چند خطی درباره اقدام عجیب یک امام جمعه بهر پیاده‌ای چو پیاده شوی سخاست!...

علی اباذری،   3990201018 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
بهر پیاده‌ای چو پیاده شوی سخاست!...

روز گذشته ویدئوی کوتاهی از پول دادن امام جمعه ایرانشهر به جمعی از کارگران فصلی بیکار از درون ماشین در فضای مجازی منتشر شد که واکنش های منفی زیادی برانگیخت.

ممکن است بگویند ایشان به نیت کمک به نیازمندان " با دستان خود" چنین رویه ای را در پیش گرفته باشد

ممکن است بگویند او نمی توانسته از ماشین پیاده شود

ممکن است اصلا کمک گیرندگان احساس توهینی به خود و کرامتشان نکرده باشند‌ ( هر چند از فرط نیاز البته!). 

ممکن است این کمک ناچیز، نوعی تبرک بوده باشد

ممکن است ....

شاید با تامل بیشتر بتوان این فهرست توجیهی را طولانی تر کرد. اما حقیقت آن است که این فهرست اگر کیلومترها هم ادامه پیدا کند آن اصل و قاعده طلایی "هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند" یا اصل "حفظ کرامت نیازمند" را اندکی هم نمی لرزاند. 

حتی اگر ماجرا را نه از زاویه حساسیتی اخلاقی که رفتار عالمان دینی در جامعه ما بر می انگیزد بلکه از زاویه اثر منفی که این قبیل رفتارها بر افکار عمومی خواهد گذاشت ببینیم باید گفت سواد رسانه ای فقط به معنای کشف تحریفات رسانه ای نیست بلکه به معنای تشخیص دقیق معنای پیامی است که در صورت انعکاس رسانه ای رفتارمان در ذهن و ضمیر مخاطب می نشیند، یا پیش از آن به معنی انتخاب محتوای درست در نشانه های تصویری مناسب و ارسال به موقع این پیام است.

با این تعاریف باید گفت ویدئوی کوتاهی که از نحوه کمک امام جمعه محترم ایرانشهر تهیه و منتشر شده از اوج بی سوادی رسانه ای سازندگانش حکایت می کند. این ویدئو نه پیام درستی دارد نه تصویر خوبی در ذهن مخاطب ایجاد می کند و نه در زمان مناسبی تهیه شده؛ زمانی که مردم و به خصوص فرودستان جامعه سخت ترین شرایط را از سر می گذرانند. 

به این ترتیب باید گفت بالارفتن سواد رسانه ای هدفی نیست که فقط متوجه مردم باشد بلکه چنین به نظر می رسد که برخی مسوولان بیشتر نیازمند آموختن آن هستند! 

چگونه ممکن است کسی یا کسانی به ذهنشان خطور کند که می توان سواره و در فراغتی ناشی از خود بزرگ پنداری، دامن کشان به میان پیادگان و نیازمندان رفت و از دریچه پنجره ای نیمه باز  از این انعام ناخوشایند فیلم هم گرفت!

رسم است در نقد چنین خطاهایی معمولا به سو استفاده رسانه های مخالف هم استناد می شود. اما حقیقت آن است که اگر قائل به حسن و قبح ذاتی افعال باشیم (که بنابر اعتقاد کلامی شیعی مان، هستیم) دستکم در اشاره به خطاهای اخلاقی باید از این رسم ناخوشایند صرف نظر کنیم، چه این رسانه ها آن را ببینند و چه نبینند ! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۲۰۵۷۸۰۸:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱
واقعا من موندم اون لحظه امام جمعه ایرانشهر پیش خودش چی فکر میکرده؟؟؟؟ چقدر تونسته خودش رو با کسی که دائما ازش دم میزنه برابر کنه یعنی حضرت علی که دائما برامون از خلق و خو و نحوه کمک به مردم میگن.
ناشناس۱۴۲۰۶۱۲۰۹:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱
ریا و تظاهر یعنی انجام کار خیر در انظار عمومی
ناشناس۱۴۲۰۶۳۱۰۹:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱
فرد مورد نظر باید سریعا برکنار شود
ناشناس۱۴۲۰۷۸۰۱۱:۲۵:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱
خجالت آوره...به شما گفتن اینجوری آبروی نیازمندان رو ببرید؟!!...خدا پدر صاحبان شبکه های مجازی رو بیامرزه که باعث شفافیت این رفتارها میشن.
ناشناس۱۴۲۰۹۳۴۱۳:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱
امام جمعه ایرانشهر استعفا کرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با استعفای حجت‌الاسلام ابطحی، امام جمعه ایرانشهر موافقت کرد.
ناشناس۱۴۲۰۸۱۳۱۱:۵۱:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱
یه جایی و یا سازمانی باید در کشور باشد که مرتب کار رسیدگی و نظارت بر عملکرد و رفتار و گفتار تمام مسئولان ( از صدر تا ذیل ) را بر عهده داشته باشد . تکرار میکنم : همه مسئولان و هیچ استثنایی هم نباشد . لازم است که این ناظران برای مدت معلوم و محدود و توسط رای مستقیم مردم انتخاب شوند . اینجوری نباشه که فلان شخص و فلان ارگان و نهاد از نظارت مستثنی باشن . باید گزارش این نظارت ها بصورت عمومی و مرتب به مردم اعلام شود .
ناشناس۱۴۲۰۷۶۲۱۱:۱۲:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱
هیچکس معصوم نیست هر کس می تواند اشتباه کند، حتی امام جمعه
ناشناس۱۴۲۰۸۶۷۱۲:۴۴:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱
من اگر اشتباه فاحش کنم شاید شاید به افکار و شعور یک ملت توهین نکرده باشم . ولی امام جمعه نباید اشتباه فاحش کند .
ناشناس۱۴۲۰۶۱۸۰۹:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱
محمود هم در سفرهای استانی چک پول می داد
ناشناس۱۴۲۰۶۳۳۰۹:۳۰:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱
هر دو ریاکارند . وعده خداوند : وای بر ریا کاران
ناشناس۱۴۲۰۷۸۴۱۱:۲۹:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱
اتفاقا همیشه اینطور نیست که انفاق باید مخفیانه باشد. اسلام گاهی دستور به انفاق اشکار با نیت خالص را می دهد تا دیگران ببینند و یاد بگیرند. این مورد میتواند از این قسم باشد. حسن نیت داشته باشید و همه اعمال دیگران را مخدوش و خراب نکنید. قرآن کریم: ...و أنفقوا مما رزقناهم سرّا و علانیة؛ ...آنان که در نهان و آشکار از آنچه به آنها روزی داده‌ایم انفاق کردند (سوره مبارکه رعد، آیه ٢٢). الذین ینفقون اموالهم بالیل و النهار سرا و علانیه فلهم اجرهم ... (بقره - 274)
ناشناس۱۴۲۱۱۲۲۱۶:۱۲:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱
عزیزم اون انفاقی که باید علنی باشه طرف گیرنده مشخص نیست. یعنی تو میری مثلا جایی مدرسه ای بیمارستانی چیزی میسازی نه اینکه آبروی طرف رو بریزی برای یه کمک.
ناشناس۱۴۲۰۹۱۵۱۳:۲۸:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱
شیخ حسن چرا کمکی به مردم محروم و مستضعف نمی کند ؟!
ناشناس۱۴۲۰۷۷۹۱۱:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱
چرا باید در این کشور که اختلاس و سوءاستفاده از منابع مالی و بیت المال و حیف و میل از جیب ملت میلیارد میلیارد صورت میگیرد بعد از اینهمه سال بایستی قشر بدبخت و بیکاری باشه که چنین رفتاری صورت بگیره؟
ناشناس۱۴۲۰۹۹۰۱۴:۳۰:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱
دوستان عزيز آنها كه ايراد مي گيريد توجه كنيد كه دادن صدقه در ملاء عام از نظر علما ايرادي ندارد گرچه سفارش به خفا شده ايرادي مي بينيد فكري كنيد به حال اينكه چرا يك جامعه با حكومت ديني اينهمه صدقه خور دارد يارانه معيشت كميته امداد خيرين ظاهري وپنهاني نذر فقرا زكات فقرا مگر يك جامعه بايد اينهمه فقير ونيازمند وصدقه بده وبگير داشته باشد؟
سعید۱۴۲۱۲۶۰۱۷:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱
پس نظر علما اشتباه است اخلاق این حرف را رد میکند
ناشناس۱۴۲۱۲۷۲۱۷:۵۸:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱
در دورانی که گفتار درمانی حرف اول و آخر را میان مسئولان می زند شاید هم ایشان تصور کرده اند که این کار
ناشناس۱۴۲۱۴۰۹۱۹:۵۵:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱
بیشتر از کار ایشون از اون راننده بدم اومد. به یکی با لحن بدی میگه برو دیگه... خیلی جو گیر شده فکر کرده کی هست مثلا. مطمئنم سیکل هم نداره
ناشناس۱۴۲۰۵۹۴۰۸:۳۹:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱
این پول همان پول مردم است که ایشان از محل وجوه شرعی جمع کرده اند و وظیفه شان بازگرداندن به مردم بی بضاعت است. خدا رو شکر که درآمد خودشان نبوده .
ناشناس۱۴۲۰۷۵۷۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱
با این گرانی ها کسی هم پیدا می شه خمس و زکات بده؟
ناشناس۱۴۲۰۸۷۰۱۲:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱
زندگی در این شرایط سخت و هولناک ، خودش خمس و زکات تلقی میشود
ناشناس۱۴۲۰۵۹۹۰۸:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱
اول قدم جهت جبران برکنار کردن ایشان است
علی۱۴۲۰۶۰۳۰۸:۵۳:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۱
چرا به اینجا رسیده ایم؟ واقعا جای تاسف دارد.
ناشناس۱۴۲۰۸۰۱۱۱:۴۲:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱
وقتی نظارتی روی بعضی اشخاص و جاها نباشه ، به اینجا میرسیم
ناشناس۱۴۲۰۶۱۹۰۹:۱۲:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱
هر دم ازین باغ بری میرسد.
ناشناس۱۴۲۰۶۵۹۱۰:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱
وقتی سواره ها پیاده ؛ و پیاده ها سوار میشوند !!!
ناشناس۱۴۲۰۶۶۲۱۰:۰۷:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱
کرونا مردم رو بیدار کرد رنسانس فکری و عقیده ای در راه است
ناشناس۱۴۲۰۶۶۳۱۰:۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱
جای سواره و پیاده عوض شده
ناشناس۱۴۲۰۸۱۷۱۱:۵۵:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱
یه زمانی مردم به این سواره های فعلی کمک میکردند ! ای خوش ایامی که با هم داشتیم
ناشناس۱۴۲۰۶۷۸۱۰:۲۲:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱
اولا باید مشخص شود پولا رو از کجا اوورده
ناشناس۱۴۲۰۶۸۸۱۰:۲۷:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱
خداوکیلی همینا با این کاراشون دارن مردم رو از دین فراری میدن
ناشناس۱۴۲۰۷۰۵۱۰:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱
حالا فرض کار رسانه غلط، اون چند نفر که با چندتا کیسه برنج رفتن دمه خونه نیازمندان و ۴ تا فیلمبردار چی؟ اونا رو چی دربارشون می نویسید؟
ناشناس۱۴۲۰۷۱۴۱۰:۴۷:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱
این نشان از ریا و نمایش دارد برای این اقا چقدر زشت است برای دادن ده تومن از پول صدقات بخواهیم از ان سو استفاده برای خود بکنیم هیهات
ناشناس۱۴۲۰۷۱۵۱۰:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱
واقعا گریه آور بود. شخصی که کار تمام عمرش اندازه یک هفته آن کارگر بدبخت نمیشود به او صدقه میدهد و آنهم با بدترین وجه ممکن.
ناشناس۱۴۲۰۷۲۵۱۰:۵۲:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱
عالمان دین رو نیگا !
ناشناس۱۴۲۰۸۷۴۱۲:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱
عالم دین بهجت بود
ناشناس۱۴۲۰۷۳۰۱۰:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱
متاسفم هم برای خودم متاسفم و هم برای همه مردم کشورم
ناشناس۱۴۲۰۷۳۱۱۰:۵۶:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱
اون دنیا پوست ریا کاران رو میکنند
ناشناس۱۴۲۰۷۴۶۱۱:۰۱:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱
کسی از دست اینا شکایت داشته باشه کجا باید مراجعه کنه ؟
ناشناس۱۴۲۰۷۴۷۱۱:۰۲:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱
آیا روی رفتار و گفتار و کردار این اشخاص نظارتی هست ؟
ناشناس۱۴۲۰۷۹۵۱۱:۳۹:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱
شواهد متقن نشان میدهد که جواب سئوال شما ، خیر است
ناشناس۱۴۲۱۱۶۳۱۶:۳۵:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱
اگر نظارت نبود که او امروز مجبور به استعفا نمی شد. به نظرم همون ناظر بهش گفتن خطا کردی و کارت قرمز بهش دادن .
ناشناس۱۴۲۱۲۲۳۱۷:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱
منظورت ار ناظر قطعا فضای مجازی و افکار عمومی مردمه . نه غلام ؟!
علی 671۱۴۲۰۷۹۹۱۱:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱
باز خورد عملکرد این عمل جز تحقیر هیچ چیز نمی تواند باشد .برای ما نه برای آقایون که می گویند ما سرباز امام زمان (ع) هستیم خجالت آور و ننگ است چرا چون الگوی این آقایون حضرت علی (ع) در کمک به نیاز مندان می باشد که شبانه و در تاریکی مطلق که شناسایی نشود انجام می گرفت نه در ملاء عام که خود نوعی تحقیر کردن ،خود نمایی و ضربه به دین است .می توان به راحتی با آن افراد نشست و دوربین را دور کردو ضمن همنشینی با آنها و محبت نرمک نرمک کمک خیرانه خود را انجام دادنه جلوی دوربین و تحقیر و اهانت و پخش در جامعه ی جهانی باید شدیداً به ایشان تذکر داد
محيد۱۴۲۰۸۰۰۱۱:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱
كارهاي نمايشي داره در جامعه رواج پيدا ميكنه و روند عادي سازي روبه افزايش است.
ناشناس۱۴۲۰۸۲۹۱۲:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱
بهر پياده اي چو پياده شوي سخاست !! --------- درسته ... عين سخاست !! ... اما پياده اي را هم سوار كردن هم با سخاست و .. خيلي هم با صفاست !! ... --- محمد آقا ، به نظرم سي سالي ميشه گواهينامه گرفتي ؟ ... ماشيني ، لااقل پرايدي ... روز جمعه با عيال و بچه ها گشتي ... گذاري ... --- . چشم ! همين فردا سفارش الگانس ميدم ! ...البته بنز هم خوبه !! ... خدا پدرت بيامرزه آقا منصور !! شما مثل اخويم ميموني !! تا حالا چند بار حساب و كتاب كرده ام كه اگر نزديك به دو سال ، تمام حقوقم را كنار بگذارم ، حتي يك قرونش هم خرج نكنم ، پول يك پرايدي دارم ، ... حالا به فرض محال اين كار را كردم ، ... حالا از كجا بياريم بخوريم ، كاري به اين هم ندارم ...مگه بعد دوسال بازهم ميتونم پرايد بخرم ؟ .. اووووه ! تا اون موقع حتماً شده هشتاد يا نود تا !! خب ده ماهي ديگه بايد بازهم تمام حقوقم را كنار بگذارم ، ..بازهم مگه ميشه پرايد ابتياع كرد ؟ حتما تا اون موقع شده صدتاي فيكس !! ... چي ؟ پرايد دست دوم و يا دست سوم ! .. بازهم خدا پدرت بيامرزه منصور خان !! پرايد آكبند نو ، چيه كه ديگه دست دوم و سوم چي باشه ؟ ... ارابه مرگ !! ...ديگه هر روز بايد بكسل كنم از اين تعمير گاه به آن تعمير گاه !! ....هي ي ي ي ي ي ي منصور خان ! ... كاكام ! ..ديگه پرايد مرايد از ما گذشته !! همين موتور فكسني هم خراب نشه و كار دستمون نده خدا را شكر مي كنيم !!! ... ...يك لقمه نون حلال و طيب و طاهر تو سفره مون باشه و مريض و عليل و بيمار نشويم سجده شكر به جا مي آريم !!! ---------------- بهر پياده اي چو پياده شوي سخاست ، اما به نظرم پياده اي را هم سوار كردن هم سخاست هم با صفاست !!!
ناشناس۱۴۲۰۸۳۶۱۲:۱۵:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱
--- ميگم اي كاش به جاي ماهي دادن و يا تُن ماهي دادن ، ماهيگيري آموزش مي داديم !!! اين جوري بهتر نبود ؟ ! ... مرحوم ابوي هميشه مي گفت : " حالا خدا كريمه " !!
ناشناس۱۴۲۰۸۴۹۱۲:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱
به هر حال ، روي اين كره خاكي ، رسالت تمام دولت ها ، بايد اين باشد : حفظ كرامت انسان والسلام نامه تمام !!!
ناشناس۱۴۲۰۸۶۶۱۲:۴۴:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱
اشتباه از فیلم گیرنده بوده
ناشناس۱۴۲۰۸۹۳۱۳:۱۲:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱
فضای مجازی را باید گوشمالی داد که به شفاف سازی کمک میکند . فضای مجازی را آویزان کنید
ناشناس۱۴۲۰۸۹۵۱۳:۱۴:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱
آره بابا حاج اقا اصلا خبر نداشته!!!!! طرف هم صحبت میکنه اون بنده خدا اینقدر غرق در کار خیره که متوجه نمیشه! بابا دست بردارید از توجیه ناممکن و واقعیت رو بپذیرید
ناشناس۱۴۲۰۸۷۳۱۲:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱
من نمیگم کار ایشون درست بوده یا غلط اما شاید چون کرواناست خواسته فاصله اجتماعی رو اینحوری رعایت کنه شاید فیلم پخش کرده که دیگران رو تشویق به این کار کنه یه طرفه قاضی نرید صرفا چون کار یه نفر مطابق سلیقه ما نیست نباید محکوم به خطا باشه
ناشناس۱۴۲۰۹۷۰۱۴:۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱
امام جمعه یک شهر ایا از مناطق فقیر نشین شهرش خبر نداره؟ ایا کمیته امداد و سازمان بهزیستی نداره اون شهر؟ کاش حضرت علی ع زنده بود با چشم خود میدید که به اسمش چه عدالتی اجرا میکنن
ناشناس۱۴۲۱۰۲۳۱۴:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱
کلا ریاکاری کار بدی است.. اما هر کار نیک در انظار عمومی را نمی توان به حساب ریا گذاشت ارزش عمل به نیت است و فقط خدا از نیت خبر دارد و در قیامت بر اساس نیت با عامل رفتار می شه کاری به امام جمعه ایرانشهر ندارم کلا عرض کردم
یوسف۱۴۲۱۷۵۸۰۷:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۲
اقا تو هم به ما بیچاره ها کمک کن، زگریا هم بکن. به خدا اونقدر دعات میکنم که ریاهات پاک بشه
ایرانی۱۴۲۱۱۲۰۱۶:۱۰:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱
بنده خدا واقیعت رو نشون داده . مگه دادن یارانه و کمک معیشتی به 60 میلیون نفر و دادن 1 میلیون وام بدون بهره و با منت و گرونی و بیکاری و فقر و فساد و اختلاس اکمتر از کار این امام جمعه هست؟نگاه آقایون به ما دقیقا همین کلیپه و بس.
ناشناس۱۴۲۱۲۸۳۱۸:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۱
تازه از فردا میگن افرین که جسارت داشت و استعفا داد!!!!!!!....
بهرام۱۴۲۱۵۲۷۲۱:۳۸:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱
کلمه سخاست غلط است درحقیقت سخا است صحیح میباشد
یوسف۱۴۲۱۷۵۷۰۷:۳۱:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲
من یک کارگر فصلی ام. کاشکی اونایی که فقط حرف میزنن مسه این حاج اقا دست توی جیب کنندو کمکمی به ما بیچاره فقیرا برسونن. فیلم هم بگیرن و پخش کنن. سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده، چی می‌فهمی حال ما رو؟ روزگاری شده که محتاج ده تومنم از اون طرف میلیارد میلیارد پول توی دولت گم میشه
یوسف۱۴۲۱۷۶۲۰۷:۴۳:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۲
آقای علی اباذری که این مقاله رو نوشتی و پولش را هم نقداً گرفتی! یه لحظه پیاده شو تا دو قدم پیاده، با هم حرف بزنیم. از کدام مردانگی داری دم می‌زنی؟ آیا تو معنی شرمندگی کارگر فصلی در مقابل دختر چهارساله‌شو می‌فهمی؟ از کدوم عزت حرف می‌زنی؛ عزتی که توی صفِ سبدکالا در سال ۹۴ گم شد؟ از عزتی که با دزدی‌های میلیاردی لکه‌دار شد؟ از عزتی که در بخور بخور فلان دختر بیچاره‌ی وزیر ناپدید شد؟ من دست این امام جمعه رو می‌بوسم، به هر نیتی باشد. من این ریا را دوست دارم، به هر قیمتی که باشد. شماها مدعی هستید که بهتر می‌زنید، خوب بستانید و بزنید! ... افسوس که ما کارگرها، همیشه موش آزمایشگاهی هستیم... همه یار ما هستند، اما دریغ از یک غمخوار... هر کسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین