مهدی صادقی نیارکی، امروز (پنجشنبه-۲۲ خرداد) در آیین افتتاح ۸ پروژه و طرح تولیدی توسعه و خط تولید شهید قاسم سلیمانی گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی مورچه خورت برگزار شد، اظهار کرد: رشد تولید صنعت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بوده و برندهای داخلی، جایگزین کمپانیهای بین المللی شده اند که بخش عمدهای از بازار تولید این صنایع را در اختیار داشتند.
وی، با بیان اینکه در صنعت لوازم خانگی تحریمها به فرصت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در دوماهه ابتدای سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی در همه بخشهای صنعتی در صنعت لوازم خانگی با رشد ۱۵۲ درصدی مواجه بودهایم که این حاصل دانش فنی داخلی، تولید داخلی و عمق ساخت داخلی است.
معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به کار ۳۰۰ نفر در واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب و قابلیت رقابت محصولات این برند با نمونههای خارجی بر طبق استانداردهای روز دنیا، تصریحکرد: تخصیص ارز و تامین نقدینگی با توجه به افزایش برخی نهادههای تولیدی در ازای افزایش کیفیت محصولات این صنعت و رونق صادرات و ارز آوری میسر خواهد بود.
استاندار اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه ۸هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال در استان اصفهان وجود دارد، افزود: استان اصفهان ۴هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا دارد، همچنین ۶۰ درصد فولاد خام و ۵۰ درصد آجر مورد نیاز کشور در این استان تولید میشود.
عباس رضایی، با بیان اینکه در سال ۹۸ سهم استان اصفهان در صادرات به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: بزرگترین واحد تولید کننده لوازم خانگی کشور و خاورمیانه گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) است که با راهاندازی خط تولید شهید قاسم سلیمانی حدود هزار و ۵۰۰ شغل جدید ایجاد و ۶۰ درصد نیاز خانگی داخلی با این محصولات تامین میشود.
مدیر دپارتمان روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه صنعتی انتخاب اسنوا نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سرمایهگذاری جمعا یک هزارو ۹۳۳ میلیارد ریالی در خط تولید شهید سلیمانی و ۷طرح توسعهای و تولیدی، گفت: خط تولید محصولات لوازم خانگی با کیفیت و قیمت متناسب برای اقشار آسیبپذیر جامعه با عنوان خط تولید شهید قاسم سلیمانی با حضور آنلاین رئیس جمهور به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
منصور سعیدزاده، هفت پروژه دیگر را در دو بخش تولیدی و توسعهای طبقهبندی کرد و افزود: طرحهای تولید کمپاند، تولید قطعات پلاستیکی مورد نیاز لوازم خانگی، طرحهای توسعهای تعمیق ساخت داخل، کسب دانش فنی و هوشمندسازی که منجر به ارتقا محصولات از گرید۲ به ۴ است، بومی سازی قطعات فلزی و قطعات پلاستیکی پیچیده، طرحهایی است که امروز به بهره برداری رسید.