رشد ۱۰ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور

گروه اقتصادی الف،   3990322082

معاون امور صنایع وزارت صمت، گفت: رشد تولیدِ صنعت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بوده و برندهای داخلی، جایگزین کمپانی‌های بین المللی شده اند که بخش عمده‌ای از بازار تولید این صنایع را در اختیار داشتند.

مهدی صادقی نیارکی، امروز (پنجشنبه-۲۲ خرداد) در آیین افتتاح ۸ پروژه و طرح تولیدی توسعه و خط تولید شهید قاسم سلیمانی گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی مورچه خورت برگزار شد، اظهار کرد: رشد تولید صنعت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بوده و برندهای داخلی، جایگزین کمپانی‌های بین المللی شده اند که بخش عمده‌ای از بازار تولید این صنایع را در اختیار داشتند.

وی، با بیان اینکه در صنعت لوازم خانگی تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در دوماهه ابتدای سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی در همه بخش‌های صنعتی در صنعت لوازم خانگی با رشد ۱۵۲ درصدی مواجه بوده‌ایم که این حاصل دانش فنی داخلی، تولید داخلی و عمق ساخت داخلی است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به کار ۳۰۰ نفر در واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب و قابلیت رقابت محصولات این برند با نمونه‌های خارجی بر طبق استانداردهای روز دنیا، تصریح‌کرد: تخصیص ارز و تامین نقدینگی با توجه به افزایش برخی نهاده‌های تولیدی در ازای افزایش کیفیت محصولات این صنعت و رونق صادرات و ارز آوری میسر خواهد بود.

استاندار اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه ۸هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال در استان اصفهان وجود دارد، افزود: استان اصفهان ۴هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا دارد، همچنین ۶۰ درصد فولاد خام و ۵۰ درصد آجر مورد نیاز کشور در این استان تولید می‌شود.

عباس رضایی، با بیان اینکه در سال ۹۸ سهم استان اصفهان در صادرات به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: بزرگترین واحد تولید کننده لوازم خانگی کشور و خاورمیانه گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) است که با راه‌اندازی خط تولید شهید قاسم سلیمانی حدود هزار و ۵۰۰ شغل جدید ایجاد و ۶۰ درصد نیاز خانگی داخلی با این محصولات تامین می‌شود.

مدیر دپارتمان روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه صنعتی انتخاب اسنوا نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سرمایه‌گذاری جمعا یک هزارو ۹۳۳ میلیارد ریالی در خط تولید شهید سلیمانی و ۷طرح توسعه‌ای و تولیدی، گفت: خط تولید محصولات لوازم خانگی با کیفیت و قیمت متناسب برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه با عنوان خط تولید شهید قاسم سلیمانی با حضور آنلاین رئیس جمهور به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

منصور سعیدزاده، هفت پروژه دیگر را در دو بخش تولیدی و توسعه‌ای طبقه‌بندی کرد و افزود: طرح‌های تولید کمپاند، تولید قطعات پلاستیکی مورد نیاز لوازم خانگی، طرح‌های توسعه‌ای تعمیق ساخت داخل، کسب دانش فنی و هوشمندسازی که منجر به ارتقا محصولات از گرید۲ به ۴ است، بومی سازی قطعات فلزی و قطعات پلاستیکی پیچیده، طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین