جزئیاتی کامل از مرگ «آسیه پناهی»/ شهرداری: ما به وظیفه قانونی خود عمل کردیم!

  3990310001 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرگ «آسیه پناهی» جامعه را به شوک فرو برد. او که تا لحظات آخر عمرش سعی داشت مانع تخریب «آلونک‌اش» در «شهرک فدک» شود و نوه و دخترش بی سرپناه نشوند، دچار سکته قلبی شد و درگذشت. اما این مرگ پرده از ابعاد مختلف یک مشکل ریشه دار برداشت.

جزئیاتی کامل از مرگ «آسیه پناهی»/ شهرداری: ما به وظیفه قانونی خود عمل کردیم!

فارس نوشت: فیلم کوتاه است؛ صدای پیرزن مفهوم نیست، اما معلوم است که در اوج درماندگی و التماس، خشمش را نشان می‌دهد؛ گاهی به زاری، گاهی به مویه و گاهی با صدای لرزان مامورین اجراییات شهرداری را تهدید می‌کند. به زبان کُردی می‌گوید: «نمیزارم خانه‌ام را خراب کنید» 

صدای فریاد مردان، زوزه اگزوز بولدوزر و صدای نفس‌های مامور دوربین به دست می‌آید. «آسیه» خودش را به دهان غول چندتنی زرد رنگ می‌اندازد و داخل بیل بولدوزر می‌رود تا شاید مانع تخریب «آلونکش‌اش» شود. این آخرین تلاش‌های این پیرزن کرمانشاهی برای نجات کاشانه و سقف کوتاه فرزندانش است. اما...

دوربین مامور اجراییات همینقدر داستان را روایت کرده است، هیچ کس دقیقاً نمی‌دانند بعدش چه می‌شود؛ اما هرچه بود و هرچه شد، «آسیه پناهی» پیرزن سیاه پوش کرمانشاهی، دیگر صدایش نمی‌آمد و فریادهایش خاموش شد.

مقدمه و چند سوال ساده!

ماجرای مرگ آسیه پناهی مسئله پیچیده‌ای نیست، اما چند گره کور دارد. اول اینکه تلاش شد که مرگش پنهان شود و به رسانه درز پیدا نکند، مسئله دوم علت مرگ اوست که گمانه زنی‌های زیادی را ایجاد کرده و باعث شده پرونده به شعبه ویژه قتل برود؛ آیا او ضرب و شتم شده و این مسئله موجب مرگش شد، آیا استنشاق اسپری فلفل باعث سکته قلبی و مرگش بود یا استرس ناشی از تخریب آلونک‌اش باعث وداع با زندگی گشت؟

نیروهای اجراییات آیا حکم تخریب داشته‌اند؟ اگر حکم داشته‌اند چرا آلونک او و چند تن دیگر را همراه با وسایل داخل منزل تخریب کرده‌اند؟

اما سوال و گره مهم داستان اینجاست؛ برخی از شهروندان مدعی هستند که زمین‌های مورد بحث را از اداره اوقاف خریده و یا اجاره بلند مدت کرده‌اند از این رو اساساً دعوا فی مابین شهرداری و اداره اوقاف است و آن‌ها خلاف قانون کاری انجام نداده‌اند و مسئله آخر اینکه در شهرک فدک بیش از 100 منزل به صورت خلاف مقررات ساخته شده (طبق ادعای شهرداری)، چرا فقط 6 منزل آن تخریب شده که اتفاقاً اسنادی دال بر مالکیت زمین دارند. از این رو مسئله فقط آسیه پناهی نیست، بلکه سلسله اتفاقاتی است که نهایت منجر به مرگ پیرزن کرمانشاهی شد. 

به نظر می‌رسد یک داعوای حقوقی و قانونی؛ مسئله دنباله داری را طی 10 سال گذشته ایجاد کرده است و اگر این موضوع حل نشود، باید مجدداً شاهد این اتفاقات تلخ باشیم. سعی شده است که در این گزارش ابعاد ماجرا تا حدود زیادی روشن و تبیین شود. اما پیش از هرچیزی باید یک پیش فرض داشت، «مسئله فقط مرحوم آسیه پناهی نیست»

روایت اول-شهرداری: ما به وظیفه قانونی خود عمل کردیم/ ضرب و شتمی در کار نبوده است!

«یحیی عیدی» قائم مقام شهرداری کرمانشاه در خصوص ماجرای تخریب چند واحد مسکونی در شهرک فدک و حاشیه‌های بوجود آمده، اظهار داشت: در راستای دفاع از احقاق حقوق شهروندی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در کاربری‌های که متعلق به همه شهروندان کرمانشاهی است به درخواست اداره حقوقی شهرداری منطقه ۳ از اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری مبنی بر جلوگیری و تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در شهرک فدک نیروهای عملیاتی اداره اجرائیات پس از اخذ مجوزات قانونی به شهر فدک اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری پس از اخذ مجوزات قانونی با همراهی ضابطین قضایی در جهت جلوگیری از ساخت و ساز و در صورت لزوم اجرای حکم تخریب که در کاربری عمومی (فضایی سبز شهری) حریم رودخانه و از طرفی دیگر محل دکل برق فشار قوی و غیر استاندارد از نظر ساخت، به محل اعزام شدند؛ گفت: در حین عملیات بررسی با واکنش فرد متوفی و ساکنین مواجه می‌شوند که با ایستادن جلوی دستگاه لودر اداره اجرائیات مانع از تخریب ساخت و ساز غیر مجاز می‌شود.

عیدی بیان داشت: پس از انجام عملیات محل مورد نظر و در حین بررسی به جهت ساماندهی و اسکان موقت ساکنین، فرد متوفی در حال انتقال به محل مناسب دچار ایست قلبی می‌شود که تلاش پرسنل خانم اداره اجرائیات و تیم پزشکی برای احیای وی بی نتیجه بوده و متاسفانه فرد مورد نظر فوت می‌شود.

قائم مقام شهردار کرمانشاه اظهار داشت: طبق اعلام نظر سازمان پزشکی قانونی و تایید دادستان کرمانشاه هیچ گونه آثار ضرب و شتم روی پیکر متوفی مشاهده نشده است و پرسنل شهرداری کرمانشاه خود را در این موضوع مبری می‌داند.

*اجراییات شهرداری: علت مرگ را نمی‌دانیم

مدیرکل اجراییات شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه علت اصلی فوت هنوز مشخص نیست در خصوص این حادثه، گفت: این اطمینان خاطر را به همه شهروندان عزیز و بزرگوار کرمانشاهی می‌دهیم که به محض مشخص شدن علت مرگ این مرحومه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، به منظور تنویر اذهان عمومی اطلاع رسانی انجام خواهد گرفت.

شهبازی افزود: مسببین احتمالی این اتفاق در صورت محرز شدن هرگونه قصور به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا برابر مقررات و قانون با آنان برخورد شود.

*روابط عمومی شهرداری: ایست قلبی علت مرگ «آسیه پناهی» است

دولتشاهی، مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه طی گفت‌و‌گویی، اظهار داشت: این مرحوم جلوی کار اجرائیات را می‌گیرد، ولی بچه‌های اجرائیات با هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی وارد عمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: این خانم از عملیات تخریب خیلی جلوگیری می‌کند در حالی که سازه اصلا امنیت نداشته و هر لحظه امکان تخریب  آن وجود داشته علاوه بر این برق فشار قوی هم از این مکان رد شده است.

دولتشاهی ادامه داد: پس از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز این خانم با توجه به اینکه جایگاهی نداشته به اردوگاه «چشمه سفید» اعزام می‌شود تا برای ادامه روند کارها با اداره بهزیستی هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که متاسفانه نرسیده به اردوگاه با توجه به اینکه مشکل قلبی داشته دچار ایست قلبی می‌شود و فوت می‌کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه ضمن ابراز تأسف از مرگ این خانم، گفت: مرحومه معتاد نبوده اعتیاد هم نداشته و از فوت ایشان بیش از حد متاسف هستیم.

وی در جواب این سئوال که چرا قبل از عملیات تخریب منزلی برای سکونت این خانم و فرزند و نوه‌اش در نظر گرفته نشده، گفت: حادثه تلخی متاسفانه رخ داده، اما تعداد ساخت و ساز غیرمجاز زیاد است به تعداد چند نفر می‌توانیم منزل مسکونی در نظر بگیریم.

روایت دوم-دادستانی: شهرداری باید بهتر اقدام می‌کرد/ پرونده به شعبه ویژه قتل ارسال شده است

 دادستان کرمانشاه نیز در توضیح علت ماجرای تخریب صورت گرفته و همچنین مرگ آسیه پناهی، عنوان داشت: در خصوص حادثه مورد نظر، طبق گزارشی که از مرجع انتظامی به ما حاصل شده یک خانم 61 ساله به نام «آسیه پناهی» در اردوگاه چشمه سفید کرمانشاه فوت می‌کند؛ جسد به پزشکی قانونی منتقل می‌شود؛ هیچگونه آثار ضرب و شتمی در جسد مشاهده نمی‌شود، جسد کالبد شکافی شده الان منتظر علت نهایی فوت هستیم تا به ما اعلام شود.

شهرام کرمی ادامه داد: این واحد در حاشیه شهر کرمانشاه در کنار یک جاده اصلی در یک‌سازه بلوکی بسیار ساده بنا شده است که شهرداری بنا بر وظایف خود نسبت به قلع و قمح بنا اقدام کرده بود.

وی تصریح کرد: شهرداری می‌توانست با مدیریت بهتر و با کمک گرفتن از مشاوران بهزیستی این خانم را قانع کند که در یک بستری آرم‌تر خانم را از آن محل دور و بعد از آن نسبت به پاکسازی اقدام کند، متاسفانه این بی‌تدبیری صورت گرفته که با ایجاد هیاهو و جنجالی و با استفاده از بیل مکانیکی و رفتارهای آن خانم، این حادثه اتفاق افتاد.

کرمی گفت: پرونده هم طبق مقررات به شعبه ویژه قتل ارجاع داده شده، بازپرس در حال رسیدگی و تحقیقات مقدماتی است.

*یک کارشناس: تخریب نباید انجام می‌شد، مسئله مربوط به «ماده صد» بود

«پیمان رحیمی» کارشناس امور شهری در نوشته‌ای کوتاه اشاره کرده است که این سازه‌ها نباید تخریب می‌شده است. او در این خصوص اینطور گفته است: «اتاق کوچکی که توسط مامورین اجراییات برای تخریب آن تلاش می کردند به خاطر داشتن سقف و قدمت دو یا سه ساله ساخت با توجه به درخت‌های کاشته شده جلوی آن، بایستی به کمیسیون ماده صد ارجاع می شد و ساکنین حق اعتراض داشتند که کمیسیون آن را بررسی نماید.»

روایت سوم-حاضران در صحنه: اوقاف و شهرداری مشکل را حل کنند/ مردم زمین‌ها را خریده یا اجاره کرده‌اند

«رضا صالحی» مسئول بسیج دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور در میان مردم منطقه و گفت‌وگو با آنان نکات جالب و جدیدی به دست آورده است؛ او در خصوص جزییات این ماجرا، اظهار داشت: براساس تحقیقاتی که در محل حادثه تخریب منزل مسکونی توسط واحد اجرائیات شهرداری رخ داده و این مساله منجر به مرگ خانم آسیه پناهی شده است یکی سری مسائل مطرح می‌شود که از مسئولین مربوط درخواست پیگیری آن‌ها را داریم.

صالحی با مخاطب قراردادن سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، گفت: بعد از اینکه چند کانال خبری مسئله فوت این خانم را اعلام کردند ما در محل حاضر شده و به مصاحبه با مردم پرداختیم و مشخص شد بخشی از زمین‌های مورد ادعای اجرائیات شهرداری، توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اخذ وجوهی در اختیار آنها قرار گرفته است؛ اما شهرداری کرمانشاه با توجه به قرار داشتن این زمین‌ها در کاربری فضای سبز اجازه‌ی ساخت ساز به آن‌ها را نداده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد مشکل اصلی مابین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با شهرداری است و باید تکلیف این زمین‌ها مشخص شود به صورتی که یا اجازه ساخت و ساز به مردم را بدهند و یا مبالغ پرداختی در 10 سال پیش توسط مستاجران را به قیمت روز به آن‌ها برگردانند تا مردم این منطقه اقدام به خرید و ساخت منزل در منطقه ای دیگر کنند.


اسناد اجاره و خرید زمین‌های شهرک فدک که برخی از اهالی آن‌ها را در اختیار دارند

 

 

مسئول بسیج دانشگاه رازی کرمانشاه به نقل از مردم ادامه می‌دهد: شهرداری به برخی از مراجعان گفته است که اوقاف باید بخشی از مبالغ اخذ شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه را به شهرداری بدهد تا اجازه تغییر کاربری به این املاک داده شود، آیا تغییر کاربری با پرداخت این درصد توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه امکان پذیر است و تکلیف مردمی که مبالغی را پرداخت کرده اند چیست؟

صالحی اضافه کرد: یکی از سئوالاتی که با مراجعه به محل به ذهن هر بیننده‌ای رسوخ می‌کند این است که در این منطقه حدود 50 تا 100 خانه غیر مجاز وجود دارد، چرا اجرائیات شهرداری تنها اقدام به تخریب تنها 6 باب از این منازل زده است و تکلیف سایر منازل چیست ؟ از طرفی از نهادهای مجری درخواست داریم حکم تخریب صادر شده که در روز حادثه توسط واحد اجرائیات شهرداری به مرحله اجرا در می‌آید را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

وی افزود: در گزارش اولیه پزشکی قانونی گویا مطرح شده است که هیچ گونه جای ضرب و شتمی در بدن متوفی وجود ندارد اما اهالی محل مدعی هستند که نیروهای اجرائیات از اسپری فلفلی استفاده کرده‌اند و استنشاق این گاز باعث فوت شده است، از مسئولین پزشکی قانونی می خواهیم این مساله را مورد ارزیابی قرار دهد و هرچه سریعتر علت فوت را در اختیار مردم قرار دهد.

صالحی یادآور شد: در صورت استفاده از اسپری فلفلی این مساله مطرح می شود که آیا اصولا واحد اجرائیات شهرداری اجازه استفاده از اسپری فلفلی را دارد؟ البته در خصوص ادعاهای مطرح شده به هیچ یک از نهادها و سازمان‌های مورد اتهام مراجعه نکردیم اما پس از تماس با آنها پاسخی نیز دریافت نکرده‌ایم.

شهرداری به برخی از مراجعان گفته است که اوقاف باید بخشی از مبالغ اخذ شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه را به شهرداری بدهد تا اجازه تغییر کاربری به این املاک داده شود، آیا تغییر کاربری با پرداخت این درصد توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه امکان پذیر است و تکلیف مردمی که مبالغی را پرداخت کرده اند چیست؟

مسئول بسیج دانشگاه رازی اضافه کرد: منزل مسکونی متوفی بر روی وسایل منزل او تخریب شده است، این سوال از واحد اجرایی پرسیده می‌شود نباید این واحد قبل از تخریب به واحدهای مربوطه ابلاغ می کرد که در روز مورد نظر قصد تخریب منازل آن‌ها را دارد تا آنها اسباب و وسایل خود را جابه جا کنند.

صالحی در پایان با طرح سه سوال گفت: از اداره کل اوقاف و امور خیریه تقاضا داریم مسائله فروش املاک اراضی فضای سبز به مردم را شفاف کند، به عنوان دومین سئوال از قوه قضایی درخواست داریم مساله استفاده از وسایل قهریه همچون اسپری فلفلی و حکم تخریب را کاملا شفاف کند و به عنوان سومین سوال از پزشکی قانونی درخواست داریم علت فوت را به صورت شفاف توضیح دهد.

روایت چهارم-مردم: زمین را خریدیم، انشعابات را هم گرفتیم اما خانه‌مان را تخریب کردند!

«زهره. ن» یکی از افرادی که با وجود اینکه اسنادی دال بر خرید قطعه زمینی دارد، توسط اجراییات شهرداری ضرب و شتم شده و خانه‌اش را تخریب کرده‌اند. او در این خصوص عنوان داشته است: در ماه رمضان پرسنل شهرداری و نیروی انتظامی ساعت 8 صبح بدون اطلاع قبلی وارد منازل ما شدندو خانه 24 متری را هم روی سرمان خراب کردند.

این شهروند اضافه کرد: شهرداری حتی اجازه نداد که ما وسایل خانه را خارج کنیم و تمام خانه را روی ما آوار کردند.

وی در خصوص خرید زمین از اوقاف و مشکلات اداری آن نیز گفت: ما چون وضعمان خوب نبود این زمین‌ها را خریده‌ایم و یکساله که به شهرداری مراجعه می‌کنیم اما جواب نمی‌گیریم، آن‌ها می‌گویند به اوقاف بروید و اوقاف می‌گوید به شهرداری بروید!

زهره ادامه داد: به تمامی نهادهای متولی مراجعه کرده‌ایم اما اصلا جوابی به ما نمی‌دهند؛ ما زمین را خریده‌ایم و چون تحت پوشش بهزیستی هستیم، شهرداری تمام انشعابات را به ما داده است و سال گذشته ما توانستیم 24 متر منزل برای خودمان با تمام انشعابات آب و برق و گاز ایجاد کنیم.

این شهروند در پاسخ به این سوال که آیا به شما اخطاری داده بودند که ساخت و ساز انجام ندهید، گفت: بله، اهالی می‌گفتند که این بخش جزء فضای سبز است و یک هفته قبل شهرداری اخطار داده بود که ساخت و سازی انجام ندهیم، ما که ساخت و سازی نکردیم، البته خانم پناهی یک هفته بود که خانه‌اش را ساخته بود.

*علت مرگ آسیه پناهی اسپری فلفل بود

وی در خصوص علت مرگ خانم آسیه پناهی نیز عنوان داشت: به صورت او اسپری فلفل زدند و فکر کنم به خاطر این و چون سنش بالا بود دچار مشکل شد، او خانه‌اش را یک هفته پیش ساخته بود؛ آن روز خیلی بد با ما رفتار کردند.

این شهروند عنوان داشت: ما زمین را از اوقاف خریده‌ایم، انشعابات را گرفته‌ایم چرا باید خانه ما را بدون مقاومت تخریب کنند؟ آمده‌اند از هر کوچه یک خانه را خراب کرده‌اند.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد مسئله شهرک فدک مربوط به یک خانه نیست و اهالی این منطقه درگیر یک دعوای حقوقی بین سازمانی شده‌اند. لذا تا این مسئله حل نشود بعید به نظر می رسد که مشکلات این بخش شهر کرمانشاه نیز خاتمه یابد. اهالی اسنادی بدست دارند که نشان می‌دهد زمین‌ها را از اوقاف خریده‌اند اما شهرداری بنابر اختلافات حقوقی با اداره اوقاف اجازه ساخت و ساز را نمی‌دهد؛ بنابر اطلاعات به دست آمده این بخش از شهرک فدک جز طرح فضای سبز شهری است و مجوز ساخت و ساز به آن تعلق نمی‌گیرد؛ از سوی دیگر مردم چندین سال پیش بهای زمین را پرداخت کرده‌اند و حالا هم نمی‌توانند در آن ساکن شوند. به نظر می‌رسد که «آسیه پناهی» قربانی اختلاف کاری ادارت شده است.

دیدگاه کاربران

احد۱۴۶۴۲۰۴۰۸:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلاهای میلیاردی در دل تراشیده کوههای زخم خورده شمال تهران ولواسانات و را نمیبینیم و به جایش الونک ها را خراب میکنیم !!! اله اکبر !!! مرگ بهتر از این زندگانی است بخدا ! این بود نتیجه خون شهیدان ! این بود ثمره انقلاب مستضعفین ! این هست عدالت اسلامی ! ویلای اقا زاده وزیر مسکن چی شد ؟ ویلای اقا زداه وزیر صنایع چی شد
ناشناس۱۴۶۵۳۷۹۲۰:۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
من به یاد تخریب منازل فلسطینی ها افتادم
ناشناس۱۴۶۵۴۰۶۲۰:۱۹:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلا یا کاخ داماد شمعخانی در باستی هیلز چه شد ؟!
ناشناس۱۴۶۵۴۷۴۲۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
وظیفه ی حکومت است طبق قانون اساسی تأمین مسکن مناسب برای مردم. هی روزگار
صمصام۱۴۶۴۲۱۱۰۸:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
یکبار برای همیشه این نوع مدیران بی لیاقت و متخلف را در جلوی دوربین رسانه نشان بدهید و محاکمه کنید تا درس عبرت برای دیگر مدیران باشد . این پیرزن مظلوم در اثر بی توجهی و رفتار وحشیانه ماموران شهرداری جان باخته است باید تک تک همه مقصران و متهمان این حادثه تلخ محاکمه و به سزای اعمالشان برسند
ناشناس۱۴۶۴۲۱۲۰۸:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
حالا همه این مملکت در مدار قانون حرکت میکند و فقط آلونک این پیر زن غیر قانونی بوده است ؟!!!!!!
رضا۱۴۶۴۲۱۵۰۸:۴۹:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
سلام آیا منزل دختر وزیر را نیز همینگونه با لودر تخریب کردند
ناشناس۱۴۶۴۹۷۷۱۵:۱۵:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چون فقير بود اين بلارا سرش آورديد خدا از هيچكدامتان نگذرد از خيانتكارها از كسانيكه به اين انقلاب و نظام ضربه زده و ميزنند نگذرد ، خدا از ان شهرداري چي ها كه دم از قانون ميزنند با اغنيا ميسازند و به فقرا مثلا قانوني عمل ميكنند نگذرد .
نجیب۱۴۶۴۲۲۱۰۸:۵۳:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلای دختر وزیر ... اگر حضرت علی (ع) بودند با مسئولین شهرداری چکار می کردند... به کجا داریم میریم جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۶۴۲۲۹۰۹:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
جورج فلوید آسیه پناهی
ناشناس۱۴۶۴۶۱۲۱۲:۰۲:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
در جامعه‌ای که رفسنجانی و فریدون را از کاخ‌ها و اماکن غصبی بیرون راند
ناشناس۱۴۶۴۲۳۱۰۹:۰۲:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
شهردار باید قصاص شود
ناشناس۱۴۶۴۵۸۴۱۱:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
جالبه ویلای غیر قانونی ضد زلزله دختر نعمت زاده رو با کلنگ میوفتن به جونش و میخوان تخریب کنن ولی آلونک این پیرزن رو با لودر توی ۳۷ ثانیه تخریب کردن !
ناشناس۱۴۶۴۲۳۳۰۹:۰۳:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مادر سلام ما را به خدا برسان و بگو به داد ما برسد
علی۱۴۶۴۷۱۵۱۲:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم خداوند به اندازه کافی توانایی عطا کرده است
ناشناس۱۴۶۴۲۳۴۰۹:۰۴:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
خوش به حال ساکنان باستی هیل و ویلاهای مجللی که با خریدن شهرداریها بنا می شوند!
علی۱۴۶۴۲۳۷۰۹:۰۷:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
دوتا اتفاق مشابه یکی امریکا یکی ایران .عکس العمل مردم به کشته شدن یه شهروند زیر پای پلیس امریکایی و کشته شدن پیرزن ایرانی زیر پای مامورین شهرداری. پوشش خبری ایران برای این دو اتفاق هم جالب توجه هست.
ناشناس۱۴۶۴۲۴۳۰۹:۰۹:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ایران ؛ تسلیت ایرانی ؛ تسلیت
ناشناس۱۴۶۴۲۴۸۰۹:۱۲:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مقامات جواب خدا را چطور می دهند؟
ناشناس۱۴۶۴۶۲۰۱۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
وما که درسکوت تماشاگر مرگ عدالت وانسانیت بودیم چه جواب خواهیم داد؟
ناشناس۱۴۶۴۸۶۴۱۴:۰۴:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
نگران نباش که نگران نیستند که اگر بودند چنین اتفاقی هرگز نمی افتاد...
ناشناس۱۴۶۴۲۴۹۰۹:۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور افزوده شد!
ناشناس۱۴۶۴۲۶۰۰۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
شهردار، رییس شورای شهر و استاندار کرمانشاه استعفا دهند.
ناشناس۱۴۶۴۲۶۵۰۹:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
کاخ دختر وزیر رو با تبلیغات فراوان، آجر به آجر ازش کم میکنن. خونه افراد بی پناه رو رو سرشون خراب میکنن.
ناشناس۱۴۶۴۲۶۶۰۹:۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
هر کجا کاخی ساخته شد ؛ کوخی ویران گردید
ناشناس۱۴۶۴۲۶۷۰۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
از ظلمی که به این خانم شده به خدا پناه می برم.
ناشناس۱۴۶۴۲۶۹۰۹:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
املاک نجومی ، بدون پیگرد ! آلونک پیرزن ، تخریب !
ناشناس۱۴۶۴۲۷۸۰۹:۲۲:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
فقط می توانم بگویم مرگ انسانیت
ناشناس۱۴۶۴۲۸۰۰۹:۲۴:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
من جای راننده لودر بودم به جای تخریب آلونک این پیرزن ، خونه شهردار رو روی سرش خراب میکردم
ناشناس۱۴۶۴۲۸۸۰۹:۳۱:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
شهادتش مبارک
ناشناس۱۴۶۴۲۹۰۰۹:۳۲:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اگراين حادثه در حكومت حضرت علي عليه السلام اتفاق افتاده بود به نظر شما برخورد حضرت با مامورين إجرائيات وشهردار چگونه بود؟
ناشناس۱۴۶۴۲۹۸۰۹:۳۶:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلای شهردار مذکور نیز باید بر روی سرش تخریب گردد
ناشناس۱۴۶۴۳۰۳۰۹:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چرا کاخ اغایان،اغازاده ها که ده ها میلیارد تخلف دارن خراب نمیکنید؟
ناشناس۱۴۶۴۳۱۴۰۹:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۰
وای بر عاملان این عمل... یا خدا
منصور۱۴۶۴۳۲۰۰۹:۴۷:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ای اقایان که هی دم از قانون و انجام وظایف قانونی شان می زنند تا حالا شده یه برج را که اکثرشان چند طبقه خلاف دارند خراب کنند ..یا چشمشونو می بندند تا وقتی کار تمام شد یه جریمه ای بگیرند ..تا هم خودشون و هم صاحب ملک به نون و نوایی برسند..قانون فقط مال بی پولها و بی کس هاست
پرتو۱۴۶۴۳۶۳۱۰:۰۷:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
از ویلای خانم شبنم نعمت زاده چه خبر؟
ناشناس۱۴۶۴۹۳۶۱۴:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
دوست عزيز شک نکن بحث خانم نعمت زاده تسويه سياسي بود تا اجراي عدالت. البته منکر اين نيستم که اگه خلافي شده بايد مجازات شوند. در کل لواسان مجوز ساختي که ميدهند حداکثر 450 متر است اين در حالي است که بناهاي ساخته شده در آن به مراتب بالاتر از اين متراژ است. در ضمن دو شهرک کلارک و باستي اکثر ساکنانش کله گنده هستند، و هر دو قطعا در منابع طبيعي احداث شده.. پس چرا دستور تخريب آنجا رو نميدن؟؟؟؟ دليلش مشخصه وقتي من از شما و شما از من آتو داشته باشيد، هيچ يک جرات برخورد با ديگري را نخواهيم داشت و در واقع حامي منافع هم خواهيم شد
ناشناس۱۴۶۵۰۲۱۱۵:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۰
از خانم نعمت زاده دفاع نکن
محمدایوب۱۴۶۴۴۰۶۱۰:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
خانم مولاوردی پروانه سلحشوری ابتکار آیا این زن نیست آیا تعطیلی 6 ساله ساخت وساز توسط دولتیکه اصلاح طلبان حمایتش کردند ومجلسی که وزیر مسکن این دولت غربگرا وطرفدار سرمایه داری افتخارش نساختن حتی یک مسکن بود را استیضاحش را رد کردند بایدجوابگوباشد امیداست رییسی با محاکمه آخوندی مرحمی بردل مستاجران بگذارد
ناشناس۱۴۶۴۴۴۶۱۰:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
30 سال پیش شهرداری اون زمان همین کار رو با پدربزرگ من کرد و مغازه اش رو تو خیابان ولیعصر که نمیفروخت روی سرش خراب کرد پاساژ ساخت و ایشون سکته کرد. حالا این زن بی پناه. تاریخ تکرار میشه. حالم بد شد. چیکار دارید میکنید آخه می ارزه؟ ...
ناشناس۱۴۶۴۴۵۱۱۰:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلای خانم شبنم نعمت زاده هم به همین سرعت تخریب شد؟
ناشناس۱۴۶۴۵۵۶۱۱:۳۵:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
جلوی دوربین ها ۴ تا کلنگ بهش زدن تا تلویزیون پخش کنه ! تکرار میکنم : ۴ تا کلنگ ! آلونک پیرزن با لودر ویلای لواسون دخترک نعمت زاده با کلنگ !
ناشناس۱۴۶۴۶۶۰۱۲:۲۹:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلای دختر وزیر فقط جلوی دوربین صدا و سیما دو تا کلنگ زدن. اما بعد از یک سال همچنان استوار در سر جای خود باقی مانده است و خواهد ماند
علی۱۴۶۴۷۳۵۱۳:۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
هنوز تخریب نشده
حسن۱۴۶۴۴۶۹۱۰:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چرا در کشور ثروتمند ما اینقدر فقر زیاد شده؟چه کسی پاسخگوست؟
ناشناس۱۴۶۴۴۷۶۱۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مشکلات شهرداری فقط با پول حل می شود چگونه است که مجوز کارواش داخل کوچه مسکونی میدهید
صمد۱۴۶۴۴۸۴۱۱:۰۴:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
به عنوان یک انسان از خودم بدم آمدبه یاد حدیث حضرت علی ع افتادم که فرمودند اگر درجامعه اسلامی خلخال از پای زن یهودی دربیاورندمسلمانی بشنوداز غصه دق کند جای تعجب نیست.(به همین مضمون).شهردار کرمانشاه بایستی حداقل کاری که بکنداستعفا وعذرخواهی از ملت ایران.
سعيدی۱۴۶۴۴۹۱۱۱:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
با سلام تسلیت به همه انسانها نه مردم چون واقعا عده ای انسان نیستن همیشه ضعیفها مورد حمله واقع میشن وگرنه اونایی که پارتی و پول دارن مشکل ندارن حتی سود هم دارن تولواسان چقدر از ویلا دختر وزیر رو خراب کردن یا داماد شمخانی افسوس برای مرگ انسانیت
ناشناس۱۴۶۴۴۹۹۱۱:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اگر اين مسئله در نوار غزه يا در آمريكا اتفاق افتاده بنظر شما برخورد صدا وسيما چگونه بود
ناشناس۱۴۶۴۵۳۰۱۱:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
متاسفانه در تمامی شهرها ماموران اجرایی شهر داریها رفتارشان از قمه کشهای محل هم بدتر شده من خودم به کرات شاهد برخوردهای ناشایست این افراد با شهر وندان بوده ام .
ناشناس۱۴۶۴۵۴۴۱۱:۲۷:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
شهرداری اشتباه کرد به وظیفه قانونی خود عمل کرد
ناشناس۱۴۶۴۵۵۲۱۱:۳۲:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اشکال نداره عوضش عده ای خاص زمین ها و اماکن ویژه ای را تصاحب کردند و فرای قوانین و عدالت هستند. به این زخم زدنهاتون ادامه بدید تا ببینید به کجا میرسید.
ناشناس۱۴۶۴۵۶۷۱۱:۳۸:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
با همین شدت و ویلای شبنم نعمت زاده تخریب شده؟ ااا یادم نبود هنوز سر جاشه! وظیفه شهرداری نمایش تخریب بوده
ناشناس۱۴۶۴۵۶۸۱۱:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
من ی سوال دارم. از این نفت و گاز این مملکت سهم این زن و خانواده اش و خانواده های اینطوری که تو ایران دیگه قابل شمارش نیست یک خونه 30 یا 40 متری نیست؟
ناشناس۱۴۶۴۶۲۵۱۲:۰۹:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
عجب مملکتی داریم باستی هیلز گردنه حیران وهزار جای دیگر خلاف کرده اند اب ازاب تکان نمی خورد ولی یک پیره زن بی پناه خانه اش را ویران میکنند باز هم اب ازاب تکان نمیخورد
رضا۱۴۶۴۶۴۵۱۲:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اعتراض وزارت خارجه به دولت امريكا به علت مرگ جورج فلويد طنز تلخ
ناشناس۱۴۶۴۶۸۰۱۲:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
حضرت علی دید ظلمی بر یهودی شده است و گفتند اگر مسلمانی از این درد بمیرد حرجی بر او نیست.
ناشناس۱۴۶۴۶۸۳۱۲:۴۳:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
فرق شما با اسراییلیا چیه؟
ناشناس۱۴۶۴۷۱۱۱۲:۵۶:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
آخر و عاقبت وعده و وعیدهای اول انقلاب این میشه که دختر وزیر ویلای هزاران متری میسازه اونم خلاف و کسی کاری به کارش نداره و آلونک این به قول حضرت امام کوخ نشین روی سرش خراب میشه
علی عسک۱۴۶۴۷۳۴۱۳:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ای کاش مرحوم پناهی هم خدایی قدرتمند و پر زور مثل خدای دختر نعمت زاده !!!!!میداشت ولی نمیدانم چرا خدای ادم هخای ضعیف هم مثل خودشان ضعیف میباشد !!!! اگر میسر بود دوستان فیلم تخریب نمای ساختمان خانم نعمت زاده را حتما ببینند تا متوجه شوند که قانون در مقابل خدایان زر و زور و تزویر چقدر ضعیف است ولی در مقبل انسانهای مستضعف چون شیر میباشد !!!!!
ناشناس۱۴۶۴۷۵۱۱۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
شرف و عزت از این مملکت رفته ... یاد فرمایش حضرت علی افتادم که میفرماید در رفتار با مردم نگو که مامورم و معذور....
ناشناس۱۴۶۴۷۶۲۱۳:۱۳:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
این دقیقا همون اتفاقی نیست که داره بین فلسطینی ها و‌اسراییلی ها می افته ؟
ناشناس۱۴۶۴۸۱۲۱۳:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
پس چرا در مورد تخریب ویلای دختر نعمت زاده به وظیفه خود عمل نمیکنید؟؟؟؟؟؟ مگر قرار نبود تخریب شود؟؟؟؟ یا فقط قرار بود لب پر شود!!!
۴۳۲۵۶۷۷۱۴۶۴۸۸۱۱۴:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
بند ۱۲ اصل سوم قانون اساسی کشور پس کجااااااااااس .
امیر۱۴۶۴۸۹۷۱۴:۳۳:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
نمیدونم چرا یاد روایتی افتادم که در زمان حضرت علی (ع) خلخال از پای دختر یهودی در آوردند، مولا فرمودند که اگر مردی در اینجا آرزوی مرگ کند، حق دارد ....
ناشناس۱۴۶۴۹۰۰۱۴:۳۴:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مظلومیت این بانو کمتر از یک فلسطینی نیست
ناشناس۱۴۶۵۰۰۱۱۵:۲۷:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
آقای قاءم مقام چرا دروغ میگی تو اگر سرپناهی در جای دیگر براش در نظر گرفته اول اسباب و اثاثیه اش را با وسایط نقلیه شهرداری به جای جدید حملمط کردی بعد قانون ظالمانه رو اجرایی میکردی تا کی به دروغ گویی ادامه میدهید
ناشناس۱۴۶۵۴۴۵۲۰:۵۶:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
هیچ کاخی ندیدم برافراشته که در کنارش کوخی فروریخته باشد امام علی ع
رها۱۴۶۵۵۸۸۲۳:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
تصویری غم انگیز از یک مادر، از یک بانوی نجیب ایرانی در تلاش برای حفظ یک خانه و مرگ انسانیت در وطن.
عدل۱۴۶۶۱۲۴۱۱:۴۱:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۱۱
خدای من، کجایی؟ درسرزمین انوشیروان عادل چه میگذرد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین