تهران را در برابر کرونا بی دفاع نکنیم!...

گروه اجتماعی الف،   3990116066 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

با پایان تعطیلات نوروزی و اعلام تصمیم دولت برای عادی شدن فعالیت مشاغل در تهران نگرانی از گسترده شدن ابعاد کرونا در تهران نیز بیشتر از گذشته رخ نموده است.

تهران را در برابر کرونا بی دفاع نکنیم!...

به گزارش الف روز گذشته وزیر بهداشت با ارسال نامه ای به رییس جمهور  اعتراض خود را به دستور وزارت صمت مبنی بر بازگشایی مشاغل و کسب و کارها اعلام کرد. سعید نمکی در این نامه‌‌ به اقدام ناگهانی وزارت صمت مبنی بر ابلاغ دستورالعمل بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار انتقاد کرد.

در نامه نمکی آمده است: « اخیرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان "فاصله گذاری هوشمند " با همکاری نماینده دستگاه‌‌ها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل‌‌های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت‌‌ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استان‌‌ها طبقه بندی و اعلام نمائیم. متأسفانه ناگهان اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌‌ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استان‌‌ها ابلاغ شده که عملاً دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.»

وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرده است: «قویا اعلام می‌‌کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله‌‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت. اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می‌‌شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام‌‌های برنامه‌‌ریزی شده است که پیموده‌‌ایم. کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب‌‌های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه‌‌هایش میسر نیست.»


 معاون وزیر بهداشت نیز از ترافیک امروز تهران ابراز نگرانی کرد. وی در این زمینه به افزایش احتمال انتقال ویروس با افزایش ترافیک تهران اشاره کرد و گفت افراد می‌توانند در این ترافیک ویروس را به منزل یا محل کار انتقال دهند.

به گفته حریرچی روند ابتلا در کشور در اکثر استان‌ها نزولی است اما این به معنی کنترل و سرکوب بیماری نیست.

این اظهارت در حالی است که هنوز ۲۴ ساعت از هشدار و اعلام نگرانی دوباره فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نمی گذرد که طی آن وی از بازگشت موج دوم مسافران‌ نوروزی سخن گفت. به گفته وی تهران هنوز در شرایط مطلوب کنترل کووید-۱۹ قرار ندارد.

 رسانه ها پیشتر نیز به نقل از  دکتر زالی این نگرانی را منعکس کرده بودند. وی در ۳ فروردین ضمن ابراز تاسف از عدم توجه مردم تهران به پویش در خانه بمانیم و بی اعتنایی به خودداری کردن از سفرهای نوروزی، اظهارکرد: براساس گزارش‌های واصله ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از روز ۲۵ اسفندماه آغاز شد که متاسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

به این ترتیب به نظر نمی رسد تهران هنوز آمادگی بازگشت به شرایط عادی را داشته باشد و با دستور وزارت صمت مبنی بر بازگشایی مشاغلی که پیشتر محدودیت فعالیت آن ها ابلاغ شده بود علاوه بر نادیده انگاشتن زحمات کادر درمانی طی یک ماهه گذشته، بیم افزایش دوباره بیماری و رشد صعودی آن در شهر تهران می رود، نکته ای که با توجه به گستردگی جمعیت تهران به معنای رشته شدن تمام پنبه هاست !

کارشناسان اقتصادی البته در این میان به دشواری های دولت در اتخاذ تصمیمات اینچنینی اشاره دارند. دولت هزینه زیادی را برای جبران ممنوعیت فعالیت اقتصادی مشاغل یاد شده متحمل می شود و بنابراین از یک سو درگیر ابعاد بهداشتی و درمانی تصمیمات گرفته شده و سلامت عموم مردم است و از سوی دیگر نگران ابعاد اقتصادی و ضرر و زیان های ناشی از عدم فعالیت اقتصادی مشاغل برای افرد جامعه و کل کشور است. با این حال بر اساس منطق جاری در چنین موقعیت های دشواری انتخاب دولت ها بین تصمیمات خوب و بد نیست بلکه تصمیم گیران در چنین شرایطی باید بین بد و بدتر انتخاب کنند ! دولت باید تصمیم بگیرد که سلامت و جان مردم مهم تر است یا ضرر و زیان اقتصادی آن ها. طبیعی است که عموم شهروندان نیز خودگزینه نخست را انتخاب می ‌کنند.

با توجه به ابعاد گسترده بیماری در کلانشهری نظیر تهران و تبعات بسیار منفی که از بابت بی توجهی به ابعاد بهداشتی گریبانگیر آحاد جامعه و در پی آن کل کشور می شود و به علاوه هزینه های اقتصادی تحمیلی ناشی از طی پروسه درمان این جمعیت عظیم به نظر می رسد این تصمیم گیران اقتصادی هستند که باید کاملا مطیع تصمیم گیران بهداشتی کشور در ستاد مقابله با کرونا باشند نه بر عکس. 

شیوع ناگهانی و گسترده کرونا در کلانشهر های پیشرفته ای نظیر نیویورک و استیصال نظام بهداشت و درمان این شهرها در مهار این ویروس باید به منزله هشداری برای این تصمیم گیران باشد. به خصوص آنکه تهران از مدت ها قبل خود را در معرض آلودگی از سوی مسافرانی که به استان های شمالی پر خطر سفر کرده اند قرار داده است و عملا به نوعی خود را در برابر این ویروس مهاجم بی دفاع ساخته است. به اعتقاد کارشناسان بهداشت و درمان آنچه باید در این موقعیت مورد توجه نهادهای اقتصادی باشد این است که وضع تهران از  آنچه هست بدتر نشود و تهران هر چه زودتر در دفاع از خود در برابر کرونا تقویت شود نه تضعیف !

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۰۱۹۳۱۳:۴۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کرونا دموکراتیک تر از دولت است دولت گزینشی تسهیلات و یارانه میدهد ولی کرونا همه گیر است درود بر کرونا من بهش رای میدم چون عادل است
ناشناس۱۴۰۰۲۶۱۱۴:۲۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بلا در دوران های مختلف نازل شده است وقتی بشر تا حد هم جنس بازی نزول کرده نباید از بلا شکایتی داشته باشد
hamod۱۴۰۰۳۹۲۱۵:۵۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سه هزار سال پیش هم طاعون میومده. این دلایل کافی نیس
شوقی۱۴۰۰۳۹۴۱۵:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بلا بعلت همجنس بازی نازل نشد بلا بعلت نزول خوری و رحم نکردن همدیگر نازل شد همجنس بازی در حد چند صد یا هزار نفر ولی رباخوری امروز عمومیت پیدا کرد ظلم و ستم و قطع صله رحم هزاران برابر همجنس باز هست
ناشناس۱۴۰۰۵۶۴۱۷:۳۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
یه اصل روانشناسی میگه وقتی شما روی یک مساله بطور غیرمعمولی حساسید و دائم در موردش فکر می کنید اون هم مساله ای که بسیار خصوصی هست و مطلقا هیچ تاثیری روی زندگی شخصی شما نداره یعنی شما در پس ذهنتون به اون کار علاقه دارید و نمی تونید با خودتون کنار بیاید.
ماری۱۴۰۰۴۰۰۱۵:۵۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ناشناس۱۴۰۰۲۶۱ چی میگی معلوم هست؟
ناشناس۱۴۰۰۴۴۳۱۶:۲۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
توجیهات مسخره...این بلا نیست حاصل یک رویداد طبیعی است...بلا اون چیزیه که توی ذهن شما رخنه کرده
ناشناس۱۴۰۰۵۰۶۱۷:۰۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با اسباب طبیعی بلا نازل میشه حتی اگر اینکار توسط خود انسان انجان شود
ناشناس۱۴۰۰۷۷۴۱۹:۵۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
رویداد طبیعی ؟؟؟؟ چه رویداد طبیعی هوشمندانه ای که باعث خانه نشینی انسانها و عدم حضور آنها در اجتماعات شد
ناشناس۱۴۰۰۴۵۴۱۶:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دولت از یک طرف میگوید بیرون نروید و از طرف دیگر ادارات را باز میکند و میگوید بروید....هرچه میگذرد بنظر تحلیل اقای عبدی درستتر است جناب روحانی احیای برجام برایش مهمتر است البته بوسیله بازی با جان مردم
ناشناس۱۴۰۰۹۰۲۲۱:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
خوشبختانه در اخبار اعلام شد صرفا مراکز تولیدی با رعایت کامل بهداشت باز هستند.
نا شناس۱۴۰۰۲۲۲۱۳:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این نگرانی وجود داره که دولت و ستاد مبارزه با کرونا بخاطر فرار از مسئولیت هزینه های سنگین تداوم تعطیلی ها، با دستکاری امار وضعیت را مساعد جلوه بدهد و در نتیجه کشور را با فاجعه مواجه کند
علی۱۴۰۰۴۲۳۱۶:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فقط سیزده بدر کرونا داشت روز های بعد مشکلی نداره مردم برای کار کردن برن بیرون
ناشناس۱۴۰۰۲۲۳۱۳:۵۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این همه تناقض در تصمیم گیری!
ناشناس۱۴۰۰۲۶۴۱۴:۳۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کرونا اومده تا مفسدین نتوانند پول های حرام را با کیف بخورند
ناشناس۱۴۰۰۵۷۸۱۷:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
حتما حتما وزارت بهداشت در تصمیم گیریهای ستاد کرونا باید حق وتو داشته باشد و الا با فاجعه آلودگی غیر قابل تصور و اثرات اقتصادی غیر قابل جبران مواجه میشیم.
ناشناس۱۴۰۰۲۲۴۱۳:۵۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ويروس كرونا مثل مار هفت سر ميمونه ، يك يا دو يا پنج سرش قطع بشه كافي نيست ، بلكه بايد هفت سر اين مار ، اين افعي قطع شود !! از جمله ضرب المثل هايي كه مرحوم ابوي زياد به كار مي برد يكي هم اين بود : " كار كسي كرد كه تموم كرد " !! ... واقعاً !!
ناشناس۱۴۰۰۲۳۴۱۴:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
متاسفانه بسیاری از مسئولان درک صحیحی از بیماری بسیار مسری کرونا ندارند و با گفتارها و اقدامات نسنجیده خود بخسی ازمردم را گیج و سردرگم می کنند. درست است که درآمدهای دولت به شدت کاهش یافته اما باید توجه داشت که اگر در بحران کرونا باز هم مسامحه و کوتاهی شود، فاجعه ای بزرگ در پیش رو خواهد بود که حتی فکر کردن به آن هم ترسناک است.
سرمدی۱۴۰۰۵۵۸۱۷:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
احسنت.به قول بزرگی، 20 روز در خانه ماندن، بهتر از 20 سال عقب ماندن است.
ناشناس۱۴۰۱۲۴۹۰۲:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
به نظرم الان دیگه به درک نسبتاً صحیح رسیدن ولی رفتار غیر صحیحشون نشان از همان پنهانکاری نهادینه شده در مسوولان داره.اگه بیان واقعیت های کرونا و واقعیت های اقتصاد کشور را با هم و صادقانه با مردم در میان بگذارند و تقاضای تعامل دو طرفه کنن وضع بهتر میشه. اگه تو این مسیر لازم بود احیانا بابت کوتاهی های اقتصادی عذرخواهی هم بکنند دیگه بهتر.
ناشناس۱۴۰۰۲۳۸۱۴:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
همانطور که در مقاله آمده بحث انتخاب بین بد و بدتر است. شاید عدم تعطیلی به ظاهر در کوتاه مدت بار اقتصادی کمتری داشته باشد اما قطعا و یقینا در بلند مدت چنین نیست. توصیه نامه وزارت بهداشت هم به هیچ عنوان قابلیت پایش ندارد و خودش مسایل جدیدی را ایجاد می کند. یک مغازه دار چطور می تواند به طور مداوم جلوی ازدحام در مغازه اش را بگیرد؟ آیا مردم را مجبور به ایستادن و تجمع در پیاده رو کند؟ یک کارگاه بخش خصوصی که معمولا خود به خود حد اقل کارکنان را دارد چطور کارکنانش را به یک سوم کاهش دهد؟ یک اصل ساده در بازار وجود دارد. تا وقتی بانکها باز باشند بازار هم باز است . بدون یک تعطیلی دست کم دو هفته ای کار به سرانجام نمی رسد. دولت تعطیلی عید را از دست داد که ان شاالله روزی باعث و بانی این سهل انگاری ها محاکمه شود.
آریابان۱۴۰۰۲۳۹۱۴:۰۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
همیشه همینجوره ،کافیه یک راننده متخلف یک چراغ قرمز رو خلاف کنه ، اونموقع سایر ماشین ها می کوبند به هم و ترافیک و تصادف و .......
ناشناس۱۴۰۰۲۵۱۱۴:۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
در ترکیه خروج جوانان زیر 20 سال و افراد مسن بالای 60 سال از خانه ممنوع شده است. در همه کشورها مقررات قرنطینه سفت و سخت در حال اجرا است. اما متاسفانه متاسفانه در اینجا آدم صحنه هایی می بیند که مات و مبهوت می ماند: صدها معتاد در خیابان شوش، کودکان در سر چهار راه ها که شیشه ماشین پاک می کنند، بی اعتنایی مردم در صف ها به رعایت فاصله امن، باز بودن بعضی از مغازه ها، خیابان گردی بی دلیل افراد ........
ناشناس۱۴۰۰۲۵۵۱۴:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
باید ادارات ، بانکها و تمام مراکز خصوصی و دولتی تعطیل و حرکت وسایل نقلیه برای یک ماه قدغن شود.
محمود۱۴۰۰۳۴۹۱۵:۲۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
در حالیکه کارمندان دولتی در خانه های خود بدون دغدغه و هزینه اجاره محل کار ، کسبه را متهم به زیرپا گذاشتن قانون میکنند، اما مغازه داران و کسبه با استرس مجبور به حضور در محل کارشان هستند، تا هم آماده ارایه خدمت باشند و هم هزینه های جاری زندگی خود را تامین کنند. حقوق کارمندان با پاداش و بیمه تکمیلی و اصلی از بیت المال و مالیات کسبه پرداخت میشود. نه یارانه ای ، نه بیمه ای ، نه حقوقی ، از آنطرف مالیات و جریمه تامین اجتماعی و... نفس بنگاه های کوچک را تنگ کرده است.
امید۱۴۰۱۲۳۵۰۱:۴۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۷
افرادی که منفی دادید به این کامنت تورو خدا بگید ایا ایشون دروغ میگه .یا فقط چون کارمند هستید منفی دادید .یه کم وجدان هم خوب چیزیه
ناشناس۱۴۰۰۲۶۲۱۴:۳۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ترا بخدا مسئولین بداد مردم برسند مردم خیلی بی پناهند فریاد رسی نیست بفکر اقتصاد نباشید مثل بقیه دنیا دو هفته قرنطینه کامل کنید
ایرانی۱۴۰۲۰۴۱۱۵:۵۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۷
این مسیولین کمر به قتل مردم گرفته اند نگاه کنید به تصمیماتی که هر روز میگیرند جز گیج کردن مردم ا ثر دیگری ندارد
امیر۱۴۰۰۳۱۶۱۵:۰۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
حیف زحمات کادر درمان که با فداکاری واستادن جلو بیماری...حیف تحمل بچه های معصومی که روزها تو خونه موندن و نرفتن پارک و ندیدن دوستاشون رو تحمل کردن...حیف زحمات معلمهایی مثل معلم فرزند من که هر روز تکالیف همه بچه ها رو دونه به دونه کنترل میکرد ...حیف از کسایی که بی پولی شب عید رو تحمل کردن و نرفتن سر کارشون ...حیف زحمات همه کسایی که به هر راهی سعی کردن رعایت کنن و جلو گسترش بیماری واستادن...مسول محترم کمی مسولانه مسایل رو ببین
ناشناس۱۴۰۰۳۲۸۱۵:۱۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
راه حل همان چیزی که سردار باقری پیشنهاد داده بودن. با تعارف چیزی حل نمی شه.
ناشناس۱۴۰۰۳۳۴۱۵:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با این اقدامات برخی مسئولان کشور نشان می دهند به خون مردم تشنه اند.
محمد جواد۱۴۰۰۳۴۴۱۵:۲۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جناب روحانی فقط بین خودش و مردم فاصله گذاری کرده وگرنه امروز میومد تو مترو و اتوبوس خیل کارمندان بخش خصوصی را میدید که ده نفر میکنن تو یک اتاق و سالن هشت ساعت کنار هم با تلفن مشترک، کارتزنی انگشتی و ماکروفر و آبدارخونه اب که نهایت دوبار در روز ضدعفونی بشه
ناشناس۱۴۰۰۳۶۹۱۵:۳۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
امروز برای دادن رضایت نامه برای اجازه ازدواج دخترم رفتم دفتر خانهکه اولین روز کاری بعد از 20 بود ، یه عده برای کارهایی نظیر خرید و فروش خودرو آمده بودند بدون رعایت مسایل ایمنی مثل ماسک و دستکش و رعایت فاصله برای هر خودرو چهار نفر در حالیکه میتوانستند چند روز دیگه اینکار غیر واجب را انجام بدن یا لااقل کمتر صحبت رودرو انجام میدادند خودمان مقصریم
شوقی۱۴۰۰۳۹۱۱۵:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
امروز زحمات بیست روزه ستاد مبارزه با کرونا دود شد رفت هوا
ناشناس۱۴۰۰۴۲۲۱۶:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بی تعارف در جنگ با کرونا هستیم و بنظر هرچه سریعتر سپاه و ستادی فراقوه ای و بالاتر و دلسوزتر از دولت باید وارد گود بشن. چه اشکال داره قرنطینه کامل درون و برون شهری صورت بگیره و همه ادارات و کارها تعطیل شن و البته هیچ حقوقی هم داده نشه و عوضش برای یکی دو ماه به همه خانوارها یک مبلغ ثابت یکسان بدن تا انشاالله یکماهه این بیماری ریشه کن بشه
ناشناس۱۴۰۰۶۸۰۱۸:۴۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مشکلش اینه که خیلی ها به اون مبلغ ثابتی که میگی نیازی ندارن و اکثر مردم هم با اون‌مبلغ ثابت زندگی عادیشون هم نمیچرخه
ناشناس۱۴۰۰۸۵۲۲۰:۳۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اون ستاد خود مردم هستند
ناشناس۱۴۰۱۲۵۴۰۲:۲۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۷
همه اشکالات از همین فراقوه ای فکر کردنه.نخیر جناب،قوه ها باید قویتر باشند.
ناشناس۱۴۰۰۴۷۷۱۶:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جواب نمیده حداقل 5 درصد کشندگی داره تا سال اینده 5 درصد جمعیت از دست میره احتمالا
مصطفي۱۴۰۰۵۹۵۱۷:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
والله با اين تصميمات غير قاطع دولت بايد منتظر فجايع كرونايي باشيم يكي تعطيل ميكنه ، يكي همين تصميم رو رد ميكنه بيچاره ماها
ناشناس۱۴۰۰۸۲۷۲۰:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
من متوجه نمیشم. چرا از دیگر کشورها الگو برداری نمیشه؟ باید قرنطینه انجام بشه. باید کسب و کارها کاملا تعطیلی بشه. باید دولت کمک مالی و غذایی به مردم بکنه. منابع مالی هم دارید. ربطی به تحریم نداره‌. از حساب کسایی که سالها غارت کردند برداشت کنید و خرج مردم کنید.
ناشناس۱۴۰۱۰۳۳۲۲:۲۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سرنوشت این مملکت به دست چه کسانی افتاده است.
ناشناس۱۴۰۱۰۳۴۲۲:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دولت طبق روال بدنبال بحران سازی در کشور است. رییس جمهور اعلام میکند که روز یکشنبه در مورد باز گشایی کارخانجات تصمیم خواهد گرفت .این دقیقا پیام مستقیم دولت به ملت است که ممکن است دولت به بازگشایی صنایع رای مثبت دهد. همین پیام برای بیرون کشیدن مردم از خانه هایشان کافی است.
ناشناس۱۴۰۱۰۴۴۲۲:۳۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با سلام سازمان امور مالیاتی چرا مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده را تمدید نمیکنه ؟ باور کنید بسیاری از شرکتهای خصوصی و اصناف بابت تنظیم اظهارنامه نگران هستند و مجبورند سر کار بیایند وبرای اینکار باید قسمت مالی و فروش و انبار همه باید سرکار حاضر بشوند لطفا پیگیری نمایید
ناشناس۱۴۰۱۳۶۹۰۸:۳۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۷
جالبه حریر چی که میگفت قرنطینه برای قرون وسطی است.روحانی گفت از شنبه همه چیز عادی میشه.فقط سیزده بدر ملت حماسه ساز شدند.کرونا رفت.همه جای دنیا قرنطینه است.آمار بالاتر میرود. اینجا هرروز بااین عدم تعطیلی ادارات وبانکها وترافیک آمار کمتر می شود...به طرز هوشمندی به فکر کاهش جمعیت ایران است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین