استعفای امام جمعه پس از انتشار فيلم جنجالی/جنس ریاست قالیباف بر مجلس شبیه لاریجانی و ناطق نوری است/ رئيسی: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست

گروه سیاسی الف،   3990201106 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

استعفای امام جمعه پس از انتشار فيلم جنجالی/جنس ریاست قالیباف بر مجلس شبیه لاریجانی و ناطق نوری است/ رئيسی: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست

آخرين آمار کرونا در ایران

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۳۵۰۵ نفر رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی گفت: تا امروز ۵۲۰۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند و همچنین، ۵۹۲۷۳ نفر از بیماران، تاکنون بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور بیان کرد: ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع وزارت بهداشت در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی که نشان دهنده نوشیدن ادرار شتر توسط یک شخص بود گفت: ما ناظر بر حریم خصوصی افراد نیستیم و وزارت بهداشت به این موضوع ورود نمی‌کند، این مشکلات شخصی افراد است که به این صورت نمود بیرونی پیدا می‌کند. معمولا وقتی شخصی می‌خواهد گزاره غلطی را بیان کند که خودش نیز از نادرست بودن آن مطلع است، به هر کاری متصل می‌شود، به گونه‌ای که با نسبت دادن آن به مقدسات سعی می‌کند کاری کند که افراد برای اعتراض جرات کافی نداشته باشند. البته موضوعی که عده‌ای از آن تحت عنوان طب اسلامی یاد می‌کنند بارها توسط بزرگان این علم و بزرگان علم حدیث رد شده است و این کار بیشتر یک نوع مغالطه مقدس نام می‌گیرد. علم طب، تجربی است و تک تک گزاره‌های آن قابل اصلاح و ویرایش است. گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود. 

بيشتر بخوانيد:

۵۹۲۷۳ بیمار کرونایی بهبود یافته‌اند/ شناسایی ۱۲۹۴ نفر بیمار جدید

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به توصیه نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا

***

 حرم‌ها و اماکن مقدسه تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند

محمود واعظي، رئیس دفتر رییس جمهور در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص حرم‌ها و اماکن مقدسه تاکید کرد: در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم قبلی ستاد در ارتباط با حرم های مطهر و اماکن مقدسه تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد.

بيشتر بخوانيد:

مصوبه قبلی درباره تعطيلي حرم‌ها و اماکن مقدسه تمدید شد

****

روند ابتلا و جان باختن از کرونا رو به کاهش است

علی ربیعی، سخنگوی دولت در  نشست خبری هفتگی گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و  در جلسه روز گذشته دولت، ما هم در ابتلا و هم در جان‌باختن روندهای کاهشی داریم؛ هرچند در برخی استان‌ها با شیبی کند ولی  در مجموع با شیب ملایم در حوزه‌های ابتلا و فوت و حاد شدن بیمای روند کاهشی داریم.

سخنگوی دولت گفت: لازم است درباره غربال‌گری نیز بگویم که از مرز 72 میلیون نفر گذشتیم و وارد مرحله دوم از طریق تست هدفمند شدیم و هدف ما افرادی است که با مبتلایان در تماس بوده‌اند و امروز با قدرت فناوری‌هایی که وجود دارد، این افراد را شناسایی و غربال‌گری دوم را آغاز کردیم. چیزی بنام عادی‌شدن شرایط را نداریم و همچنان باید مراعات کنیم و ناگزیر از زندگی با فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌ها هستیم و تا روزی که وزارت بهداشت اعلام کند که ویروس را به عقب رانده‌ایم، باید شرایطی را اتخاذ کنیم که کمترین فشار را به نظام سلامت ما وارد شود.

بيشتر بخوانيد:

سخنگوی دولت: در فشار و سختی کرونا هم مذاکره نمی‌کنیم/ آثار تحریم‌ها تلاش دولت برای مبارزه با کرونا را پیچیده کرده است

***

وضعیت دلار‌های پرداختی در خصوص گزارش دیوان محاسبات باید شفاف شود

حجت‌الاسلام رئیسی رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه امروز اول اردیبهشت ماه، در خصوص گزارش دیوان محاسبات گفت: همه باید از «نظارت» و «شفافیت» استقبال کنند؛ نظارت گریزی امرناپسندی است.

وی با بیان اینکه وضعیت همه دلار‌های پرداختی باید شفاف شود، تصریح کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه بافساد و بازگشت بیت المال را داد.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: پرونده‌های برخی از دریافت کنندگان دلار‌های ۴۲۰۰تومانی در دادسرا در حال رسیدگی است و برخی دیگر منجربه صدور حکم شده و درحال اجرای حکم است.

وی افزود: بار‌ها گفته ایم که دولت باید اقدام به اصلاح ساختار‌های فسادزا کند.

بيشتر بخوانيد:

رئیسی: جوجه کُشی اقدامی غیرقانونی و غیرشرعی است

***

آیا عفو بزرگ زندانیان در راه است؟

شرق نوشت: سخنگوی قوه قضائیه از احتمال عدم بازگشت به زندان بسیاری از زندانیان در مرخصی کرونایی با کمک ارفاقات قانونی مانند آزادی مشروط و تعلیق مجازات خبر داده است که می‌تواند نوید یک عفو بزرگ باشد. هرچند هنوز مشخص نیست محبوسان چه جرائمی در برنامه ارفاق قضائی و آزادی قرار خواهند گرفت، اما امید می‌رود تمامی زندانیان سیاسی... به مرخصی آمده و دیگر به زندان بازنگردند....  با نزدیک‌شدن به پایان زمان مرخصی‌ها و عدم اطمینان از کنترل بیماری کرونا و وجود این نگرانی که با بازگشت زندانیان به زندان، کرونا میهمان زندان‌ها شود، قوه قضائیه به دنبال راهکاری برای کاهش زندانیان است که برنامه‌های دستگاه قضا در این رابطه نیز در نوع خود اولین‌بار است که اجرا می‌شود.

***

با استعفای امام جمعه ایرانشهر موافقت شد

 اخیراً کلیپی از حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در حالی که داخل خودرو نشسته بود و به کارگران پول می داد، در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش هایی روبرو شد و موجب سوءاستفاده رسانه های معاند و هجمه علیه ائمه جمعه و روحانیت گردید.

پس از این واکنش ها، حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر با ارسال نامه ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، استعفای خود را اعلام کرد که مورد موافقت این شورا قرار گرفت.

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی در اين باره نوشت: برخلاف دستور اکید دین اسلام مبنی بر پنهان نگهداشتن کمک به مستمندان، امام جمعه ایرانشهر برای دادن چند اسکناس 10 هزار تومانی به کارگرانی که بی‌کار مانده‌اند، در داخل خودرو نشست و در برابر دوربین فیلمبرداری با رفتاری غیرمحترمانه اقدام کرد.

این رفتار خلاف دستور شرع و دور از مبانی اخلاقی و کرامت انسانی، بازتاب منفی وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و هم‌اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود. شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در برابر چنین رفتارهائی تا چه وقت می‌خواهد سکوت کند و بی‌عملی نشان دهد؟... بسیاری از ائمه جمعه ما خوب صحبت می‌کنند و اهل خدمت به خلق خدا هستند و مردم نیز قدردان آنهایند، ولی بعضی از آنها گوئی نذر کرده‌اند «خود اصول دین پندار» باشند.

همین وضعیت در عده‌ای از مسئولین دستگاه‌های مختلف حاکمیتی جریان دارد. پرگوئی، مرام آنهاست، حذف اخلاق را مستحب مؤکد می‌دانند و به جای آنکه به کار خود مشغول باشند، به جان این و آن می‌افتند.

بيشتر بخوانيد:

بهر پیاده‌ای چو پیاده شوی سخاست!...

موافقت با استعفای امام جمعه ایرانشهر

***

برگزاری دادگاه معاون سابق حوزه ریاست قوه قضائیه

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری دادگاه اکبر طبری طی چند روز آینده خبر داد.

اکبر طبری، معاون سابق حوزه ریاست قوه قضائیه از تیرماه سال ۹۸ به اتهام ارتباطات ناصواب با برخی از اصحاب پرونده‌های قضایی و اعمال نفوذ در برخی از دستگاه‌های قضایی در بازداشت به سر می برد. نام طبری در پرونده های متعدد از جمله چند پرونده فساد اقتصادی نیز مطرح است و تعدادی از کارکنان دستگاه قضا نیز به همراه او بازداشت شده اند.

بيشتر بخوانيد:

برگزاری دادگاه «اکبر طبری» طی چند روز آینده

***

عمر شورای عالی اصلاح طلبان تمام است/اصلاحات نیاز به تحول دارد

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با مهر درباره تغییر «مانیفست اصلاحات» برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من معتقدم چه با کرونا و چه بی کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات-چنانکه قبلاً هم اعلام کردم-عمر شورای سیاست گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد؛ تاکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است؛ یعنی اگر شکل این مجموعه هم عوض شود، مدیریت و فرم آن هم تغییر کند، شورایی که یک سر آن صادق نوروزی و شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان و حسین کمالی اساساً این ساختار نمی‌تواند هیچ کاری را پیش ببرد. زیرا آن سری که من هم نسبت به آن انتقاد ضمنی دارم اساساً چیزی به عنوان مردم و جامعه مدنی و بحران‌های اجتماعی را در نظر ندارد و معتقد است تحت هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کرد.

بيشتر بخوانيد:

ناصری: شورایی که یک سر آن شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان، کاری از پیش نمی‌برد

***

منتخبان مجلس یازدهم و ادامه رايزني ها براي صندلي رياست

شرق در گزارشي با عنوان« صندلی مجلس، دوپینگ سیاسی اصولگرایان؛ چرا رئیس‌بودن مهم شد؟» مي نويسد: رئیس مجلس شورای اسلامی به وسیله رأی مستقیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای یک دوره یک‌ساله انتخاب می‌شود و با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تکرار دوره ریاست مجلس منع قانونی ندارد. رئیس مجلس همچنین رئیس هیئت‌رئیسه مجلس نیز هست. رئیس مجلس وظیفه اداره مجلس را بر عهده دارد و در صورت حضور‌نداشتن وی در جلسه، به ترتیب نایب اول و نایب دوم عهده‌دار این سمت خواهند بود. تا اینجای کار مشخص است که رئیس مجلس، رئیس یک قوه نیست، بلکه رئیس داخلی و گرداننده مجلس است و شأنی همسو با دیگر نمایندگان راه‌یافته به مجلس دارد؛ اما چه شد و چرا ریاست مجلس تا حد ریاست یک قوه و هم‌تراز با رؤسای جمهوری و قضائیه در اذهان بالا رفت تا جایی که این روزها چنین کشمکشی برای نشستن بر صندلی آن درگرفته است؟ پاسخ را باید در تاریخ جست‌وجو کرد و اینکه چهره‌هایی بر صندلی ریاست مجلس تکیه زدند که به واسطه شأن فردی، نقش و اثرگذاری سیاسی‌ای که در زمانه خود در عرصه بازی قدرت داشتند، به این صندلی وجاهتی بیش و پیش از آنچه باید بخشیدند. این شأنیت‌بخشی به‌جای اینکه به‌عنوان عاملی عرضی فهمیده شود، به عاملی ذاتی تبدیل شد و از آن زمان به بعد، شأن ریاست مجلس فارغ از اینکه چه کسی بر آن تکیه زده باشد، در حد رؤسای دو قوه دیگر بالا رفت. برای همین است که این صندلی این روزها می‌تواند برای برخی نقش دوپینگ سیاسی را بازی کند.

فرهيختگان نوشت: درحالی وارد آخرین‌ماه کاری مجلس دهم می‌شویم که نمایندگان این مجلس کم‌انگیزه‌تر از هرزمان دیگر درحال فعالیت هستند و احتمالا برخی در انتظار فرارسیدن روز آخرند. از یک‌سو ماجرای ردصلاحیت‌ها به‌اضافه رای‌نیاوردن تعداد زیادی از نمایندگان باعث پدیدآمدن چنین شرایطی شده و از سوی دیگر شیوع کرونا و تعطیلی چند هفته‌ای مجلس هم مزید برعلت. آن‌سوی ماجرا اما وضعیت متفاوت است و نمایندگان راه‌یافته به مجلس یازدهم پرانگیزه‌تر از گذشته درحال آماده شدن برای ورود به مجلس هستند، اخبار و روایت‌ها هم گویای این است که بسیاری از نمایندگان درحال رایزنی و گفت‌وگو برای موضوعات مختلف مجلس آینده هستند، برخی درگیر طرح‌های اقتصادی شده‌اند، برخی دیگر با نمایندگان استان‌های همجوار مسائل منطقه‌ای را پیگیری می‌کنند، عده‌ای از همین حالا سراغ برنامه هفتم رفته‌اند و جلسات خود را برای پیگیری این سند آغاز کرده‌اند و... دراین‌میان البته طبیعی است که برخی هم به‌دنبال رایزنی‌های سیاسی برای تعیین رئیس آتی مجلس، اعضای هیات‌رئیسه، رئیس دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها و همچنین روسای کمیسیون‌های مجلس باشند.

ورود قالیباف به مجلس یعنی خداحافظ انتخابات ریاست‌جمهوری 1400

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی به نامه نيوز گفت: شانس آقای قالیباف برای ریاست مجلس از همه گزینه های دیگر به مراتب بیشتر است...جنس ریاست آقای قالیباف بر مجلس خیلی شبیه به آقای لاریجانی و ناطق نوری خواهد بود. اولا اینکه آقای لاریجانی قبل از آنکه رئیس مجلس شود در فعالیت های اجرایی کشوری در حد بالا حضور داشت... اهل تسامح، توجه به واقعیت های موجود صحنه، تنازل و نگاه به مصالح کلی کشور است... دور از ذهن نیست که جبهه پایداری ریاست آقای قالیباف را نپذیرد و گزینه خودش را بخواهد در جایگاه ریاست قرار دهد.

ایمانی یادآور شد: اگر شرایط سال 1400 مثل همین الان باشد او در مجلس می ماند چون ریاست مجلس بسیار اهمیت دارد در ثانی اگر آقای قالیباف رئیس مجلس بشود شاید مردم خیلی نپسندند کسی یک سال رئیس مجلس شود اما سال بعد خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند. این اتفاق وجهه عمومی خوبی ندارد؛ پس در نتیجه اگر آقای قالیباف رئیس مجلس شود تا پایان دوره یازدهم در پارلمان می ماند. مگر اینکه یکسری اتفاقات ویژه ای در کشور بیفتد که ... چنین پیش بینی ندارم...

اعتماد نيز نوشت: پيش از اين پروين صالحي، منتخب اصفهان ... گفته بود كه «محمدباقر قاليباف، مصطفي ميرسليم، علي نيكزاد و عليرضا زاكاني» از مهم‌ترين خواهانان كرسي رياست مجلس به شمار مي‌روند.... در همين راستا پيگيري‌هاي خبرنگار روزنامه اعتماد از پيغام قاليباف و نزديكانش به {فريدون}عباسي براي «پرهيز از رقابت با شهردار اسبق تهران بر سر كرسي رياست» به ازاي «رياست كميسيون انرژي» حكايت دارد... بدين‌ترتيب به نظر مي‌رسد، رقابت اصلي ميان مثلث قاليباف، زاكاني و نيكزاد باشد و منتخبان مجلس آينده بايد بين اين افراد، رييس بهارستان را انتخابات كنند... در همين راستا {سميه}رفيعي{منتخب تهران} به «اعتماد» گفت كه«از ميان 4 فردي كه خود را براي رياست مجلس آماده مي‌كنند 3 نفر از آنان برنامه‌هاي خود براي رياست مجلس را نه به صورت كتبي بلكه به طريق ديگري به منتخبان مجلس يازدهم ارايه كرده‌اند.» اين منتخب تهران حاضر به ذكر نام اين 3 تن نشد ولي شنيده‌هاي خبرنگار اعتماد حاكي از آن است كه اين 3 تن همان مثلث نيل به كرسي رياست مجلس است؛ مثلثي كه يكي روي حمايت نواصولگرايان و جوانان حساب ويژه‌اي باز كرده، يكي روي حمايت پايداري‌ها و ديگري روي حمايت ياران محمود احمدي‌نژاد كه اين روزها بدون سروصدا و به دور از هر گونه هياهوي رسانه‌اي، جلسات خود را تحت عنوان «جبهه خدمت» به‌ طور منظم برگزار مي‌كنند. جلساتي كه آخرين آن هفته گذشته برگزار شده تا عملا بتوان از اين فراكسيون به عنوان يكي از فراكسيون‌هاي تعيين‌كننده قدرت در پارلمان آينده نام برد، فراكسيوني كه شايد توان رساندن نيكزاد به كرسي رياست را نداشته باشد ولي مي‌تواند با ائتلاف نانوشته‌اش با ياران قاليباف يا آقاتهراني، كفه ترازو را به سمت آنان سنگين كند و اين يعني احتمالا احمدي‌نژادي‌ها هم در كرسي نايب‌‌رييسي و هم در رياست كميسيون‌ها به دنبال سهم خود خواهند بود، سهمي پررنگ و البته قابل ‌اعتماد!

تصمیمم برای نامزدی ریاست مجلس شخصی است

فریدون عباسی، منتخب مردم کازرون در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص احتمال رایزنی با سایر وزیران دولت نهم و دهم که اکنون منتخب مجلس یازدهم هستند، بیان داشت: ما همدیگر را می‌بینیم و بحث‌هایی داریم اما تصمیم بنده برای این مساله (کاندیداتوری ریاست مجلس) یک تصمیم فردی بوده است...

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۲۱۴۸۷۲۱:۱۰:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱
عدم شرکت لاریجانی در انتخابات مجلس خیلی مشکوک بود بنظر با حضور قالیباف ارتباط داشت
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۲۱۷۰۳۰۱:۵۳:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۲
جناب رییسی مردم در بدو ورود شما به قوه قضاییه بسیار خرسند بودند که شما جسارت و توان اجرای قانون از کجا اورده ای را دارید ولی ظاهرا برخورد شما با مفسدین مانند آقای دکتر محمود احمدی نژاد است که هشت سال تمام میگفت لیست مفسدین در جیب من است ولی هیچ اقدامی ننمودند لطفا اعتماد و دلبستگی مردم به خودتان را فراموش نکنید
ناشناس۱۴۲۱۷۳۳۰۶:۲۰:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۲
خوب میخواد رئیس... یه چیز دیگه بشه....
ناشناس۱۴۲۱۴۹۵۲۱:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱
قیمت نفت آمریکا امروز بشکه ای 10 دلار شد! میزان نفت ذخیره شده در مخازن در جهان هم اکنون 160 میلیون بشکه گزارش شده که بالاترین حد در تاریخ است. تا قبل از بحران کرونا نیاز جهان به نفت حدود 105 میلیون بشکه در روز بود. اکنون این نیاز به 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. به این ترتیب حتی اگر صادرات نفت کشورهای تولید کنند نصف هم شود، باز هم مازاد نفت وجود خواهد داشت. چون ما تحریم هستیم، فرق زیادی برای ما نخواهد کرد!
ناشناس۱۴۲۱۵۰۴۲۱:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱
در پاسخ به توئیت ترامپ ، ایران هم به ترامپ پیشنهاد دهد که عده‌ای از سیاه‌پوستان کرونایی آمریکا به ایران منتقل شده تا تحت درمان قرار گیرند. مردم ایران همواره از تبعیض نژادی متنفر بوده‌ و هستند.
ناشناس۱۴۲۱۷۹۸۰۸:۳۲:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۲
اکنون قیمت نفت آمریکا به منفی 37 دلار رسیده!!!!!! فروشندگان به علت جلوگیری از ضرر و زیانهای بیشتر، حتی حاضرند37 دلار هم به خریداران بابت هر بشکه نفت پول دهند!!!!!
ناشناس۱۴۲۱۵۱۳۲۱:۲۸:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱
اینهمه درباره این جوجه کُشی اعتراض کردن اما کسی راه حل ارایه نداد. جوجه های نر در نژاد تخم گذار نه خوب رشد میکنن، نه در تعداد زیاد به درد روستاییان میخورن، نه میشه به سادگی اونها رو در طبیعت رها کرد چون خیلی زود میمیرن و باعث مشکلات بهداشتی میشن.
ناشناس۱۴۲۱۵۵۵۲۲:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱
ساعتی پیش قیمت نفت آمریکا با نزدیک به ۷۳ درصد کاهش به چهار دلار و ۷۹ سنت سقوط کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خلیل۱۴۲۱۶۱۸۲۳:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱
لاریجانی خیلی محافظه کار است ... اگر خادم مردم بودی و مردم قبولت داشتن ، توو شهر خودت رای میاوردی ... چون میدونی قبولت ندارن ...
ناشناس۱۴۲۱۶۳۱۰۰:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۲
اقای رئیسی قوه قضا ئیه رو تعمیر نمیشه کرد باید بکوبی از نو بنا کنی داغان است داغان
ناشناس۱۴۲۱۷۳۵۰۶:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۲
قالیباف با زنگنه نشست داشته. خدا رحم کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین