مخالفت ستاد ملی کرونا با پیشنهاد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران

گروه اجتماعی الف،   3990109058 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران با اشاره به کاهش میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از محدودسازی فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

مخالفت ستاد ملی کرونا با پیشنهاد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام  پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی بعد از جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، گزارشی در ستاد ملی مبنی بر کاهش حجم فعالیت و میزان تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو مطرح شد.
 
وی ادامه داد: طبق این گزارش روز پنجشنبه ۱۸۰ هزار نفر در تهران از طریق مترو و حمل و نقل عمومی جابجا شدند و روز جمعه این تعداد به ۸۰ هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری، پیشنهاد توقف کامل فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تایید ستاد ملی کرونا واقع نشد.
 

کاهش میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو
استاندار تهران تاکید کرد: مقرر شد با توجه به نیاز به حمل و نقل عمومی، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو با مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محدودسازی و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم اقدامات به پیش رود.
 
محسنی بندپی در مورد توقف تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی افزود: در مورد تب سنجی طبق بند 4 مصوبه پنجم فروردین ۹۹ با توجه به مشارکت فعال مردم در طرح بسیج ملی و اعلام آمادگی مخابرات برای برقراری تماس با مسافران جهت غربالگری، استمرار تب سنجی ضروری تشخیص داده نشد البته در استان تهران تا غروب پنجشنبه این کار استمرار داشت.
 
 

پلمپ صنوف غیرضروری متخلف در استان تهران

وی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته برخی از صنوف غیر ضروری که فعالیت آنها باید تعطیل می‌شد، فعالیت داشتند که با همکاری تعزیرات، صنوف و فرمانداری نسبت به توقف فعالیت ها آنها اقدام شد و برخی صنوف که بعضا تذکر گرفته و برای بار دوم اقدام به فعالیت کرده بودند، پلمپ شدند.
 
 

ارائه مشوق به خریدهای اینترنتی

استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای مختلف گفت: یکی از راهکارهای موثر برای تامین نیازمندی‌های مردم و هم برای حمایت از کسب و کارها، تشویق به استفاده از خرید اینترنتی است که راهکار و ابزار مناسبی برای فاصله گذاری اجتماعی نیز می باشد از اینرو پیشنهاد شده مشوق‌هایی را برای خریدهای اینترنتی قائل شویم.
 

محسنی بندپی در مورد جدایی افراد مبتلا به کرونا از دیگر افراد تصریح کرد: در رابطه با این ویروس شناسایی، ارائه خدمات، مراقبت‌های لازم و ایزوله کردن یک بخش مهم است و دستورالعمل اجرایی فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این راستا تعریف شده است، از اینرو هر کس دچار علائمی همچون سرفه، تب بالا و تنگی نفس است می‌تواند به یکی از مراکز تشخیص مراجعه کند.
 
 

تخت‌های نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت به مردم آماده هستند

وی ادامه داد: بعد از تشخیص باید نسبت به ایزولاسیون و جداسازی این افراد اقدام شود که اگر افراد در منزل این امکان را داشته باشند می‌توانند در خانه ایزوله شوند و در اتاق مجزایی بمانند و اگر این اماکن فراهم نبود بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش چنین افرادی را دارند.
 

استاندار تهران همچنین بیان کرد: اگر هم دوره نهفتگی این بیماری طی شده و افراد علائم خفیف داشته باشند، می‌توانند در نقاهتگاه ها این دوره را بگذارند، در همین راستا ارتش ۲ هزار تخت و سپاه نیز ۵ هزار تخت‌های نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت آماده کرده است.
 

محسنی بندپی در مورد استفاده از ماسک گفت: به لحاظ علمی این ویروس سنگین است و بر اساس نیروی ثقل به سطح می‌افتد، از اینرو در محیط‌های باز و خلوت نیاز به استفاده از ماسک نیست و در محیط‌های جمعی باید از وسایل حفاظت فردی و بهداشتی همچون ماسک، دستکش و غیره استفاده شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۱۷۲۹۱۴:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۹
پیشنهاد می کنم اسم این ستاد رو عوض کنن بذارن : ستاد انتشار حداکثری کرونا
ناشناس۱۳۹۱۹۲۲۱۶:۳۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۹
من یکی دوبار بامترو رفتم دیدم که این اتباع کشورهای دیگه اصلا رعایت نمیکنن دستاشون به میله ها و سپس دهان و بینی بعدشم گروهی حرکت میکنن خواهشمندیم توجه بشه
ناشناس۱۳۹۱۸۱۵۱۵:۳۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۹
پخش کنید تا میتونید ویروسو چه کاریه مترو بسته بشه جلو ویروس گرفته بشه ولش کنید ملت کنار هم بشیننن و پخش کنن ویروسو کی به کیه
ناشناس۱۳۹۱۹۱۸۱۶:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۹
خب اونهایی که ماشین ندارند و باید بروند سر کار چه جوری بروند ؟ شما حاضر هستید حقوق اونها را بدهید ؟ همه که مثل شما ماشین دار نیستند
ناشناس۱۳۹۲۴۴۰۲۲:۵۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۹
احسنت ممنونم که جواب مرفهین بی درد رو خوب دادین
ناشناس۱۳۹۱۹۲۵۱۶:۳۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۹
ارائه مشوق به خریدهای اینترنتی خب چه طوری؟ ما الان یه اپلیکین داریم می خوایم آنلاین خدمات بدیم. بخشی از خدمات رو هم رایگان کردیم. چه مشوقی به ما می دن که بتونمی خدکاتمون رو رایگان ارائه بدیم. برای معرفی خدماتمون چه امکاناتی میدن؟ کجا میدن؟ همینطوری برداشتید گفتید بذارید یه سری مطلب رو تیتر کنیم. کی به کیه!!!
ناشناس۱۳۹۱۹۸۸۱۷:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۹
واقعا شرم آور است . این رفتار ستاد و دولت شایعات مربوط به رضایت دولت از همه گیر شدن کرونا با هدف تعلیق تحریمها را قوت می بخشد
ناشناس۱۳۹۲۴۴۲۲۳:۰۲:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۹
خدا رو شکر با پیشنهاد غیرمنطقی بسته شدن مترو مخالفت شد کسانی که این پیشنهاد رو ارائه دادند از جمله اعضای شورای شهر تهران اصلاً به اینکه شهر تهران تعطیل رسمی نیست و روزانه هزاران نفر از کارمندان و کارگران بخش خصوصی و دولتی برای رفت و آمد به سرکار خود از مترو استفاده می کنند توجه ندارند و فکر می کنند همه مرفه و دارای ماشین شخصی هستند
ناشناس۱۳۹۲۸۰۱۱۰:۰۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
با اين كار عملا به مردم مي فهمانيد كه در خانه نمانيد چون هم مترو هست وهم اتوبوس در حاليكه كه مي خواهيد برويد وسيله اياب وذهاب آماده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین