیجات مورد نظر خود باید گلدان مناسب کاشت آنها را نیز تهیه کنید.
  • از قبل کف گلدان‌ها را چند سوراخ کوچک ایجاد نموده و یک لایه نازک سنگریزه در کف آن بریزید. این کار برای ایجاد شرایط مناسب برای زهکشی آب است.
  • قدم سوم مربوط به پر کردن گلدان از خاک مناسب برای کشت سبزی است.
  • یک فروشگاه معتبر فروش بذر سبزیجات خاک مناسب برای کشت آنها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • گلدان را از خاک مناسب تا چند سانتی‌متر پایین‌تر از لبه آن پر نمایید. قبل از کاشت بذر هم یک بار خاک را آب‌پاشی کنید تا آب از سوراخ‌های زیر آن خارج شود. با این عمل خاک مرطوب خواهد شد.
  • بذرها را از قبل در یک پارچه خیس قرار دهید و در دمای مناسب حفظ کنید تا جوانه بزنند. بسته به نوع سبزی می‌توانید بذرها را در گلدان و در سطح رویه خاک نیز بکارید و کمی از خاک را روی آنها بریزید.
  • حالا بذرها را در گلدان بکارید.
  • استاندارد آبیاری هر بذر را رعایت کنید.
  • برای راهنمایی‌های بیشتر و آشنایی با خاک مناسب برای کشت بذر سبزیجات و همچنین سایر نکات مورد نیاز برای کشت این بذرها می‌توانید از راهنمایی‌های موجود در سایت فروشگاه اینترنتی اطلسی ها بهره ببرید.
  • در هر مرحله هم اگر سؤالی داشتید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان اطلسی ها در تماس باشید.

خاک مناسب برای کاشت سبزیجات در گلدان

خاک یکی از مهم‌ترین گزینه‌های کاشت بذر سبزیجات است. یکی از مزیت‌های خرید اینترنتی بذر در این است که شما می‌توانید هم‌زمان خاک مناسب برای کشت آنها را نیز انتخاب و خریداری نمایید. انواع خاک‌ها با ترکیبات مختلف اعم از خاک‌های ماسه‌ای، لومی، سبک و کودهای حیوانی می‌توانند شرایط رشد بهینه بذر سبزیجات را فراهم آورند. البته هر بذری بر حسب نوع رشدی که دارد خاک خاصی را نیز برای رشد نیاز خواهد داشت. استفاده از خاک‌های ترکیبی و یا انواع خاک بسته‌بندی مناسب برای کشت بذر سبزیجات بهترین شرایط را برای کشت این بذرها به دنبال خواهد داشت. در فروشگاه اینترنتی اطلسی ها در کنار معرفی انواع بذر سبزیجات و ویژگی‌های هریک، خاک مناسب برای کشت آنها را نیز معرفی و فراهم نموده‌ایم. خاک‌های استانداردی که در حال حاضر برای کاشت سبزیجات استفاده می‌شوند، مواد مغذی لازم برای کشت آنها را در خود دارا می‌باشند.

نحوه آبیاری سبزیجات در گلدان

آبیاری سبزیجات در گلدان هم خیلی پیچیده نخواهد بود. بذر سبزیجات را تا قبل از جوانه زنی و سر برآوردن از خاک باید به صورت مرتب آبیاری نمایید. در این دوران نباید اجازه خشک شدن و از بین رفتن رطوبت آب را بدهید. حتی در فصولی که دمای هوا مناسب نیست می‌توانید از یک گنبد پلاستیکی سوراخ دار روی گلدان استفاده نمایید تا رطوبت خاک حفظ شود. بعد از رشد بذرها نیاز آبی سبزیجات کاهش یافته و تنها به 2 الی سه بار در هفته می‌رسد. دقت داشته باشید که در هنگام آبیاری سبزیجات به قسمت ساقه و برگ‌های آن آب نرسانید زیرا باعث رشد قارچ و آفت‌ها در این قسمت‌ها خواهد شد. رعایت کردن همین نکات ریز اما تأثیرگذار می‌تواند بهترین شرایط را برای رشد این بذرها ایجاد نماید. برای داشتن سبزیجات تر و تازه و خوشمزه در خانه خود این مراحل را به خاطر بسپارید.

نتیجه‌گیری

کاربران زیادی در شهرهای بزرگ برای در امان ماندن از میکروب‌ها و بیماری‌ها از خوردن سبزیجات فروشگاهی امتناع می‌نمایند. هر چند نمی‌توان این حق آنها را نادیده گرفتن اما نبود سبزی در سبد غذایی هم مشکلات خاص خود را به دنبال خواهد داشت. بهترین روش حل این مشکل کاشت سبزی در گلدان در خانه است. با کمی دقت می‌توانید تمام سبزی مورد استفاده خود در طول سال را در گلدان‌ها پرورش دهید. خوردن این سبزی‌های تازه در سفره‌های شام و صبحانه لذتی وصف ناپذیر برای شما ایجاد خواهد کرد و بدنی سالم برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای خرید اینترنتی بذر هم می‌توانید بهترین‌های آنها را در فروشگاه اینترنتی اطلسی ها به نشانی اینترنتی https://www.atlasiha.com بیابید. تمام بذرها از نوع عالی آنها در خدمات مشاوره کاشت بذر سبزی در گلدان برای کاربران آماده شده است. یک خرید مطمئن، روش کاشت اصولی و در نهایت استفاده از سبزی‌های دلچسب در خانه، همه این‌ها را با چند کلیک در اطلسی ها در اختیار می‌گیرید.

منابع :

ویکی‌پدیا

اطلسی ها

مهر

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین