موسوی: به خیر آمریکایی‌ها امیدی نداریم٬ شر ننرسانند/ اینستکس مقدمه‌ای است که اروپایی‌‌‌ها به تعهداتشان عمل کنند

گروه سیاسی الف،   3990118090 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دولت و ملت ایران اعتمادی به حرف‌های مقامات آمریکایی ندارند، گفت: هیچ درخواستی برای ارسال کمک‌های پزشکی و درمانی از آمریکا نداشته و نخواهیم داشت.

به خیر آمریکایی‌ها امیدی نداریم٬ شر ننرسانند/ اینستکس مقدمه‌ای است که اروپایی‌‌‌ها به تعهداتشان عمل کنند

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که از طریق ویدیو کنفرانس پخش شد٬ ضمن تشریح آخرین تحولات عرصه سیاست خارجی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ۲۰ فروردین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای٬ گفت: روح همه شهدایی که در این راه تقدیم انقلاب و ایران کردیم شاد باشد و امیدواریم این فناوری ملی و بومی با صلابت بالنده‌تر شود و در خدمت صلح٬ رفاه و امنیت مردم ایران٬ ملت‌های منطقه و جهان قرار بگیرد.

* برخی دولت‌ها سعی کردند از آب گل آلود کرونا ماهی خود را بگیرند

موسوی در ادامه با همه دولت‌ها و ملت‌هایی که ویروس کرونا در آن کشورها شیوع یافته ابراز همدردی کرد و ادامه داد: از رنج کسی خوشحال نیستیم و با همه ابراز همدردی می‌کنیم٬ اگرچه برخی دولت ها و کشورها خواستند این موضوع را سیاسی کرده و از این آب گل آلود در دنیا ماهی خود را بگیرند٬ ولی ملت ایران اینگونه نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به کمک‌هایی که دولت و ملت ایران در مبارزه با کرونا دریافت کرده است اشاره کرد و افزود: ۳۰ کشور و سازمان‌های مردم نهاد٬ ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق سفارتخانه‌های ما کمک‌هایی را جمع آوری کرده و ارسال کردند که جا دارد از همه آنها قدردانی کنم.

وی افزود: این ویروس باعث شد همبستگی جهانی بین کشورها شکل بگیرد. در ایران ضمن اینکه این همبستگی بین مردم و اقشار مختلف ایجاد شد٬ اقشار مختلفی دست به ایجاد کمپین‌های جهانی زدند و بعد انسانی موضوعات و تحریم‌هایی که ایران و برخی کشورهای مستقل دیگر با آن مواجه هستند٬ برجسته کردند که از این کمپین‌های قدردانی می‌کنم. 

* کشورهای متمدن دنیا به قلدری آمریکا گوش ندهند 

موسوی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات متناقض آمریکایی‌ها عنوان کرد: ما شاهد تناقض و سردرگمی در گفتار و رفتار مقامات آمریکایی هستیم. آنچه برای ایران مهم است غیرقانونی بودن این تحریم‌هاست. هر گونه که بوده به گوش دنیا و مقامات آمریکایی رساندیم که این تحریم‌ها غیرقانونی و ظالمانه است و باید کل تحریم‌ها برداشته شود و در شرایط کرونایی اگر کمک نمی‌کنند٬ مانع کمک رسانی دولت‌ها و کشورهای دیگر نشوند.

وی افزود: از همه کشورهای متمدن دنیا می‌خواهیم به این تحریم‌های غیرانسانی٬ غیرقانونی و ظالمانه وقعی ننهند و به قلدری آمریکا گوش ندهند و تنها انتظار ما این است این تحریم‌ها را اجرا نکنند تا با کمک آنها این مشکل را برطرف کنیم.

* به خیر آمریکایی‌ها امیدی نداریم٬ شر ننرسانند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: درخواست رفع تحریم‌ها درخواست عمومی و رسمی است که مقامات ما٬ رئیس جمهور و وزیر خارجه ما بیان می‌کنند. ما این تحریم‌ها را نمی‌پذیریم. وزیر خارجه ایران به همتایان خود در این زمینه نامه نوشت. رای موقت دیوان بین‌المللی دادگستری آمریکا را مکلف کرده تحریم‌های غیرانسان دوستانه را بردارد. ایران به زبان‌های مختلف درخواست خود را مطرح کرده٬ ولی با خوی زورگویی آمریکا همه این درخواست‌ها و اظهارات رسمی نادیده گرفته شده و دنبال بهانه‌جویی جدید هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران اعتمادی به این حرف‌ها ندارند و انتظار کمکی از آنها نداریم. به خیرشان امیدی نداریم٬ شر ننرسانند.

*اینستکس فی نفسه تعهدی نیست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اولین تراکنش مالی اینستکس هم عنوان کرد: اینستکس مقدمه‌ای است که کشورهای اروپایی به سایر تعهداتشان عمل کنند. اینستکس فی نفسه تعهدی نیست٬ آنها اینستکس را ایجاد کردند که راهی باشد برای اجرای تعهدات ۱۱ گانه‌ای که بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام داده بودند. چندین بار به تعویق افتاد و یک سال و نیم طول کشید. اخیرا تراکنش را با چند صد هزار یورویی انجام داده و آن هم با دارو و تجهیزات پزشکی. انتظار ایران این است که بقیه تعهدات را انجام دهند و این مبادلات و ارتباطات می‌تواند از طریق اینستکس باشد. 

موسوی افزود: راه‌اندازی اینستکس را به فال نیک می‌گیریم٬ ولی همه تعهدات اروپایی‌ها نیست.

* کمترین توقع ایران از جامعه جهانی و کشورهای مستقل

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: کمترین توقعی که از جامعه جهانی و کشورهای مستقل و کشورهایی که ادعای تمدن دارند این است که تحریم‌هایی که یک قلدر براساس قوانین داخلی خود وضع کرده و پشتوانه‌ای ندارد و قطعنامه ۲۲۳۱ آنها و این قلدر را موظف کرده کار تجاری با ایران را تسهیل کنند٬ همین را مدنظر قرار داده و تحریم‌های بی مبنا را رعایت نکنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: این کشورها کمک کنند به منابعی که متعلق به ملت ایران و در جاهای دیگر است دسترسی یابیم و تحریم‌های آمریکا را رعایت نکنند.

موسوی در پاسخ به سوالی گفت: ضمن اینکه ما تحریم هستیم و کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داد و علیرغم ادعاهای آمریکایی که اقلام بشردوستانه٬ دارو و تحریم نیست٬ ولی راه ورود اینها را به کشور ما بستند. ما سال‌هاست با تحریم روبرو هستیم٬ ولی اقتصاد ما درون زاست و تلاش کردیم منتظر رفع تحریم‌ها در این زمینه نباشیم و با تکیه بر منابع داخلی خود و ستاد ملی کرونا سعی کردیم با استفاده از نیرو و منابع داخلی تا جایی که امکان دارد بر این تهدید غلبه کنیم.

وی یادآور شد: از طرفی هم قابل انکار نیست که اگر بتوانیم منابع دیگری که در خارج از کشور داریم به کشور وارد کنیم و یا کشورهای دیگری که می‌خواهند کمک کنند این کمک‌ها برسد٬ قطعا به توان داخلی ما افزوده خواهد شد و زودتر و بهتر می‌توانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم.

* اتباع خارجی در ایران بدون تبعیض درمان می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه درباره هزینه درمان خارجیان در ایران که به کرونا مبتلا شدند نیز گفت: دو دسته خارجیان ممکن است دچار بیماری شده باشند یک دسته که توریستی و زیارتی قبل از کرونا یا در ایام شیوع کرونا وارد ایران شده و بیمار شده باشند که اینها به مراکز درمانی مراجعه و درمان می‌شوند. گروه دوم خارجیانی که مقیم ایران هستند از جمله اتباع افغانستان که اگر به مراکز درمانی ما مراجعه کنند پزشکان و کادر درمانی ما بدون تبعیض اقدام به درمان آنها می‌کنند.

وی افزود: اتباع بسیاری از کشورهایی که موقت وارد ایران شده و بعد از کرونا نتوانستند به کشورشان بازگردند با تلاش جدی و فراوان اقدام به بازگرداندن آنها کردیم البته برخی از کشورها همکاری نمی‌کردند که این افراد بازگردند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: سعی کردیم اتباع خودمان که هر جا هستند و مایل بودند بازگردند با رایزنی با دولت‌های آن کشورها آنها را به ایران بازگردانیم و افراد دیگر کشورها را نیز اجازه دهیم به کشورشان بازگردند. 

موسوی همچنین عنوان کرد که درمان کرونا در ایران رایگان است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی و جهان پساکرونایی دولت‌ها و ملت‌های منطقه ما را وادار کند که متوجه شوند نه تنها برای غلبه بر چنین ویروسی و همچنین برای غلبه بر ویروس خشونت و تروریسم با هم همکاری داشته باشیم.

*بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا به کشور

وی درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا و سایر کشورها به ایران بعد از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با وزارت خارجه ایتالیا انجام شده و سفارتخانه‌های دو کشور در تعامل با یکدیگر هستند. ولی باید یکسری پروتکل‌ها رعایت شود. چند صد نفر برای بازگشت از ایتالیا به کشور اعلام آمادگی کردند که هم پروتکل‌های بهداشتی و مجوزهای لازم صادر و هواپیما هم باید این پروتکل‌ها را دریافت کند که اگر اینها انجام شود٬ امیدواریم ظرف چند روز آینده اولین گروه از دانشجویان ایرانی را بازگردانیم.

*هیچ درخواستی برای ارسال کمک‌های پزشکی و درمانی از آمریکا نداشته و نخواهیم داشت

موسوی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه هیچ درخواستی برای ارسال کمک‌های پزشکی و درمانی از آمریکا نداشته و نخواهیم داشت٬ گفت: ما از سردمداران آمریکا درخواست کمک نداریم. آنچه شاهد بودیم آنها می‌خواستند از این فرصت استفاده کنند و ایران پای میز مذاکره بیاید.

وی ادامه داد: اگر منظورشان این باشد که ما درخواست رسمی برای رفع تحریم‌ها نداشتیم٬ اقداماتی که ایران انجام داده و درخواست‌های مقامات ما از سازمان‌ها و دبیرکل سازمان ملل٬ رای موقت دیوان بین‌المللی دادگستری همه نشانگر آن است که ایران تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد و خواستار برچیدن این تحریم‌هاست. 

* به تلاش‌های خود برای ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره اوضاع افغانستان و موضع ایران درباره تحولات اخیر در این کشور عنوان کرد: ما همسایگانی هستیم که لاجرم باید در کنار هم زندگی کنیم و افغانستان باثبات و قوی از آرزوهای ماست و ما از وضعیت پیش آمده و اختلافات سیاسی در این کشور نگران هستیم و خواستار حفظ وحدت ملی و یکپارچگی در افغانستان هستیم.

وی بیان کرد: با این رویکرد سعی کردیم رایزنی‌هایی را با همه طرف‌ها در افغانستان هم با آقای غنی و هم با آقای عبدالله و سایر گروه‌های تاثیرگذار داشته باشیم و از همه ظرفیت‌های خود برای این موضوع استفاده کرده و خواهیم کرد و به تلاش‌های خود برای ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان و خروج از این وضعیت ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مطالب عنوان شده مبنی بر اخراج دیپلمات‌های دو کشور نیز گفت: کم و زیاد شدن دیپلمات‌ها یک عرف دیپلماتیک است که با توافق دو کشور صورت می‌گیرد و تعابیر مختلفی از آن شده که من تایید نمی‌کنم. از آن طرف دو نفر کم شده و از این طرف هم دو نفر کم شده است.

*ادامه قلدری آمریکا دیر یا زود گریبان دیگر کشورها را خواهد گرفت

موسوی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تحریم‌های آمریکا نیز گفت: بعد از برجام تمام تحریم‌های شورای امنیت لغو و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایشان را برداشتند و آمریکا هم برخی تحریم‌های هسته‌ای را تعلیق کرد٬ ولی تحریم‌های ابتدای انقلاب باقی بود. آنچه در حال حاضر با آن مواجهیم تحریم‌های یکجانبه آمریکاست که وضع کردند و بقیه کشورها را مجبور می‌کنند که به این تحریم‌ها گردن بنهند.

وی افزود: ما خواهان آن هستیم کشورهای دیگر با قلدری آمریکا همراهی نکنند و این بستگی به میزان قدرت سیاسی و اقتصادی و جرات و شجاعت این کشورها دارد که بتوانند مقابل قلدری آمریکا بایستند. امروز این تحریم‌ها علیه ایران و برخی کشورهای مستقل هست. ادامه قلدری آمریکا دیر یا زود گریبان دیگر کشورها را خواهد گرفت اگر این یکجانبه‌گرایی ادامه یابد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: شاهدیم آمریکایی‌ها به دوستان و متحدان خود رحم نکردند و هرگونه کمک مادی و معنوی به آمریکا برای اعمال تحریم‌هایشان علیه سایر کشورها٬ روزی گریبان آنها را خواهد گرفت. به جامعه جهانی هشدار می‌دهیم که آینده نگر باشند و جلوی یکجانبه گرایی آمریکا را بگیرند چرا که دیر یا زود سراغ آنها خواهد آمد.

*دیپلماسی ادامه دارد

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره ابتکارات منطقه‌ای ایران در سال جدید هم گفت: با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای شمالی و غربی دارای مکانیسم‌های مختلفی برای همسو شدن دیدگاه‌ها و سیاست‌هایمان هستیم که بین ایران٬ روسیه و آذربایجان٬ همچنین ایران٬ روسیه و ترکیه و همچنین ایران٬ ترکیه و آذربایجان از سالیان دور وجود داشته و خواهد داشت. قرار بود قبل از شرایط کرونا شاهد برگزاری نشست سران سه کشور ایران٬ روسیه و ترکیه (سران روند آستانه) در تهران باشیم و همچنین قرار بود رئیس جمهور آذربایجان به ایران سفر کند که به خاطر این شرایط به تعویق افتاد.

وی افزود: دیپلماسی ادامه دارد و رایزنی‌ها از طریق سفارتخانه‌ها و تلفنی بین وزرای خارجه ادامه دارد و انشاءالله بعد از سپری شدن دوران کنونی این ابتکارات دنبال خواهد شد.

* نانی که می‌خورند را آغشته به خون مظلومان و بیگناهان در کشور ما می‌کنند

موسوی در پاسخ به سوالی درباره رسانه‌های معاند فارسی زبان و تلاش‌های منفی آنها در این شرایط علیه ایران نیز گفت: رویکردی که اینها در پیش گرفتند در حالی که ملت ایران درگیر مبارزه با ویروس کروناست و ویروس جدی است و آثار و تبعات زیادی دارد٬ این رسانه‌ها برای خالی کردن دل مردم و تضعیف روحیه مردم ما با جعل اخبار و آمار و برجسته کردن برخی نقاط ضعفی که در همه جای دنیا هست٬ شروع به سمپاشی و ایجاد مانع در این مبارزه کردند که ابراز تاسف می‌کنیم و بارها به آنها اعلام کردیم اگر ایرانی هم نیستید٬ انسان هستید و در این شرایطی که انسان‌ها به هم احتیاج دارند این گونه از این شرایط سوءاستفاده کردن در شأن انسان و بشر نیست.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: نشان دادند چهره و ماهیت آنها ضد انسانی و ضد بشری و حتی خلاف سرزمینی است که از آنجا آمدند و متولد شدند و این رویکرد را علیه هم میهنان و سرزمین خود و موجودیتی به نام ایران انجام می‌دهند به قول ما ایرانی‌ها نانی که می‌خورند را آغشته به خون مظلومان و بیگناهان در کشور ما می‌کنند. ما پیگیری‌های حقوقی را از قبل و نه تنها در این زمینه به عمل آوردیم و انگلیسی‌ها قانونی گذاشته بودند که جلوی اخبار دورغ و کذب را بگیرند و با آن برخورد کنند که من قبلا استقبال کردم که اگر چنین اقدامی صورت می‌گیرد شامل حال رسانه‌هایی که در لندن هستند و از بودجه‌های دولتی آنها و کشورهایی مثل عربستان تغذیه می‌شوند نیز بشود و امیدواریم به جایی برسد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوالی درباره جزییات تراکنش مالی اینستکس نیز گفت: دوستان در نهاد متناظر و در بانک مرکزی در جریان جزییات آن هستند.

* اگر سیاسی کاری نشود باید وام اضطراری صندوق بین‌المللی پول به ایران تعلق بگیرد

موسوی در پاسخ به سوال دیگری درباره توئیت روز گذشته علی شمخانی درباره عدم دریافت کمک از صندوق بین‌المللی پول گفت:متعاقب شیوع کرونا صندوق بین‌المللی پول مبلغی را برای کشورهای درگیر اختصاص داده و ایران هم به عنوان کشوری که متاثر از آن شده است٬ وام را از طریق وزارت اقتصاد و دارایی درخواست کرده و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: معتقدیم اگر سیاسی کاری نشود و تبعیض قائل نشوند این وام که اضطراری است باید به ایران هم تعلق بگیرد. این رایزنی‌ها ادامه دارد و اگر کسانی مایل هستند در این زمینه مانع تراشی کرده و با سیاسی سازی این بعد را مخدوش کنند٬ چنین نکنند و امیدواریم ایران هم از این شرایط عبور کند.

* تحرکات آمریکایی‌ها در عراق دهن کجی به حاکمیت ملی عراق

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور گفت: تحرکات اخیر آمریکایی‌ها را خلاف توافقاتی که دولت عراق با آمریکایی‌ها داشتند می‌دانیم. این تحرکات را خلاف خواست دولت و ملت و پارلمان عراق می‌دانیم. این دهن کجی به حاکمیت ملی عراق است. البته مسئله داخلی دولت و ملت عراق است.

وی افزود: این اقدام می‌تواند تهدیدی برای ثبات و آرامش و امنیت کل منطقه باشد که ما هشدارهای لازم را دادیم و این تحرکات را سازنده نمی‌دانیم و امیدواریم آمریکایی‌ها به خواست دولت و ملت عراق که خروج از عراق است گردن نهاده و هر چه زودتر عراق و منطقه را ترک کنند.

موسوی گفت: آنچه اتفاق می‌افتد مسئله داخلی عراق است و حشدالشعبی و نیروهای مقامت در عراق بخشی از نیروهای مسلح و رسمی این کشور هستند و هر تهدیدی با واکنش دولت و ملت عراق باید مواجه شود که شده و واکنش‌های خوبی نشان داده‌اند. آنچه به ایران مربوط می‌شود سخن‌های بی ربطی است که آمریکایی‌ها مطرح کردند که اگر نیروهای عراقی اقدامی صورت دهند ایران و دیگران را مقصر می‌دانند.

* اگر با تهدید مواجه شویم اهل رزم و ادب کردن هستیم

وی افزود: ما گفتیم که ما دوستانی در عراق داریم٬ ولی اینکه آنها به نیابت از ما بخواهند کاری کنند و یا از جایی دستور بگیرند٬ طبیعتا درست نیست. آنها خودشان می‌توانند از منافع و سرزمینشان دفاع کنند. ولی اگر آمریکایی‌ها بخواهند این حرف‌ها را دستمایه تهدید کنند قطعا با واکنش شدید ایران و نیروهای مسلح ما مواجه خواهند شد که ما توصیه کردیم که در اظهاراتشان قدری دقت کنند.

موسوی تصریح کرد: ایرانیان ملتی اهل تعامل و صلح طلب هستند٬ ولی اگر با تهدید و قلدری مواجه شوند٬ اهل رزم و ادب کردن کسانی هستند که بخواهند اقدامی صورت بدهند.

* برخی صداهای خوبی که از برخی نمایندگان آمریکایی شنیده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه درباره استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای کاهش تحریم‌ها نیز گفت: مجموعه دیپلماسی کشور شامل دیپلماسی رسمی٬ عمومی و پارلمانی و ... می‌توانند با کمک هم به سمت کاهش تحریم‌ها یا حداقل رسوا کردن تحریم‌ کنندگان پیش برود. طبیعتا پارلمان‌ها در این شرایط نقش اساسی و کلیدی را خواهند داشت.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه برخی صداهای خوبی از برخی نمایندگان مختلف از مسلمانان و غیرمسلمانان در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در کنار انسان‌های وقیحی که در کنگره آمریکا هستند و به چیزی جز نابودی ملت ایران راضی نیستند٬ شنیده شده٬ اظهار داشت: برخی تک صداهایی را می‌شنویم که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ‌های لازم را دادند. از نظر ما منعی ندارد و دیپلماسی پارلمانی ما با همه کشورها می‌تواند صورت بگیرد که کاهش فشار بر ملت ایران را داشته باشیم و آنهایی که دیدگاه‌های مزورانه دارند را در این شرایط رسوا کنیم.

* روابط قوی و دارای پشتوانه ایران و عراق

موسوی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه مسئله داخلی عراق است که با چه کشورهایی روابط اقتصادی داشته باشد٬ یادآور شد: ولی روابط ایران و عراق به قدری قوی و دارای پشتوانه است که دیگران نمی‌توانند در آن اخلال ایجاد کنند و پیوندهای عمیقی بین بخش‌های مختلف دو کشور و مردم و مقامات سیاسی دو کشور برقرار است و دو ملت در شرایطی هستند که اجازه نخواهند داد اشخاص و کشورهای ثالث در این روابط که نهادینه شده تاثیر بخصوصی بگذارند.

*لاپوشانی رژیم صهیونیستی در اعلام آمار دقیق مبتلایان به کرونا

سخنگوی وزارت خارجه درباره ممانعت‌های ایجاد شده برای ارسال دارو به فلسطین و غزه در پی شیوع کرونا گفت:رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با لاپوشانی و دروغ آمار واقعی مبتلایان در فلسطین اشغالی را اعلام نکند. ممکن است تعداد مبتلاها و وضعیت وخیم در آنجا به سایر مناطق از جمله نوار غزه که جزو متراکم ترین مناطق جهان است گسترش یابد.

موسوی با بیان اینکه در اظهارنظری در این زمینه ابراز نگرانی کردیم٬ عنوان کرد: وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی و حضور زندانیان فلسطینی در این زندان‌ها جای نگرانی بسیاری دارد و خواستار آزادی فوری آنها هستیم.

* رایزنی‌ها با کشورهایی که منابع مالی ایران در آنجا قرار دارد

وی در پاسخ به سوالی عنوان کرد: ما مایل هستیم دو مسئله مورد توجه دنیا قرار بگیرد اینکه این تحریم‌ها برداشته شود و مسئله دوم نیازی است که ما برای دسترسی به منابعمان در خارج از کشور داریم. پول ملت ما در برخی کشورها به خاطر فشار آمریکایی‌ها مانده و اجازه نمی‌دهند وارد کشور شود و تمام تلاش دستگاه دیپلماسی برای رفع موانع است و مذاکراتی با کشورهایی که منابعمان در آنجاست انجام می‌دهیم و حتی گفتیم حاضریم این منابع به کانال سوئیس منتقل شود که ما موارد مورد نیاز را خریداری کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۳۳۹۳۱۴:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
عباس موسوی احساس میکنه سخنگوی وزارت خارجه آمریکاست البته ایشان و سایر به اصطلاح مدیران حق دارند از وضع فلاکت بار مردم بی خبر باشند ولی به هیچ وجه نماینده مردم ایران نیستند .
ناشناس۱۴۰۳۴۱۴۱۴:۴۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چرا رسما از حود تحریم کننده با ذکر دلایل و محدودیتها درخواست نمی کنید؟ خجالت می کشید؟ 2 ماه با ماهی 2 تومن زندگی کن خجالتت می ریزه
ناشناس۱۴۰۳۴۱۵۱۴:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما به جای حرف زدن 4 تا از اموال امریکا را مصادره کنید و تا وقتی پول های شما را ازاد نکردن در توقیف بماند
ناشناس۱۴۰۳۴۳۱۱۴:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما فقط گوش بفرمان روسیه باشید . متاسفانه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین