کجای راه را اشتباه رفته ایم !؟

امیرحسین رحمانی،   3990318178 ۱۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
 کجای راه را اشتباه رفته ایم !؟

دیروز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده برگزار شد. بر اساس متن کیفرخواست که نماینده دادستان آن را قرائت کرد دایره نفوذ طبری در پرونده های بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی قابل توجه بوده است. اخذ رشوه، زمین، آپارتمان، وجه نقد، پولشویی و ... تنها بخشی از اتهامات طبری است.

یکی از نکات جالب توجه حضور رسول دانیال زاده که به عنوان سلطان فولاد ایران مشهور است، در جلسه دیروز دادگاه بود. وی از نزدیکان حسین فریدون، برادر رئیس جمهور نیز هست که نامش در پرونده وی نیز مطرح شده بود. دانیال زاده یکی ابر بدهکاران شبکه بانکی کشور است.

در چند سال اخیر یکی دیگر از متهمانی دانه درشتی که بازداشت شد مهدی جهانگیری، برادر معاون رئیس جمهور بود. بر اساس گفته های همان زمان، وی متهم به اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور بود و به نوشته رسانه ها هزار میلیارد تومان نیز قرار وثیقه جهانگیری بوده است.

اما براستی چرا چنین اتفاقاتی درباره نزدیک ترین افراد به مقامات سیاسی {چه به لحاظ پیوندهای خونی یا چه به لحاظ پیوندهای کاری} رخ می دهد؟ چه زمینه هایی موجب می شود افراد نزدیک و وابسته به مقامات سیاسی گام در وادی فساد سازمان یافته نهند و مجموعه ای از اقدامات غیرقانونی را انجام دهند. 

پرسش اساسی این است نقش نهادهای نظارتی درونی و بیرونی نهادها و دستگاه ها چیست و چرا به وظایف خود آن چنان که شایسته و بایسته بوده عمل نکرده اند. بخصوص این که سابقه اقدامات فردی مانند اکبر طبری به گذشته نزدیک نیز برنمی گردد.

علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حدود یک سال قبل با تاکید بر اینکه « کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل بوده و مایه بدنامی قوه قضائیه و زد و بند شده را باید کنار گذاشت، تصریح کرد: این اقدام مناسب است ولی اینکه رها کنند و محاکمه نکنند خیلی غلط است و محاکمه چنین عنصری که همه از او و اشکالاتش اطلاع دارند برای سلامت قوه قضائیه بسیار مفید وحیاتی است».

آیا ممکن است نزدیکی به مقامات سیاسی یا ارتباطات نزدیک با آنها موجب شده باشد نهادهای نظارتی حساسیت لازم را نداشته باشند یا مثلاً در برخورد با آنها رودربایستی داشته باشند؟!

بدون شک محاکمه اکبر طبری در مقطع فعلی تحسین برانگیز و نشانه اراده قوی برای برخورد با مفسدان و اصلاح امور است اما به همان میزان نیز مهم است که به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید یک فرد فاسد مدت طولانی به اقدامات غیرقانونی و تخلفات خود ادامه دهد که از عبارت « دو رئیس قوه را بیچاره کرده» برای وی استفاده شود.

در کنار خشنودی از اقدام اخیر قوه قضائیه باید تاکید کرد فرایندها می بایست به گونه ای باشد که اصولاً کمتر به بازتولید مفسد و فرد فاسد منجر شود. ماجرا تقریباً شبیه پیدا شدن گاه و بیگاه انواع و اقسام سلاطین در حوزه های مختلف اقتصادی مانند کاغذ، شکر، ارز، سکه، گوشت، فولاد و ... است. در واقع همیشه نباید تکیه بر نگاه تنبیهی و مجازات داشت بلکه مهم تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و ساختاری است. 

چرا فرایندها و روال تصمیم گیری ها آن گونه که باید شفاف نبوده که عده ای با سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت اداری که داشته اند اقدام به اخاذی، رشوه و حمایت از متخلفان و ابربدهکاران بانکی طی زمان طولانی نموده اند. 

شاید همین موارد موجب شود که بحث شفافیت در حوزه های مختلف علی الخصوص برای مقامات و مدیران سیاسی جدی تر گرفته شود تا حقوق، دریافتی و حساب های خود و نزدیکانشان بیشتر زیر ذره‌بین قانون قرار گیرد تا در آینده کمتر چنین اتفاقاتی رخ دهد.

دیدگاه کاربران

آرش۱۴۷۵۰۸۰۱۱:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کجای راه را اشتباه رفته ایم !؟ آنجایی که به جای ریشه ، ریش را چسبیدیم
ناشناس۱۴۷۵۲۱۴۱۲:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چه ربطی دارد؟ قبلا انقلاب هم باید از ته می زدن ولی فاسد تا دلت بخواهد بود دلیل اصلیش مصلحت است که می گفتیم الان وقتش نیست نه دلیل دیگری
ناشناس۱۴۷۵۲۵۶۱۲:۳۳:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
متوجه نشدیی دوست عزیز . منظور از چسبیدن به ریش ، توجه بیش از حد به اعتقادات ایدئولوژیک به جای توجه به تخصص و اخلاق است . وقتی مبنای تشخیص صلاحیت افراد میشود سبک فکری و عقیدتی او همین میشود.
ناشناس۱۴۷۵۴۰۷۱۳:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چه بسیار افراد متخصص اما خائن داریم ... یک متخصص غیرمتعهد می تواند با یک ویروس کل جهان را به مرز نابودی بکشد یا با بمب اتم شهروندان دو شهر را نابود کند
ناشناس۱۴۷۵۵۳۹۱۵:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
مشکل شما این است که اخلاق را زائیده دین میدانید . اخلاق ورای اعتقادات دینی است .
ناشناس۱۴۷۵۵۷۵۱۵:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کاملا درست است باید به ریشه توجه شود
ناشناس۱۴۷۵۵۱۸۱۵:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
عزیز اشتباه طرح موضوع کردید.فرموید توجه زیادی به مسائل ایدئولوژیک و عقیدتی بجای تخصص واخلاق...قطعا منظورتان توجه به ظاهر فریبی بود.چون انسان دارای ایدئولوژی خدایی قطعا دارای اخلاق خدایی است و انسان اخلاق گرا وارد حوزه ای که تخصص ندارد نمی شود چون در این صورت طبق فرمایش معصوم خائن وملعون است
امیر شهرستانی۱۴۷۶۲۱۵۲۳:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کاش این آدمها به مبنای ایدیولوژی ادعایی اعتقاد و باور داشتند ،اینها به هیچ چیز ،تحت هیچ شرایط نه باور دارند و نه اعتقاد متاسفانه جامعه ما پر است از این جنس آدمها ،مدیر،زیردست ،نانوا،کارگر،کارمند،الاماشاالله
ناشناس۱۴۷۵۴۰۹۱۳:۵۸:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
فعلا که زانوی شیش تیغ های کراواتی حرومی روی گرن بشریته
حبیب۱۴۷۵۶۶۳۱۶:۲۵:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
شما حتی الان هم به مشخصات ظاهری توجه میکنی ، کراواتی خوب مثل پروفسور سمیعی هم هست ، آخوند خوب مثل آقای بهجت هم هست .
علی۱۴۷۶۲۳۲۰۰:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۰
خداوند در قرآن از منافق بیشتر گله دارد تا کافر . موضوع ریشه و ریش نیست ، موضوع نفاق هست ، وقتی یه فاسد از خدا بیخبر پشت دین قایم میشه و مردم رو سر کیسه میکنه . این آدم وقتی وارد قوه شده چی داشته حالا چی داره ؟ این یعنی فساد
ناشناس۱۴۷۵۲۱۹۱۲:۱۵:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
توجه به ظاهر دين و عدم توجه به تخصص همين مي شود! بياييد دايره انتخابتان را گسترش دهيد و بخصوص بابت اشتباهات عذرخواهي كنيد!
ناشناس۱۴۷۵۲۳۳۱۲:۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ادم متخصص هم باشد ولی تعهد نداشته باشد و ریش هم نداشته باشد همین می شود
ناشناس۱۴۷۵۵۴۲۱۵:۱۶:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
مشکل همین است که اینجا مبنای تشخیص اخلاق مداری و تعهد شده است ظاهر .
ناشناس۱۴۷۵۸۳۴۱۷:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
خوب رنگ عوض می کنید و فرار رو به جلو اگر تعهد داشته بود که فاسد نمی شد
ناشناس۱۴۷۵۷۳۲۱۷:۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
این متهمان که همگی ریش دارند و هیچ کدام شیش تیغه نکرده اند حتی رشوه گیر 500 هزار یورویی فراری هم معمم است
ناشناس۱۴۷۵۸۱۵۱۷:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کدام میشود؟!!
ناشناس۱۴۷۶۱۲۵۲۲:۰۴:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ولی هیچ وقت تخصص ملاک نشد بفهمیم حرف شما چقدر صحیح است.
ناشناس۱۴۷۵۲۲۴۱۲:۱۶:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اونجای راه را اشتباه رفتیم که وقتی دیدیم فساد سیستمی شده اقدامی نکردیم هرچه سریعتر باید قانون از کجا اورده ای و طرح تحقیق تفحص از بانک مرکزی را اجرایی کنیم نمایندگان مفسد اقتصادی و ان رییس کمیسیون مجلس را که 65 میلیارد رشوه گرفته را محاکمه کنیم
ناشناس۱۴۷۵۲۳۸۱۲:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اشتباه از همان جایی شروع شد که هدف وسیله را توجیح کرد! از همان روز های اول، از همان جایی که کاخ سعد آباد را برای تیم بعدی آماده کردند، از همان روز که سهمیه گذاشتند شروع کردند سهم دهی کردن به یاران!
ناشناس۱۴۷۵۲۴۰۱۲:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
راه علاج ؛ اعدام مسئولین مجرم و اعدام نکبت‌زاده‌های مجرم عبرت‌آموز است _____ دستی که باید مسئول مجرم را اعدام میکرده هم خودش آلوده بوده وای بر ما
تبریزی۱۴۷۵۳۲۱۱۳:۰۴:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ما راه رو اشتباه نرفتیم. کلا تو راه نیستیم. داریم off-road (خارج از جاده) می ریم.
ناشناس۱۴۷۵۹۰۲۱۸:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ابتدایی ترین نیاز مبارزه با فساد رسانه های ازاد است ونه انچه که ما در مملکت داریم ( صرفا بوق تبلیغاتی ) اگر رسانه آزاد باشد خبرنگاران سمج کار خود را میکنند وبه همه جا سرکمی کشند و افشاگری میکنند( بگذریم از نان به نرخ روز خورها ) با یاشار سلطانی چه برخوردی شد؟
ناشناس۱۴۷۵۳۲۴۱۳:۰۵:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
وقتی رسانه ها آزاد نباشند فساد سازمان دهی شده شکل می گیرد. مشکل در رسانه های آزاد است که در ایران وجود ندارد. یعنی مثلا وقتی یک رسانه یک مطلبی را لو میدهد بجای برخورد با متصدی مطلب لو رفته با کسی که مطلب را رو کرده برخورد صورت می گیرد
مهران۱۴۷۵۳۴۰۱۳:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
فعلا که نه طبری نه دانیال زاده نه همین قاضی فیلتر کننده تلگرام ریش ندارند
ناشناس۱۴۷۵۶۱۹۱۵:۵۳:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
عزیزم ریش داشتند معاون اجرایی دستگاه قضا بود ایشون مسبب اختلاس ورشوه بود یعنی ریش بدون ریشه بله خرازپل گذشت ریشش را زد
ناشناس۱۴۷۶۲۶۷۰۱:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۰
چرا شما مطلب را نمی گیرید همه چسبیدید به ریش چون ریشه را نمی شناسید
ناشناس۱۴۷۵۴۵۷۱۴:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
جالبه جهانیگیری بااون داداشش اختلاسگرش و بادلار جهانگیری ودلار 4200هنوز سودای ریاست جمهوری درسردارد.
ناشناس۱۴۷۵۹۰۱۱۸:۴۵:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
روی ساده لوحی افراد حساب بار کرده تا تکرار کند
ناشناس۱۴۷۶۲۸۶۰۱:۲۵:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
علت مهم بدبختی ما همین شعارزدگی جناحی است در هر جایی با طرح اسم دو نفر ریشه را فراموش می کنیم در هر فسادی با اعدام یک سلطان قضیه را ماست مالی می کنیم
ناشناس۱۴۷۵۵۵۶۱۵:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
دلیلش این هست که بشر هنوز وسیله‌ای به عنوان ایمان‌سنج اختراع نکرده. یعنی شما نمی‌تونی بر اساس ظاهر افراد بگی که آیا این فرد انسان مومنی هست یا نه. بنابراین، باید قوانین به شکلی باشند که افراد با هر نوع ظاهری (مذهبی یا غیر مذهبی) در برابر قانون یکسان باشند. به عنوان مثال اگر فلان شخص یک فرد فاسد را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده، حتما باید پاسخگوی انتصاب خود باشد.
رضا۱۴۷۵۵۸۹۱۵:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اشتباه نیست. وقتی یک کشور و نظام سیاسی آن چشم انداز روشنی نداشته باشد، همه مدیرهای سطح بالای به فکر ان هستند کهتا میتونند ثروت اندوزی کنند و خانواده خود رو به آن سوی آبها بفرستند و اگر روزی اوضاع وخیم شد، خودشان هم فرار کنند. . بنابراین مادامی که هیچ اراده ای برای بازنگری در ساختار سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی جامعه نباشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. باید ایران به محلی مناسب برای سکونت انسان مبدل شود تا مدیرها و افراد ثروتمند هم به اینجا به چشم محل دائمی زندگی خود نگاه کنند
ناشناس۱۴۷۵۶۰۱۱۵:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
سهمیه های کنکوری واستخدامی را حذف کنید.شایسته سالاری را حاکم کنید.
ناشناس۱۴۷۵۹۴۰۱۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
همه راهها را غیر علمی و غیر کارشناسی طی کرده ایم.
ناشناس۱۴۷۶۰۷۰۲۱:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
هر چقدر هم فساد در نظام اسلامی باشد، میزان آن چه از منظر کمیت و چه کیفیت کمتر از نظام قبل از انقلاب است و امید دارم همین مقدار فساد هم توسط مسولین و مقامات دلسوز انقلاب زدوده شود.
ناشناس۱۴۷۵۰۸۴۱۱:۱۴:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
خیلی ساده است برادر عزیز : ساختار غیردموکراتیک چه بخوای چه نخوای از دلش فساد درمیاد. راهش هم ساده است، دموکراتیزه کردن سیستم و تقویت جامعه مدنی ولا غیر.
ناشناس۱۴۷۵۲۲۹۱۲:۱۸:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
دادگاه فریدون و جهانگیری را هم بصورت علنی برگزار کنید
ناشناس۱۴۷۵۳۰۸۱۲:۵۶:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
وقتی سیستم دموکراتیک باشد دادگاه آنها هم برگزار میشود و مشمول بده و بستان نمیشود
ناشناس۱۴۷۵۰۸۹۱۱:۱۵:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
برای استخدام فقط به ظاهر افراد توجه کرده ایم افراد ظاهرساز، ریاکار و منافق همه جا رو قرق کرده اند
ناشناس۱۴۷۵۲۳۶۱۲:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
دادگا6 سیف و معاوت نظارتیش و معاون ارزیش را هر چه سریعتر برگزار کنید
اسدی۱۴۷۵۰۹۱۱۱:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
علت قلع و قمع رسانه های آزاد است.
ناشناس۱۴۷۵۲۲۸۱۲:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
خخخخه کشور چین دارای سنگین ترین سانسور و نبود ازادی رسان ها است که حتی از ما هم بدتر ان وقت برو ببین با فساد چی کار کردن! عزیزم ان کسی که به تو گفته که دبیر روزنامه نگاران در تهران هم هست ادرس اشتباهی به تو داده چون می خواهد ماهی از اب گل الود بگیرد! البته رسانه ها نقش دارند ولی نه در این حد
ناشناس۱۴۷۵۲۷۶۱۲:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
تو چین کل حزب به راحتی فساد را می پوشاند. همین کرونا چقدر مخفی کاری کردند.
ناشناس۱۴۷۵۳۱۱۱۲:۵۸:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چین میلیاردر های فاسدفراوانی داره که خاوری پیش آنها پشیزی نیست
ناشناس۱۴۷۵۳۴۶۱۳:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
در چین سیستمی درست کردن مانند سوت زنی که هر شخص فسادی را اعلام کند سریع بررسی می کنند و با ان ها برخورد می شود و ربطی هم به حزب داشتن و نداشتن یا رسانه هم ندارد
ناشناس۱۴۷۵۳۲۲۱۳:۰۴:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چین فساد شخصی نداره. بلکه فساد دولتی بسیار گسترده داره. از زمان مائو تا الان. نمونه آخر هم مخفی کردن کرونا.
فربد۱۴۷۵۳۳۵۱۳:۱۱:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
آیا مجازات ها سنگین تونسته فساد رو در چین ریشه کن بکنه؟ یا تونسته به میزان حداقلی کاهش بده؟؟؟؟
ناشناس۱۴۷۵۳۷۵۱۳:۳۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
تو چین فساداز همه جا بیشتره خبر نداری
ناشناس۱۴۷۵۳۸۴۱۳:۴۲:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
تو چین این قدر خفقان حاکمه که کسی جرات اعتراض نداره و مردم با زندگی بخور ونمیر عادت کردن خوردن موش وسوسک ومار وخفاش دلیل لذیذ بودن این جانوران نیست دلیلش شدت فقر وسازگاری جامعه با بی توجهی مسئولینه .
ناشناس۱۴۷۵۴۷۹۱۴:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
تو امارات که خیلی حسرتان را می خورید چی؟ ان جا هم رسانه هاشون بسته است و نمی توانند از حکومت بد بگویند ایا فساد دارند یا نه؟ البته فساد همه جا است منظور فساد هایی که ان را درست نمی کنند و برخورد نمی کنند
ناشناس۱۴۷۵۵۸۷۱۵:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
داداش از موضوع بیخبری فساد در چین چنان بالاست که زبانزد شده در دنیا و در بسیاری از رشته های علوم انسانی سرفصل تحقیقاتی مهم فساد توی دنیا، نمونه چین هست .
ناشناس۱۴۷۶۰۰۰۲۰:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ماهی ز سر گندد نی ز دم
ناشناس۱۴۷۶۰۷۱۲۱:۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اتفاقا چین تو رده بالاهاشون که عضو حزب کمونیست هستن خیلی مولتی میلیاردر نامشروع هست که زن و بچه شون تورنتو و ونکوور زندگی می کنن با زندگی آنچنانی... اونایی که اعدام میشن غیر خودی هستند...
ناشناس۱۴۷۵۰۹۸۱۱:۱۸:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اینها درست اما چه کسی می خواهد این کارها را بکند اکثر مسئولین ناتوانند اگر هم بخواهند کار کنند نمی توانند با این وضع هر روز فساد بیشتر تولید خواهد شد
ناشناس۱۴۷۵۱۰۰۱۱:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
در ایران هر چه پولدارتر باشی بسیار راحت تر کسب ثروت می کنی و حتی بسیار راحت از قانون عبور می کنی در ادارات مختلف وقتی کارمندان با بی احترامی شما را بی محل می کنند و نقص پرونده یا هزار بهانه دیگر را برای گیردادن کار شما بکار میگیرند کافی است چند لحظه بیقراری کنید تا نزدیک ترین کارچاق کن خود را به شما برساند و پس از انجام پرداخت با اشاره ای لبخند رضایت آن کارمند و پیشروی کارتان را به عینه مشاهده خواهید کرد
شروین۱۴۷۵۱۰۴۱۱:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
وقتی نهاد نظارتی خودش آلوده هست چشماشو میبنده. کدوم نهاد نظارتی فقط یه عده حقوق میگیرن و چشماشونو میبندن
ناشناس۱۴۷۵۱۱۲۱۱:۲۳:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
كجاي راه اشتباه رفته ايم !! ----------- معلومه برادر ! آنجا كه موش را گنجشك گرفتيم !! آورده اند كه مرد شيره فروشي ،در خمره شيره انگور خود ، موشي ديد بي جان ، از آنجا كه دلش نيامد شيره ها را دور بريزد ، رويش را برگرداند تا دوباره موش را نبيند ، دم موش را گرفت و به بام پرتاب كرد و زير لب گفت : انشاء الله كه گنجشك بود !! بدمان نيا يد ! ... خيلي وقت ها در كار خود موش را ديديم ، اما به روي خودمان نياورديم و گفتيم انشاءالله كه گنجشك است !! ... بازهم بدمان نيايد ، برخي اوقات ، گنجشك را هم قناري ديديم و بعضي اوقات هم قناري ها را گنجشك !! ... به نظرم زياد اشتباه نمي گويم ! بله ؟!!
ناشناس۱۴۷۶۲۱۲۲۳:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
خیلی اشتباه میگی دانشمند
باهر۱۴۷۵۱۲۲۱۱:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چرا با طبری برخورد میشود ولی با حسین فریدون و مهدی جهانگیری برخورد نمیشود؟!!! احتمالا طبری پشت و پناهی مثل معاون رییس جمهور و رییس جمهور ندارد و مثل فاضل خداداد !! بنظر من طبری و فاضل خداداد و بابک رنجانی و...همه پادو اقاها و اقازادگان هستند و غلام حلقه بگوش انها می باشند و وقتی هم که به انها نیازی نباشد یا عرصه تنگ گردد این غلامان حلقه بگوش را براحتی قربانی و فدا میشوند!!!
علی۱۴۷۵۱۳۴۱۱:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
احمدی نژاد بنده خدا می گفت فساد در قوه قضاییه وجود دارد!
ناشناس۱۴۷۵۲۶۳۱۲:۳۷:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
بله در دوره این بنده خدا بانکهای تحت نظارتشان وامها را به اطرافیان سیاسیون کشور اعطا می کردند تا ایشان بتوانند بگم بگم بگویند و همه افراد تاثیرگذار کشور را بد نام کنند.
ناشناس۱۴۷۵۱۴۱۱۱:۳۹:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چرابابا برای یارانه معیشت کل حسابهای خاندان وماشین واملاک مردم عادی نه سرمایه داران چک میکردند.بعد من با پراید مدل90مستاجر وتک فرزند یارانه ام راقطع وبنده را جز سه دهک پردرآمد جامعه معرفی کردند اگر من پردرامدم به حال پردرامدها باید گریست.
ناشناس۱۴۷۵۱۴۶۱۱:۴۰:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
وقتی یک نفر از سران قوا وقتی برادرش را می خواهند دستگی کنند به جرم فساد اعلان جنگ می کند معلوم است که نهادهای امنیتی زیاد نمی توانند مانور بدهند و اخلال ایجاد می شود در روند کارشان
ناشناس۱۴۷۵۱۵۱۱۱:۴۴:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
مقامات و مسئولان این چند دهه اگر با خود و خداوند صادق باشند در جواب باید بگویند《 یک زمان قافل شدم صد سال راهم دور شد ، تا ابد بی راهه رفتم هر دو چشمم کور شد 》.
علی۱۴۷۵۱۵۲۱۱:۴۴:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
آنروزی که از این آقایون حمایت می کردید در بستن رسانه های مستقل. آن روزی که هر چی التماس کردیم جای روزنامه نگار تو زندان نیست. آن روزی که هر تهمتی رو به هر کس مثل آب خوردن زدید و زدند و ......
مراد۱۴۷۵۳۷۹۱۳:۴۱:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
عزیزم روزنامه نگارای تو معصومه علی نژاد و اکبر گنجی و ...بودند که ته اطلاع رسانیشون همینیه که الان توش هستن،یعنی آغوش امریکا و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی،پس مسایل رو با هم قاطی نکن و خودتو به کوچه علی چپ نزن
امیر۱۴۷۵۱۵۳۱۱:۴۴:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
نگارنده محترم واقعا نمیدانند که کجای راه و آقایون اشتباه رفته اند؟ برادر من وقتی فساد ریشه کرده در بسیاری از مقامات کشور ، چه کسی قراره جلوی این فسادها رو بگیره؟ همین مقامات فاسد؟ ما مردم که بارها اعلام کرده ایم پشت برخورد جدی و قاطع با این مقامات هستیم ، پس چرا مماشات میشه؟ شعارهای پوپولیستی اول انقلاب مبنی بر ساده زیستی و علی وار زندگی کردن تبدیل شده به سبقت در برداشت از بیت المال ، به جرات میشه گفت اکثر مدیران و مقامات کشور یا مستقیم در این فسادها نقش دارند یا غیر مستقیم ، تاریخ در حال تکرار شدن است ....، لطفا چاپ بفرمایید،
ناشناس۱۴۷۵۱۵۴۱۱:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
از اول راه اشتباه رفتيم و جالب اينه كه ادامه مي دهيم
شاهین۱۴۷۵۱۵۵۱۱:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
راه را زمانی به اشتباه رفتیم که از روی افراط متخصصین را خانه نشین کردیم و گفتیم متعهد میخواهیم حالا نه متخصص داریم و نه متعهد بدتر از آن؛ به اصطلاح متعهدان هم متخلس از آب درآمدند
محسن۱۴۷۵۱۵۷۱۱:۴۶:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کجای کارمان درست بوده؟ رد صلاحیتی که برایش توضیح اقنا کننده نداشته ونداریم.(مطهری و..) .ممنوع التصویری برای چیزهای فرعی والکی (حیاتی و...)
ناشناس۱۴۷۵۲۱۵۱۲:۱۵:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چه ربطی داشت ان وقت؟
ناشناس۱۴۷۵۳۴۷۱۳:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چیزهای فرعی و حاشیه ای را با مشکلات اصلی یکی نکنید لطفا
ناشناس۱۴۷۵۱۶۰۱۱:۴۷:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
در کشوری که ازادی مطبوعات نباشد و خود سانسور باشند همین بساط است.
ناشناس۱۴۷۵۲۸۱۱۲:۴۶:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
برو در همین سایت ببین چقدر از فساد گفتندو گوشزد کردن و راه کار هم دادن در ضمن تا زمانی که خود مسوولان فساد را درز ندهند عمرا شما رسانه ای ها بفهمید پس نتیجه این است که دلیل چیز دیگری است نه رسانه
ناشناس۱۴۷۵۱۶۳۱۱:۴۸:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
خدا رو شکر پذیرفته اید که اشتباهی رخ داده. همینم خیلی هست!
ناشناس۱۴۷۵۱۹۸۱۲:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
این یک سایت خبریه ، مسئولین هنوز نفهمیدن یا بهتر بگم می دونن و به روی مبارک نمیارن
ناشناس۱۴۷۵۲۸۴۱۲:۴۷:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چیزهای فرعی را با مشکلات اصلی یکی نکنید لطفا
ناشناس۱۴۷۵۱۶۸۱۱:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
دلیلش اینه که فقط به ظاهر آدم ها نگاه می کنید. به اینکه آیا صرفا واجباتش رو انجام می ده یا نه. اینکه آیا در سخنرانی هاش از حضرات معصومین (ع) حدیثی رو روایت می کنه یا نه. اینکه از سران نظام در حرفاش استفاده می کنه یا نه. اینکه به افرادی که در بسیاری اوقات حتی دلسوزانه به نقد برخی از اقدامات حاکمیت می پردازند، در سخنرانی هاش در عملکردش، حمله می کنه یا نه. آیا همه کسانی که طی 15 سال گذشته به بخش های مهم حاکمیت نقد داشتند اجنبی و دست نشانده آمریکا و مامور MI6 بودند؟ مگر نقدی که می کردند غیر از همین عملکرد دستگاه قضا و اجرا و قانون گذاری بود؟ شما را بخدا کمی خارج از برداشت های سیاسی و حزیبی و چپ و راست فکر کنید. والله شماها در حتی کوچکترین اتفاقات ناگوار این کشور مسئولید. طلاق و بزهکاری و بیکاری و ... بماند.
ناشناس۱۴۷۵۱۹۱۱۲:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
شما بگید کجای راه رو درست رفتید.
رضا۱۴۷۵۱۹۷۱۲:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
سلطان عدالت
ناشناس۱۴۷۵۲۰۵۱۲:۰۹:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
هنگامی که تعدادی اندک خودی و دیگر مردم غیرخودی نام گرفتند معلوم بود در آینده چنین فجایع و فسادهایی را شاهد خواهیم بود .
dayani۱۴۷۵۲۰۹۱۲:۱۰:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اینهمه ادمهای ریز و درشت که اینهمه سال همراه یا کنار طبری بوده اند، بی خبربوده اند یا باخبر و اقدامی نکرده اند؟
AMIR۱۴۷۵۲۲۰۱۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کدام راه؟!. ابتدا راه را پیدا کنید. همون صراط المستقیم. راه دوری نیست. همون راهی که هدایتشو از خدا میخواهیم اما منیت و قدرت پرستی اجازه نمیده همه میدونیم اشکال از کجاست!. با کمی صداقت با خودمون و لحظات کمی تفکر مساله حل میشه.
ناشناس۱۴۷۵۲۹۰۱۲:۴۹:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
مبارزه با فساد سه رکن اساسی دارد که عبارتند از مطبوعات آزاد, انتخابات آزاد و قوه قضائیه مستقل
ناشناس۱۴۷۵۳۱۰۱۲:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
باید از آنهایی بپرسید که خطا کردند ، بپرسید کجای راه را اشتباه رفته اند ؟ بپرسید در آن بیراهه ها ، خدا ، دین ،بهشت و جهنم ، ملت ، مرام ، اخلاق ، شرف ، آن یا حسینی که در ظهر عاشورا می گفتند و به سینه میزدند ، آن یا علی و یا فاطمه که بر زبان جاری میکردند ، چه جایی داشت ؟ بپرسید از حسشان ،بپرسید از فهمشان از دین ، تا شاید ما هم بفهمیم !
مصطفی۱۴۷۵۳۱۲۱۲:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
فعلا بنا بر هر دلیلی همین ساختار وهمین افراد اداره کننده می باشند و صحبت از فلسفه دمکراتیک و تبیین ان حرف تکراری و رویایی ... مگر با مجازات این مفسدین - که امر خوبی است - شاخص های زندگی افراد معمولی فرقی کرده است مهمتر از همه هر فرایند باید در جای خود کنترل شود از بازرسی کلی اجتناب شود و فرایندها باید استاندارد شوند
ناشناس۱۴۷۵۳۲۳۱۳:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
بیچاره مردم
ناشناس۱۴۷۵۳۴۴۱۳:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ضمن تشکر از مقاله آقای رحمانی، تاکید میکنم تنها ارزیابی پیش از انتصاب برای جلوگیری از فساد کافی نیست. ارزیابان هم بدون نقص نیستند. انسانها هم معصوم نیستند و درفضای قدرت و ثروت هر کسی ممکن است تغییر کرده و منحرف شود. نظارت بر افراد هم هرچه درمناصب بالاتری باشند دشوار تر میشود و این خاص کشور مانیست. نظارتهای مردمی و ساختار دموکراسی اگرچه ناکافی بودن خود را در تضمین جلوگیری از فساد ثابت کرده اما ظاهرا هنوز بهترین انتخاب است. راه حل نهایی مسئله قدرت- فساد به نظرم هنوز پیدا نشده. پیشنهاد میکنم کتاب آزادی، قدرت و قانون مارکوزه یکبار دیگر بررسی شود.
ناشناس۱۴۷۵۳۴۸۱۳:۱۶:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
وقتي فقط ظاهر افرادمانند ريش ويقه بدون لبگردتا بالا دكمه شده وپيشاني پينه بسته ارزش محسوب ميشود شرايط از اين بهتر نخواهد بود بسياري از افراد متخصص،با وجدان كاري وسلامت نفس بالا هستند كه نمي توانند ظاهر سازي ورياكاري كنندولي نظام ومسؤولين ارشد به انها اهميتي نميدهند
ناشناس۱۴۷۵۳۵۲۱۳:۱۸:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
این اقا ریشی هم نداشته!!!!
ناشناس۱۴۷۵۳۷۸۱۳:۴۰:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
جز سه سال اول بقیه راه را اشتباه رفتیم چون اصلاح نکردیم و هر روز از راه دورتر شدیم. همون وقت که اندک اندک خونه روحانیون به نیاوران و جماران منتقل شد و همون وقت که در نماز جمعه ها نرده کشیدید و همون وقت که مثلاً نماینده مردم خونه و ماشین گرفت و محافظ با پول مردم و ...................
ناشناس۱۴۷۵۳۸۷۱۳:۴۲:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
برادر من کل راه را اشتباه رفته اید و دارید هم اشتباه می روید! به اون نشون که دیروز هم این دادگاه ها برگزار شد و فردا روزی هم دوباره فاسدتری میاد
ناشناس۱۴۷۵۳۹۵۱۳:۵۰:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
گناه مقامات مافوق آقای اکبر طبری و نهادهای نظارتی مرتبط ، که نتوانستند و یا ....... هزاران خطاء و خیانت این فرد را ببینند و یا باور کنند اگر بیشتر از او نباشد بدون شک کمتر از او نیست .
ناشناس۱۴۷۵۳۹۶۱۳:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اونجای راه که سکوت ونجابت این ملت را دلیل بی اطلاعی و رضایتمندی از اوضاع تلقی کردند.
ناشناس۱۴۷۵۴۱۷۱۴:۰۳:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اول قوه قضاییه سالم و مستقل و قوی مانع فساد است حالا مقصر و مجرم و مفسد هرکی باشه. دوم قوه مقننه و بعد قوه مجریه.
ناشناس۱۴۷۵۴۳۳۱۴:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ آیه۱۲۳ سوره انعام درود خدا و پیامبران الهی و مردم ایران زمین بر مقام معظم رهبری مدظله العالی و سید ابراهیم رئیسی عزیز و تمامی پرسنل با وجدان و شریف قوه قضاییه انشا... خداوند متعال به تمامی اعضای خانواده مسئولین دین دار با شرف و با وجدان طول عمر با عزت و با برکت عنایت نموده و ریشه و نسل مسئولین منافق،ریاکار، ظالم، دزد،بی شرف و پست فطرتی که لقمه حرام از مال مردم در دهان زن و فرزندانشان می گزارند را قطع نماید. ((مسلما رهبر فقید،فرهیخته و با تدبیر انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این انقلاب که ثمره مجاهدت و خون هزاران شهید قبل و از انقلاب و درد و رنج محرومین در طول نیم قرن اخیر در ایران به چنین نقطه قوت تاریخی دست یافته توسط عده ای دزد و مفسد به ارث برده شود))
رضا۱۴۷۵۴۴۱۱۴:۱۴:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ریشه همه بدبختی ها دروغ است دروغ در کشور ما نهادینه شده خزانه خالیه یارانه پرداخت میکنیم خزانه خالی تر میشه کمک معیشتی پرداخت میکنیم وزارت خانه در حال ورشکستگیه اجازه افزایش قیمت نمیدیم ماشین گران شده اجازه فروش به قیمت واقعی نمیدیم اینها چنتا نمونه ملموس اقتصادی وعینی است در مسایل دینی وفرهنگی که خیلی دروغ گو تریم
ناشناس۱۴۷۵۴۵۵۱۴:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
چـون گـذارد خـشـت اول بـر زمـین مـعـمـار کـج گـر رسـانـد بـر فـلـک، بـاشـد همـان دیوار کـج
محمد۱۴۷۵۴۶۵۱۴:۲۷:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
ضمن تشکر از اینکه سایت الف بصورت جدی پیگیر کاهش فساد هستند ولی نکته ای که بسیار تاثیر گذار در کاهش فساد است توجه به ساز وکارهای انتصابات مدیران می باشد تا این ساز وکار علمی ودرست تدوین نشود وبصورت جد در اجرا آن اقدام نشود کارها به سامان نشود ونکته دیگر نظارت جدی بدون ملاحظه سازمان های نظارتی در دستگاههای اجرای از جمله دیوان محاسبات وبازرسی کل کشور می باشد
ناشناس۱۴۷۵۴۷۲۱۴:۳۰:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
هرموقع تونستید عکس قاضی و اخوندی که ۵۰۰ هزار یورو رشوه گرفته و در رفته رو منتشر کنید اونوقت میفهمید که به ریش نیست به ریشه است
ناشناس۱۴۷۵۵۰۴۱۴:۵۲:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اونجای راه رو اشتباه رفتیم که آدم های دلسوز شدن متهم و آدم های متظاهر شدن شاکی...اونجای راه رو اشتباه رفتیم که آدمهای بی اصل و نسب دارای جایگاه شدند...اونجای راه رو اشتباه رفتیم که دزد های کوچک رو اعدام کردیم و مفسدین بزرگ را قدر و بها دادیم...
ناشناس۱۴۷۵۵۰۸۱۴:۵۵:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
آنروز که گزینشهای مسخره چاپلوسان را بر سر کار آورد عاقبتش معلوم بود. بعد از گزینش هم هیچ کنترلی بر مسئولین نیست
ناشناس۱۴۷۵۵۰۹۱۴:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اونجا که نیروی جوان و تازه نفس رو پس زدید و حلقه مدیریتی را بسته فرمودید!
ناشناس۱۴۷۵۵۱۷۱۵:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۹
كجاي راه اشتباه رفته ايم؟ از آنجا که ملت را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کردید
ناشناس۱۴۷۵۵۹۲۱۵:۳۸:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱۹
كجاى راه اشتباه رفتيم جملهء درستى نيست بهتره بگيم به كجا داريم ميريم در اين معقوله ضرب المثلِ گر حكم شود كه مست گيرند خيلى صادقه مگر ميشود قبول كرد اين جناب اين همه سال تخلف كنه آن هم در اين سطح كه يك مفسد اقتصاديو حكم برائت براش بگيره و فرارى بده و كسى متوجه نشه
سعید۱۴۷۵۵۹۴۱۵:۴۰:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
طبری داره فدای یسری میشه همونطور که قبلیا شدن امکان نداره این محکوم باشه ولی اون افراد نباشن.
ناشناس۱۴۷۶۰۵۱۲۰:۵۹:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۹
کجا محکوم‌ میشه؟کدوم اغا یا اغازاده یا بچه سرهنگ تابحال گردن زده شده؟فوقش ۲سال زندان میره
ناشناس۱۴۷۶۵۶۸۱۰:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۰
سلام طبری منصوب بوده طبری مدافع داشته طبری فرد نیست .داخل سیستم و یا محصول سیستم است.
ناشناس۱۴۷۵۶۰۵۱۵:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۹
اونجا اشتباه کردید که فکر کردید هر کس داغ مهر روی پیشانی داشته باشد قابل اعتماد است.
ناشناس۱۴۷۵۶۴۹۱۶:۱۴:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
سلام شرط توسعه یک جامعه توسعه افراد ان جامعه است از کجا توسعه شروع میشود ؟ از زمان ورود به جامعه یعنی ورود به دبستان چه کسی یا کسانی باید آموزش و توسعه رابه این افراد ارایه کنند؟ آموزش وپرورش بودجه اموزش و پرورش در سال های مختلف درمقایسه با سایر نهاد ها ... چقدر بوده؟ وقتی در جامعه ای اهمیت اموزش و پرورش به این شدت پایین است و افراد برای رسیدن به مناسب دست به ساختن مدرک اموزشی میزنند تکلیف ان جامعه مشخص است. مقامات و مسولین هم از همین جامعه سر براورده اند جدای از مانیستند .
ناشناس۱۴۷۵۶۵۱۱۶:۱۷:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۹
خودقوه قضائیه هنوز اجازه نداده سودسپرده های چندین حساب بانکی توسط افرادوموسسات بیطرف حسابرسی گردد فقط گفته سال گذشته ۴۳۰میلیاردسودداشته ولی نگفته سودحدو دبیش ازبیست سال گذشته چقدربوده وچگونه هزینه شده؟
ناشناس۱۴۷۵۹۷۹۱۹:۵۴:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
فساد یعنی منفعت شخصی نباید باشد. این که بخشی از پول کشور در یک ارگان هزینه بشود نامش فساد نیست.
ناشناس۱۴۷۵۷۶۳۱۷:۱۶:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۹
انجا راه را اشتباه رفتید که ملاک گزینشتان این بود که باید با پای راست وارد توالت شد یا پای چپ و نه تخصص
ناشناس۱۴۷۶۰۶۴۲۱:۰۹:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۹
آنجا که جرم خودی ها اگرنه مجاز که پوشانده شد
ناشناس۱۴۷۶۲۴۷۰۰:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۲۰
همین الان هم دارید اشتباه می روید اصلی ها را رها کرده اند نوچه هارا گرفتند
مهدي۱۴۷۶۳۳۲۰۳:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۰
راه را از انجا اشتباه رفتيم كه به جاي مجلس موسسان مجلس خبرگان قانون اساسي تشكيل داديم.
علي۱۴۷۶۳۸۱۰۷:۲۷:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۰
از اول انقلاب راه را برعكس رفته ايم بايد جهت خود را 180 درجه عوض كنيم
ناشناس۱۴۷۶۴۳۷۰۸:۳۳:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
فساد از زمانی نهادینه شد که ملت به دو بخش خودی وغیر خودی تقسیم گردید
ناشناس۱۴۷۷۰۹۸۱۴:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۰
نظارت بر اموال کارکنان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین