تمجید روحانی از دولت‌/دستور رئیسی برای بازگرداندن مفسدان متواری/واکنش رئیس دفتر خاتمی به محاکمه طبری/قوچانی: اثری که تراژدی نجفی بر رأی مردم گذاشت از بنزین کمتر نبود

گروه سیاسی الف،   3990319111 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تمجید روحانی از دولت‌/دستور رئیسی برای بازگرداندن مفسدان متواری/واکنش رئیس دفتر خاتمی به محاکمه طبری/قوچانی: اثری که تراژدی نجفی بر رأی مردم گذاشت از بنزین کمتر نبود

شورای نگهبان درباره تخلفات تاجگردون به مردم توضیح دهد

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارسال اسناد جدیدی از تخلفات غلامرضا تاجگردون به شورای نگهبان توسط نمایندگان معترض به اعتبارنامه وی، گفت: شورای نگهبان نه معصوم است و نه مقام غیر مسئول، بنابراین باید به سؤالات مردم درباره برخی تصمیمات شگفت‌آور خود توضیح دهد.

وی ادامه داد: کسی که سال‌هاست از عنوان جعلی دکترا استفاده می‌کند و قوانین تدوین بودجه‌ را نادیده می‌گیرد، چگونه می‌تواند صلاحیت نمایندگی مردم را داشته باشد؟

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی: شورای نگهبان باید درباره تاجگردون پاسخگو باشد/ شورا نه معصوم است نه غیرمسئول

اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه تاجگردون

***

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید که متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۴۳ مورد جدید ابتلاء به این بیماری شناسایی شدند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره افزایش آمار مسافران حمل و نقل عمومی همزمان با اجرای طرح ترافیک در پایتخت و افزایش احتمال ابتلا به کرونا در میان مسافران،‌ اظهار داشت: اگر فاصله‌های اجتماعی در حمل و نقل عمومی رعایت نشود و مسافران از ماسک استفاده نکنند، احتمال انتقال کرونا در مترو و اتوبوس زیاد است. بنابراین از شهروندان درخواست داریم که حتما از ماسک هنگام تردد با مترو و اتوبوس استفاده کنند، روزانه چندین بار دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از دست زدن به صورت به ویژه در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی بپرهیزند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار کرونا در کشور: فوت ۷۰ نفر و شناسایی ۲۰۴۳ بیمار جدید

***

دستور رئیسی به دادستان کل برای بازگرداندن مفسدان متواری

 سید ابراهیم رئیسی، در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قوه قضاییه به کسانی که نام آنها به عنوان متهم در پرونده‎های فساد اقتصادی مطرح است اما از کشور خارج شده‎اند هشدار داد که احساس نکنند می‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسلیم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم برای جامعه مفید دانست.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: متهمان اقتصادی به نفع‎‌شان است خود را تسلیم عدالت کنند/ دستور برای پیگیری بازگرداندن مفسدین متواری

***

«پرطرفدارترین» و «کم طرفدارترین» کمیسیون‌های تخصصی مجلس 

طبق ماده ۳۶ آئین نامه داخلی مجلس هریک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیازبندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کنند و با تعیین دو اولویت پیشنهادی، حداکثر تا سه روز پس از افتتاح دوره به هیأت رئیسه مجلس تحویل می‌دهند.‌

بر این اساس نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای عضویت در ۱۳ کمیسیون مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که جزئیات آن در جداول زیر آمده است. بر اساس این گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ۷۲ داوطلب از نماینده پرطرفدارترین و کمیسیون حقوقی و قضائی هم با ۳ نماینده کم طرفدارترین کمیسیون‌های مجلس یازدهم هستند.

***

بودجه مجلس غیر شفاف‌تر از قوه قضاییه است 

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در گفت‌‌وگو با ایلنا در خصوص گزارش جامع قوه قضاییه درباره نحوه هزینه‌کرد سود حساب‌های سپرده دستگاه قضا، اظهار کرد: ارائه این گزارش را باید به فال نیک گرفت و از این حرکت استقبال کرد که آقای رئیسی به وعده خودشان عمل کردند. البته من در زمان آقای آملی لاریجانی درخواست تحقیق و تفحص کرده بودم و در زمان آقای رئیسی هم اصرار کردم و قبل از اتمام مجلس دهم نیز نامه‌ای به آقای رئیسی نوشتم و یادآوری کردم وعده‌ای که دادید انتظار می رود که به آن عمل کنید که خوشبختانه به آن عمل شد و گام مثبتی برای ایجاد شفافیت و اعتمادسازی نسبت به قوه قضاییه برداشته شد.

وی با بیان اینکه بودجه مجلس غیر شفاف‌تر از بودجه قوه قضاییه است، گفت:‌ این عدم شفافیت جایگاه قانونی نیز دارد یعنی مطابق ماده ۶۶ قانون محاسبات عمومی کشور،‌ مجلس و شورای نگهبان تابع قانون محاسبات نیستند به عبارت دیگر قانون اجازه داده است که مجلس شفاف نباشد، به نظر من این مجلس ظرفیت دارد که خواستار شفافیت باشد و لازم است این شفافیت از مجلس شروع شود.

***

دادگاه طبری نشان داد که رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فساد، در حوزه شوآف باقی نمانده است 

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه برگزاری دادگاه محاکمه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه از جمله کارهای بزرگی بود که اجرای آن کمتر تصور می‌شد، گفت: اینگونه تصور می‌شد که این دادگاه به دلیل اینکه جزئی از خود قوه قضاییه بوده است، در پیچ و خم تعارفات و ارتباطات قرار بگیرد و به طور کلی برگزار نشود.

وی افزود: به قوه قضاییه تبریک می‌گویم که بدون تبعیض، قضایای مربوط به پرونده‌های فساد را رسیدگی و پیگیری می‌کند و در حوزه تبلیغات و شوآف باقی نمانده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه پیگیری برگزاری دادگاه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه، نشانه بسیار خوبی برای ارزیابی عملکرد قوه قضاییه است، گفت: موضوع فقط فسادهای اقتصادی معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه نیست، موضوع اصلی این است که وقتی فردی در جایگاه معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه با آن قدرت قرار می‌گیرد و خطاهایی از او سر می‌زند، اعتماد بسیاری از افراد جامعه را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:

کجای راه را اشتباه رفته ایم !؟

چه کسی نام «‌طبری» را افشا کرد؟ / واکنش کاربران فضای مجازی به دادگاه اکبر طبری

همه اسامی مطرح شده در دادگاه طبری/ فسادهای «هزار دستان» در قوه قضائیه

***
دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دوران پیشرفت بود 

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در دومین جلسه برنامه ریزی برای تحقق شعار جهش تولید با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در دو دوره‌های یازدهم و دوازدهم از این دوران به عنوان دوران گشایش و پیشرفت یاد کرد و گفت: در دولت یازدهم اگر چه تحریم‌ها برقرار بود، اما با اقداماتی مانند توافق اولیه در 100 روز اول و تعدیل تحریم‌ها ماهانه 700 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد می‌شد و اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت که در نهایت به توافق هسته‌ای و موفقیت در زمینه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها منجر شد.

بیشتر بخوانید:

روحانی: در دولت تدبیر و امید کوشیده‌ایم نسبت واقعی میان تورم و افزایش حقوق‌ها باشد

***

اصلاح‌طلبی ژن نیست

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه سازندگی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، مصاحبه اي با روزنامه ايران داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است:

بعضی دوستان ما از اصلاح‌طلبی جامعه محور صحبت و سعی می‌کنند به آن رنگ و بویی بدهند که گویی تا به حال در جریان اصلاحات به جامعه بی توجهی شده است. بعضی هم از توجه به اقشار فرودست سخن می‌گویند و بیانیه‌های چپگرایانه می‌دهند. از نظر ما ولی اصلاح‌طلبی تعریف، تاریخ، ریشه و مبنا و راهبرد مشخص دارد. 

با این قانون اساسی امکان تزاحم قوا به صورت بسیار جدی وجود دارد. چنانکه الان پیش هر کدام از رؤسای قوا بروید می‌گویند قوه دیگری نمی‌گذارد کار پیش برود. اما اگر کسی به ساختار دیگری به غیر از جمهوری اسلامی ایران فکر کند اصلاح‌طلب شناخته نمی‌شود. ما قرار است در مواجهه با حاکمیت و هسته اصلی قدرت به یک تصمیم مشترک برای بهبود شرایط زندگی مردم برسیم. 

دوستان اصلاح‌طلب ما می‌گویند دیگر نامزد اجاره‌ای نمی‌خواهیم. حال آنکه به باور من آقای روحانی از خیلی از اصلاح‌طلب‌ها اصلاح‌طلب‌تر است. اصلاح‌طلبی ژن نیست. افکار آقای روحانی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار بازتر از بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب است. 

خاتمی فقط رهبر حزب اتحاد ملت نیست رهبر کل اصلاح‌طلبان است.

انتخابات ریاست جمهوری برای ما ایده‌آل است که ما بتوانیم فردی مانند آقای جهانگیری یا آقای محسن‌ هاشمی را نامزد کنیم و طیف مقابل‌مان هم آنقدر عاقل باشد که لاریجانی را نامزد کند. اگر این اتفاق بیفتد یک رقابت هدفمند در کشور رخ می‌دهد.

من اصلاً با حوزه خصوصی آقای نجفی کاری ندارم اما معتقدم اثری که تراژدی آقای نجفی بر رأی مردم در انتخابات مجلس گذاشت، از اثر بنزین کمتر نبود.

اندر مصائب وسط‌ماندن/ ایستاده در غبار

شرق نوشت: سیاست‌مدارانی که در مقاطعی در وسط بازی سیاست ایستادند، بازی را باخته‌اند. چه جایگاهی فراجناحی برای خود برگزیده باشند چه ادعای جریان سوم کرده باشند. وسط‌ایستادن لزوما به معنای میانه‌روی نیست، بلکه مشخص‌کردن جایگاه خود در یکی از دو قطب راست و چپ سیاست ایران است. حتی سیاست‌مداران میانه‌رو هم تا زمانی که مشخصا به یکی از دو جناح متعلق نبودند، اقبالی در سیاست نداشته‌اند. حسن روحانی اگرچه در جریان اعتدال تعریف می‌شود اما تا‌زمانی‌که مرزهایش را با یک قطب سیاست ایران مشخص نکرد، از سوی قطب دیگر پذیرفته نشد. جایگاه فراجناحی صرفا متعلق به رهبری است و یک سیاست‌مدار عرصه اجرا تا این لحظه هرگاه تکلیفش را با خودش در رابطه با دو جناح مشخص نکرده، باخته است.

اين روزنامه در قسمت نهايي گزارش خود مي نويسد: لاریجانی که زمانی یک از احتمالات انتخابات 1400 بود، قطعا الان نسبت به ورودش به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری تردیدهایی جدی دارد، چون قطعا دیگر تک نامزد جبهه اصولگرایی نخواهد بود و به‌جز بخشی از جریان اصلا‌ح‌طلبی و اعتدالی احتمالا هواخواه جدی‌ای در عرصه سیاست ندارد. در صورت ورود به انتخابات، در جریان اصلاح‌طلبی احتمالا صرفا طیف حزب کارگزاران از او در 1400 حمایت کند. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که آینده سیاسی لاریجانی هم تقریبا به پایان رسیده است.

قاليباف گفته در 1400 كانديدا نمي‌شود

فريدون عباسي، نماينده كازرون مصاحبه اي با روزنامه ايران داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

اطلاق كليدواژه «احمدي‌نژادي» به جمع و گروهي از نمايندگان مجلس كار درستي نيست. برخي از آقاي احمدي‌نژاد موجودي با چهره نامناسب ساخته‌اند و بعد به ديگران هم مي‌گويند احمدي‌نژادي تا مردم را بترسانند. احمدي‌نژاد فردي فهيم و تحصيلكرده است و خدماتي داشته و البته اشتباهاتي. مثل شخص من كه در روزهاي مديريتم، اشتباهاتي داشته‌ام. «احمدي‌نژاد» يك ايدئولوژي نيست، او يك شخص است و گروهي نيز در دولتش با او همكاري داشتند. آيا با افرادي كه با آقاي خاتمي كار كردند، مي‌گوييد «خاتمي‌چي»؟ طبيعتا خير!

برخلاف تصور بسياري از افراد، تعداد مديران دولت‌هاي نهم و دهم حاضر در مجلس زياد نيست. حدود 20 نفر از مقامات اين دولت‌ها كه سابقه حضور و فعاليت در سطح وزير، معاون وزير يا استاندار در دولت‌هاي نهم و دهم را داشتند در مجلس يازدهم حاضرند. 

راي آقاي قاليباف به ‌عقيده من نشانگر طيف فكري مجلس يازدهم است؛ بدين معنا كه حتي مستقلان و اصلاح‌طلبان مجلس هم ترجيح داده‌اند در اين دوره به آقاي قاليباف راي دهند كه نشانگر اتفاق‌نظر در مجلس و كشور است.

در مسائل سياسي و اقتصادي مطمئنم كه دشمنان خارجي و طمعكاران داخلي اطراف نمايندگان خواهند بود و من تقاضا مي‌كنم نهادهاي امنيتي به نمايندگان اطلاعات كافي در اين زمينه بدهند ولي به همين حد كفايت كنند و دخالت نكنند. اين خيلي خوب است كه نماينده بداند فلان مراجعه‌كننده دنبال چه‌ چيزي است. 

شنيده‌ام كه آقاي قاليباف در جلسه فراكسيون رسما اعلام كرده كه در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 كانديدا نخواهد شد. ولي اگر اين كار را هم انجام دهد، شخصا آن را نقد نمي‌كنم. اگر آقاي قاليباف احساس مي‌كند در مقام رياست‌جمهوري مي‌تواند بهتر فعاليت كند و صندلي‌اش را عوض كند.

***

پیش بینی صادق زیباکلام از آینده سیاست در ایران

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به برنا گفت: سال‌هاست عملاً بُعد نظارتی مجلس کمرنگ‌تر شده و امروز که ما در خرداد ۹۹ هستیم، اساسا چیزی به نام بُعد نظارتی مجلس وجود ندارد. به این معنا که مجلس عملا برابر سیاست‌های مهم اعم از اقتصادی، خارجی، هسته‌ای هیچ کاره است. لذا بُعد نظارتی مجلس و پاسخگوطلب بودن مجلس سال‌هاست که از بین رفته است.

زیباکلام در خصوص حضور اکثریتی اصولگرایان در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم تحت نفوذ جریانات تندرو قرار گرفته است، سال دیگر این اتفاق برای قوه مجریه می افتد و تعداد قابل توجهی از مردم به خصوص اقشار و لایه‌های تحصیلکرده و شهرنشین در انتخابات شرکت نمی‌کنند، همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته. در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فقط طرفداران تندروها در انتخابات شرکت می‌کنند، بنابراین رئیس جمهور آینده هم یا احمدی‌نژاد خواهد بود یا یک فردی مثل سعید جلیلی.

زیباکلام خاطرنشان کرد: از آن طرف چه جوبایدن باشد چه ترامپ، جریانات داخلی در انتخابات سال آینده به سمت نرمش قهرمانانه خواهند رفت، لذا نگرانی از این‌که دولت به دست اصولگرایان می‌افتد معنی ندارد کما این‌که مجلس هم دست این جریان افتاده است. در نتیجه از جایگاه نظارتی مجلس کاسته می‌شود و این یک مسئله بلاموضوع است زیرا سالهاست مجلس به عنوان رکن سوم قدرت جایگاهی ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۷۶۰۳۶۲۰:۴۵:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
از نمایندگانی که به‌خاطر داشتن خودروی شخصی از گرفتن خودروی جدید خودداری کنند باید قدردانی کرد.
ناشناس۱۴۷۶۵۰۶۰۹:۲۴:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
وظیفه شون بوده.
ناشناس۱۴۷۶۰۸۲۲۱:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
از مجلس یازدهم می خواهیم بدون اتلاف وقت قانون جامعی برای از کجا اورده ای به این ثروت کلان رسیده ای تصویب کنند که شامل همه افراد مشمول چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و چه افراد به اصطلاح عادی را شامل شود
ناشناس۱۴۷۶۱۰۴۲۱:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
همه جای دنیا دنبال مشتری می گردند، اینجا برای عرضه 15000 هزار فرقون، 5-6 میلیون نفر برای خرید ثبت نام می کنند! خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۱۴۷۶۱۰۷۲۱:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
جناب روحانی شما از چه دستاورد اقتصادی تمجید می کنید؟ خبر دارید قیمت مسکن و اجاره بها چه بلایی برسر مردم آورده است؟ چرا هیچ کاری نمیکنید؟ چرا هرسال مستاجران خون به جگر و نقره داغ شوند؟ خواهشا رسانه الف این موضوع را پیگیری نمایید! اگر به همین منوال پیش رود عده زیادی مجبور به چادرنشینی خواهند شد!!
ناشناس۱۴۷۶۱۱۶۲۱:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
آقای زیباکلام! در ۷سال اخیر مجلس و دولت در دست یک جریان بود چرا نگران نشدی و چیزی نگفتی؟
ناشناس۱۴۷۶۵۲۶۰۹:۴۱:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
منظورتان دولت بی اختیار میباشد .
ناشناس۱۴۷۶۱۱۹۲۲:۰۰:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
امید است که اکبر طبری های دیگر هم روزی محاکمه شوند.
ناشناس۱۴۷۶۱۲۷۲۲:۰۴:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
تمجید روحانی از خودش؟؟! یاد تاجگردون افتادم
ناشناس۱۴۷۶۱۳۹۲۲:۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
نشریات حامی دولت چرا از دادگاه طبری ناراحتند؟ پاسخ مشخص است
ناشناس۱۴۷۶۱۴۲۲۲:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چرا اکبر طبری با این پرونده سنگین باید 20 سال در قوه قضاییه مشغول به کار باشد؟ این سوال اساسی مردم است که بهتر است جوابی به آن داده شود.
ناشناس۱۴۷۶۱۴۴۲۲:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اکبر طبری با این همه مال و اموالی که بدست آورده بود، می خواست چه کار کند؟ این سوالی است که باید از همه غارتگران بیت المال پرسید.
صدای ایران۱۴۷۶۱۵۴۲۲:۲۶:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
حسن روحانی تمام آرمانهای امام راحل و ملت شهیدپرور ایران را زیر پا گذاشت
ناشناس۱۴۷۶۱۵۸۲۲:۳۱:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
نماينده ها به كميسيونها بيشتر به سفر هاي خارجي ان نگاه مي كنند نه تخصص ويا خدمت بيشتر لذا هر كميسيون كه بيشتر سفر خارجي دارد داوطلب بيشتري هم دارد مانند همان كميسيون امنيت ملي كه وزير خارجه را در سفرهاي فراوان همراهي مي كنند
ناشناس۱۴۷۶۱۶۰۲۲:۳۵:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چرا حیاتی ممنوع الکار شده؟
ناشناس۱۴۷۶۱۶۱۲۲:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
نجفی رو می کنند بهانه تا فساد وبی تدبیری وخامی خودشان را در دنیای سیاست بپوشانند/تا امروز هیچ سخنی از نجفی نبود گشتند گشتند نجفی شد عامل شکستشان. اکنون مردم در ک می کنند این جن=ماعت نان به نرخ روز خور روزی دشمن سینه چاک هاشمی بودند اکنون کار گزارانی!!! فردا یه سازی دیپه می زنند اینها تا سلطنت طلب شدن پیش می روند.
ناشناس۱۴۷۶۱۸۵۲۳:۰۰:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چرا صدا و سیما برای بیان علاقه شخصی یک گوینده پر سابقه به صدای یک خواننده، او را ممنوع الکار کرده است؟؟ اسم این کار را چه می شود گذاشت؟ باید هم گریه کرد و هم باید خندید!
ناشناس۱۴۷۶۱۸۸۲۳:۰۵:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
نیوزیلند امروز اعلام کرد که این کشور از ویروس کرونا عاری شده است. قابل توجه مردم و مسئولان مملکت ایران که عین خیالشان نیست که کرونا هنوز به تعداد ماههای قبل مبتلا کرده و می کشد.
امیر حسین سلطان/تهران۱۴۷۶۱۹۷۲۳:۱۳:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
جناب قوچانی تراژدی آقای نجفی صد در صد اثرگذار است اما نه تا به این اندازه! در ضمن در انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در اسفند 1381 که آن موقع هنوز حتی از وقوع تراژدی ایشان هم نشانه و خبری نبود پس چرا انتخابات به آن صورت رقم خورد؟! باید دنبال علت ها باشیم و نه معلول ها! والله اعلم
ناشناس۱۴۷۶۲۹۳۰۱:۳۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اثری که تراژدی نجفی بر رأی مردم گذاشت از بنزین کمتر نبود. این نظر این آقا است . ما مردم انتظاری غیر از این نداریم. قدرت همه نوع فسادی بدنبال دارد.
ابن السبیل ایرانی۱۴۷۶۳۷۵۰۷:۰۶:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
جانم فدای احمدی نژاد
ناشناس۱۴۷۶۴۲۳۰۸:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
آره رئیسی دیوار کشید! اما نه بین زن و مرد بلکه بین بیت المال و مفسدین.
ناشناس۱۴۷۶۵۷۰۱۰:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
تمجید آقای روحانی از دولت!!!!! واقعا که!! خودشون میبرند خودشون میدوزند خودشان پروتکل میدن به خودشان نوشابه باز میکنند، چرا علاقه دارند که خودشان را ضایع کنند آخه
ناشناس۱۴۷۶۶۱۶۱۰:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۰
اگر این کارو کردین وهمشون رو اعدام کردین من یکی قانع میشم که فامیل بازی نیست تو این مملکت وهمه مثل هم نیستن. آقای روحانی برادر خودت با برادر جهانگیری فکر کنم ایران باشن بگیرین شون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین