گزینه‌های نهایی فراکسیون انقلاب برای هیئت رئیسه/دیدار امام جمعه اهواز با نوجوانی از غیزانیه/روایت روزنامه اصلاح‌طلب از ائتلاف طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌/دولت نگران مجلس است؟

گروه سیاسی الف،   3990307159 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

گزینه‌های نهایی فراکسیون انقلاب برای هیئت رئیسه/دیدار امام جمعه اهواز با نوجوانی از غیزانیه/روایت روزنامه اصلاح‌طلب از ائتلاف طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌/دولت نگران مجلس است؟

مجلس با نمایندگان کارشناس، فعال و پاکدست در رأس امور خواهد بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی از الزامات در رأس امور بودن مجلس را حضور نمایندگان فعال، منظم، پاکدست، امانتدار و دارای شناخت از شرایط و اولویتهای کشور دانستند. 

در بخشی از پیام رهبر انقلاب آمده است: در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت های کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ اولویت، وادار سازد. توصیه‌ صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: در عدالت نمره مطلوب به دست نیاورده‌ایم/ مجلس متعهد به وظایف، نقطه امید مردم و اتکاء مجریان است

آغاز مجلس یازدهم ؛ رئیس مجلس فردا مشخص می شود

رئیس سنی پارلمان: مجلس یازدهم وکیل‌الدوله و معاندالدوله نیست/ می‌خواهیم در زندگی مردم تأثیرگذار باشیم

***

 گزینه نهایی فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

محمدباقر قالیباف گزینه نهایی فراکسیون مردمی نیروهای  انقلاب اسلامی مجلس یازدهم برای ریاست مجلس شد.

پس از رأی‌گیری در نشست امروز فراکسیون اکثریت به ترتیب قالیباف 166 رای، حاجی‌بابایی 57 رای، میرسلیم 5 رای و نوروزی  با 2 رای حائز اکثریت آرا برای نامزدی جهت ریاست مجلس شورای اسلامی شدند. در این جلسه 240 نفر حاضر بودند.

احمد نادری دبیر اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که حجت الاسلام تقوی پیش از برگزاری انتخابات نائب رئیسی از ادامه رقابت انصراف داده بود، الیاس نادران 53 رای، امیرحسین قاضی زاده 94،  عبدالرضا مصری 77  و علی نیکزاد 93 و محمدمهدی زاهدی 56، منادی 42 رای، میرتاج الدینی 21 رای  کسب کردند. 

نادری ادامه داد: بنابراین  آقایان علی نیکزاد و امیرحسین قاضی زاده با کسب اکثریت آرا  به عنوان نامزدهای نهایی فراکسیون انقلاب اسلامی برای نائب رئیسی مجلس لقب گرفتند.

محمد صالح جوکار،منتخب مجلس یازدهم هم اظهار کرد: نشست فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یا همان فراکسیون اکثریت برای رسیدن به اجماعی درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه کاندیداهای ریاست مجلس محمد باقر قالیباف، حمیدرضا حاجی بابایی، سید مصطفی آقامیرسلیم و حجت الاسلام حسن نوروزی اعلام شد که قرار شد هر کدام از آنها به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه‌هایشان توضیح دهند.

منتخب مجلس یازدهم همچنین با اشاره به کاندیداهای نایب رئیسی مجلس یازدهم گفت: عبدالرضا مصری، الیاس نادران، علی نیکزاد، سید رضا تقوی، علیرضا منادی، محمدرضا میرتاج الدینی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد مهدی زاهدی برای نایب رئیسی اعلام کاندیداتوری کردند.

جوکار گفت که ۲۸ منتخب در فراکسیون اکثریت برای دبیری هیات رئیسه اعلام کاندیداتوری کردند که شامل بدری، شاکری، موحد، رشید، عزیزی، حاجی دلیگانی، صالحی، دهنوی، خضریان، سرمدی، نصیرایی، کریمی، موسوی لارگانی، امیرآبادی، انصاری، غضنفرآبادی، طباطبایی، دلخوش، نوش آبادی، جمال زاده و موسوی می‌شود.

به گفته وی رحمت الله نوروزی، کوچکی نژاد، حسین زاده، فرهنگی، الهام آزاد، آصفری، علیپور، رسولی نژاد، گودرزی، آشوری، سلیمی، حسن نوروزی، آقاجری، پیرهادی نوری و حسن پور کاندیداها برای سمت ناظری در هیات رئیسه مجلس می‌باشند.

 روزنامه اعتماد نوشت: بر اساس آنچه در رسانه‌هاي مختلف منتشر شده، حدود 50 نفر در نشست حاجي‌بابايي حاضر شده‌اند و حدود 190 نفر در جلسه قاليباف. با يادآوري اولين نشست فراكسيون اميد در مسجد سلمان فارسي و حضور بيش از 150 نفر از منتخبان دوره دهم در آن و 103 راي محمدرضا عارف در نخستين رقابت با علي لاريجاني و البته جلسات مشابه در آستانه مجالس پيشين و آنچه در نهايت بازي رسمي در صحن علني را رقم زده است، مي‌توان ادعا كرد كه بسيار بعيد خواهد بود كه همه 190 نفر حاضر در نشست قاليباف در صحن هم به او راي دهند و شايد اگر قاليباف همان حدود 170 راي را به ‌نام خود بزند، بايد خرسند باشد. اما نكته اينجاست مجموع حاضران در نشست حاجي‌بابايي و قاليباف حدود 240 نفر خواهد بود و اين يعني 36 منتخب ديگر كه احتمالا در زمره اصلاح‌طلبان و به ‌اصطلاح مستقل‌ها قرار مي‌گيرند، هنوز تصميم نگرفته‌اند به چه كسي راي بدهند. با اين حساب اگر چه به نظر مي‌رسد قاليباف مشكلي براي تصاحب كرسي رياست نداشته باشد ولي نه با رايي قاطع؛ بلكه با آرايي شكننده و اين دقيقا همان برنامه‌اي است كه جبهه پايداري از ابتدا دنبالش بود تا به‌زعم خودشان از «تبديل قاليباف به لاريجاني ديگر»، جلوگيري كنند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، درباره شایعه کناره‌گیری‌اش در لحظات پایانی انتخابات هیئت رئیسه مجلس به نفع قالیباف و حضورش در جایگاه نایب رئیس اول به ایلنا گفت: این موضوع اصلا معنا ندارد.

وی خاطر‌نشان کرد: ما همیشه با آقای میرسلیم جلسه داشته‌ایم اما اینکه من برای کناره‌گیری به نفع خودم با ایشان رایزنی کنم، نبوده است. اما تفاهم‌هایی بین من و آقایان حسینی و نیکزاد صورت پذیرفته است. جناب میرسلیم هم شخصیت بسیار بارز، عزیز و گرانقدری است که هر طور که صلاح بدانند، عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قالیبباف نامزد فراکسیون انقلاب برای ریاست مجلس یازدهم شد

نامزدهای ریاست و نایب رئیسی مجلس یازدهم مشخص شدند

***

سرانجام پایداری ها و احمدی نژادی ها

شرق نوشت: طیف جبهه پایداری که بر سر اختلاف با احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکانش دوپاره شده بود، در مواجهه با قالیباف و حامیانش دوباره مؤتلف جریان احمدی‌نژاد شده است. به نظر می‌رسد این ائتلاف نه صرفا برای اثرگذاری درون مجلس در برابر شهردار سابق، بلکه حتی با چشم‌دوختن به افق 1400 انجام شده است؛ آن‌هم درحالی‌که شواهد و قرائن حاکی از این است که احمدی‌نژاد و نزدیکانش برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری فعال شده‌اند.

 تشکل جبهه پایداری در سالگرد یک‌سالگی خود به دو شاخه قم و تهران تقسیم شده بود و محل اصلی اختلاف این دو طیف هم، دولت احمدی‌نژاد بود. پایداری‌ها از همان ابتدا بدنه حمایتی احمدی‌نژاد در سیاست محسوب می‌شدند؛ اما بعد از خانه‌نشینی و حاشیه‌سازی برخی اطرافیان رئیس‌جمهور اسبق، فاصله‌‌ای بین خود و احمدی‌نژاد ایجاد کردند.فاصله‌‌ای که به نظر می‌رسد ظاهری بوده و پایداری‌ها بدشان نمی‌آید ‌‌از احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت استفاده کنند. گمانه‌‌ای که اگر واقعیت پیدا کند، بعید به نظر می‌رسد با مخالفت احمدی‌نژاد و یارانش روبه‌رو شود.

***    

دولت چرا نگران مجلس آینده است

صبح نو نوشت: نگرانی دولت از بابت نوع مناسباتش با مجلس آینده، از این جهت که پاستورنشینان طی چهار سال گذشته روابط از بالا به پایینی با نمایندگان مجلس دهم داشتند، کاملا قابل درک می‌نماید. نمایندگان مجلس دهم که قاطبه آن‌ها از جناح نزدیک به دولت بودند، در طول چهار سال نمایندگی خود، کمترین حق نمایندگی را نسبت به قوه مجریه روا داشتند و در برابر بسیاری از لوایح دولت، منفعلانه ظاهر شدند و از طرفی، ظرفیت‌ها و امکانات خود نظیر تحقیق، تفحص و استیضاح را عمدتاً بلااستفاده باقی گذاشتند.

با وجود آن سابقه معلوم، بدیهی است که دولت حسن روحانی بخواهد بابت روابطش با مجلس یازدهم که عمده‌شان از جریان منتقد گفتمان اعتدال هستند، نگرانی به سر داشته باشد. بی‌شک حسن‌روحانی و حامیان اصلاح‌طلب او ترجیح می‌دادند در یک سال پایانی کار دولت تدبیر، مجلسی همسو به لحاظ معرفتی و سیاسی روی کار بیاید، تا ایشان بتوانند با فراغ بال بیشتری، به پخت و پزهای احتمالی سیاسی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری‌1400 بپردازند لیکن استقرار مجلسی ناظر و دقیق که هدفش را خدمت‌رسانی به مردم معرفی کرده، معادلات سیاسی دولت و طرفداران آن را مخدوش ساخته است. این اما همه داستان نیست.

  ***               

شرمنده‌ايم!

روزنامه اعتماد نوشت: «من جدا عذرخواهي مي‌كنم نسبت به اين نوجوان بزرگوار. ما شرمنده‌ايم»؛ اين ابراز تاسف حجت‌الاسلام موسوي‌فرد، امام جمعه اهواز است نسبت به آنچه درباره نوجواني در غيزانيه اتفاق افتاد. سوم خرداد بود كه كاربران فضاي مجازي خبر دادند مردم منطقه‌اي در خوزستان به ‌نام غيزانيه كه مي‌توان به دليل داشتن 300 حلقه چاه نفت، آن را يكي از نفت‌خيزترين مناطق اين استان به حساب آورد، به ‌دليل نبود آب آشاميدني دست به اعتراض زدند. اعتراضي كه به ‌سمت بستن جاده رفت و با شليك چندين گلوله ساچمه‌اي از جانب نيروهاي انتظامي پايان يافت تا غائله عملا از يك «درخواست آب» ساده از جانب شهروندان فراتر رود. آن‌ هم وقتي تصويري از نوجواني منتشر شد كه با زانوان زخمي بر زمين افتاده و مبهوت به اطرافيان نگاه مي‌كرد.

نوجواني كه روز گذشته حتي در حضور امام جمعه اهواز هم همان‌طور روي زمين نشسته بود كه در تصاوير لحظه درگيري ديده بوديم و احتمالا به ‌دليل آسيب ناشي از گلوله‌هاي ساچمه‌اي، نتوانسته بود به رسم ادب، زانوانش را جمع كند. پسري تكيه زده به پشتي‌هاي خانه‌اي كه امام جمعه شهر هم گوشه‌ ديگرش نشسته و در حالي كه از پيگيري مساله آب غيزانيه را به پدر وعده مي‌دهد، دستي بر سر و روي پسرك مي‌كشد و مي‌گويد: «من جدا عذرخواهي مي‌كنم نسبت به اين نوجوان بزرگوار. ما شرمنده‌ايم.» 


***

مصطفی میرسلیم؛ از گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تا حمله به قالیباف 

فرارو نوشت: مصطفی میرسلیم منتخب دوم مردم تهران در مجلس یازدهم شب گذشته درست چند ساعت مانده به آغاز به مجلس جدید با "بی‌بی‌سی فارسی" گفتگو کرد. این گفتگو واکنش‌های زیادی در پی داشت و نهایتا منجر به عذر خواهی او شد.

میرسلیم در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی نکته مهم و موثری را بیان نکرد، اما اصل گفتگو با این رسانه انگلیسی از سوی یک فعال سیاسی معتبر اصولگرا که اتفاقا نامزد ریاست مجلس هم هست، عجیب بود.

او امروز در توئیتی نوشت: "این مصاحبه در شرایط مشغله زیاد کاری و بدون توجه به ماهیت تماس گیرنده انجام شده است."

برخی اصولگرایان می‌گویند میرسلیم برای رسیدن به ریاست مجلس با بی‌بی‌سی گفتگو کرده است. این دیدگاه به ویژه در میان نزدیکان به محمد باقر قالیباف وجود دارد...

رسیدن میرسلیم به ریاست مجلس بسیار بعید است، اما چیزی که از رویارویی او با قالیباف باقی می‌ماند، اختلاف و شکاف است. هنوز مجلس یک دست اصولگرای یازدهم آغاز به کار نکرده، اختلافات و شکاف‌های عمیقی از این دست بروز پیدا کرده‌اند که می‌تواند نشان دهنده روز‌های بحث برانگیز مجلس باشد. بسیار عجیب است که نفر دوم (میرسلیم) و سوم (آقاتهرانی) لیست اصولگرایان هنوز به مجلس راه نیافته‌اند علیه شریک سیاسی خود و  نفر اول لیست به پا خواسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

توضیح میرسلیم درباره مصاحبه با بی‌بی‌سی

***

شفافيت منحصر به مجلس نيست

علي نيكزاد، منتخب مردم اردبيل مصاحبه اي با روزنامه اعتماد داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

*من شفافيت در آرا و حقوق و مكاتبات نمايندگان را قبول دارم؛ چراكه شفافيت تنها عامل از بين رفتن رانت و تبعيض و فساد خواهد شد اما اين مساله منحصر به مجلس نيست و تمام نهادها به‌ جز نهادهاي امنيتي كه مطالب و مباحث سري و در ارتباط با امنيت ملي در آنجا مطرح است نيز بايد شفاف باشند و همه ‌چيز را در دسترس مردم قرار دهند.

*امروز دولت، وزارتخانه‌ها، مجمع تشخيص، شوراي نگهبان و تمام نهادها ادعاي‌شان اين است كه ما شفاف هستيم اما شفافيت چيز ديگري است. شفافيت اولين و مهم‌ترين اصل براي از بين بردن فساد و تبعيض است؛ بنابراين همه نهادها و به ‌طور كلي نظام جمهوري اسلامي بايد شفاف شود تا مردم به‌ خوبي در جريان تمام امور قرار بگيرند. چه ايرادي دارد كه مردم بدانند، فلان مسوول در حساب بانكي خود و فرزندانش چه مبلغي دارد و چه املاكي به نام‌شان است؟ بنابراين به ‌طور خلاصه حرف من اين است كه جز درباره مسائل و مباحث امنيتي، شفافيت در همه نظام هيچ ايرادي ندارد.

* عدم اجراي قانون جرم سياسي در قوه قضاييه قابل ‌بررسي است. قوه قضاييه بايد پاسخ دهد چرا اين قانون به ‌رغم تصويب در مجلس و تاييد در شوراي نگهبان اجرايي نمي‌شود. اگر قانون نقصي دارد بايد به نمايندگان اعلام شود تا نسبت به رفع ايرادات اقدام كنند. قانون نه وحي منزل است و نه آيه قرآن كه در آن امكان خطا و اشتباه وجود نداشته باشد. 
***

آخرین آمار مبتلایان کرونا در کشور

کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره اینکه از دیروز تا امروز ۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد، گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و یک هزار و ۶۶۸ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به گفته وی تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

جهانپور ادامه داد: تاکنون از این جمع، ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت از ۵۶ مورد جدید فوتی خبر داد و گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۶۴ مورد فوتی در کشور داشته‌ایم.

***

محمد عزیزی بازداشت شد

 محمد عزیزی نماینده سابق مجلس و یکی از متهمان پرونده فساد در حوزه خودرو شب گذشته با حکم مرجع قضائی برای اجرای حکم محکومیت بازداشت شد.

براساس اعلام سخنگوی قوه‌قضائیه، محمد عزیزی و فریدون احمدی نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

بیشتر بخوانید:

 یکی از متهمان پرونده فساد در حوزه خودرو بازداشت شد

***

نامه احمد توکلی به روحانی

احمد توکلی در نامه‌ای از رئیس جمهور با اشاره به عقب نشینی صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌های لیبرالیستی در دوران کرونا، از دولت خواست تقلید از سیاست‌های کهنه و فاجعه بار را کنار بگذارد و بطور فعالانه و موثر از اقشار ضعیف و واحدهای تولیدی تحت فشار، حمایت کند.

در بخش انتهایی این نامه آمده است: جهت‌گیری غرب در قبال کرونا عبرت‌آموز است. وقتی با فاجعه‌ای رودررو می‌شوند که ارکان اقتصادشان را لرزاند و بیم فروریختن وجود دارد، چون بازار آزاد راه‌حل مشکلاتشان نبود، تقریباً از همه مبانی نظری اقتصاد دست می‌کشند و به اقتضای وضعیت خاص تصمیم می‌گیرند. سیاست‌هایتان را واقع‌بینانه عوض کنید. به راه‌های پیشنهادی اقتصاددانان طرفدار رشد و عدالت، توجه کنید و کشور ر از دردهایی که کرونا آن‌ها را به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده است نجات دهید.

بیشتر بخوانید:

برای نجات کشور پیروی از اقتصاد آزاد را کنار بگذارید

***

بحران کرونا در ایران یک شمشیر دولبه است

شرق مصاحبه اي با مصطفي معين درباره تاثير كرونا بر دنياي سياست داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

در شرایط و پارادایم جدید، پیش‌فرض‌های گذشته چندان کارایی و کاربردی نخواهد داشت، خواه ناخواه نوع نگاه مردم و رویکرد دولت‌ها تغییر خواهد کرد. اولویت تأمین ایمنی و سلامت انسان‌ها در قیاس با حفظ شاخص‌های توسعه اقتصادی و نظامی در بحران کرونا در عمل به اثبات رسید و به عنوان یک خواست عمومی خود را بر دولت‌های نئولیبرال تحمیل کرد. نسبت فعلی هزینه‌های بهداشتی - درمانی کشورها به‌ویژه در قدرت‌های بزرگ به بودجه‌های تسلیحاتی بسیار ناچیز است. 

ایران پساکرونا هم می‌تواند ایرانی بهتر از گذشته باشد، مشروط به اینکه هم حاکمیت، هم نخبگان و هم توده مردم، از این بحران به عنوان فرصتی برای تغییر در رویکردها، سیاست‌ها و رفتارها بهره‌گیری کنند. اعتماد بیشتر حکومت به مردم و جامعه مدنی، حفظ همبستگی ملی و نسبی شکل‌گرفته در بحران کرونا و بالارفتن سرمایه اجتماعی، بازکردن فضای سیاسی و اجتماعی، تمرکززدایی از دولت و کاهش بوروکراسی، شفاف‌سازی نظام تصمیم‌گیری و اجرائی و ریشه‌کنی فساد، ارتقای ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی، ترویج علم و زدودن شبه‌علم و... از آن تغییرات مورد انتظار است.

در ایران نیز بحران کرونا یک شمشیر دولبه است، اگر آن را یک فرصت ببینیم و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های گذشته را جبران کنیم، قوی‌تر خواهیم شد و در غیر این‌ صورت کرونا مزیدی بر تهدیدها و کاستی‌های مزمن قبلی در کشور خواهد بود!

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۶۱۹۴۸۲۰:۵۷:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۷
جناب قالیباف اگر رییس مجلس شدید بر روی حرف خود باشی و با تصویب قانونی جامع و کامل تحت عنوان از کجا آورده ای به این ثروت کلان رسیده ای ریشه چهار درصدی ها که بر نود شش درصد جامعه مسلط شده اند را بکنید
ناشناس۱۴۶۱۹۵۴۲۱:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۷
سه سال است که کارت ملی را برای تعویض تحویل داده‌ام ولی هیچ خبری از صدور آن نیست. چرا؟ فقط می‌خواستند هزینه‌ها را از مردم بگیرند؟
ناشناس۱۴۶۱۹۵۷۲۱:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۷
برخورد با سیاسیون فاسد مهم‌تر از برخورد قضایی با مفسدین اقتصادی است چرا که این جماعت جاده صاف‌کن دیگر مفسدین در دیگر عرصه‌ها هستند.
ناشناس۱۴۶۱۹۶۴۲۱:۰۵:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۷
مجلس اصولگرا آبستن ماجرا ها و برخوردها است.
ناشناس۱۴۶۱۹۶۵۲۱:۰۶:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۷
نمایندگان مجلس در اولین جلسه باید مزایا و حقوق خود را کاهش دهند.
ناشناس۱۴۶۱۹۶۸۲۱:۰۸:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۷
نه قالیباف و نه میرسلیم سابقه و تجربه نکایندگی مجلس و اداره یک جمع را نداشته اند.
ناشناس۱۴۶۱۹۷۴۲۱:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۷
فقط خدا می داند که از دل این مجلس چه قوانینی بیرون خواهد آمد.
ناشناس۱۴۶۱۹۷۸۲۱:۱۱:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۷
نماینده های مجلس بهتر است هنگام جلسه با موبالهایشان بازی نکنند تا سوژه شوند.
ناشناس۱۴۶۱۹۸۳۲۱:۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۷
مجلس یازدهم فاقد چهره های منتقد است. جای مطهری، صادقی و سلحشوری خالی است.
ناشناس۱۴۶۱۹۹۳۲۱:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۷
اعتیاد به قدرت و ثروت با هیچ دارویی قابل درمان نیست.
ناشناس۱۴۶۱۹۹۴۲۱:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۷
جدال قالیباف با میرسلیم دیدنی است. دو طیف متضاد اصولگرا.
ناشناس۱۴۶۲۰۰۲۲۱:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۷
وقوع زلزله قوی در تهران حتمی است. مردم باید آمادگی داشته باشند.
ناشناس۱۴۶۲۰۰۶۲۱:۴۶:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۷
قتل دختر نوجوان در خواب به دست پدر سنگدل با داس، بسیار بسیار هولناک و تاثر بر انگیز است.
ناشناس۱۴۶۲۳۰۷۰۹:۴۴:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۸
تا 1400 با کرونا و رکود و تورم و بیکاری.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین