دردل مردم | کسر از حقوق در کانون زبان برای تکمیل نکردن یک کارنامه/ به خاطر کرونا فعلا بی خیال رمز پویا شوید ...

گروه اجتماعی الف،   3981227104
دردل مردم | کسر از حقوق در کانون زبان برای تکمیل نکردن یک کارنامه/ به خاطر کرونا فعلا بی خیال رمز پویا شوید ...

با سلام و عرض وقت بخیر.بدینوسیله به استحضار میرساند کانون زبان ایران در ماه اسفند از حقوق بیست و پنج درصد از مدرسان خود در سراسر کشور حداقل مبلغ 500000 تومن به دلیل عدم تکمیل کارنامه توصیفی زبان آموزان کسر کرده است .این در حالی است که هیچ نوع اطلاع رسانی رسمی مبنی بر تکمیل این فرم به مراکز صورت نگرفته بود وفقط در کانال تلگرامی این موضوع مطرح شده بود که تقریبا 40 درصد مدرسان عضو این کانال نمیباشند .با توجه به اینکه اکثر مدرسان این مجموعه متاهل بوده و داری حقوق متوسط به پایین هستند خواهشمند است مورد مذکور را پیگیری جدی بفرمایید تا حق ضایع شده این مدرسان گرفته شود.قبلا از عنایت حضرت عالی کمال تشکر را دارم.شایان ذکر است طی تماس های مکرر با دفتر مرکزی کانون زبان در تهران از سراسر کشور هیچ احدی پاسخگوی تماس نبوده است.


با سلام.
لطفا این فداکاری را در حقّ مردم بکنید: بسیاری از مشتریان کم سواد یا مسن و معلول بانکها در فعال کردن رمز پویا همچنان با مشکلات عدیده ای مواجهند و مجبورند برای مثلا پرداخت قبوض یا انجام دیگر عملیات بانکی به خودپردازها و یا شعب مراجعه کنند.در این شرایط بحرانی مستحضر هستید که چه خطر بزرگی در کمین آنان است.به هر طریق ممکن که صلاح می دانید از بانک مرکزی بخواهید برای مدتی از خیر رمز پویا بگذرد و شرایط را به وضع سابق برگرداند.مزید تشکر است.
نیما راسخ 



با سلام به استحصار میرساند ماه گدشته و در جلسه ای که معاون وزیر نفت با رییس منطقه ویزه پارس و شرکت های منطقه داشتند تصمیم بر ایزوله کردن گیت های ورودی پالایشگاهای گازی مستقر در منطقه گرفته شد. و در این راستا ورود خودروهای شخصی ممنوع اعلام شد . از زمان اعلام عمومی، موضوع مورد انتقاد شدید پرسنل نفت و گاز مستقر در محدوده مزبور قرار گرفت ولی متاسفانه بدلیل انفعال مسوولین مجتمع گاز و نفت و گاز پارس ؛حراست منطقه ویژه در راستای تصمیمات اتخاد شده از بالا (ستاد تهران )همچنان بر اجرای این امر پافشاری مینمایند! اجرای طرح مزبور در منطقه عملیاتی مشکلات عدیده ای را برای پرسنل شاعل در منطقه بوجود اورده است که فعلا مورد بحث فعلی نیست ؛مشکل اصلی اصرار بر اجرای طرح در زمان بحران فعلیست .همانطور که همه میدانیم با ورود تنها یک بیمار کرونایی به یک اتوبوس تمامی نفرات مبتلا خواهند شد بنابراین اصرار بر اجرای طرح مزبور نه تنها عقلانی نیست بلکه در راستای مخالفت و مقابله با بدیهی ترین امور کنترل بیماری مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و ...خواهد بود .


  با سلام خواستم به عرضتون برسونم که توان تولید اتانول ، متانول و سایر ترکیبات الکلی در پتروشیمی های ایران در حد چند میلیون تن هست. انقدری که میشه با بشکه بین مردم ایران توزیع بشه!!! با این اوضاع کرونا الان ۱ سی سی الکل تو داروخانه ها نیست!!! واقعا چرا؟؟؟ مطمئنم اگر شما این قضیه رو منعکس کنید، حضرات روش ترتیب اثر میدن
محسن بهروز


 فرض کنید به بیماریِ دوقطبی مبتلا هستید و در فاز افسردگی به روانپزشک مراجعه می کنید. روانپزشک از فازِ دوّم بیماری شما (فاز مانیا) خبر ندارد و داروی لیتیوم برایتان تجویز می کند. دارو را مصرف می کنید و بر شدّتِ "مانی" می افزائید. این مشکلی ست که ما فیلسوفان از آن به عنوان خطایی اپیستمولوژیک یاد می کنیم. خطایی که در همه علوم تجربی وجود دارد و مصداقِ بارزِ آن اشتباهی ست که درباره مرحومِ کیارستمی مرتکب شدند و بیماری گوارشیِ او را به مرگ پیوند زدند. من مادرم را چند ماه پیش (سی ام مهرماه همین امسال) از دست دادم . در بیمارستانی دولتی و در نتیجه وقفه تنفّسی .
مادر، اسفند سال پیش سکته مغزی کرده بود و هشت ماهی در خانه بستری بود. سال گذشته چند روزی به همراهش در بیمارستان به سر بردم و در نهایت بیمار را به خانه آوردم .در همین مدّت به مشکل اپیستمولوژیک پزشکانمان پی بردم. پزشکی که فرقِ بیمار خواب و بیهوش را نمی داند و برای بیماری که قادر به بلع غذاست لوله تغذیه تجویز می کند. پزشکی که کلّ زمان معاینه بیمار را به سه دقیقه تقلیل می دهد و تالاموس بیمار را با منطقه بروکایِ لُبِ فرونتال اشتباه می گیرد. نسخه اش هم چندین و چند دارویِ مختلف است ، مهمترینش والزارتان که در همان ایّام از داروخانه ها جمع آوری می شد ، چرا که چینی محترمی - مانند اکثر موارد دیگر - در آن دمِ مرگ دمیده بود! گاهی در شرایطِ استرس و کم خوابی به آفتِ دهان دچار می شوم و در فاصله چند روز آبسه را به آن می افزایم ! با آن که اوایل از ژل های موجود در بازار و آنتی بیوتیک تجویز شده توسط دکتری محترم استفاده می کردم ، مدّتی بعد به مضمضه کردن سرکه (پیشنهاد یکی از دوستان) و اخیراً به شستن دهان با کاسنی رو آوردم.
پزشک محترم، آبسه را در طول 10 روز معالجه کرد و من این مدّت را به دو روز رساندم. آبسه را هم همان روز اوّل ترکاندم ! البته این به معنیِ اعتقاد به طبّ سنتی نیست. روشی پراگماتیستی و غیر ناظر به واقعیت ماجراست. من نمی دانم تأثیر سرکه یا کاسنی چیست، ولی همانطور که معادلات انیشتین و بوهر و دیراک ، کمکی به استخراج تقویم جلالی نمی کند و همان منطقة البروج سنّتی (ولو در اساس اشتباه) گره از کار مستخرجان تقویم می گشاید، من هم آویشن و گشنیز و نعناع و فلفل قرمز را به مثلاً ادالت کولد دکتر عبیدی و استامینوفن دکتر فلانی ترجیح می دهم و اگر سرما بخورم دکسامتازون به خودم تزریق نمی کنم. گربه شرودینگر است دیگر، جعبه را که بازکنی یا زنده می ماند یا می میرد !! چهار ماه پیش به سرماخوردگی مختصری دچار شدم . با خوردن چند لیوان موهیتو (ترکیب نعناع و لیمو) و البته کمی استراحت بهبود یافتم. امّا نمی دانستم این بیماری به مرگ مادرم منجر می شود. وقتی حالش به طور ناگهانی به هم خورد ، پنداشتم آمبولیِ ریه کرده و به علّت عدم تحرّک و فشارخونِ بالا دچار سکته مجدّد مغزی شده. به 115 زنگ زدم و بیمار را به بیمارستان بردم. بیمارستانی که انترن و اکسترنش آنفلوانزا ( و شاید هم کرونا !) گرفته بودند و از دماغشان آب جاری می کردند.
دانشجویان محترم پزشکی مرا می بخشند ، ولی آن عدّه ای که با آنها برخورد داشتم ، معنای صحیحِ "آسپیره" را نمی دانستند. به سی تی اسکن رفتیم و در حالیکه در اطاق اسکن مانده بودم و پمپی را که به دستم داده بودند با شمارش 1تا 2 می فشاردم ، از سینه (و نه سر) مادر عکس گرفتند. به هر حال اشعه را به من و مادر بی حفاظ تاباندند و بعد به سالن اورژانسمان بردند. وحشتناک بود ، چند دکتر با آبِ ریزان از بینی ، به معیّتِ چند پرستار عصبانی. دستگاه اکسیژن خراب بود و مادر هم به هوش آمده بود. بدون آفازی و تنها از رنج لوله ای که در حلقش فروکرده بودند ، از من می خواست که لوله را از دهانش درآورم و من ممانعت کردم. چرا ؟! چون علی رغم حرفه ام (تفکّر انتقادی و شناخت شناسی) به شناختِ پزشکان اعتماد کردم. بیمِ آن داشتم که فیلسوفان را بدنام کنم و نامم را در کنار امثالِ جناب تبریزیان (روحانی منتقد طبّ جدید) مضحکه عام و خاص سازم. گفتم در این مورد ، تیغ تیزِ فلسفه را به سمتِ طبّ حاشیه نشانه می گیرم و به پزشکیِ تهاجمیِ روز اعتماد می کنم. مادرم پا و دست راستش را تکان داد و با وجودِ لوله در دهان، گرسنگی اش را ابراز کرد . یعنی که مشکل من سکته مغزی نیست ، آفازی و پارالژی هم ندارم. امّا من به سائقه بیماری زمینه ای او ، مشکل را به سکته مغزی ربط می دادم. تا زمانِ رسیدن نوبت مادرم بیست تخت مانده بود. از پزشک اورژانس خواستم تا مادرم را معاینه کند. امتناع کرد. از هوشیاری اش گفتم و این که می خواهد با دستش لوله اکسیژن را درآورد. به پرستار دستور داد تا به مادر دکسامتازون تزریق کند. از دو دقیقه بعدش را می توانید حدس بزنید و تلاش ناکامی را که پزشکان و پرستاران برای احیایِ مادر انجام دادند پیش خود تجسّم کنید. گواهی فوتی که فردا صادر شد، علّت مرگ را وقفه تنفّسی در اثر سکته مغزی ذکر کرده بود. امّا پزشکِ بیمارستان با ملامت از من می پرسید ، چرا ریه مادر عفونی شده و بنا به عکس سی تی ، سه چهارم آن درگیر علائمی چون ذات الریه بوده ؟! به او گفتم سیگاری و اهل دود نیستم، جلویِ آلودگی هوا را هم نمی توانم بگیرم ، از علّت عفونتِ ریه مادرم هم خبر ندارم. این روزها فکر می کنم ، شاید مادر به نوعی آنفلوانزا یا کوئید 19 و امثال آن مبتلا شده و نبودن کیتِ تشخیص و کم تجربگی پزشکان از کاهی که می توانست رُفته شود ، کوهی به عظمتِ دماوند ساخته. کوهی که امروزه در ایران فراگیر شده و اشتباهِ پزشکی را به گردن ویروسی سرگردان انداخته.
امین میرزائی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین