بودجه ۴۷۰ میلیون دلاری هند برای نجات کارگران از گرسنگی

گروه اقتصادی الف،   3990226032

نیرمالا سیتارمان وزیر اقتصاد هند روز گذشته اعلام کرد که دولت دهلی نو برای حدود ۸۰ میلیون کارگر نیازمند یک بودجه ۴۷۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است تا به آن‌ها به مدت دو ماه غذا ارائه دهد.

این بودجه بخشی از بسته مالی به ارزش ۲۶۶ میلیارد دلار برای کمک به اقتصاد در رکود هند است. میلیون‌ها کارگر پس از آغاز قرنطینه سراسری هند با هدف مقابله با ویروس کرونا، مشاغل خود را از دست داده و شهرهای بزرگ این کشور را ترک کرده‌اند.  

وزیر اقتصاد هند افزود: دولت نگران کارگران مهاجر است و بودجه لازم را در اختیار ایالت‌ها برای تامین غذا، پناهگاه و انتقال آن‌ها قرار می‌دهد. "نارندرا مودی" نخست وزیر هند روز دوشنبه از بسته ۲۶۶ میلیارد دلاری برای کمک به کسب و کارها و کارگران و بهبود رشد اقتصادی رونمایی کرد. هند که از ماه مارس تاکنون در قرنطینه سراسری قرار دارد، بیش از ۸۱ هزار مورد ابتلا به کرونا و ۲ هزار و ۷۰۰ فوتی را به ثبت رسانده است. قرنطینه سراسری و تعطیلی تقریبا تمام بخش‌های صنعتی و تجاری هند، بر اقتصاد این کشور بسیار تاثیر گذاشته است.  مرکز بررسی اقتصاد هند، ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری در هند در ماه آوریل به بیش از ۲۳ درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری در این کشور در ماه پیشین آن ۸. ۷ درصد اعلام شده بود. اقتصاد دانان و تحلیلگران معتقدند که هند رشد اقتصادی هند در سال مالی جاری که از ماه آوریل آغاز شده است حدود ۵ درصد کاهش خواهد یافت. 


بازگشت کارگران چالش جدید هند برای مقابله با کرونا 
بازگشت میلیون‌ها کارگر مهاجر به روستاهای خود در ایالت‌های مختلف، موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در هند را آغاز کرده است. 
مقام های هندی اعلام کردند که زیرساخت‌های ضعیف درمانی در مناطق روستایی یک چالش بسیار بزرگ برای شناسایی و قرنطینه افراد مبتلا در میان کارگران هندی است. کیفیت پایین مراکز قرنطینه نیز یک چالش دیگر برای مقامات هندی است. 
یک مقام در ایالت بیهار گفت: در چند روز گذشته ما از ۷ هزار کارگر آزمایش کرونا گرفته‌ایم که از این میان جواب آزمایش ۳۵۰ نفر مثبت بوده است. این یک جهش بزرگ در آمار کرونای ایالت بیهار است. 
مانند بیهار، در ایالت‌های اوتار پرادش، اودیسا، بنگال و ماهاراشترا نیز افزایش موارد ابتلا به کرونا به مهاجرت کارگران مربوط بوده است. 

اعتراض کارگران به نبود غذای کافی 
رسانه‌های هند در بیست و چهار ساعت گذشته گزارش‌های مختلفی منتشر کرده‌اند که حاکی از اعتراض کارگران و درگیری آن‌ها با پلیس به دلیل نبود غذای کافی است . 
روز پنجشنبه هزاران کارگر مهاجر در ایالت مدیا پرادش به بی‌توجهی دولت این ایالت و نبود غذای کافی برای آن‌ها اعتراض کردند. 
آن‌ها همچنین با پلیس درگیر شده و به سوی نیروی پلیس سنگ پرتاب کردند. 
یک کارگر هندی گفت: هیچکس به ما اهمیت نمی‌دهد. ما با گرسنگی مواجه شده‌ایم. با این حال مقامات دولتی در کمک به ما بسیار آهسته عمل می‌کنند. 
در همین حال پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت هند اعلام کرده است که دولت این کشور بر سلامت شهروندان هندی متمرکز شده است و نمی‌خواهد هیچ فردی در جاده‌ها یا خیابان‌ها گرسنه بماند. 

کرونا و قرنطینه سراسری، ۵۰ درصد از روستاهای هند را با سوء تغذیه روبه رو ساخت 
گزارش‌های تازه در هند نشان می‌دهند که شیوع ویروس کرونا و بیکاری‌های ناشی از قرنطینه در این کشور، ۵۰ درصد از حاشیه نشینان و روستائیان را دچار سوء تغذیه کرده‌است. 
با شیوع ویروس کرونا در هند که به قرنطینه عمومی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها منجر شد شرایط زندگی مردم عادی در این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. 
در بررسی انجام شده، ۵ هزار روستا در ۱۲ ایالت هند مورد مطالعه قرار گرفته است تا تاثیر قرنطینه سراسری بر معیشت خانواده‌های روستایی مشخص شود. نتایج به دست آمده نشان دادند که بیش از نیمی از این روستاها به دلیل قرنطینه سراسری، غذای کمتری دریافت کرده‌اند. 

حدود ۶۸ درصد از خانوار روستایی اعلام کرده‌اند که تنوع غذا در وعده‌های خود را کاهش داده‌اند. همچنین ۵۰ درصد از خانوارها تعداد وعده‌های غذایی خود را کاهش داده و ۲۴ درصد آن‌ها برای دریافت غذا اقدام کرده‌اند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین