پاسخ به اتهام یا ریاکاری سیاسی؟!

علی اباذری،   3990320047 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
پاسخ به اتهام یا ریاکاری سیاسی؟!

غلامرضا منصوری قاضی خبرساز این روزها که با اتهام متواری شدن از کشور با رشوه ۵۰۰ هزار یورویی رو به رو شده است روز گذشته در یک پیام ویدیویی تاکید کرد که برای درمان به آلمان سفر کرده و متواری نشده و به دلیل بسته بودن مرزها نتوانسته به کشور برگردد اما خود را به سفارت ایران در آلمان معرفی کرده و هیچگاه نیز به جمهوری اسلامی پشت نمی کند. 


فارغ از موضوع حقوقی ماجرا باید پرسید ایشان در چه زمانی از کشور خارج شده؟ وکیل او چه زمانی این موضوع، یعنی سفر وی برای درمان را به دادگاه اعلام کرده است؟ و از همه مهمتر ادبیات سیاسی و توسل به روایات دینی چه ارتباطی با یک اتهام روشن وارد شده به وی دارد؟

هر چند به نظر می رسد دغدغه اصلی وی در این ویديو پاسخگویی به مردم نیست ( بلکه او به نوعی به دنبال تطهیر سیاسی خود است) و البته انتظار هم نمی رود که وی در یک پیام ویدیویی جزییات دفاعیه خود را با مردم مطرح کند، اما با توجه به جایگاه حساسی که وی در دستگاه قضایی اشغال کرده بود و نوع اتهام وارده،  می توانست دستکم به صورت کلی درباره اتهام خود اندکی سخن بگوید. 

 نوع رویکرد وی به این ماجرا و ادبیات بکار گرفته شده در آن آمیزه ای از ریاکاری و فرار از پاسخگویی را در پوشش دفاع  از نظام به ذهن مخاطب متبادر می کند! از آن هم مهمتر به طور غیر مستقیم این پیام را به مخاطب القا می‌کند که وی قربانی یک برخورد سیاسی شده و دستگاه قضایی در صدور کیفرخواست علیه وی آنچنان عجول و بی دقت بوده که یک فرد کاملا بی گناه را محاکمه کرده است!

این همان رویکردی است که برخی تحلیلگران در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در باره رسیدگی به پرونده مهم طبری در پیش گرفته اند: «پرونده طبری یک تسویه حساب سیاسی است و بیش از آنکه ماهیتی حقوقی داشته باشد در خدمت تعیین منافع سیاسی کسانی است که در آینده ای نزدیک قرار است در سطوح بالای نظام نقش های مهمی ایفا کنند.» به این ترتیب آقای منصوری علیرغم داعیه داری غلیظش در دفاع از نظام و انقلاب، خود در خدمت این تحلیل قرار گرفته و بلکه به عنوان مهمترین گواه معتقدان به این تحلیل با انتشار این ویديو نقش موثری را در تقویت و باور به آن ایفا کرده است!

ایشان در مقام تشبیه ارادت خود به نظام از کلام امیرالمومنین امام علی علیه السلام سود جسته است که اگر من بینی مومن را هم با شمشیرم قطع کنم او از من جدا نخواهد شد. جدا از تشبیه ناروای دو طرف این ماجرا باید گفت همان امام همام در برخورد با تخلفات و زیاده خواهی های کارگزارانش چنان سرسخت بود که بدون قطع کردن بینی آنها تعداد قابل توجهی از ایشان که به مراتب از آقای منصوری سوابق درخشان تری در اسلام داشته اند خود به خود به او پشت کردند. 

آقای منصوری برای کاستن از شایبه ها و پاسخگویی موثر به اتهامات وارده هیچ راهی جز بازگشت فوری در اولین فرصت به کشور و حضور در دادگاه ندارد.

درباره اهمیت پرونده اکبر طبری به اندازه کافی سخن گفته شده اما یکی از مهمترین اثرات آن که امید می رود روز بروز عمق بیشتری بیابد اصلاح فرهنگ سیاسی رایج در میان کارگزاران نظام است که به جای استفاده از تعابیر غلیظ و شدید دینی و جانبدارانه از نظام ( که البته اغلب مواقع نیز آغشته به ریای سیاسی است) با تکیه عملی و نه زبانی بر اصول روشن و ارزش های اساسی این نظام سیاسی و البته ارزش های معمول اخلاقی، به خدمتگزاری ساده و بی پیرایه به مردم مسلمانی که صاحبان واقعی این نظام هستند اکتفا کنند.


دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۷۶۶۸۷۱۱:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
این آقا چرا در کشور خودش اقدام به درمان بیماریش نکرد؟ ژنش برتر بوده یا یورو زیاد داشته؟
ناشناس۱۴۷۶۹۲۷۱۳:۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
در آلمان هرشب تخت معمولی برای کسانی که مقیم آلمان نیستند بیش از ۳۰۰ یورو است به جز مخارج دکتر و....... پس ایشان اقامت آلمان رو هم دارند والا زمان قاجار هم اینطوری نبود
ناشناس۱۴۷۷۰۵۶۱۴:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
از مجلس جدید درخواست داریم هرچه سریعتر قانون از کجا اورده ای را اجرایی تصویب و بدون خط قرمز برای همه مشمولین توسط مدعی العموم اجرایی شود
ناشناس۱۴۷۷۰۹۵۱۴:۱۴:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چرا اکبر طبری با این پرونده سنگین باید 20 سال در قوه قضاییه مشغول به کار باشد؟ این سوال اساسی مردم است که بهتر است جوابی به آن داده شود.
ناشناس۱۴۷۷۲۰۵۱۵:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جه اندازه سیستم های گزینش و نظارت و احراز صلاحیت مکتبی و اخلاقی ما دقیق است که این همه افراد پاکدست در بدنه مدیریتی کشور داریم. وقتی از نظر اقایان فقط مهم باشد که ظاهر حفظ شود به راحتی کلاهبرداران که استاد ظاهر سازی هستند وارد می شوند و ظاهر سالاری جای شایسته سالاری را می گیرد. ولی اگر فردی صداقت و شفافیت داشت و مثلا اگر در گزینش صادقانه گفت که در نماز جمعه شرکت نمی کند قطعا کافر است و عنصر نفوذی! باید افرای مانند خاوری و طبری باشی تا تایید شوی.
ناشناس۱۴۷۷۴۲۹۱۷:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آخر اگر کسی مثل حیاتی بگوید که صدای ابی را دوست دارد، بلافاصله ممنوع الکار می شود!!!!
ناشناس۱۴۷۶۹۳۱۱۳:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ای بابا. این حرفها برای من و شما است. مگر نه برای خودشون هم دانشگاه خارج و هم بیمارستان خارج و هم تفریح خارج و هم زندگی خارج در کشورهای لیبرال دمکراسی غربی ارجحیت داره حتی اگر رسیدن به ان با بالا رفتن از دیوار سفارت ان کشورها و هزینه سنگین ان برای یک ملت باشد
ناشناس۱۴۷۷۰۲۵۱۳:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مگه یکی دو تا هستند. فقط یک شهردار از حقوق شهرداری شش فرزندش در امریکا و در گرانترین دانشگاهها و شهرهای دنیا دارند درس می خونند و زندگی می کنند. خدایی معجزه است که دلار این قیمته!
ناشناس۱۴۷۷۱۴۴۱۴:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
به قول خود اقای همتی در چند سال گذشته سیستم بانکی با سودهای موهوم 25 درصدی و افزایش شدید نقدینگی افزایش تورم واز جیب ملت ایران به این بندگان خدا یارانه می پرداخت تا بتوانند قسط کاخها و ویلاهای خود در کانادا و اسپانیا و المان و اتریش و... را بپردازند. علی برکت الله
ناشناس۱۴۷۶۹۵۳۱۳:۱۶:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اینهمه گفتید دکترای ایرانی خوب نیستندو ....طرف رفته خارج تا خیالش راحت باشه
ناشناس۱۴۷۷۰۰۶۱۳:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
کسی نمیگه پزشکهای ایرانی خوب نیستند خیلی هم زبردستند فقط بسیاریشون بیمار رو با دسته اسکناس اشتباه میگیرند
ناشناس۱۴۷۶۹۹۸۱۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
هر دو
ناشناس۱۴۷۷۰۳۸۱۳:۵۲:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مسعولین برای درمان میرن اروپا اونوقت به مردم میگن مریض شدین برین حاجت بگیرین!
ناشناس۱۴۷۷۲۲۱۱۵:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
شما اگه اسم فقط یکی از «مسئولین» رو بگی که به مردم توصیه کرده بجای مراجعه به متخصص بروید حاجت بگیرید قبول می کنم که انسان مغرضی نیستی.
حامد۱۴۷۸۱۴۰۰۸:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
منظورش اینه که خودشون به حاجت برای درمان اعتقاد ندارن و همچنین به دکترهای ایران- بیشتر وقت ها برای مردم نسخه میپیچن
محمد۱۴۷۷۵۱۵۱۸:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چقدر وقیحانه دروغ میگی، حاجت گرفتن هرگز در برابر درمان نبوده و نیست و نخواهد بود
ناشناس۱۴۷۷۲۴۸۱۵:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
پارادوکس ماجرا اینجاست که امثال اینها وقتی جان و سلامتشان در خطر است برای درمان از پزشکان غربی (کفار) استفاده می کنند ولی حاضر نیستند مدیریت را بخشهای صنعتی و اقتصادی را به دست کسانی که مثل خودشان نیستند ولی متخصص هستند بسپارند
ناشناس۱۴۷۷۷۴۰۲۱:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
از نورچشمیها بوده. بعد میگن ما بهترین دکترها و بیمارستانها رو داریم
ناشناس۱۴۷۶۶۹۰۱۱:۲۲:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چطور ایشان یهویی گم می شوند و کسی ازش خبرداری ندارد؟ چرا حالا سر و کله اش پیدا شده؟
ناشناس۱۴۷۷۰۴۴۱۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چطور نداره . قدرت داره پس میتونه . خاوری یادت نیست؟
ناشناس۱۴۷۶۶۹۴۱۱:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چطور دولت آلمان به او ویزا داده و چرا دکتر سمیعی او را در بیمارستانش تحت درمان قرار داده؟
ناشناس۱۴۷۷۱۰۴۱۴:۲۱:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
پول بده هر کس میخواهی باش
ناشناس۱۴۷۸۰۵۹۰۲:۴۷:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
از نظر تعهد پزشکی، پزشک نباید فرقی قائل شود.
ناشناس۱۴۷۶۷۰۲۱۱:۲۷:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
قوه قضاییه همچون نهادهای دیگر نیاز به یک پالایش اساسی دارد. اعتماد مردم در مواجهه با چنین افرادی به شدت خدشه دار شده و می شود. مردم می پرسند که چگونه چنین افرادی در دستگاه قضا رشد و نمو کرده و با این میزان از جرایم سالها در آنجا بوده اند.
ناشناس۱۴۷۶۷۰۵۱۱:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
این آقا که یک قاضی بوده، چقدر درآمد داشته که با این نرخ سنگین ارز چندین ماه در آلمان سکونت داشته و به گفته خودش خرج درمانش کند؟
ناشناس۱۴۷۷۰۴۳۱۳:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
شبهه اصلی از همینجا آغاز میشه . دو تا سئوال پیش میاد: 1- اگر واقعا حقوق قضات در این حد است که میتوانند به مسافرت چند ماهه خارج از کشور بروند و یا در آنجا درمان بشن باید گفت وای بر ما که چی فکر میکردیم و چی شد . فرض است بر آقای رئیسی تا در اینباره نیز دستور بررسی بدهند . 2- اما اگر اینطور نیست باید دید یک قاضی حقوق بگیر که از پابرهنه های اول انقلاب هم هست چطور توانسته با ارز چند ده هزار تومانی مسافرت چند ماهه خارج از کشور آنهم به آلمان داشته و بتواند در آنجا اقدام به درمان کند ؟ در هر صورت مطمئنا همه قضات اینگونه نیستند و محاکمه و محکومیت بعضی قضات هیچ اثر منفی در اندیشه سالم ملت نخواهد گذاشت و از جناب رئیسی میخواهیم همینطور تخته گاز بره جلو .
ناشناس۱۴۷۶۷۰۶۱۱:۲۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مسلما دشمنان اسلام وانقلاب نهایت سعیشان را می کنند تا این اقدامات قاطعانه وانقلابی را بی فایده و سیاسی کاری نشان بدهند تا هم مردم را از اجرای قانون ناامید کنند هم اجازه ندهند سر نخها به خیانتکاران و جاسوسان آنها برسد مرحبا قوه قضاییه نور امیدی در دل مردم عدالت خواه تابانده اید به کمک خدا موفق خواهید شد مردم خودشان ریاکاری ها و سیاسی بازی ها را تشخیص می دهند و تحت تاثیر شانتاژهای دو تابعبتی ها وخائنین به مملکت وبیت المال قرار نخواهند گرفت خدا با شماست با مردم ستمدیده باشید
ناشناس۱۴۷۶۷۲۱۱۱:۳۵:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
سعدی می فرماید: خویشتن سیم وغله اندوزند ترک دنیا به مردم آموزند این اساس ریا کاری است!
ناشناس۱۴۷۶۷۲۵۱۱:۳۸:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ساختار ها را مردمی کنید، تنها راه مبارزه با فساد مردمی ساز کردن
ناشناس۱۴۷۶۷۶۲۱۱:۵۲:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
هر کسی با این ادبیات غلیظ محو در نظام حرف می زند مثل ایشان باید مواظب ریاماریشان بود. همون طور که قبلا مواردی بود که طرف تند ترین شعارها علیه اسرائیل و آمریکا میداد بعد جاسوس خودشون در اومد
ناشناس۱۴۷۶۷۷۴۱۱:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ریشاش رو بزنه، یک کراوات هم به گردنش ببنده مثل خارجی ها میشه!
ناشناس۱۴۷۶۸۲۶۱۲:۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
شمابرای معالجه در آلمان چکارميکنيد؟اينهمه بيمارستان درجه 1و2و3 درکشور هست اونوقت شماميريد یوروی 20 هزارتومني رو ميريزيد جيب آلمانها؟آگه غرب بده بريد سوريه و چين برای معالجه
ناشناس۱۴۷۷۰۵۳۱۴:۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
سئوال مهم و بجایی بود . در ضمن در حالیکه رهبر مملکت همه درمانهای خود را در داخل انجام میده ، آخه توکی هستی که برای درمان رفتی آلمان ؟
ناشناس۱۴۷۶۸۲۷۱۲:۱۷:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چند تا از این منصوری ها و طبری ها در کل داریم؟! اونا را اعلام کنید زودتر تکلیف مردم روشن میشه
ناشناس۱۴۷۶۹۴۸۱۳:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مسله نفر نیست این سیستم است که فساد زا می شود.
ناشناس۱۴۷۷۰۶۴۱۴:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اعلام که شدن . مردم منتظر اعدامشون هستند و خواهند شد . تازه اول راه رئیسی
ناشناس۱۴۷۷۳۰۳۱۵:۵۸:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
خیلی هستند و برای فریب دادن من تو خیلی راحت توجیه می کنند
ناشناس۱۴۷۷۵۰۲۱۷:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آنقدر هستند که زندگی را بر هشتاد و شش میلیون ایرانی حرام کرده اند
ناشناس۱۴۷۶۹۰۵۱۲:۵۴:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چطور امثال روح الله زم را میتونید با لطیف حلل از اون طرف دنیا بکشید تو ایران , خوب این بابا را برگردونید .
ناشناس۱۴۷۷۲۱۵۱۵:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
خاوری را چرا نمیگی...
مهران۱۴۷۷۳۷۸۱۶:۳۵:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مثل اینکه هنوز از دستگیری روح الله زم ناراحتی ،
داود۱۴۷۷۶۸۷۲۰:۲۹:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اين كه خودش اعلام كرده بر ميگرده
ناشناس۱۴۷۶۹۱۳۱۲:۵۷:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
حاجی بیا کف جامعه حال مردم رو ببین ! از این دغل کاری ها دست بردار ! مردم تو ایران از شهرستان میان بیمارستان شب ا نو ماشین یا چادر کنار خیابون می خوابن بعدش رفتی آلمان ؟!؟؟
ناشناس۱۴۷۶۹۴۱۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
خوبه حالا که احتمال میده ایرانیهای مقیم آلمان اون رو به زندان بندازن یا آلمان دیپورتش کنه خودش اومده میگه میخوام برگردم.
ناشناس۱۴۷۶۹۵۱۱۳:۱۵:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
"هیچگاه نیز به جمهوری اسلامی پشت نمی کند"، من نزدیک به یک سال است که نتوانسته ام کفش بخرم، اگر من هم می توانستم کشور محل درمانم را نتخاب کنم حتما به جمهوری اسلامی پشت نمی کردم!
علی۱۴۷۶۹۶۳۱۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ایرانی های مقیم دنیا مقصرن که اینها روشناسایی نمیکنن
ناشناس۱۴۷۷۰۷۸۱۴:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
نمیگم همه، اما اکثر ایرانی های مقیم دنیا که در دهه اخیر رفتن اونور آب مثل همین آدمند . کی تا حالا دیدی که یک دزد بیاد دزد دیگه را لو بده ؟ خیلی ساده ای .
ایرانی آباد و آزاد۱۴۷۶۹۸۶۱۳:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چه جوری و چه وقت رفته خارج که هیچکدام از نهادها و خود قوه قضائیه و وزارت خارجه و.... کلا هیچ کس اطلاعات نداشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه خروج از کشور جهت معالجه مراحلی ندارد و چندین جا ثبت نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مملکتی داریم!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۷۷۰۴۶۱۳:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ایشون مگه جرمش ثابت شده که اینطور بی پروا بهش حمله میکنید؟ سه روزم نیست اسم ایشون درا‌مده تا قبلش هیچکس نمیشناختش. چرا از خدا نمیترسید؟ چرا به قانون کشورتون احترام نمیگذارید؟ انسانیت پیشکشتون لااقل مراعات مراتب اثبات جرم رو بکنید.
ناشناس۱۴۷۷۸۹۹۲۳:۵۰:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
این فرمایش شما در مورد افراد معمولی و مدیگر مجرمین کاملاً بحا می باشد . اما ایشون که سمت قضاوت داشته و مهم هم بوده اند و به قول خودشون ذوبدر نظام هستن، در همین مملکت و مانند هزاران بیمار دیگر معالجه انجام داده و این مقدار هزینه نمی کردند . ضمناً یک مسئول عالیرتبه و البته سالم و نه دارای فساد مالی، مگر توان انجام هزینه های خارج از کشور داشته که به قول خودش مدت های زیادی است که آنجا اسیر شده و نمی تواند بازگردد .پس این برائت بازی برای این فرد را مطرح نفرمایید . مطلبی را که خودش نیز به آن اعتقادی نداشته و ضمناً این یک مورد از فسادهای مطرح شده است، دیگر پرونده هایی که حکم داده، احکام درست و سالمی می باشد؟؟؟!!!
ناشناس۱۴۷۷۰۵۵۱۴:۰۰:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
این اولین مورد نیست و آخرینش نخواهد بود. دوستان را با سلام و صلوات می فرستند کشورهای غربی در دنبالش می گردند مثل دزدی که در حال فرار داد می زند دزد رو بگیرید.
ناشناس۱۴۷۷۵۰۹۱۷:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
تازه اگه آقا دزده را گرفتی و یه چک بهش زدی، صورت مسئله عوض میشه. تو میشی متهم و دزدی فراموش میسه!
ناشناس۱۴۷۷۱۱۹۱۴:۲۶:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
بشین تا برگرده ...
ناشناس۱۴۷۷۱۴۹۱۴:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
این هم روغن ریخته رو نذر امام زاده کرد
ناشناس۱۴۷۷۲۷۳۱۵:۳۹:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آیا قرار انقلاب مردم ایران این بود؟!!!!!! کی می خواهد پاسخگوی این سئوال باشد؟!
ناشناس۱۴۷۷۳۵۸۱۶:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
تمام این داستانها شو و سیاه بازیه برای گیج کردن غیر خودیها
ناشناس۱۴۷۷۳۶۷۱۶:۲۹:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آقا صبور باشید بگذارید دادگاه قضاوت کنه بعد نظر بدید
ناشناس۱۴۷۷۴۵۷۱۷:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
هر کس در هر زمینه ای افراط کرد مواظب باشید داره گولتان میزنه مواظب این ریا کاران باشید که به وقتش برای منافع خودشان به روی نظام و ولایت هم شمشیر می کشن
ناشناس۱۴۷۷۴۸۷۱۷:۴۳:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ای اقای روحانی چرا برای شفا به امام وامام زاده نرقته فقط مردم رابه انجا ارجاع میده ولی خودش حتی بیمارستان ایران را هم قبول ندارد
ناشناس۱۴۷۷۶۰۴۱۹:۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
از آلمان رفتنش برای درمان با این قیمت نجومی ارز به خوبی عمق فاجعه مشخص میشود.فقط این وسط استفاده ابزاری این افراد از دین برای سواستفاده خود جای تاسف دارد،خروجی این رفتار وضعیت اخلاقی امروز جامعه ماست
ناشناس۱۴۷۷۷۱۶۲۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اين همه دزد ،مفسد اقتصادي ، راهزن اقتصادي و احتكارچي اين هم روش
ناشناس۱۴۷۷۷۷۷۲۱:۵۴:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۲۰
کارکنان دولت هر وقت میخواند از کشور خارج بشن, به دستگاهشون اطلاع میدن. چطور. و چگونه محل خدمت ایشان, از خروجش اطلاع نداشته است ؟!
ناشناس۱۴۷۷۸۴۵۲۲:۵۷:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ومن برادرشهیدوجانبازشیمیایی هشدارمی دهم ازشوروی ومسیحیت وانگلیس جاسوس وفرانسه وکانادا واسراییل که باعث بدبختی مامی شوندفاصله بگیرید و مشکلات خودراباهم مشورت وبرطرف کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  16. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  8. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  9. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  10. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین