چرا جهانپور تغییر کرد؟

گروه سیاسی الف،   3990320092 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

«پرهیز از هرگونه سیاسی کاری و تمرکز بر جنبه های فنی و تخصصی وزارتخانه»؛ این دلیل وزیر بهداشت است برای برکناری کیانوش جهانپور از وظیفه سخنگویی وزارت بهداشت که صبح امروز صورت گرفت.

 چرا جهانپور تغییر کرد؟

به گزارش الف وزیر بهداشت صبح امروز در حکمی سیماسادات لاری را به‌عنوان سخنگوی وزارت بهداشت منصوب کرد. تا پیش از این کیانوش جهانپور در جایگاه ریاست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پیشگاه خبرنگاران حاضر می‌شد و عملا نقش سخنگویی را ایفا می‌کرد؛ هرچند عنوان رسمی‌اش سخنگوی وزارت بهداشت نبود.

تا پیش از ورود ویروس کرونا به کشورمان مقام سخنگویی وزارت بهداشت چندان مورد توجه مردم و اهل سیاست نبود. اما با همه‌گیری کووید-۱۹ این جایگاه به یک‌باره اهمیت بسیار فراوانی یافت. اعلام آمار روزانه شیوع این بیماری و نشست روزانه با خبرنگاران باعث شد جهانپور به ویترین رسانه‌ای رسمی مبارزه کشوری با کرونا تبدیل شود.

اما چه چیزی باعث شد جهانپور از این سمت کنار گذاشته شود؟ در حکم صادرشده برای سخنگوی وزارت بهداشت دو اشاره مهم وجود دارد که شاید ما را به پاسخ این پرسش نزدیک کند. نخست تاکید وزیر بر «پرهیز از هرگونه سیاسی کاری و تمرکز بر جنبه های فنی و تخصصی این وزارتخانه» است.

درخواست وزیر در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی دومین اشاره است: «قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی ضروری است هم آهنگی لازم با اینجانب به عمل آید.»

از این دو درخواست وزیر اینگونه برداشت می‌شود که احتمالا مواضع بعضا سیاسی جهانپور و برخی توییت‌های وی باعث شده است این جایگاه مهم را از دست دهد:


جدال توییتری با سفیر چین

کیانوش جهانپور در فروردین‌ماه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهاراتی درباره کشور چین بیان کرد که جنجال ایجاد کرد. جهانپور گفت: «در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی داشت. به نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد.»

پس از بیان این سخنان، جهانپور توییتی در تاکید بر این محتوا منتشر کرد که سرآغاز یک جدال توییتری با سفیر چین در ایران بود. جهانپور نوشت: «مباحث علمی را هیچگاه نه می توان و نه باید با سیاست آمیخت. همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققین چین، حداقل آنفلوانزای تیپ A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم تر قلمداد کردند. امروز یافته ها خلاف این را نشان می دهد. به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.»

چانگ هوا، سفیر چین در ایران در پاسخ به این توئیت نوشت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری برگزار می کند. پیشنهاد می کنم برای نتیجه گیری اخبار آنها را با دقت بخوانید.»

کیانوش جهانپور نیز به چانگ هوا پاسخ داد: «بسیار عالی! وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم روزانه دو کنفرانس خبری، نشست تخصصی ساعت ۱۱:۳۰ و نشست سخنگو ساعت ۱۴:۳۰ هر روز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می کند که تقریبا کم نظیر هست و برای سفرای محترم و اصحاب رسانه و همه کشورها بویژه کشورهای دوست قابل استفاده خواهد بود.»

سفیر چین نیز در پاسخی دوباره به سخنگوی وزارت بهداشت ایران نوشت: «آقای عزیز، بنابراین امیدوارم که شما به حقایق و تلاش های بزرگ مردم چین احترام بگذارید.»

این مناقشه توییتری اگر ادامه پیدا می‌کرد احتمالا باعث برخی خلل‌ها در روابط ایران و چین می‌شد. شاید به‌ همین دلیل بود که سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توییتی انگلیسی تلاش کرد اشتباه سخنگوی وزارت بهداشت را جبران کند.

موسوی نوشت: «دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای کمک های سخاوتمندانه به سایر کشورها در اقصی نقاط جهان است. شجاعت، تعهد و حرفه‌ای‌گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است. ایران همواره قدردان چین در این شرایط بوده است.» این توییت با واکنش سفیر چین روبرو شد که نوشت: «شایعات نمی‌توانند دوستی ما را از بین ببرند.»

پس از این اتفاقات کیانوش جهانپور در توییت دیگری نوشت: « ... و اما، دولت و ملت ایران قدردان دولتها و ملت هایی است که بویژه در این همه گیری جهانی كرونا در کنارشان ایستادند و حافظه تاریخی ایرانیان البته این قسمت ماجرا را هم فراموش نخواهد کرد. حمایت های چین از ملت ایران در این روزهای سخت، هکذا فراموش ناشدنی است. بیگانگان ذوق زده نشوند.»

کنایه به ادعای تقلب در سال ۸۸

در اواخر فروردین‌ماه عده‌ای از اعضای شورای شهر تهران و در رأس آنها محسن هاشمی رئیس این شورا درباره صحت آمار مبتلایان به کرونا در کشورمان تردیدهایی ایجاد کردند. محسن هاشمی روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین در جلسه علنی شورای شهر تهران آمار رسمی وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا در ایران را غیرواقعی خوانده و گفت: «همان‌گونه که برآوردهای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نظرات متخصصان و سایر بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار ابتلا و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام‌شده رسمی است.»

برخی دیگر از اعضای شورای شهر هم هم‌نوا با هاشمی در این زمینه سخنانی گفتند و بر ارائه آمار صحیح از میزان ابتلا به کرونا در کشور تاکید کردند.

این سخنان با واکنش کیانوش جهانپور همراه شد واکنشی که با کنایه‌هایی به اعضای شورای شهر همراه بود. جهانپور گفت: «ما مسئول این نیستیم که آمارها را به کسی اثبات کنیم. در دوره انتخابات هم بعضی از آمارها را قبول نداشتند. پیشتر در مورد یکی از اعضای شورای شهر گفتیم ایشان متخصص تولد است، بهتر است در مورد تخصص خود صحبت کند تا مرگ و میر. ایشان در پاسخ ما گفتند :"ما آمار پاس کرده ایم." البته منظور من شمارش نیست. همه ما سوم ابتدایی شمارش را خوانده ایم. چهارم و پنجم ابتدایی نیز تمرین کردیم نیاز نیست که دانشگاه رفته باشیم. ولی عرض کردم که دوستان در حوزه ای اظهار نظر کنند که تخصص آن را دارند. در مورد علت فوت هیچ کدام از این عزیزان تخصص ندارند. برای کنجکاوی خودم در خصوص تخصص این افراد جستجو کردم دیدم سابقه شمارش و آمار دارند و در مورد انتخابات اظهار نظر داشتند .
در خصوص همین تخصص شمارش آرا انتخاباتی هم ،مثلا جایی گفته بودند ما آمار را قبول نداریم یا قبول داریم و یا کم و زیاد است. دیگران را هم به واسطه همین حرف به اشتباه انداختند و خانه نشین کرده اند.
باز هم تاکید می کنم در این جمع کسی را ندیدم که در مورد علت فوت تخصصی داشته باشد. لذا پاسخی هم برای آن ندارم چون این اظهار نظر از جنس علت فوت نیست. اگر کسی علت فوت را می شناسد، کارشناس یا متخصص پزشکی قانونی است یا تخصصی اتیولوژی مرگ و میر و تفکیک آن است قطعا در کلاس درس ایشان استفاده خواهیم کرد. ولی من جز آمار انتخاباتی یا تولد چیز دیگری در این دوستان ندیدم.»

این سخنان جهانپور که کنایه‌ای به ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ داشت با واکنش منفی اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد. سیدعلی میرفتاح سردبیر روزنامه اعتماد با انتقاد از جهانپور نوشت: «پرونده هشتاد و هشت هرچه باشد مطلقا ربطي به وزارت محترم بهداشت ندارد، به طريق اولي ربطي به كرونا و ستاد مقابله با آن ندارد. مردم خسته و آسيب‌ديده ايران پاي اخبار ننشسته‌اند تا از شما گلايه سياسي بشنوند يا قضاوت جناحي‌تان را شاهد باشند. اينكه محصورين در وچه وضعي هستند، اينكه مناقشه انتخابات هشتاد و هشت ريشه در چه مسائلي دارد، اينكه مردم چه مطالبه معقول و مشروعي از حاكمان سياسي دارند چيزي نيست كه به كرونا مربوط باشد يا سخنگوي ستاد مقابله با آن در خلال پرسش و پاسخ بخواهد تداعي‌هاي سياسي‌اش را جدي بگيرد.»

حق با امیر سیاری بود!

گفت‌وگویی ویدئویی از امیر سیاری در ایرنا منتشر شد اندکی بعد حذف شد. امیر سیاری در بخشی از این گفت‌وگو از فیلم «چ» و تصویری که این فیلم از شهیدفلاحی ارائه می‌دهد انتقاد کرد. جهانپور در توییتی که حاشیه برانگیز بود از سخنان امیر سیاری دفاع کرد:

جهانپور

ناگفته نماند جهانپور این توییت را پس از ساعتی از صفحه خود حذف کرد.

 

دیدگاه کاربران

مهسا۱۴۷۷۱۶۵۱۴:۴۹:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جهانپور تغییر نکرد و هنوز رییس مرکزاطلاعرسانی است وزیر در حکمش گفت این وزارت سخنگوی نداشت و الان این خانم سخنگو شد
ناشناس۱۴۷۷۲۶۰۱۵:۳۴:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اگر می بینید که کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی و اروپا حالا در مهار کرونا خیلی موفق هستند چون شایسته سالارند نه ظاهر سالار
ناشناس۱۴۷۷۴۸۸۱۷:۴۴:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ای کاش مدیران به خاطر کم کاری عوض میشدند نه نظرات سیاسی
ناشناس۱۴۷۷۱۶۶۱۴:۵۰:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جهانپور به خاطر زیر سوال بردن آمار کشور چین و توییت سفیر چین برکنار شد.
ناشناس۱۴۷۷۲۶۵۱۵:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
شایدم فتنه 88
ناشناس۱۴۷۷۹۷۵۰۰:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
نه بابا، خسته شد بس که چیزایی را میگفت که همه بهترشو میدونن. هر کی باشه از کار تکراری فاصله میگیره.
ناشناس۱۴۷۸۱۴۳۰۸:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۱
آقای منافق شما بگو چرا همان موقع برکنار نشد بعد از گذشت دو ماه از آن توئیت
ناشناس۱۴۷۷۱۶۷۱۴:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جهانپور هماهنگ با آمار حرکت نمی کرد!
ناشناس۱۴۷۷۳۴۱۱۶:۱۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آمارساز بود؟
ناشناس۱۴۷۷۱۷۱۱۴:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جهانپور عوض شد تا ویروس کرونا ضعیف تر شده و از این جهت تعداد مبتلایان و فوتی ها به شدت کاهش یابند!!!!!!!!
ناشناس۱۴۷۷۱۸۲۱۴:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چون علیه برادر چین حرف زد و با توجه به سیاسی بودن وزیر بهداشت طبیعی بود که ایشون عوض بشن
ناشناس۱۴۷۷۲۶۹۱۵:۳۷:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
شما خودتم سیاسی برخورد کردی که...شایدم بخاطره تکه فتنه 88 بود
ناشناس۱۴۷۷۱۸۳۱۴:۵۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست!!
ناشناس۱۴۷۷۴۳۹۱۷:۱۳:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
ناشناس۱۴۷۷۱۸۶۱۴:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چون حاضر نشد دیگه آمار غیر واقعی بدهد . توی این دو روز تعداد بستری ها دو برابر شده ولی آماری که اعلام می کنند کاهشییه
ناشناس۱۴۷۷۳۹۸۱۶:۵۱:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
عزیزم امار را وزیر بهداشت تایید می کند نه شخص صرفا سخنگو!
ناشناس۱۴۷۷۱۹۴۱۵:۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چیزی که معلوم بود باسواد بودن جناب کیانپور و زحمات فراوان در حوزه اطلاع رسانی بود.اصلاح طلبان هم تنها کارنامه ای که توش نمره قبولی میگیرند بلوا و هیاهو درست کردن و ایجاد شانتاژهست و بس.
ناشناس۱۴۷۷۲۰۰۱۵:۰۳:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چين خط قرمز است
ناشناس۱۴۷۷۲۰۳۱۵:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
تغییر سخنگوی وزارت بهداشت 100% بخاطر اتهام زنی به چین و وزیر خارجه و سفیر کبیر چین بوده ولاغیر ، منتها یکی دو ماه انداختند عقب که این موضوع جنجالی نشه .
ناشناس۱۴۷۷۶۷۵۲۰:۲۱:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
دوست عزیز اگر همین اتهام بی پایه و اساس به آمریکا زده می‌شد شما یخه پاره می‌کردید و جامه می‌دریدید
ناشناس۱۴۷۷۲۲۳۱۵:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اخه درد و بلا هر روز اعلام کردن داره
شهروند۱۴۷۷۲۳۴۱۵:۱۸:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مطابق میل سفیر کبیر چین نبود
مهران۱۴۷۷۳۳۵۱۶:۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
بهتره بگی مطابق میل فتنه گران کبیر هشتاد و هشت نبود چون بد تیکه ای به متخصصین شمارش اصلاح طلب انداخت
ناشناس۱۴۷۷۲۶۴۱۵:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
براي اقاي جهانپور كه يك پزشك است جايگاه سنخگويي وزارت بهداشت خيلي اهميتي ندارد واصولا جايگاه سخنگويي يك سازمان يا وزارت خيلي مهم وبا ارزش نيست
ناشناس۱۴۷۷۳۶۲۱۶:۲۸:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۰
برادر چین برقرار باد.
ممد تقی۱۴۷۷۴۵۹۱۷:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
مهمترین امار مملکت شاخص تورم هست کی قبول داره امار رسمی را ؟ هیچکس ، شما بگیر بورو‌ تا ته همینه .....
یک همشهری۱۴۷۷۶۳۵۱۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
خاندان جهان پور در نطنز همه اصلاح طلب روشنفکر و فهیمی هستند.
ماری۱۴۷۷۶۵۹۲۰:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
گمان میکنم دکتر جهان پور از اساس یک فرد کاملا سیاسی است.
ناشناس۱۴۷۷۶۶۰۲۰:۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۰
این تعییر به هر دلیلی که بوده باشد من یک خدا قوت به ایشون میگم بابت این روزهایی که ایشون وظیفه اگاه سازی مردم را به عهده داشتند. از خداوند برای ایشون به خاطر زحماتشون عاقبت به خیری می خواهم
ناشناس۱۴۷۷۷۲۵۲۱:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اصلاح طلبان تدبیر و امیدی طی ۷ سال گذشته تماما وجودشان خسارت به کشور و ملت بوده است بنابراین رفت و آمد آنان در جایگاه و مناصب نه تنها مشکل ساز نیست بلکه تشدید مشکل می نماید علی ایحال چند ماهی دیگر باید این مصیبت را تحمل نماییم..
ناشناس۱۴۷۷۸۰۷۲۲:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۰
نفوذ چین جدی تر از این حرفهاست
ناشناس۱۴۷۷۸۱۷۲۲:۳۵:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۲۰
امیدوارم سفیر چین راضی شده باشد
صبحان۱۴۷۷۸۲۱۲۲:۳۶:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
ظاهرآ آقای جهانپور به ویروس کرونا مبتلا شده است اما باطنآ رو نمی دونم.
ناشناس۱۴۷۸۰۱۵۰۱:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
چین دیگه چی ازتون خواسته؟ دستورات جدید چیه
ناشناس۱۴۷۸۱۵۰۰۸:۳۵:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
اگر به خاطر سفیر چین عوض شده باشد. نشان از این دارد که ما مستعمره چین شده ایم
محمد۱۴۷۸۱۶۶۰۸:۵۴:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
سخنان دکتر جهانپور درتایید سخنان امیرسیاری عزیز چیزی جز تایید ارزشهای اصیل انقلاب و دفاع مقدس نبوده که باعث برخورد با وی شود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین