اطلاعیه شماره ۲ ستاد ملی مدیریت کرونا / لزوم رعایت ۷ نکته مهم برای جلوگیری از شیوع ویروس

گروه اجتماعی الف،   3990110109 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد: تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیرضروری در داخل شهرها دارد و هموطنان عزیز، حتی الامکان، کالاهای مورد نیاز خود را با روش های غیرحضوری دریافت کنند.

اطلاعیه شماره ۲ ستاد ملی مدیریت کرونا / لزوم رعایت ۷ نکته مهم برای جلوگیری از شیوع ویروس

به گزارش فارس؛  کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اطلاعیه شماره ۲ خود اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر مراجعه به اقامتگاه افراد غیر بومی در یکی از شهرستان ها و تعیین ضرب الاجل مبنی بر تخلیه فوری محل، به آگاهی عموم هموطنان گرامی می رساند که تذکرات لازم مبنی بر ضرورت رعایت چارچوب ها و اجتناب از هرگونه افراط و تفریط در اجرای طرح، به مسئولان استان و شهرستان محل تهیه تصاویر یادشده ابلاغ شده است. 

بعلاوه تأکید می شود؛ صرفاً مدیریت زمان بازگشت از سفر و موکول نکردن آن به روزهای پایانی تعطیلات، مورد انتظار و هرگونه اقدام فراتر از طرح ابلاغی در خصوص مسافرین غیر قابل قبول است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه شماره ۲ کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا

اکنون که همراهی، همکاری، حمایت و مشارکت مثال زدنی مردم شریف و عزیز ایران، در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹  و استمرار فعالیت های شبانه روزی پزشکان، کادر درمانی و همه دستگاههای مسئول برای کنترل شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، موجب شده تا شروع طرح، به نحو مؤثری محقق و گام مهمی در جهت تحقق سیاست های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای ایجاد تمهیدات ضروری پیشگیرانه در سطح جامعه برداشته شود، ضمن ابراز سپاس و تقدیر به پیشگاه ملت و به منظور تداوم مؤثر اجرای طرح، توجه عموم هموطنان عزیز را به ۷  موضوع بسیارمهم ذیل، جلب می‌نماید:

1- برای به ثمر رسیدن تلاش ملی  و خواست همگانی با هدف ممانعت از شیوع کرونا، آن دسته از هموطنان که به هر دلیل به سفر رفته اند، با اهتمام به  پویش «به خانه بر می گردیم» و با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی و نکات ایمنی مرتبط با آن، نسبت به مدیریت زمان بازگشت به شهرهای مبدأ خود اقدام و از آغاز هرگونه سفر جدید، خودداری کنند.

2 - برابر تاکیدات مکرر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عموم متخصصان، مهم ترین راه مقابله و ممانعت از شیوع ویروس کرونا ماندن درخانه است، لذا برای تحقق حداکثری این راهبرد، انتظار می رود، هر ایرانی یک رسانه برای بازنشر این درخواست عمومی و ترغیب اطرافیان به حضور در پویش در خانه می مانیم باشد.

3- تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیرضروری در داخل شهرها دارد. لذا شایسته است، هموطنان عزیز، حتی الامکان، کالاهای مورد نیاز خود را با روش های غیرحضوری، از فروشگاه های توزیع کننده کالا و خدمات، دریافت نمایند.

4 - ستادهای استانی در استانداریها و ستادهای شهرستانی در فرمانداری‌ها از ابتدای اجرای طرح با جدیت فعالیت داشته و آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شهروندان محترم هستند. بعلاوه در پرتال وزارت کشور، استانداریها و فرمانداری‌ها نیز پاسخ سوالات متداول مردمی واصله در خصوص این طرح، درج و به تدریج تکمیل خواهد شد.

5- با تقدیر از بسیج همگانی تمام دستگاه ها، نهادها و خصوصاً مردم آگاه کشورمان در اجرای صحیح و همه جانبه طرح موصوف، تاکید می گردد، انتشار اخبار در مورد این طرح و ترتیبات مختلف ناشی از آن در روند زندگی مردم و کسب و کارها، صرفاً در قالب مصاحبه های مسئولان عالی کشور و  اطلاعیه های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته اجتماعی انتظامی ستاد از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایر رسانه های شناسنامه دار کشور انجام می شود و به همین دلیل انتظار دارد به شایعات، گمانه زنی ها و برداشت هایی که بعضاً از سر بی اطلاعی یا بی توجهی، در بخش های از فضای مجازی، توزیع می شود، توجه نشود.

6- با توجه به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر مراجعه به اقامتگاه افراد غیر بومی در یکی از شهرستان ها و تعیین ضرب الاجل مبنی بر تخلیه فوری محل، به آگاهی عموم هموطنان گرامی می رساند که تذکرات لازم مبنی بر ضرورت رعایت چارچوب ها و اجتناب از هرگونه افراط و تفریط در اجرای طرح، به مسئولان استان و شهرستان محل تهیه تصاویر یادشده ابلاغ شده است. بعلاوه تأکید می شود؛ صرفاً مدیریت زمان بازگشت از سفر و موکول نکردن آن به روزهای پایانی تعطیلات، مورد انتظار و هرگونه اقدام فراتر از طرح ابلاغی در خصوص مسافرین غیر قابل قبول است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

7- با توجه به سؤالات مکرر متردّدین بین تهران و البرز، تأکید می شود؛ رفت و آمد اتوموبیل های پلاک استان های مذکور بین دو استان، برای مقاصد کاری یا موارد اضطراری، فاقد اشکال است و مسئولان استانداری های مذکور، با ایجاد هماهنگی نسبت به اجرای این امر، اقدام می نمایند.

 کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مستقر در وزارت کشور

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۳۷۸۴۰۱:۲۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۱
بااین برنامها کرونا میماند. زمانی که تلفات خیلی بالا رفت وچند صدهزار گرفتار شدند قرنطینه صورت خواهد گرفت والا با شل وسفت کن کار کرونا پایان نخواهد گرفت.
رضا۱۳۹۴۲۸۷۱۳:۳۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۱
دوست عزیز توی این کشور امکان قرنطینه کامل وجود ندارد . کسی که برای نان شب خود باید هر روز کار کند نمیشود خانه بماند باید بیرون برود باید کار کند و باید پول برای سیر کردن شکم خانواده اش دربیاورد تا زمانی که پول نان شب آن بنده خدا را کسی ندهد نباید قرنطینه شود
ناشناس۱۳۹۴۵۷۰۱۷:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
قرنطینه درجاتی دارد قرنطینه کامل شبیه حکومت نظامی هم راهکار موقت است و ویروس دوباره از سایر نقاط جهان قابل انتقال است. نمی شود کشور را برای مدت زیادی به تعطیلی کامل کشاند. غربالگری و قرنطینه های نسبی بین شهرها و محله ها و ایجاد فاصله های اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و عمومی تا حدی که ظرفیت بیمارستانی پاسخگو باشد تا دارو و درمانی پیدا شود راهکار معقول تری است. متاسفانه مجبوریم کم کم با این ویروس که سرعت شیوع بالایی هم دارد کنار بیاییم. هم زندگی کنیم و هم کار کنیم و هم مراقب شیوع ویروس باشیم. احتمالا تا سالها این ویروس به گردش در بین انسانها ادامه خواهد داد مگر آنکه خداوند عالم به ما رحم کند و در زمان کوتاهی آن را از ما دور کند یا درمان قطعیش را به ما نشان دهد. الهی آمین
ناشناس۱۳۹۴۳۰۷۱۳:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۱
بند 7 یعنی چی؟ باز بیا بگو چرا می خواهی بروی نروی و.. در ضمن استانداری تهران گفت تردد ایرادی ندارد نگفت ضروری وغیر ضروری چون علی القاعده باید کارمند وکار گر برود سر کار وبر گردد پس این نیازی به استثنا شدن ندارد تردد ایرادی ندارد و..ولی بگم اوضاع وخیم تر می شود بدجوری از بس دروغ وریا هنوز رایج ست گناه مخفی واشکار سود بهره رباه رشوه هنوز هست
باهر۱۳۹۴۴۸۹۱۶:۲۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۱
حداقل اعلام کنید تا مناطق و روستاها و شهرک های اطراف شهرهای بزرگ که جزء حومه آن شهربزرگ هستند و دارای نماینده های مشترک در مجلس هستند از رفت و آمد ساکنین بین آن شهر و نواحی حومه جلوگیری نکنند چون افراد ساکن شهر در همان روستاها و شهرکهای نزدیک و حومه یا متولد شده اند و یا در آنجاها هم منزل مسکونی دارند وحالا هر روستا و شهرک از تردد مردم که حق آب و خاک در آنجاها دارند جلوگیری می کنند!!!! واقعا قضیه دارد خیلی شور و افراطی میشود و همه چیز دارد به هم میریزد!!!
آریابان۱۳۹۴۷۹۴۲۱:۳۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۱
هرچند اینک باید بسیار خشنود بود که این چنین سفت و سخت به غربالگری و بیمار یابی مشغول شده اند، اما نگفته پیداست که بسیار مؤثر تر میبود اگر این ساز و کار در "رفت" اختیاری !!!!! اعمال میشد، نه در "بازگشت" الزامی !!!!! به خانه" ؛ در هر حال اگر اجرای سیاست قرنطینه و بهره گیری از قوه قهریه، آن کارائی مناسب را در عمل نداشت دست کم انتظار میرفت که این سازو کار فعلی "فاصله گذاری اجتماعی" از اواخر اسفند اعمال میشد، نه با اینهمه تأخیر !!!!!!!!!؛ انجام شدی جانم به قربانت ، ولی با تأخیر چرا ؟!؟!؟!؟!؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین