پیگیری ادعای جنجالی میرسلیم/سرانجام جلسه سران قوا/ رئیس‌جمهور بعد از روحانی کیست؟

گروه سیاسی الف،   3990320071 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیگیری ادعای جنجالی میرسلیم/سرانجام جلسه سران قوا/ رئیس‌جمهور بعد از روحانی کیست؟

آخرین آمار کرونا در کشور

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در توضیح آخرین وضعیت بروز کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در کشور از ۱۷۵ هزار نفر گذشت/ ۷۴ فوتی جدید

***

سخنگوی وزارت بهداشت منصوب شد

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی سیما سادات لاری را با حفظ سمت و پست سازمانی به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت منصوب کرد. در بخشی از متن حکم آمده است: از آنجا که هرگونه اظهارنظر سخنگو، دیدگاه رسمی دستگاه و وزیر مربوطه تلقی می شود لذا قبل از طرح موارد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ضروریست هم آهنگی لازم با اینجانب به عمل آید. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت بهداشت تغییر کرد/ نمکی: هرگونه اظهارنظر سخنگو، باید هماهنگ شود

چرا جهانپور تغییر کرد؟

***

 یک تا دو سال آینده درگیر کرونا هستیم 

محمد آسایی اردکانی،مشاور بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت بیماری کووید ۱۹و اپیدمی کرونا در ایران به گونه‌ای است که تعداد بیماران شناسایی شده رو به افزایش است، اما بیشتر موارد بیماری سرپایی و خفیف است و موارد بستری و بیمارستانی چندان اضافه نشده است. علت اصلی افزایش موارد این بیماری در کشور این است که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود گویی مردم فراموش کرده اند که در اپیدمی کرونا هستیم.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که یک تا دو سال آینده با اپیدمی کرونا زندگی کنیم. امیدواریم که مردم همانطور که در فروردین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند دوباره حساس شوند و خطر موضوع را جدی بگیرند.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز از رشد ۳,۵ درصدی مراجعه به بخش‌های درمانی بر اثر بیماری کرونا در تهران خبر داد. زالی تاکید کرد: بنابراین بیماری کرونا کماکان باید به عنوان یک مسئله جدی تلقی شود و نباید این طور فکر شود که تغییراتی که صورت گرفته منجر به مهار قطعی این ویروس شده است.  خواهش من از شهروندان استان تهران این است که با جدیت و حساسیت مانند روزهای گذشته به این بیماری توجه کنند تا شاهد افول قطعی این بیماری در استان تهران باشیم.

***

بورس موجب افزایش حضور مردم در اقتصاد شده است

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور بورس را نقطه امیدی دانست که در این شرایط خاص اقتصادی کشور، موجب افزایش حضور مردم در اقتصاد شده است و باید شورای عالی و سازمان بورس مراقبت لازم را انجام دهند که این فضای مطمئن برای مردم بیش از پیش امیدآفرین باشد و باید تلاش کرد بازار بورس با قدرت به کار خود ادامه دهد.

رییس جمهوری تصریح کرد: از افتخارات کشور این است در حالی که کرونا با همراهی مردم مدیریت شده، بورس و بازار سرمایه نیز با مشارکت مردم رونق گرفته است.

بیشتر بخوانید:

روحانی: آزادسازی سهام عدالت اقدام بزرگی بود/ بورس موجب افزایش حضور مردم در اقتصاد شده است

***

ادعای میرسلیم در دست بررسی است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای میرسلیم از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مدعی شده اند که یکی از روسای کمیسیون های مجلس سابق به میزان ۶۵ میلیارد تومان رشوه دریافت کرده اند واکنش دستگاه قضایی به این موضوع چیست گفت: دستور رسیدگی به این ادعا صادر شده است و سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است. البته این موضوع جدید است اما در پایان رسیدگی نتایج به سمع و نظر عزیزان خواهد رسید.

افراد اگر از جرمی مطلع می شوند بهتر است به جای رسانه ای کردن به قوه قضاییه مراجعه کنند اما خود قوه قضاییه در این جرایم ورود کرده و با جدید بررسی خواهند.

اسماعیلی گفت: سیدمحمود موسوی مجد که هم به موساد و هم سیا وصل بود و در قبال اخذ دلار، برای آنها در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس و محل استقرار ترددهای سردار سلیمانی اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده بود با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

عامل افشای محل ترددهای سردار سلیمانی به اعدام محکوم شد/ صدور حکم عیسی شریفی به زودی

***

جلسه رقبای 96 چه زمانی برگزار می‌شود؟

شرق نوشت: دو هفته و دو سال از تشکیل «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» گذشته است؛ شورایی که با تأکید مقام معظم رهبری بر «تشکیل اتاق جنگ اقتصادی» ایجاد شد و تاکنون 50 بار تشکیل جلسه داده است. سران قوا در آن روز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله آملی‌لاریجانی و علی لاریجانی بودند، جمعی که از آنان فقط حسن روحانی همچنان رئیس مانده است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، 16 اسفند 97 جای خود را به ابراهیم رئیسی داد و از 8 خرداد نیز محمدباقر قالیباف به جای علی لاریجانی روی صندلی سبز ریاست پارلمان نشسته است.

آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که همیشه شنبه‌ها برگزار می‌شود، سوم خرداد با خداحافظی علی لاریجانی و تقدیر رؤسای قوه مجریه و قضائیه از او همراه بود. از آن روز 2 «شنبه» گذشته اما ‌‌جلسه‌‌ پنجاه‌ویکم با حضور عضو جدید یعنی قالیباف هنوز برگزار نشده است. 

***

دیوارکشی با حلقه فساد

فرهیختگان نوشت: برگزاری اولین جلسه دادگاه اکبر طبری، معاون سابق قوه قضائیه که 20 سال سابقه حضور در مهم‌ترین جایگاه‌های دستگاه قضایی را دارد، نقطه‌عطف حیاتی در تاریخ سیاسی ایران است. او که از نزدیک‌ترین افراد به رئیس سابق قوه قضائیه بوده به اتهام ساماندهی شبکه‌ای از فساد درهم‌تنیده و انبوهی از موارد اخذ رشوه در ازای حل‌وفصل پرونده‌های مهم فساد اقتصادی در جایگاه متهم ردیف‌اول دادگاه نشست. احتمالا اخبار جزئی موارد اتهامی و لیست بلندبالای همکاران بازداشت‌شده یا فراری طبری را دیده‌اید یا شنیده‌اید، در دو روز اخیر عناوین اتهامی که نماینده دادستان در جلسه دادگاه طبری خواند خیلی‌ها را شوکه کرد، چه آنهایی که همیشه با امیدواری مطالبه برخورد شفاف و محکم با «دانه‌درشت»ها و عناصر اصلی فساد را پیگیری می‌کردند، چه آنهایی که تحقق این وعده را «خیالی» می‌دانستند... محتوای جزئی دادگاه طبری و همکارانش که حقیقتا بهت‌آور است.

محمود علیزاده‌طباطبایی، حقوقدان هم به اقدام قوه قضائیه در برخورد با طبری از افراد موثر در دوره ریاست پیشین قوه قضائیه اشاره کرد و ضمن تمجید از رویه رئیسی، رئیس دستگاه قضا در برخورد با مفاسد آن را ناکافی دانست و خواستار مبارزه فراگیر با امر فساد مسئولان و قضات شد...

علیزاده‌طباطبایی گفت: ...اقداماتی که آقای رئیسی آغاز کرده ازلحاظ شعار بسیار قشنگ است و باید دید نتیجه آن چه می‌شود... حتی بنده به برخی معاونان قوه قضائیه گفتم اگر آقای رئیسی پنج نفر آدم به سلامت و قاطعیت خود دارد که می‌‎تواند در رأس سازمان‌های مهم قوه قضائیه بگذارد، ممکن است مبارزه با فساد نتیجه بگیرد.  این پرونده درحالی بررسی شد که فقط شخص طبری در آن دخیل نبوده است و بالاترین مقامات قضایی هم‌اکنون در معرض اتهام هستند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد قاطع قوه قضائیه با طبری، معاون اجرایی رئیس سابق این قوه و تحول در عدالتخواهی با چنین اقدامی اظهار داشت: «یکی از اقدامات بسیار بزرگ آیت‌الله رئیسی این بود که مبارزه با مفاسد را از دستگاه قضایی آغاز کرد و این امر شعار مبارزه با مفاسد را برای مردم باورپذیر می‌کند.»

ابوترابی در همین زمینه پرونده رسیدگی به جرائم محمدرضارحیمی و حسین فریدون را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و در عین حال گفت: «اهمیت پرونده اخیر در این است که طبری از افراد دستگاه قضایی بوده است.»

عباس سلیمی‌نمین، تحلیل گر اصولگرا با اشاره به محاکمه اکبر طبری به صبح نو گفت: ... قوه قضاییه وقتی به مفاسد و لغزش‌ها می‌پردازد، به‌طور طبیعی تحت‌فشار قرار‌می‌گیرد اما اگر همزمان به مفاسد خودش هم بپردازد، آن فشار مضاعف می‌شود. خوشبختانه برخلاف مدیریت‌های سابق قوه قضاییه، ریاست امروز این آمادگی را دارد که همزمان با فشارهای بیرونی، فشارهای درونی را هم تحمل کند. قبلا متاسفانه چنین آمادگی نبود؛ بنابراین عنصر متخلف، بدون اعلام و بدون برخورد، بسیار محترمانه از دستگاه قضا خارج و حداکثر منفصل می‌شد.

سلیمی نمین گفت: امروز کاری که ریاست قوه می‌کند، این است که دارد آبروی این‌ها را می‌برد و این‌ها دیگر نمی‌توانند به دستگاه نزدیک شوند و حتی در جامعه نیز منفور می‌شوند.در ارتباط با این فساد[طبری] فقط دستگاه قضایی مقصر نیست بلکه بسیاری از مدیران رسانه‌ای ما به دلیل کج‌فهمی مقصرند؛ چون فساد را دیدند اما سکوت ‌کردند و گفتند اگر ما انتقاد کنیم، مثل برخی از اصلاح‌طلبان خواهیم شد. درحالی‌که آن‌ها ساختارشکن بودند و میان انتقاد مصلحانه و ساختارشکنانه، فرق وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ به اتهام یا ریاکاری سیاسی؟!

***

پیگیری قضائی می‌تواند ایستگاه آخری برای فرار متهمان به فساد اقتصادی باشد؟

شرق نوشت: مهر سال ۱۳۹۰ بود. یک اتفاق خبر یکِ تمام رسانه‌ها شد. «اختلاسگر سه‌هزارمیلیاردی از کشور فرار کرد». محمدرضا خاوری، رئیس سابق بانک ملی، بعد از آزادی موقتش به‌ بهانه یک سمینار از ایران می‌رود و سر از کانادا درمی‌آورد. ... از دانه‌‌درشت‌هایی مانند مرجان شیخ‌الاسلامی و سالار آقاخان گرفته تا متهمان دیگری مانند پسر و برادرزاده مظلومین‌ سلطان سکه. این روزها هم که خبر فرار غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم پرونده طبری، خبرساز شده است. حالا با تکرار ماجرای خاوری‌ها، رئیس دستگاه قضا دستور رسمی برای بازگرداندن مفسدان اقتصادی صادر کرده...

نمایندگان مجلس پیشنهاد داده بودند درباره دو‌تابعیتی‌ها به‌ویژه کسانی که مقام دولتی دارند، سختگیری بیشتری در رفت‌و‌آمدهای کسانی که در جریان یک پرونده است، انجام شود. آخرین برنامه عمل در‌این‌باره جدید‌ترین دستور رئیس قوه قضائیه است که به فراریان هشدار داده از چنگ عدالت نمی‌توانند فرار کنند و دستور بازگشت آنها را به نهادهای مربوطه صادر کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا موانع قانونی و پیگیری قضائی می‌تواند ایستگاه آخری برای فرار متهمان به فساد اقتصادی باشد.

بیشتر بخوانید:

فهرست متهمانی که از کشور فرار کرده‌اند + جدول

***

اعتبارنامه تاجگردون در شعبه ۱۲ مجلس تایید شد

نشست ظهر امروز شعبه ۱۲ مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پس از رای‌گیری بین اعضا نهایتا اعتبارنامه تاجگردون با ۷ رأی منفی و ۹ رأی مثبت به تأیید شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم رسید.

گفتنی است در این جلسه معترضان به اعتبارنامه تاجگردون و همچنین منتخب گچساران حضور نداشتند.

دکتر حسین کچویان، درباره بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس در صبح نو نوشت: ... با افرادی مواجهیم که چندین دوره نمایندگی منطقه خود را به عهده داشته و در پیوند با جریان سیاسی مهمی نیز هستند که مدعی جهت‌گیری‌های اصلاحی‌اند. بااین‌حال، با وجود حجم کثیر و معتنابهی از اقدامات مشکوک و نفوذ یا اعمال قدرت غیرقانونی در منطقه حول این افراد سال‌ها بدون هیچ مشکل و حتی نقد یا اعتراضی وارد فرایند انتخابات گردیده و نماینده، آن‌هم نماینده‌ای صاحب قدرت و متنفذ شده است.  در این زمینه دو گروه یا دو دسته نهاد مورد سؤال هستند. اولاً شورای نگهبان باید جوابگو باشد که چگونه چندین‌بار فردی در این سطح از اشتهار و نفوذ در منطقه چندین‌بار دارای صلاحیت نامزدی شده است. همراه با شورا چند دوره مجلسی که وی در آن اعتبارنامه‌اش بدون اعتراض تأیید شده نیز مورد سؤال و مواخذه‌اند که بر فرض خطا در مرحله قبل چطور در مجلس اعتبار وی تأیید گردیده است. اما دسته سوم تمام نهادها و دستگاه‌ها یا افراد مسوول محلی هستند که زمینه‌ساز آن حجم از اعمال نفوذ وی در منطقه و حضور کثیری از مرتبطین وی در مسوولیت‌های محلی و منطقه‌ای شده‌اند. این دسته هم به اعتبار زمینه دادن به شکل‌گیری انحراف و حتی مشارکت در آن از این جهت نیز مورد مواخذه‌اند که با نوع برخورد و تعامل آن‌ها با این افراد نفوذ و شهرتی گمراه‌کننده برای او ایجاد کرده‌اند که احتمالاً در انحراف و خطای شورای نگهبان تأثیر عمده‌ای داشته است...

در همین مرحله مشخص شده است که تن دادن به زور و تهدید و میدان دادن به افراد ناشایست به معنای پایان آن نیست، بلکه فساد با دست پرتر و تهدیدات بیشتری برخواهد گشت. در برابر این نوع بی‌قانونی‌های زورمدارانه و تبعات همراه آن هیچ راهی جز ایستادگی و مقاومت وجود ندارد. 

بیشتر بخوانید:

تایید اعتبارنامه منتخب مردم گچساران

لطفا اندکی به فکر آبروی شورای نگهبان باشید!

***

رئیس‌جمهور بعدی ایران کیست؟ 

باشگاه خبرنگاران نوشت: تقریبا یک سال تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ مانده است و بازار پیش بینی‌ها درباره نفرات حاضر در این انتخابات بسیار داغ است. گزینه‌های شناخته شده زیادی در بین گزینه‌های مطرح شده وجود دارد که هر کدام در نوع خود محل بحث و بررسی هستند. این خبرگزاری از علی اردشیر لاریجانی، علی مطهری، محمدجواد ظریف، محمود احمدی نژاد، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، محمدرضا عارف،مهرداد بذرپاش، سورنا ستاری، پرویز فتاح، محمدجواد آذری جهرمی نام برده است.

اسامی نام برده شده در گزارش بالا محتمل‌ترین گزینه‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند و برخی رسانه‌ها از گزینه‌های دیگری هم برای حضور در این انتخابات نام برده اند که در بین این اسامی، نام نفراتی مانند محسن هاشمی، عزت الله ضرغامی، عبدالناصر همتی، محمدباقر نوبخت، حسین دهقان، محمدرضا باهنر، مسعود پزشکیان، محسن رضایی و علی شمخانی هم به چشم می‌خورد.

***

انجام فعاليت سياسي د‌ر جامعه ما پرهزينه شد‌ه 

آرمان ملی، با فیض‌الله عرب‌سرخی مصاحبه ای داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

انجام فعاليت سياسي د‌ر جامعه ما پرهزينه شد‌ه و تعلقات حزبي افراد‌ به‌شد‌ت محد‌ود‌يت‌زا و پر‌هزينه است، بخشي از نيروها به‌رغم اعتقاد‌ به فعاليت سياسي، با فاصله گرفتن از جريانات، سعي مي‌کنند‌ هزينه‌هاي خود‌ را کاهش د‌هند‌ تا به‌جاي منزوي شد‌ن بتوانند‌ هم‌چنان فعال باشند‌...

براي اينکه اصلاح صورت بگيرد‌ به شکل‌گيري جرياني عمومي و مرد‌مي و سپس پذيرش حاکميت نياز د‌اريم. متاسفانه امروز پذيرش نقد‌ بسيار کم و ضعيف است. يعني حتي وقتي تصميماتي براي کشور و مرد‌م گرفته مي‌شود‌ که بسيار پرهزينه است، هيچ ‌توجهي به نقد‌هاي منصفانه و ملايم هم نمي‌شود‌. 

 چرا بسياري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب حاضر به ملحق شد‌ن به احزاب نيستند‌؟ اين يک نقد‌ است. اگر تمام چهره‌هاي جد‌ي و موثر و مجرب اصلاح‌طلبي وارد‌ احزاب شوند‌، جريان حزبي تقويت مي‌شود‌ و تعد‌د‌ احزاب که فعاليت حزبي را تا حد‌ود‌ي غيرسازند‌ه کرد‌ه مرتفع مي‌شود‌. هر حزب يعني يک راهکار؛ آيا ما واقعا به اين تعد‌اد‌ راهکار براي مسائل و مشکلات کشور نياز د‌اريم؟ نه، اينطور نيست. ضعف‌هاي شخصي و کيش شخصيت‌ها و خصلت‌ها و بعضا قد‌رت‌طلبي‌ها باعث مي‌شود‌ افراد‌ به سمت تشکيل حزب‌هاي تک‌نفره بروند‌. نقد‌هايي جد‌ي وجود‌ د‌ارد‌ که بعضا بايد‌ د‌روني انجام شوند‌ و برخي از اين نقد‌ها بايد‌ به‌صورت علني و عريان باشد‌ تا جامعه نيز مطلع شود‌.

***

مجلس يازدهم اعتبار پارلمان را احيا مي‌کند؟

محمد‌صادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان ملی نوشت: مجلس در وهله اول بايد به استقلال اين نهاد بپردازد و اجزاي آن هم بايد مستقل عمل کنند؛ فراکسيون‌ها بايد واقعي باشند، مساله قانونگذاري بر اساس مصالح ملي پيش برود و نظارت بر دولت و اجزاي آن هم که جزئي از حقوق نمايندگان است، بايد به طور جدي انجام شود. اگر نظارت در مجلس به طور جدي انجام شود بسياري از مشکلات در پي آن حل مي‌شود اما اکثرا نمايندگان تا به امروز اين دغدغه را نداشته‌اند و در پي منافع سياسي و اقتصادي خود بوده‌اند. برهمين مبنا هم زدو‌بندهايي هميشه در نهاد پارلمان صورت گرفته است. اگر نمايندگان در هر دوره از مجلس به سوگندي که روز اول ياد مي‌کنند پايبند باشند، مي‌توانند گام‌هاي موثري در جهت افزايش قدرت مجلس و استقلال آن بردارند. شرايط امروز کشور برنمي‌تابد که نمايندگان با بازي‌هاي سياسي فقط به فکر منافع خود باشند و امروز همان روزي است که اين روند بايد متوقف شود تا بخشي از اعتماد جامعه بازگردد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۷۷۷۱۳۲۰:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جناب اقای اسماعیلی سخنگوی محترم قوه قضاییه لطفا از مدعی العموم بخواهید به مسله فساد نمایندگان رد صلاحیت شده اقتصادی ورود فرمایند از وظایف ذاتی قوه قضاییه رسیدگی به این امور است
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۴۷۷۷۲۱۲۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی پس از سال ها تلاش تعدادی از نمایندگان مجلس دهم در اردیبهشت ماه 98 تصویب شد ولی بعلت تبانی دولت با رییس مجلس دهم نگذاشتند این تحقیق و تفحص که از ان تعداد زیادی امثال مثل طبری بیرون امد اجرایی شود از مجلسی ادم های یازدهم میخواهیم به قید فوریت به این تحقیق و تفحص ورود فرمایند
مهدی۱۴۷۷۷۳۲۲۱:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
دیگه برای مردم فرقی نمیکند رییس جمهور چه کسی باشه همشون مثل همن
موسي۱۴۷۷۷۴۴۲۱:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
رئيس جمهور بعدي به حدس من سعيد جليلي
ناشناس۱۴۷۷۷۴۶۲۱:۲۳:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چرا فرد مفسدی بنام طبری باید بتواند سالیان درازی به فساد در قوه قضاییه بپردازد
کمالی۱۴۷۷۷۶۸۲۱:۴۶:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
تحقیر مردم توسط دولت روحانی با ثبت نام ۶میلیون نفر و قرعه کشی ۳۰هزارخودرو شرم آور است
ناشناس۱۴۷۷۷۷۰۲۱:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
با سلام یا آقای میر سلیم ادعای درستی مطرح کرده که باید قوه قضائیه به جدپیگیر حقوق مردم باشد یا ادعای نادرستی را مطرح کرده که باید ضمن عذر خواهی از مردم بابت این ادعای مخرب از مردم ایران ومسئولین معذرت خواهی کرده وبا استعفا از نمایندگی مردم تهران با عالم سیاست خداحافظی کند.
ناشناس۱۴۷۷۷۸۳۲۱:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
قابل توجه مردم و مسئولان مملکت ایران که عین خیالشان نیست: کرونا هنوز به تعداد ماههای قبل مبتلا کرده و می کشد.
ناشناس۱۴۷۷۷۸۷۲۲:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
بیسکویت ساقه طلایی 3500 تومن شد!!
ناشناس۱۴۷۷۸۰۱۲۲:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ای کاش رئیس جمهور بعدی ؛ آقای دوربینی بود . بدون شک کارایی ایشان از تمام روئسای جمهور قبلی بیشتر است .
امید از گیلان۱۴۷۷۸۲۴۲۲:۳۷:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آخ جان محسن رضایی،فقط یکبار بهش اعتماد کنیم،از یه شعارش خیلی خوشم می یاد،جوانان ما مشکل نیستند،مشگل گشای ملت ایرانند.
ناشناس۱۴۷۷۹۵۰۰۰:۳۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
خدا کنه رییس جمهور بعدی کلیدساز باشد ملت اشتباهی رای به یه قفل ساز دادند
ناشناس۱۴۷۷۹۵۲۰۰:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
مجلس نباید اعتبارنامه‌ی تاجگردون را تایید کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین