آیا فاصله گذاری در پارکها انجام می‌شود؟/ احتمال لغو بازگشایی پارکها

گروه اجتماعی الف،   3990206125
آیا فاصله گذاری در پارکها  انجام می‌شود؟/ احتمال لغو بازگشایی پارکها

پارک‌های تهران باز شدند، روز گذشته شاهد ازدحام جمعیت در بوستان‌ها بودیم. مدیران شهری اعلام کردند تا پایان هفته نشانه‌گذاری در پارک‌ها انجام می‌شود اما اگر جمعیت زیاد باشد به سختی می‌توان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرایی کرد.

آیا طرح فاصله‌گذاری در پارک‌ها اجرایی می‌شود؟

به گزارش فارس بعد از شیوع کرونا در تهران مدتی پارک‌های تهران تعطیل شدند. بر سر باز و یا بسته بودن پارک‌ها مباحث مختلفی مطرح بود، تا اینکه  مدیران شهری اعلام کردند که براساس مصوبات جلسه 16 ستاد عالی کرونای کشور در تاریخ 31 فروردین ماه 1399 در بند 7 این مصوبه اعلام شده است که  تمامی پارک‌ها و بوستان‌های شهر با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از اول اردیبهشت می‌توانند باز باشند. البته این مصوبه در روز سوم اردیبهشت به دست مدیران شهری رسید و بلافاصله به تمامی مناطق بیست و دوگانه تهران ، بازگشایی مجدد پارک‌ها ابلاغ شد.

در صورت ادامه روند  احتمال لغو گشایش ها وجود دارد

با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا پارک‌های تهران باز شدند. روز گذشته شاهد ازدحام جمعیت در پارک‌ها بودیم. بسیاری از مدیران از این ازدحام اظهار نگرانی کردند تا جایی که محسنی بندپی استاندار تهران گفت: اگر روند روزهای اخیر در استان تهران ادامه یابد و شرایط موج بیماری صورت پذیرد، همه گشایش‌های صورت‌گرفته لغو و نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام می‌شود.

برخی از مدیران شهری اعلام کردند که اگر قرار است بوستان‌های تهران بازگشایی شود، باید  نکات ایمنی لحاظ و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

علی‌اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران امروز در این باره به خبرنگار فارس  گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پارک‌های محله‌ای باز شدند و بوستان‌های فرامنطقه‌ای همچنان بسته هستند. 

باید برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نشانه گذاری کنیم

وی گفت:‌ باید فاصله‌گذاری اجتماعی را در داخل بوستان‌ها رعایت کنیم، چرا که اگر شهروندان قصد اطراق در بوستان‌ها را داشته باشند، حتما باید این فاصله‌گذاری رعایت شود. 

جلوگیری از تجمع در پارک ها

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران  با تأکید بر این موضوع قرار است عده ای  در صورتی که شهروندان تجمع کردند به آنها تذکر دهند، گفت: ‌یکی از اقدامات ما در جهت رعایت فاصله‌گذاری این است که از هرگونه تجمع جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ما مجری هستند و تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که بوستان‌ها باز شوند، ما هم از شهروندان می‌خواهیم که نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند. 

نیمکت ها به دو قسمت  تبدیل می شوند/تعداد نیروها را افزایش دادیم

عطایی با بیان اینکه  نیمکت‌های داخل پارک‌ را نشانه گذاری خواهیم کرد، گفت: ‌البته تعداد نیروها را هم در داخل پارک افزایش می‌دهیم تا اجازه تجمع به شهروندان داده نشود. 

به گفته عطایی، در گذشته در داخل پارک‌ها ورزش‌های همگانی انجام می‌شد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه انجام این کار داده نمی‌شود. 

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران همچنین ادامه داد: باید فاصله‌گذاری در آبخوری‌ها انجام شود ما تلاش خود را در این زمینه می‌کنیم. 

 برخی در دولت موافق بازگشایی پارک‌ها و عده ای مخالف هستند

عطایی اضافه کرد: برخی در دولت موافق بازگشایی پارک‌ها و برخی مخالف هستند و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. به عنوان مثال؛ دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در مصاحبه‌ای گفته بود که با توجه به شرایط فعلی بهتر بود که پارک‌ها بسته باشد، اما ستاد عالی کرونا دستور بازگشایی بوستان‌ها را داد. البته ما هم باید مکتوبات را بپذیریم و بازگشایی بوستان‌ها به صورت مکتوب از سوی ستاد عالی کرونا برای ما ارسال شده است. 

به گفته عطایی، تا پایان هفته نشانه‌گذاری‌ها در پارک انجام می‌شود. 

قرار است تمامی نیمکت‌ها در پارک نشانه‌گذاری شوند، خط قرمزی در وسط نیمکت کشیده می‌شود و بر روی هر نیمکت فقط باید دو نفر بنشینند تا بدین طریق فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت شود. 

فاصله گذاری انجام شد/خط قرمز کشیدیم

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران در این باره امروز به خبرنگار فارس گفت: فاصله‌گذاری در تمامی نیمکت‌ها صورت گرفته است، خط قرمزی کشیدیم و قرار است در هر طرف نیمکت یک نفر بنشیند. 

وی ادامه داد: ‌اعلام کرده‌ایم که خانواده‌ها تجمع نکنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: میزان حضور مردم در روز در پارک‌ها کم است، اما در شب بیشتر می‌روند و باید شهروندان فاصله‌گذاری  را رعایت کنند. 

تمامی وسایل ورزشی و محل بازی کودکان ضدعفونی می شود

به گفته مختاری، تمام اقدامات در بوستان‌ها براساس پروتکل وزارت بهداشت است و به تمامی مناطق ابلاغ شده است تا حتما فاصله‌گذاری رعایت و از هرگونه تجمع خودداری شود. ضدعفونی کردن پارک‌ها حتی ایامی که بوستان‌ها تعطیل بودند هم انجام می‌شد. سرویس‌های بهداشتی روزی سه بار ضدعفونی می‌شود و نیمکت‌ها، سلطل‌های زباله، زمین بازی کودکان و وسایل بدنسازی هم در دو نوبت ضدعفونی می‌شوند. 

وی در خصوص اتمام زمان نشانه گذاری گفت: ‌بسیاری از اقدامات انجام شده است. 

برخی از اعضای شورای شهر معتقدند که فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شدنی است، اما اگر شهروندان رعایت نکنند، این فاصله‌گذاری هم مانند فاصله‌گذاری در مترو نشدنی خواهد بود. 

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: به هر حال پارک‌ها مکان سرپوشیده نیستند و  محدودیت‌هایی که در مترو و اتوبوس داریم در اینجا نداریم و می توان فاصله‌‌گذاری اجتماعی را  رعایت کرد.

وی گفت: ‌‌ با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا پارک‌ها باید باز می شدند و ما دستورالعمل را اجرایی کردیم. 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از شهروندان خواست از هرگونه تجمع در پارک خودداری کنند، چرا که تجمع‌ها باعث شیوع بیماری می‌شود. 

خداکرمی اضافه کرد: به هر حال دو ماه است که شهروندان در خانه مانده و فشارهای زیادی را تحمل کرده‌اند، اما بهتر است حالا که پارک‌ها باز شده شهروندان تجمع نکنند و برای دویدن به پارک بروند و از نشستن بر روی صندلی‌ها خودداری کنند و چیزی هم نخورند. 

وی به ازدحام جمعیت روز گذشته در پارک‌ها اشاره کرد و گفت: اگر ازدحام جمعیت زیاد باشد و شهروندان هم تجمع کنند، قطعا نمی‌توانیم فاصله‌گذاری را رعایت کنیم. 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران دوباره تأکید کرد که شهروندان بهتر است برای ورود به پارک ماسک زده و تدابیر ایمنی را رعایت کنند. 

براساس این گزارش، پارک‌های تهران براساس مجوز ستاد ملی  مقابله با کرونا بازگشایی شدند. مسئولین شهری وعده دادند که نشانه‌گذاری‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را تا پایان هفته انجام می‌دهند، اما از سوی دیگر می‌گویند اگر ازدحام جمعیت در پارک‌ها زیاد باشد، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین